חאניה, כרתים – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Chania

חאניה בכמה מילים

חאניה, נמצאת באזור הצפון מערבי של כרתים ומציגה שילוב של השפעות ונציאניות, עות’מאניות ומודרניות היוצרות תחושה ייחודית ומקסימה . בניגוד לאווירה הקוסמופוליטית והמהירה  של הרקליון, חאניה מציעה אווירה נינוחה יותר, ומתאימה למבקרים שרוצים להכיר את כרתים האמיתית והאותנטית. טיסות ישירות ולא יקרות מתל אביב לחאניה בחודשי הקיץ הפכו את העיר ליעד פופולרי במיוחד לתיירים ישראלים (להזמנת טיסות לחאניה עם שירות לקוחות בעברית לחצו כאן) אשר לרוב משתמשים בעיר כבסיס לטיולי כוכב לחופים היפים בסביבתה כמו חוף אלפוניסי (להזמנת סיור לחצו כאן), חוף באלוס (להזמנת סיור מאורגן לחוף באלוס) או לקניון סמאריה (להזמנת סיור לקניון סמאריה עם אפשרות ביטול לחצו כאן).

סימטאותיה הצבעוניות והצרות של העיר העתיקה בחאניה

סימטאותיה הצבעוניות והצרות של העיר העתיקה בחאניה

אך כמובן שחוץ מאטרקציות מסביב לחאניה יש גם מה לעשות בעיר עצמה שהפכה ליעד שוקק חיים עם המון מה להציע למבקריו עם חופים יפים ונוחים, חיי לילה פעילים וסצנה קולינרית מפותחת ומומלץ במיוחד להסתובב בעיר העתיקה, לבקר בנמל הונציאני, לשבת באחת המסעדות באזור, להנות מאוכל טוב ולהסתכל על העוברים והשבים. אם תרצו ללמוד ולשמוע עוד על ההיסטוריה והארכיטקטורה של העיר, מומלץ כם להשתתף בסיור מודרך בעיר העתיקה הכולל גם טעימות של אוכל מקומי ואפייני לעיר (להזמנת סיור רגלי מודרך בחאניה לחצו כאן) למטיילים המחפשים אטרקציות בתוך העיר אנו ממליצים לבלות יום אחד לפחות בפעילות בים השקט והשליו של העיר, בין אם שייט בקייאקים, סירות עם רצפת זכוכית או שייט פרטי ויוקרתי לאורך חופי העיר עם שתייה וארוחה (ניתן לצפות באפשרויות השייט בחאניה ולהזמין כרטיסים עם אפשרות ביטול של עד 24 שעות לפני המועד).

סירות בחאניה

סירות עם רצפת זכוכית בנמל בחאניה

בבחירות מקום לינה בעיר המקום הפופולרי והרומנטי ביותר לישון בו הוא העיר העתיקה שם לרוב תמצאו מלונות בוטיק קטנים כאשר המומלץ שבהם הוא מלון Casa Delfino hotel & spa המציע חדרים חדישים ומעוצבים בלב העיר העתיקה. למי שמחפש אפשרות זולה יותר בעיר העתיקה אנו ממליצים על בית הארחה Eleonora הנותן תמורה מעולה למחיר. חוץ ממלונות בעיר העתיקה ישנם גם ריזורטים ברמה גבוהה הנמצאים מעט מחוץ לעיר ומתאימים למי שמגיע עם רכב או למבקרים שרוצים להנות ממלון הממוקם על החוף וכולל בריכה ומתקנים רבים כמיטה מסורת הריזורטים. הריזורט המומלץ באזור חאניה הוא מלון Atlantica Kalliston Resort הממוקם כ 4 ק״מ ממרכז העיר.

