1. עמוד הבית
  2. »
  3. יוון 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אתונה – מה עושים ואיפה ישנים בבירת יוון, 2024 | Athens
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות באתונה
  8. »
  9. האקרופוליס באתונה – כרטיסים בהנחה ומדריך מקיף על המקדש המפורסם ביותר בעולם | Acropolis

האקרופוליס באתונה – כרטיסים בהנחה ומדריך מקיף על המקדש המפורסם ביותר בעולם | Acropolis

עדכון אפריל, 2024

בשבועות הקרובים כמות התיירים באתונה במגמת עלייה שתגיע לשיא שלה בקיץ. כאשר מתכננים ביקור באחת מהאטרקציות האהובות ביותר בעיר, כמו אקרופוליס באתונה מומלץ להזמין כרטיסים מראש, במיוחד אם מתכננים להגיע בסוף שבוע. הזמנה מראש תאפשר לכם להבטיח את כניסתכם במועד המתאים לכם ביותר ותחסוך לכם המתנה בתור לרכישת הכרטיסים. להזמנת כרטיסים מראש לאקרופוליס באתונה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

המדריך המקוצר לאקרופוליס

האקרופוליס של אתונה הוא אחד המבנים המפורסמים בעולם והאטרקציה התיירותית הגדולה ביוון כולה ומושך אליו מעל 3 מליון מבקרים כל שנה. המקדש ממוקם בצורה מלכותית על ראש גבעה וכתוצאה מכך ניתן לראות אותו כמעט מכל פינה בעיר אתונה והוא סמלה הבלתי מעורער של העיר. בגלל שהאקרופוליס כל כך פופולרי כדי להתכונן מראש לפני הביקור בו במיוחד אם מגיעים בחודשי הקיץ החמים אז ההמתנה בקופות ובשערי הכניסה יכולה לקחת כשעתיים באזור לא מוצל (לא לשכוח כובע וקרם הגנה). כדי להימנע מכך מומלץ מאוד לקנות כרטיסים מראש שאמנם עולים יותר מהכרטיסים בקופות במקום אך חוסכים את ההמתנה בתור לקניית הכרטיס (להזמנת כרטיס דילוג על התור לאקרופוליס עם 5% הנחה לגולשי הכל על עם קוד קופון HAKO5) זהו כרטיס שמתאים במיוחד למבקרים המגיעים בחודשים העמוסים בתיירים. במידה ואתם חובבי ארכיאולוגיה או פשוט מתכננים לבקר בשאר האתרים הארכיאולוגים של אתונה מומלץ מאוד לקנות כרטיס קומבו משולב ומוזל הכולל כניסה עם דילוג על התור לשבעה אתרים ארכיאולוגים מרכזיים ביניהם האקרופוליס, האגורה העתיקה, האגורה הרומאית ועוד (לרכישת כרטיס קומבו משולב עם תוספת 5% הנחה לגולשי הכל על עם קוד קופון HAKO5).

  • טיפ זהב: כרטיס עם דילוג על התור אמנם מבטל את התור בקופות אך לא את התורים הארוכים בכניסה לאקרופוליס. כדי להתחמק מהתורים בכניסה תוכלו להיכנס דרך הכניסה הפחות מוכרת בצד הדרום מזרחי של האתר ברחוב דיוניסיו ארופאגיטו (Dionysiou Areopagitou)

תיירים ממתינים בתור לאקרופוליס

התור לקופות הכרטיסים בחודש אוקטובר. במהלך הקיץ ההמתנה בתורים מגיעה לשעתיים

האקרופוליס עצמו הוא אחד מהאתרים הארכיאולוגיים החשובים והידועים ביותר בעולם המערבי ונחשב סמל לפאר של התרבות היוונית העתיקה. בביקור בו ניתן לחזות בשילוב מדהים של מקדשים, מונומנטים וחפצי תרבות כאשר בין המבנים האיקוניים, באתר ניתן למנות את הפרתנון, הארכטריאון ומקדש אתנה ניקה עליהם נרחיב עוד בהמשך. ישנה אפשרות לבקר באקרופוליס ללא הדרכה אך כדי להימנע משוטטות באתר בלי להבין באמת על מה מסתכלים מומלץ לקחת הדרכה כלשהי. האופציה הפופולרית ביותר היא כרטיס כניסה לאקרופוליס עם דילוג על התור והדרכה על ידי מדריך מקומי כחלק מקבוצת תיירים (להזמנת כרטיס לאקרופוליס עם הדרכה ואפשרות ביטול לחצו כאן). לקוראינו שמעדיפים להימנע מקבוצות מודרכות ניתן גם להזמין כרטיס כניסה לאקרופוליס עם דילוג על התור ומדריך שמע קולי אותו תורידו לטלפון וכך תוכלו להנות מהדרכה בקצב שלכם (לרכישת כרטיס לאקרופוליס עם דילוג על התור ומדריך אודיו לחצו כאן)

האקרופוליס ממוקם באופן מלכותי מעל העיר אתונה

איך מגיעים לאקרופוליס?

