1. עמוד הבית
  2. »
  3. יוון 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אתונה – מה עושים ואיפה ישנים בבירת יוון, 2024 | Athens
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות באתונה
  8. »
  9. מקדש זאוס, אתונה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף בעברית | Temple of Olympian Zeus

מקדש זאוס, אתונה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף בעברית | Temple of Olympian Zeus

עדכון אפריל, 2024

בתקפה הקרובה מספר התיירים באתונה במגמת עלייה, שתלך ותתגבר ככל שנתקרב אל הקיץ. ולכן כשמתכננים להגיע לאטרקציות הפופולאריות ביותר, כמו מקדש זאוס מומלץ להזמין כרטיסים מראש, במיוחד אם מתכננים להגיע בסוף שבוע. הזמנה מראש תאפשר לכם להבטיח את כניסתכם במועד המתאים לכם ביותר ותחסוך לכם המתנה בתור לרכישת הכרטיסים. להזמנת כרטיסים מראש למקדש זאוס: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מקדש זאוס בכמה מילים

מקדש זאוס האולימפי באתונה (Temple of Olympian Zeus), הקרוי גם “האולימפיון”, היה המקדש הגדול ביותר ביוון באותה העת, ה-2 לפנה”ס, וגודלו המשוער עומד על 96 מ’ על 40 מ’. הוא כלל 104 עמודי שיש מרשימים בגובה של 17 מ’, מהם נשארו כיום 15 עמודים בלבד. המקדש הוקדש לזאוס, מלך האלים בדת היוונית העתיקה, וממוקם במרכז אתונה, ליד האגורה הרומית והאקרופוליס. בעבר, המקדש היה חלק ממתחם מבנים שכלל אצטדיון ותיאטרון והיה מוקף בחצר גדולה שהייתה מרופדת בפסלים של זאוס ושל אלים אחרים. המקדש נודע בגודלו ובפארו המרשימים ונחשב לאחד המקדשים הדתיים החשובים באתונה העתיקה, בו התקיימו טקסים ואירועים דתיים ופוליטיים.

תמונה של מקדש זאוס אתונהמקדש זאוס האולימפי – מהאתרים ההיסטוריים והחשובים באתונה

קצת היסטוריה על מקדש זאוס באתונה

למקדש זאוס האולימפי באתונה היסטוריה ארוכה ומורכבת. בנייתו הראשונית של המקדש החלה במאה ה-6 לפני הספירה, בתקופת שלטונם של העריצים האתונאים פיסיסטראטוס ובניו (Pisistratus). עם זאת, הבנייה הופסקה מסיבות כלכליות ופוליטיות ולא הושלמה עד המאה ה-2 לספירה, תחת הקיסר הרומי אדריאנוס (Hadrian), כך, שבניית המקדש לקחה בערך 700 שנים! אדריאנוס, שהיה מעריץ גדול של התרבות היוונית, החליט לסיים את בניית המקדש כמתנה לתושבי אתונה. הוא גם הוסיף כמה אלמנטים רומיים כמו שורת עמודים עם עיצוב קורינתית, סגנון אדריכלי שמקורו בקורינתוס העתיקה, ופסל של זאוס, שהיה אחד הגדולים בעולם העתיק.

לאחר נפילת האימפריה הרומית התקלקל המקדש ושימש כמחצבה לחומרי בניין. רבים מעמודיו הורדו ושימשו לבניית מבנים נוספים בעיר. במאה ה-19 החל הארכיאולוג היווני לודוויג רוס (Ludwig Ross) בחפירות הראשונות של האתר, ובמאה ה-20 חפר הארכיאולוג היווני יואניס סבורנוס (Ioannis Severanos) את המקדש ושיחזר כמה מעמודיו. כיום, המקדש הוא יעד תיירותי פופולרי, ולמרות היותו בחורבות, הוא נותר אתר היסטורי ואדריכלי חשוב. זהו אחד מציוני הדרך הפופולארים ביותר של אתונה העתיקה, והוא מציע הצצה אל ההיסטוריה העשירה והמורשת התרבותית של העיר.

מבט מהאקרופוליס על מקדש זאוסמבט מהאקרופוליס על מקדש זאוס

לינה ליד מקדש זאוס באתונה

לינה באזור מקדש זאוס האולימפי באתונה היא אפשרות טובה לתיירים שרוצים לחקור את האזור סביב האקרופוליס ואת המרכז ההיסטורי של אתונה. אמנם אזור זה הוא לא המרכזי ביותר ללינה באתונה, אך הוא בכל זאת נגיש למרכז וכן קרוב לרובע פלאקה העתיק ולכיכר מונסטיראקי המפורסמת. בין המלונות המומלצים באזור תמצאו את מלונות 4 הכוכבים The Athens Gate Hotel וAcropolian Spirit Boutique Hotel הנחשבים ליוקרתיים ביחס לאזור. לאלו אשר מעוניינים בדירה מרווחת, Alexander’s Penthouse היא אופציה טובה. כדאי לשים לב כי בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. אם אתם עדיין מתלבטים תוכלו למצוא בקישור הזה מקומות לינה באתונה עם אפשרות ביטול.