מה עושים בחאניה

חאניה היא אחת מהערים הגדולות ביותר בכרתים ויש בה המון אפשרויות בילוי, ארטקציות, דברים לעשות ומקומות לראות. כמו כן יוצאים ממנה טיולי יום לאטרקציות ולחופים פופולרים ברחבי האי, סקרנו כאן את כל הפעילויות והאטרקציות שניתן לעשות כשמבקרים בחאניה.

טיולי יום מחאניה

כפי שציינו, חאניה היא יעד נפלא לצאת ממנו לאטרקציות וטיולי יום באזוא המערבי של כרתים. ללא ספק, טיול היום המבוקש ביותר הוא הטיול לחוף אלפוניסי בו ניתן לשכב על החול הוורוד ולבלות את היום החוף שנבחר תמיד ברשימת החופים היפים בעולם (להזמנת סיור יום לחוף אלפוניסי לחצו כאן). גם הסיור לחוף באלוס ולחצי האי גמבוסה אליו ניתן להגיע רק בסירה נחשב לפופולרי במיוחד (להזמנת הסיור עם אפשרות ביטול לחצו כאן). למטיבי לכת מומלץ מאוד לצעוד את קניון סמאריה הממוקם בדרום מערב כרתים הנחשב למסלול הטיול המפורסם בכרתים ולאחד הקניונים הארוכים באירופה (כ17 ק״מ). ניתן להגיע לקניון בתחבורה ציבורית באוטובוס היוצא מהתחנה המרכזית של כרתים או בעזרת מיניבוס פרטי וממוזג שאוסף אתכם בשעות הבוקר מהמלון כאשר ניתן גם לבחור בסיור הכולל גם מדריך לאורך ההליכה (להזמנת סיורי יום לקניון סמאריה עם אפשרות ביטול לחצו כאן). לחובבי ארכיאולוגיה שלא מתכננים לבקר בהרקליון מומלץ להזמין סיור יום לארמון קנוסוס הנחשב לאתר הארכיאולוגי המפורסם של כרתים וכולל מבנים רבים מהתקופה המינואית. הסיור כולל הסעה, ביקור בארמון, כרטיסים למוזיאון הארכיאולוגיה וזמן לטייל בעיר הרקליון עצמה (להזמנת סיור יום מהרקליון לחאניה עם אפשרות ביטול)

קניון סמאריה - כרתים

קניון סמאריה נחשב למסלול הטיול המפורסם בכרתים

סיורים מודרכים בחאניה

בתוך חאניה עצמה לא תמצאו כנסיוץ ענק או אטרקציות מפורסמות  והכיף האמיתי הוא להסתובב בעיר, לספוג מהתרבות ומההיסטוריה ולהנות מאווירת החופש. אם תרצו להכיר את העיר קצת יותר לעומק ובדרכים חוויותיות תוכלו להצטרף לאחד מהסיורים בחאניה כאשר המומלץ שבהם הוא סיור מודרך בעיר העתיקה המתמקד בהיסטוריה ובארכיטקטורה של העיר וכולל בתוכו גם טעימות מהאוכל המקומי (להזמנת הסיור מראש עם אפשרות ביטול לחצו כאן). אפשרות מעולה נוספת להכיר את חאניה היא להצטרף לסיור אופניים בררחבי העיר העתיקה עם מדריך מקומי בו תעברו בסמטאות הציורית עם אופניים ותשמעו עוד על ההיסטוריה של העיר (להזמנת סיור אופניים בחאניה לחצו כאן). אבל אם אתם קמים בבוקר, מוציאים יד מהחלון של המלון ומרגישים את החום האופייני לעיר בחודשי הקיץ תוכלו במקום לפדל לבחור בסיור סאגווי חוויתי שעובק גם הוא בעיר העתיקה אך דורש פחות פעילות ספורטיבית ויותר שיווי משקל (להזמנת סיור סאגווי עם אפשרות ביטול לחצו כאן)