המיקום של האקרופוליס בתוך אתונה הופך את ההגעה אליו לפשוטה יחסית, במיוחד אם אתם מתאחסנים במרכז העיר, אז אפילו ניתן לצעוד אליו ברגל (האקרופוליס ממוקם כ20 דקות הליכה מכיכר סינטגמה). במידה ואתם נמצאים רחוק ממרכז העיר או שמזג האוויר בקיץ הלוהט של אתונה לא מאפשר הליכה בחוץ תוכלו לקחת את קו המטרו האדום עד לתחנת אקרופולי(Acropoli) ומשם לצעוד 2 דקות עד לכניסה הדרום מזרחית או 10 דקות עד לכניסה הראשית. למי שמעדיף לנסוע באוטובוס ניתן לקחת את קו 230 לתחנת אקרופולי ומשם לצעוד 8 דקות לכניסה הראשית. אפשרות נוספת היא להשתמש באוטובוס התיירים של אתונה העוצר ב15 האטרקציות החשובות בעיר ואחת מהן כמובן היא האקרופוליס (לרכישת כרטיס מראש לאוטובוס התיירים של אתונה עם 5% הנחה לגולשי הכל על, קוד קופון HAKO5).

להגעה עם המטרו לאקרופוליס יש לקחת את הקו האדום ולרדת בתחנת אקרופולילהגעה עם המטרו לאקרופוליס יש לקחת את הקו האדום ולרדת בתחנת אקרופולי

שעות הפתיחה של האקרופוליס

האקרופוליס פתוח בחודשי הקיץ (אפריל – אוקטובר) בין השעות 08:00 – 20:00 כאשר השעה המאוחרת ביותר לכניסה היא 19:30. במהלך חודשי החורף (נובמבר – מרץ) אז, מטבע הדברים שוקעת השמש מוקדם יותר, פתוח האקרופוליס בין השעות 08:00 – 17:00 כאשר השעה המאוחרת ביותר לכניסה היא בשעה 16:30. חשוב לדעת שישנם מספר ימים בשנה בהם האקרופוליס סגור (התאריכים הם – 1.1, 25.3, 1.5, 25.12, 26.12) לכן אם אתם מגיעים לאתונה בקרבת התאריכים הללו מומלץ לתכנן את הביקור מראש. טיפ זהב: ישנם תאריכים מסוימים בשנה בהם הכניסה לאקרופוליס היא בחינם לכולם: 6.3, 18.4, 18.5, הסופ”ש האחרון של ספטמבר, ה28.11 ויום ראשון הראשון של כל חודש בין התאריכים 1.11 – 31.3 .

האקרופוליס בלילה

האקרופוליס בשעת ערב

מחפשים אטרקציה ייחודית באתונה? אנו ממליצים על סיור עצמאי בעברית בליווי אפליקציה וסרטונים. כך תוכלו לעשות את הסיור בקצב שלכם, עם הדרכה מקצועית בעברית וכל זה במחיר נמוך יותר מאשר סיור עם מדריך בשטח. באפליקציה תוכלו לעקוב באופן מדויק אחר המסלול והתחנות, ובכל תחנה לצפות בהדרכה מקצועית על המקום.

אם אתם רוצים סיור מעמיק עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם בנופים, הטעמים והתרבות המרתקת של יוון יש מגוון סיורים בעברית בקישור הזה. מסיורים בעיר עצמה – סיורים קולינריים וסיור להכרת העיר, ועד סיורים היוצאים לריביירה של אתונה ונאפפליו המקסימה.

מה רואים באקרופוליס של אתונה

בביקור באקרופוליס תיחשפו להתגלמות התקופה הקלאסית ביוון העתיקה המתבטאת בארכיטקטורה הסימטרית וההומנית של המבנים והמקדשים באתר. סקרנו כאן את חמשת המבנים שאסור לכם לפספס בעת ביקור באקרופוליס.