מתוך 104 עמודים שרדו היום רק 15מתוך 104 עמודים שרדו היום רק 15

מחפשים אטרקציה ייחודית באתונה? אנו ממליצים על סיור עצמאי בעברית בליווי אפליקציה וסרטונים. כך תוכלו לעשות את הסיור בקצב שלכם, עם הדרכה מקצועית בעברית וכל זה במחיר נמוך יותר מאשר סיור עם מדריך בשטח. באפליקציה תוכלו לעקוב באופן מדויק אחר המסלול והתחנות, ובכל תחנה לצפות בהדרכה מקצועית על המקום.

אם אתם רוצים סיור מעמיק עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם בנופים, הטעמים והתרבות המרתקת של יוון יש מגוון סיורים בעברית בקישור הזה. מסיורים בעיר עצמה – סיורים קולינריים וסיור להכרת העיר, ועד סיורים היוצאים לריביירה של אתונה ונאפפליו המקסימה.

מה רואים במקדש זאוס האולימיפי

בעת ביקור במקדש, תוכלו לראות את 15 עמודי השיש המעוטרים באלמנטים דקורטיביים של תבליטים מורכבים, בסגנון אדריכלי שמקורו בקורינתוס העתיקה. עמודים אלו נשארו בצורתם המקורית, מתוך 104 עמודי השיש שנחרבו. העמודים מרשימים בגודלם ומהווים דוגמה לארכיטקטורה יוונית עתיקה קלאסית. ניתן לשים לב לחוסר עקביות בפרטים הקטנים של עמודי המקדש בעקבות ריבוי ותחלופת האנשים שעבדו על המקדש במשך מאות השנים. לצד העמודים תוכלו לראות עמוד המונח שבור על האדמה, העמוד קרס בשנת 1852 כתוצאה מרוחות חזקות ונשאר לצד המקדש.

העמודים במקדש זאוסהעמודים המעוטרים המרשימים שנותרו עומדים במקדש זאוס

בנוסף, תוכלו לראות את בסיס הפסל של זאוס, כזכר לפסל שהיה אחד הפסלים הגדולים בעולם העתיק, ולצד המקדש תוכלו לראות את שער אדריאנוס, שער ניצחון מהתקופה הרומית הניצב ליד מקדש זאוס האולימפי. הוא נבנה לכבוד הקיסר הרומי אדריאנוס כשנה לאחר סיום בניית המקדש. על השער כתוב בצד אחד “זו העיר אתונה, עירו העתיקה של תזאוס” ומהצד השני “זו עירו של אדריאנוס, ולא של תזאוס”.

שער אדריאנוס במקדש זאוסשער אדריאנוס במקדש זאוס

מסביב למקדש תוכלו לראות את הנוף הפנורמי של מרכז אתונה העתיקה, את האקרופוליס, האגורה הרומית ואת התיאטרון העתיק של דיוניסוס. באתר יש גם מוזיאון המספק סקירה מצוינת של ההיסטוריה וכולל חפצים ומוצגים רבים שנמצאו במהלך חפירות באתר. אזור המקדש מהווה מקום מעולה לפיקניק, יש שם רחבת דשא גדולה, הרבה זוגות צעירים שיושבים על ספסלים וציירים שמציירים את המקדש. הביקור במקדש זאוס האולימפי הוא חוויה מעניינת ומלמדת, המספקת הצצה להיסטוריה היוונית והרומית העתיקה, לארכיטקטורה ולאמונות הדתיות של אותה תקופה.

תוכלו לראות עמודים מעוצבים בסגנון אדריכלי שמקורו בקורינתוס העתיקהתוכלו לראות עמודים מעוצבים בסגנון אדריכלי שמקורו בקורינתוס העתיקה

אחד העמודים שקרס בעקבות רוחות חזקות בשנת 1852 אחד העמודים שקרס בעקבות רוחות חזקות בשנת 1852

3.

שער אדריאנוס- נבנה שנה לאחר סיום בניית מקדש זאוסשער אדריאנוס- נבנה שנה לאחר סיום בניית מקדש זאוס

כרטיסים למקדש זאוס האולימפי

ישנם כמה סוגים של כרטיסים למקדש זאוס האולימפי שבאתונה. אנו ממליצים להזמין כרטיסים אלו מראש בעיקר בעונת הקיץ העמוסה שכן התורים בתקופה זו יכולים להיות ארוכים במיוחד.