חצר של טברנה מקומית באזור הנמל של חאניה

 טברנה מקומית בסמטאות העיר העתיקה של חאניה

שייט בחאניה

יש מגוון פעילויות ימיות בהן ניתן להנות מהמים הצלולים שמציעה העיר חאניה. השייט הפופולרי ביותר בעיר הוא שייט מחאניה לאזור העיירה אלמרידה הכולל גם זמן לצלילת שנורקלים וגלשן לכל משתתף בשייט (להזמנת שייט עם צלילת שנורקלים לחצו כאן). לזוגות המחפשים פעילות רומנטית אנו ממליצים בחום על שייט בשקיעה לאורך חופי חאניה הכולל גם כוס ראקי מקומי (להזמנת שייט בשקיעה עם אפשרות ביטול לחצו כאן). למשפחות עם ילדים אנו ממליצים על סירת ״חצי צוללת״ בה ניתן לגלות את כל יצורי הים החיים בסביבת החופים של חאניה (להזמנת כרטיסים לסירת ״חצי צוללת״ לחצו כאן).ֿ

סירות בנמל חאניה

נמל חאניה

 

פעילויות אקסטרים בחאניה

בין כל הסיורים בעיר העתיקה וההפלגות הרומנטיות בעיר תוכלו למצוא גם פעילויות רבות לחובבי אדרנלין וספורט אקסטרים. לחובבי גבהים ונוף מומלץ לטוס במצנח רחיפה ממונע עם מדריך ולהשקיף על כל חאניה מלמעלה (להזמנת כרטיס לחווית מצנח רחיפה ממונע לחצו כאן). עוד אטרקציה שאפשר להשתתף בה היא טיולי ג׳יפים אתגריים בהרים הלבנים הכוללים גם ביקור בכפרים מסורתיים, ארוחת צהריים בכפרים ומפגש עם רועי צאן (להזמנת סיורי 4×4 לחצו כאן)

פארק המים לימנופוליס (limnoupolis)

במרחק של רבע שעה נסיעה ממרכז העיר של חאניה נמצא פארק המים לימנופוליס. הפארק עצמו אמנם לא חדיש במיוחד אך הוא מציע מגוון של מגלשות לכל הגילאים ומסלולי אבובים. אחד היתרונות הגדולים של הפארק הוא העובדה שהוא אינו מוכר ולכן גם בחודשי הקיץ אין תורים ארוכים ומייגעים למגלשות. כרטיס הכניסה שניתן לרכוש כאן כולל גם הסעה מבית המלון בחאניה לפארק וחזרה, ארוחת צהריים עם גלידה ומיטות שיזוף בצידי הבריכה. (להזמנת כרטיסים לפארק המים לימנופוליס עם אפשרות ביטול לחצו כאן)

אישה בפארק מים

פארק המים לימנופוליס

ֿ

עולם המינואים – חווית קולנוע 9D

חוויה מעולה למשפחות שרוצות להתרחק מעט מהשמש ולהיכנס לתוך ההיסטוריה של האי כרתים והתרבות המינואות בעולם קולנוע עם סרטי תלת מימד המשלבים אפקטיםשל מים שלג ועשן. במהלך החוויה תלמדו על ההסטוריה העשירה וסיפורי המיתולוגיה היוונית באי כרתים כמו גם על התרבות המינואית ששלטה באי לפני אלפי שנים. בנוסף לאולם הקולנוע ישנו מוזיאון תלת מימד במתחם בו תוכלו לצפות בפסלי תלת מימד הקמים לחיים בתוך הטלפון הנייד שלכם (להזמנת כרטיס לעולם המינואים עם אפשרות ביטול לחצו כאן)