מקדש ארכטיון המפורסם- מימין ניתן לראות את המרפסת הייחודית של הקריאטידותמקדש ארכטיון המפורסם – מימין ניתן לראות את המרפסת הייחודית של הקריאטידות

הפרתנון (Parthenon)

הפרתנון הוא המקדש האייקוני, הגדול והמרכזי ביותר באקרופוליס. הוא נבנה במאה ה-5 לפני הספירה לציון ניצחון היוונים על הפרסים, וכהודיה לאלה אתנה הבתולה. במקדש עצמו נשמרו 25 עמודים דוריים היוצרים את המראה הידוע של המקדש המשקיף על העיר אתונה כולה. בניית המקדש, תוך שימוש ב״חתך הזהב״ המגדיר את הפרופורציה הנכונה בין אורך לרוחב נתן השראה לארכיטקטורה ואומנות בכל העולם מתקופת הרנסאנס ועד ימינו אנו. הארכיטקטורה הייחודית ומיקומו של המקדש על גבעה מעל לכל העיר אתונה הופכים אותו לאתר האייקוני ביותר בעיר.

הפרתנון- מקדש לאלה אתנה אחת מהיצירות הגדולות של יוון העתיקההפרתנון – מקדש לאלה אתנה ואחת מהיצירות המפורסמות של יוון העתיקה

מקדש אתנה ניקה (Temple of Athena Nike)

מקדש אתנה ניקה, הממוקם בפינה הדרום-מערבית של האקרופוליס באתונה, מוקדש לאלה אתנה נייקי, מביאת הניצחון. המקדש נבנה במאה ה-5 לפני הספירה, ועיצובו מציג שילוב אלגנטי של ארכיטקטורה יונית עם אפריזים מגולפים בצורה מורכבת ועמודים יוניים, היוצרים תחושה של פאר עדין. למקדש היה תפקיד משמעותי בטקסים דתיים עתיקים, במיוחד אלה הקשורים לניצחונות צבאיים ולחגיגות של הישגי ניצחון. למרות גודלו הצנוע, שווה להשקיע כמה דקות בביקור במקדש אתנה נייקי ולהתפעל מהתבליטים המרשימים הנמצאים בו.

מקדש אתנה ניקהמקדש אתנה ניקה

הארכיטאון (Erechtheion)

מקדש יווני עתיק הממוקם בצד הצפוני של האקרופוליס ונבנה במאה ה-5 לפני הספירה, המקדש מוקדש לארכטאוס, אחד מהמלכים החשובים והמיתולוגים של אתונה. מה שמייחד את הארכיטאון הוא העיצוב הייחודי שלו, הכולל שתי מרפסות נפרדות: “מרפסת הקריאטידות” האיקונית בצד הדרומי המעוטרת בחמש דמויות נשיות מפוסלות להפליא המשמשות כעמודים, ו”מרפסת העלמות” בצד המזרחי. הפריסה הא-סימטרית של המקדש היא עדות לגישה החדשנית של היוונים הקדמונים לשילוב פולחן דתי עם ביטוי אמנותי. כיום, מוצגות באקרופוליס רפליקות של הקריאטדות כאשר הפסלים המקוריים מוצגים במוזיאון האקרופוליס.

ארכיטאון באקרופוליס

הקריאטדות המשמשות כעמודים

הפרופילאום (Propalaia)

שער מונומנטלי מרשים, המשמש ככניסה מפוארת לאקרופוליס . הפרופילאום הוא מבנה מעורר כבוד המציג את הסגנונות האדריכליים הדוריים והיוניים, המשקפים את השליטה האמנותית של יוון העתיקה ומורכב מאולם מרכזי עם שני אגפים, המציע נוף מלכותי של העיר שמסביב ושל האתרים הקדושים של האקרופוליס. השער שימש סף סמלי, הוביל את המבקרים אל המתחם הקדוש ובמקביל שימש כביצור הגנתי. למרות שהושמד חלקית במשך מאות שנים, שרידי הפרופילאה מספקים למבקרים קישור מוחשי לעבר המפואר של אתונה והאקרופוליס.

פרופילאום באקרופוליס

הפרופילאום משמש כשער כניסה לאקרופוליס

האודיאון של הרודס אתיקוס (Odeon of Herodes Atticus)

האודיאון של הרודס אטיקוס, הידוע גם בשם הרודיון, הוא אמפיתיאטרון עוצר נשימה מהתקופה הרומית הממוקם במדרון הדרום מערבי, על מסלול ההליכה מתחת לחומות האקרופוליס. ההרודיון נבנה בשנת 161 לספירה על ידי הרודס אטיקוס, סנטור רומאי, לזכר אשתו, ושימש כמקום להופעות ואירועי תרבות שונים בימי קדם. האודיאון מתהדר במיזוג מדהים של אלמנטים ארכיטקטוניים רומיים, הכולל אודיטוריום חצי עיגול עם סידור ישיבה מדורג המסוגל להכיל אלפי צופים. כיום, לאחר שיפוץ נרחב בשנות החמישים, מארח התיאטרון הופעות, קונצרטים, הצגות ופסטיבלים, שממשיכים לחגוג את המורשת התרבותית העשירה של אתונה.

האודיאון של הרודס אתיקוס באקרופוליס

האודיאון של הרודס אתיקוס באקרופוליס

כרטיסים לאקרופוליס של אתונה

לאקרופוליס של אתונה מבחר רב של כרטיסים מסוגים שונים, אשר עונים על צרכים שונים ומגוונים. כל כרטיסי הכניסה כוללים גישה לכל מקדשי האקרופוליס (הפרתנון, הארכיטראון ומקדש אתנה ניקה) ולמבני ההתכנסות במורדות הדרומיים של האתר (התיאטרון של דיוניסוס והאודיאון של הרודס). מומלץ לקרוא בעיון על סוגי הכרטיסים השונים, ולבחור את הכרטיס המתאים ביותר לכם ביחס לצרכים ולרצונות שלכם.

כרטיס כניסה מוזל הכולל דילוג על התור

הכרטיס הבסיסי ביותר הוא כרטיס כניסה לאתר הכולל דילוג על התור. הכרטיס מתאים למי שמעוניין שלא לחכות בתורים הארוכים שנוטים להצטבר בקופות הכניסה ולקצר באופן משמעותי את זמן הביקור באתר, כרטיס זה אינו כולל סיור מודרך באתר אך הוא כן כולל הנחה של 5% לגולשי הכל על בלבד.

  • לחצו כאן להזמנת כרטיס כניסה לאקרופוליס עם דילוג על התור ותוספת 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5)
  • כרטיס עם דילוג על התור מקצר משמעותית את ההמתנה בכניסהכרטיס עם דילוג על התור מקצר משמעותית את ההמתנה בכניסה

    כרטיס הכולל דילוג על התור ומדריך שמע

    כרטיס נוסף הוא כרטיס כניסה הכולל דילוג על התור ובנוסף לכך מקנה מדריך שמע בו הסברים מפורטים על ההקשר ההיסטורי, האדריכלי והתרבותי של האתר ומקדשיו. כרטיס זה מתאים למי שמעוניין להעשיר את הידע שלו ולא להסתפק בראיית מקדשי ומבני האקרופוליס בלבד, אך אינו מעוניין לרכוש כרטיס הכולל סיור מודרך אשר עלותו גבוהה יחסית לכרטיס זה.

  • לחצו כאן לרכישת כרטיס כניסה הכולל דילוג על התור ומדריך אודיו עם אפשרות ביטול עד 24 שעות לפני המועד
  • כרטיס כניסה מוזל הכולל דילוג על התור וסיור מודרך באתר

    כרטיס נוסף הוא כרטיס כניסה הכולל גם דילוג על התור וגם סיור מודרך באקרופוליס. הכרטיס מתאים למי שרוצה להעשיר את חוויית הביקור באתר, ובנוסף לראיית המקדשים הנהדרים, מעוניין להבין את ההקשר התרבותי, ההיסטורי והאדריכלי של של האקרופוליס ומבניו הרבים.

  • לחצו כאן לרכישת כרטיס כניסה הכולל דילוג על התור וסיור מודרך באתר עם תוספת 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5)
  • כדי להימנע מהסתובבות באקרופוליס בלי משמעות מומלץ להשתמש במדריךכדי להימנע מהסתובבות באקרופוליס בלי משמעות מומלץ להשתמש במדריך

    כרטיס כניסה מוזל הכולל דילוג על התור, סיור מודרך באתר וכניסה למוזיאון האקרופוליס

    כרטיס זה כולל גם הוא דילוג על התור וסיור מודרך באתר, אך בנוסף לאלו גם כניסה למוזיאון האקרופוליס, אשר מכיל את כל הממצאים הארכיאולוגיים שנמצאו בחפירות האתר לאורך השנים. כרטיס זה מתאים לאלו שמעוניינים להשלים את חווית הביקור, ובנוסף לידע רב ובעל ערך אותו ירכשו בסיור המודרך, לראות את הפסלים, הכלים והעיטורים האדריכליים הנהדרים שנמצאו במקדשים ובמבני האקרופוליס, אשר שופכים אור רב על האתר והחיים שהתקיימו בו.