שווקים בחאניה

לחאניה יש שוק מרכזי ומקורה הנמצא בעיר העתיקה ונחשב לאחד השווקים הידועים בכרתים, אך נכון לקיץ 2023 השוק סגור לשיפוצים ולמרות הבטחות העירייה, לא נראה שיפתח בשנתיים הקרובות. פרט לשוק המקורה ישנם שווקי איכרים הנקראים לאיקי אגורה (Laiki Agora) ומתקיימים שלוש פעמים בשבוע במקומות שונים בעיר. בשווקים הללו תמצאו את כל התוצרת המקומית הנמכרת על ידי החקלאים מהסביבה וחוץ מפירות וירקות נפלאים תוכלו גם למצוא זיתים מקומיים, דבש וגבינות עיזים אותם גם ניתן לקנות באריזת ואקום כדי לקחת חזרה לישראל. השוק הגדול ביותר מתקיים ביום שבת בקרבת העיר העתיקה וליד השוק תמצאו גם מסעדות קטנות בהן ניתן לאכול סופלקי ולשתות בירה קרה ונפלאה. רשימת שווקי האיכרים בחאניה:

  • יום שבת – רחוב מינוס (Minoos street)
  • יום שני – רחוב גיאמפודקי (Giampoudaki street)
  • יום חמישי – רחוב איוניקו (Patriarchou Ioannikiou street)

שוק איכרים בחאניה

שווקי האיכרים בחאניה מלאים בתוצרת מקומית איכותית

 

 

סרטון על חאניה

לינה בחאניה

מרבית התיירים הלנים בחאניה יבחרו מקום לינה באזור העיר העתיקה ובפרט הנמל בגלל הסמטאות הציוריות וחיי הלילה התוססים. למחפשים מלון יוקרתי ביחס לאזור אנו ממליצים על The Tanneries Hotel & Spa, למחפשים מלון עם תמורה טובה לכספם אנו ממליצים ללון ב Alexis Hotel. לאלו אשר מעוניינים בדירה מרווחת Theos Village Apartments היא אופציה טובה באזור. כדאי לקחת בחשבון שמכיוון שזהו אזור פופולרי ללינה כך שהמלונות עמוסים במיוחד בקיץ ולכן מומלץ להזמין מקום מראש במידה ואתם נוסעים בחודשים אלו. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בחאניה להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם.

למבקרים המחפשים בתי מלון על חוף הים וריזורטים עם בריכה יש צורך להתרחק קצת מחאניה עצמה ולבחור במלונות הנמצאים על קו החוף מערבית ומזרחית לעיר. אחד הריזורטים האהובים והמומלצים באזור הוא מלון חמישה כוכבים Myrion Beach Resort & Spa המציע חדרים מעוצבים, בריכה חיצונית גדולה, ספא מפנק ובריכה פנימית. אפשרות נוספת ומפנקת לא פחות היא מלון חמישה כוכבים Avra Imperial Hotel הנמצא בעיירה קולימברי ומוקף בשטח של 65 דונם עם בריכת ענק וקרבה לחוף היפה של העיירה.

הגעה לחאניה

שתי הדרכים העיקריות להגיע לחאניה היא בטיסה או במעבורת, פירטנו כאן כמה זמן לוקח להגיע לעיר ואיך קונים כרטיסים לטיסות ולמעבורות לחאניה.

טיסה לחאניה

טיסה היא הדרך הקלה והפופולרית להגיע לחאניה כאשר במהלך חודשי הקיץ ישנן טיסות ישירות האורכות כשעתיים ויוצאות מתל אביב לשדה התעופה של חאניה (CHQ) אותן מפעילות מספר חברות תעופה ביניהן ריינאייר (Ryanair) ואגיין איירלינס (Aegean Airlines). גם מחוץ לעונה, במהלך חודשי החורף ניתן להגיע בטיסה לחאניה אבל יש צורך לעשות עצירת ביניים באתונה או סלוניקי (ניתן להזמין טיסה עם שירות לקוחות בעברית והתייעצות בחינם עם סוכן נסיעות בקישור כאן). אפשרות נוספת שמתאימה למי שמתכנן לישון בריזורט היא לקנות חבילה הכוללת טיסה ומלון, אפשרות זו יכולה להיות זולה באופן מפתיע אך מומלץ לבדוק מחירים לפני הרכישה (לרכישת חבילות של טיסה ומלון לחאניה עם שירות לקוחות בעברית לחצו כאן).