  • לחצו כאן לרכישת כניסה מוזל לאקרופוליס ולמוזיאון האקרופוליס עם דילוג על התור והדכה בשתי האטרקציות בתוספת 5 %הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5)
  • מוזיאון האקרופוליס, אתונה

    מוזיאון האקרופוליס

    הזמנת כרטיסים לאקרופוליס באתונה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

    המלצות "הכל על"

    • הביקור באקרופוליס מומלץ לכולם, ובמיוחד לחובבי הארכיאולוגיה, האדריכלות העתיקה והמיתולוגיה היוונית. האקרופוליס הוא אחד האתרים הארכיאולוגים החשובים והמרשימים בעולם, ובעל חשיבות והשפעה מכרעת על תרבות המערב. מעטים לא יהנו לראות את מקדשיו המרהיבים והנופים האתונאים המיוחדים שנשקפים ממנו.
    • מומלץ לבקר באקרופוליס בשעות הבוקר המוקדמות או לקראת הסגירה, ובכך להימנע מעומס מבקרים באתר. מבחינת זמן בשנה, מומלץ לבקר באקרופוליס בחודשי האביב ובחודשי הסתיו, ובכך להימנע מהסתובבות ארוכה בחוץ בקיץ האתונאי החם, ובנוסף להימנע ממזג האוויר הגשום של החורף האתונאי.
    • מומלץ להשקיע בביקור באקרופוליס בין שעתיים לשלוש.
    • כמובן שהביקור באקרופוליס הינו רק חלק מביקור בעיר אתונה, אשר מציעה למבקר בה תרבות, ארכיאולוגיה אמנות, ואין ספור אטרקציות ופעילויות. לכל המבקרים באתר מומלץ לבקר גם במוזיאון האקרופוליס (Acropolis Museum), אשר מכיל את הממצאים ה”קטנים” שנמצאו בחפירות האתר השונות, לרבות פסלים, עיטורים אדריכליים וכלים שונים. כמו כן, חובבי הארכיאולוגיה והאדריכלות העתיקה, או אלו שהרגישו שהביקור באקרופוליס לא השביע אותם, יכולים לבקר בשלל המקדשים העתיקים של אתונה, לרבות האגורה העתיקה (Agora of Athens) ומקדש זאוס האולימפי (Temple of Olympian Zeus, Athens).
    • נוח להגיע לאקרופוליס בהליכה רגלית קצרה ממרכז העיר (הליכה של 10 דקות מכיכר מונסטיראקי) או בעזרת תחבורה ציבורית (אוטובוס או רכבת תחתית).
    • באתונה אלפי אפשרויות לינה מכל הסוגים (מלונות, דירות, אכסניות וכו’) ובכל רמות המחירים, כאשר חלק גדול מהן מרוכזות במרכז העיר, סביב האקרופוליס ואתרים עירוניים חשובים נוספים.
    • כרטיס הכניסה הבסיסי ביותר לאתר עולה 14 יורו בקופות.
    • יש לשים לב ולהימנע מכייסות וממלכודות תיירים במקומות הומי אדם (דוכנים מפוקפקים, משחקי מזל וכו’).
    • לא מומלץ להגיע לאקרופוליס בעזרת רכב פרטי, שכן הוא נגיש מאוד לתחבורה ציבורית ונמצא באזור צפוף בו עומס תחבורתי ומיעוט חניות.
    • בקרו באתר לפני השקיעה, ותוכלו לזכות בשקיעה היפה של העיר אתונה!

    שאלות נפוצות על האקרופוליס באתונה

    הביקור באקרופוליס מומלץ לכולם, ובמיוחד לחובבי ההיסטוריה, המיתולוגיה, האדריכלות והתרבות היוונית העתיקה.

    מומלץ לבקר באתר בשעות הבוקר המוקדמות או לקראת סגירתו, ובכך להימנע מעומס מבקרים.