כניסה לשדה התעופה בחאניה

שדה התעופה של חאניה

הגעה משדה התעופה של חאניה לעיר

שדה התעופה של חאניה ממוקם כ20 דקות נסיעה ממרכז העיר באזור חצי האי אקרוטירי (Akrotiri). במהלך חודשי הקיץ יוצאים אוטובוסים כל שעה משדה התעופה לתחנה המרכזית של חאניה מתחנת האוטובוס הממוקמת מחוץ לטרמינל. במידה ומלונכם רחוק מהתחנה המרכזית של העיר או שאתם מבקרים כמשפחה גדולה תוכלו לקחת מונית שתיקח אתכם עד למלון בו אתם מתאחסנים. כדי להימנע מהתמקחויות מיותרות עם נהגי המוניות בשדה מומלץ להזמין שירות מוניות מראש עם נהג שיחכה לכם כשתצאו מאולם הנוחתים (להזמנת שירות מוניות משדה התעופה עם אפשרות ביטול לחצו כאן).

מעבורת לחאניה

הדרך השנייה, הפחות נוחה אך היותר חוויתית להגיע לחאניה היא בעזרת מעבורת מנמל פיראוס שבאתונה בשייט שאורך כ8 שעות. זוהי אפשרות מעולה למטיילים שעושים טיול מתגלגל ביוון ורוצים להעלות עם הרכב למעבורת כמו גם למבקרים שמגיעים עם הרבה מזוודות מכיוון שאין צורך לשלם תוספת על מזוודות במעבורת. במהלך חודשי הקיץ ישנן שתי מעבורות ביום, מעבורת לילה ומעבורת בוקר אך המעבורות עמוסות במיוחד ומומלץ להזמין כרטיסים מראש (להזמנת כרטיסי מעבורת מאתונה לחאניה לחצו כאן). אפשרות נוספת היא לקחת מעבורת מסנטוריני לחאניה בשייט שאורך כ3 שעות וכך לשלב בטיול שלכם ביוון בין שניים מהאיים היפים ביותר במדינה (להזמנת מעבורת מסנטוריני לחאניה לחצו כאן)

 




המלצות "הכל על" למבקרים בחאניה

  • חאניה היא יעד נהדר לכל מיני סוגי מבקרים: חובבי היסטוריה ותרבות, מטיילי סולו, משפחות עם ילדים, זוגות אוהבים וגם למי שחושק בנופש בטן-גב מרגיע על חוף הים. התקופה האידיאלית לביקור בחאניה מבחינת מזג אוויר היא בקיץ (חודשים יוני-ספטמבר), אולם כדאי לקחת בחשבון שזוהי גם התקופה העמוסה ביותר בתיירים. לכן אולי כדאי לשקול לבקר מעט “אוף-סיזן”, כלומר בחודשים שלפני ואחרי הקיץ, כמו מרץ-מאי ואוקטובר עד תחילת נובמבר. אז מזג האוויר מעט קריר יותר, אך המחירים נמוכים יותר והעמוס פחות.
  • מומלץ להקדיש לביקור בחאניה בין יומיים לארבעה ימים.
  • אפשר לחבר את הביקור בחאניה עם טיול לערים מרכזיות נוספות בכרתים כמו הבירה הרקליון (Heraklion) הממוקמת במזרח או רתימנו (Rethymno) שנמצאת בצפון-מרכז האי. אפשרות נחמדה נוספת היא לצאת לטיול יום בין כפרי הדייגים הפסטורליים שממזרח וממערב לחאניה.
  • ישנן טיסות ישירות מישראל לחאניה, אולם אם אתם עתידים לטוס להרקליון הדרך הנוחה ביותר להגיע לחאניה היא באמצעות רכב פרטי. בתוך חאניה עצמה אין צורך להתנייד עם רכב, אפשר ללכת ברגל או לנסוע באוטובוסים. רכב פרטי מאפשר לבקר במקומות הנמצאים מחוץ לעיר בקצב שלכם. אולם, זה לא זול לשכור רכב, וישנן אופציות נוספות למי שמעוניין באפשרות זולה יותר. יש תחבורה ציבורית סבירה ברחבי כרתים, בייחוד בין הערים הגדולות. התחבורה הציבורית הנפוצה ביותר היא אוטובוסים. כמו כן אפשר להתנייד בהסעת מונית פרטית.
  • למשפחות עם ילדים בחאניה מומלץ לבקר בחופי הים המקסימים שבעיר, לצאת לטיול בעיר העתיקה, או לבקר במוזיאון 3D של העולם המינואי ובית הקולנוע 9D (כרטיסים בקישור)- אטרקציה שמאוד מתאימה לילדים.
  • חלק גדול מן המבקרים הלנים בחאניה יבחרו לעשות זאת באזור מחוז קסטלי (Kasteli) בעיר העתיקה וזאת בזכות הסביבה הפסטורלית והקירבה לשלל חנויות, טברנות, ברים ובתי קפה. אם תרצו להתפנק במלון יוקרתי ביחס לאזור Casa Delfino Hotel & Spa תהיה בחירה מומלצת. במידה ואתם מעוניינים במלון עם תמורה טובה לכספכם אנו ממליצים על Mosaic. לאלו אשר מעוניינים בדירה מרווחת Suites Pandora היא אופציה טובה באזור. תקופת קיץ היא התקופה העמוסה ביותר בחאניה ולכן אם אתם מגיעים בחודשים אלו מומלץ להזמין מראש מקום לינה. אם אתם עדיין מתלבטים תוכלו למצוא בקישור הזה מקומות לינה בחאניה עם אפשרות ביטול.
  • בעיר העתיקה של חאניה שוכן שוק קבוע הנקרא Old Chania Market. המקום נמצא בתוך מבנה שוק עתיק והיסטורי ויש שם מגוון חנויות עם מוצרים יווניים איכותיים כמו גבינות, שמן זית, יין, מזכרות ומתנות.
  • בחאניה יש סצנה קולינרית מפותחת עם היצע של אין ספור מקומות מצוינים בהם אפשר להינות מאוכל יווני קלאסי ואותנטי. בין המקומות המומלצים ביותר יש את המסעדה Kapari Restaurant Chania, את Kariatis Restaurant האיטלקית, את מסעדת Oinóa ואת Akrogiali שמגישה מאכלי ים.
  • חאניה היא עיר גדולה ויש בה מספר קניונים בהם ניתן למצוא מותגים וחנויות מסוגים רבים. בנוסף ביקור בשוק הישן של חאניה יכול להיות חוויית קניות ייחודית ומהנה.

תשובות לשאלות נפוצות

חאניה היא יעד נהדר לכל מיני סוגי מבקרים: חובבי היסטוריה ותרבות, מטיילי סולו, משפחות עם ילדים, זוגות אוהבים וגם למי שחושק בנופש בטן-גב מרגיע על חוף הים.

התקופה האידיאלית לביקור בחאניה מבחינת מזג אוויר היא בקיץ (חודשים יוני-ספטמבר), אולם כדאי לקחת בחשבון שזוהי גם התקופה העמוסה ביותר בתיירים. לכן אולי כדאי לשקול לבקר מעט "אוף-סיזן", כלומר בחודשים שלפני ואחרי הקיץ, כמו מרץ-מאי ואוקטובר עד תחילת נובמבר. אז מזג האוויר מעט קריר יותר, אך המחירים נמוכים יותר והעמוס פחות.

מומלץ להקדיש לביקור בחאניה בין יומיים לארבעה ימים.