    מומלץ להשקיע בביקור באתר בין שעתיים לשלוש, זמן מספק בהחלט לראות את שלל המקדשים ואת מבני ההתכנסות למרגלות הגבעה.

    בוודאי! את האקרופוליס לא צריך להבין אלא בעיקר לראות, וגם ילדים קטנים יוכלו להתרשם ממקדשיו ומהנוף הנשקף ממנו. מומלץ במיוחד להכין את הילדים לביקור ולהכיר להם את התרבות והמיתולוגיה היוונית העתיקה.

    כן. האקרופוליס סגור ב1 בינואר, ב25 במרץ, ב1 במאי, בראשון של פסחא (תאריך משתנה) וב25 וה26 בדצמבר.

    בקלות! ניתן לדלג על התור בעזרת רכישת כרטיס כניסה מאתר טיקטס המקנה דילוג על התור (רכשו כאן וקבלו 5% הנחה ברכישת הכרטיס לגולשי אתר הכל על בהכנסת הקופון HAKO5)

    סרטון על אקרופוליס באתונה

    מידע שימושי

    • שעות פתיחה: האקרופוליס פתוח בכל יום בשבוע. בחודשי החורף (נובמבר עד מרץ) האתר פתוח מ08:00 עד 17:00 ובחודשי הקיץ (אפריל עד אוקטובר) האתר פתוח מ08:00 ועד 20:00.
    • מחיר: כרטיס הכניסה הבסיסי ביותר לאתר עולה 13 יורו.
    • כתובת: Athens 105 58, יוון
    • דרכי הגעה: ניתן להגיע לאקרופוליס בעזרת קו אוטובוס מספר 230 (תחנת הAkropole) או בעזרת קווי מטרו M2 וM3 (תחנת הAcropoli)
    • קישור לאתר הרשמי

    ההיסטוריה הרחוקה של האקרופוליס באתונה

    לאקרופוליס היסטוריה ארוכה שקודמת בהרבה לתרבות יוון העתיקה שמוכרת לנו. הגבעה יושבה לראשונה על ידי המיקנים (תרבות שקדמה לתרבות יוון העתיקה המוכרת לנו במאות שנים) במאה ה-12 לפני הספירה, ובתקופה זו נבנו על גבעת האקרופוליס המבנים הראשונים בהיסטוריה. האקרופוליס הגיע לשיאו הברור כמרכז של פולחן ותרבות בתקופה הארכאית, ובסופה הוחרב על ידי צבא הפרסים שפלשו ליוון. בתקופה הקלאסית של יוון העתיקה נבנה המתחם המקודש באקרופוליס מחדש (לאחר ביטול שבועת היוונים שלא יבנו את האקרופוליס מחדש לאחר החרבתו, בכדי לזכור דיראון עולם את אכזריות הפרסים) בדגם בו אנו רואים אותו כיום. מירב המקדשים בארקופוליס מוקדשים לאלה המגנה של אתונה- אתנה. האקרופוליס לא היה רק ​​מרכז דתי ותרבותי, אלא גם מילא תפקיד חשוב בפוליטיקה ובאסטרטגיה הצבאית של אתונה העתיקה. מיקומו בראש גבעה הצופה על מרכז העיר אתונה הפך אותו לביצור טבעי, וסביבו נבנו חומות ומגדלים כדי להגן עליו מפני פלישות. הפרופליאה, שער הכניסה המונומנטלי לאקרופוליס, הוא דוגמה מצוינת נוספת למופתות האדריכלית של מבני האקרופוליס ולחשיבות שראו היוונים בהגנה על האקרופוליס ובוויסות הנכנסים אליו.

    שער הכניסה המרשים מהמאה ה-5 לפני הספירהשער הכניסה המונומנטלי לאקרופוליס

    ההיסטוריה הקרובה של האקרופוליס באתונה ומעמדו בימינו

    האקרופוליס נהרס מספר פעמים בהיסטוריה שלו, כאשר ההרס האחרון התרחש בשנת 1687, אז ירו הצבאות הווניציאניים על מקדשיו בתותחים וחירבו את חלקם כמעט כליל. מאז שוחזר האקרופוליס (וחלקים ממנו אף נלקחו למוזיאון הבריטי) והחל מהמאה ה19 הפך לאתר התיירות המוביל באתונה ובכל יוון, ולצידו מוזיאון האקרופוליס המציג רבים מהחפצים העתיקים שנמצאו באתר.