כרטיסי כניסה הכוללים דילוג על התור

הכרטיס הבסיסי ביותר הוא כרטיס כניסה למקדש זאוס המאפשר דילוג על התור. הכרטיס מומלץ למי שלא רוצה לבזבז זמן בתור ומתכנן לבקר רק במקדש זאוס. את הכרטיס עם הנחה של 5% לגולשי “הכל על” (קוד קופון HAKO5) תוכלו להזמין כאן.

כרטיסי כניסה משולבים – לאלו הרוצים לראות יותר

לאלו המעוניינים להנות ממגוון נוסף של אטרקציות בשילוב של מדריך אודיו נייד במגוון שפות, אנו ממליצים על הכרטיס שכולל בנוסף למקדש זאוס, כניסה אופציונלית לאקרופוליס, למוזיאון האקרופוליס, לאגורה העתיקה ועוד. הכרטיס כולל דילוג על התור לכל האתרים ואופציה לביטול חינם, ניתן להזמין את הכרטיס כאן.

כרטיסי כניסה משולבים וסיור מודרך

אפשרות מומלצת לאלו שרוצים להעמיק בהיסטוריה ובארכיאולוגיה של העיר אתונה היא כרטיס הכולל כניסה וסיור מודרך של 4 שעות בקבוצה של עד 14 אנשים באתרים הארכיאולוגיים הכי מפורסמים באתונה, ובהם האקרופוליס, מקדש זאוס האולימפי והאגורה העתיקה. הכרטיס המשולב כולל דילוג על התור לכל האתרים, ניתן להזמין את הכרטיס כאן עם 5% הנחה (קוד HAKO5).

הזמנת כרטיסים למקדש זאוס - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור במקדש זאוס מומלץ עבור התיירים והמטיילים באתונה, שכן המקדש ממוקם במרכז העיר ונחשב לאחד מאתרי החובה בעיר. הביקור מומלץ במיוחד לכל מי שמתעניין בהיסטוריה עתיקה, ארכיאולוגיה ואדריכלות.
  • זמן הביקור המומלץ ביותר הוא בעונות האביב (אפריל-מאי), והסתיו (ספטמבר-אוקטובר). בעונות האלו מזג האוויר הוא הטוב ביותר וקהל המבקרים קטן יותר מאשר בחודשי הקיץ העמוסים.
  • משך הזמן שכדאי להשקיע בביקור במקדש זאוס תלוי בתחומי העניין האישיים ובלוח הזמנים, אך ביקור כללי באתר ייקח בערך 30-45 דקות.
  • בנוסף לביקור במקדש זאוס האולימפי, ניתן לבקר גם באקרופוליס ובאגורה העתיקה שנמצאים בקרבת מקום.
  • נוח להגיע לאתר באמצעות תחבורה ציבורית, אוטובוס או מטרו. אפשר להגיע עם רכב שכור אך זה פחות מומלץ שכן החניה באזור היא מצומצמת ובתשלום.
  • מקדש זאוס מומלץ למשפחות המעוניינות לעשות פיקניק ברחבת הדשא של המקדש או למשפחות עם ילדים שמתעניינים בהיסטוריה ובארכיאולוגיה.
  • ישנם מקומות לינה רבים סביב מקדש זאוס, ומבקרים רבים נוהגים לישון שם לפחות לילה או שניים בקרבת האתר מכיוון שהוא נמצא קרוב למרכז העיר וקרוב גם לאתרים המפורסמים האקרופוליס והאגורה העתיקה. בין המלונות המומלצים ניתן למנות את מלונות The Athens Gate Hotel וAcropolian Spirit Boutique Hotel ואת דירות Alexander’s Penthouse שנמצאים מרחק הליכה ממקדש זאוס.
  • כדי להוזיל את הביקור ניתן להזמין כרטיס עם הנחה של 5% לגולשי “הכל על” באמצעות הקופון HAKO5 – תוכלו לעשות זאת כאן.
  • אפשר להגיע עם רכב אך החניה היא בתשלום

שאלות נפוצות על מקדש זאוס

ניתן להזמין כרטיסי כניסה הכוללים דילוג על התור (מומלץ בעיקר בקיץ) עם 5% הנחה ייחודית לגולשינו באמצעות הקוד HAKO5 בקישור זה.

ניתן לבקר גם באקרופוליס ובאגורה העתיקה שנמצאים בקרבה למקדש זאוס האולימפי. כדאי לדעת שיש גם כרטיסים המשלבים כניסה לאתרים אלו, ראו כאן עם אפשרות ביטול חינם.

הביקור במקדש זאוס מומלץ לכל מי שרוצה לראות את אחד האתרים המפורסמים וההיסטורים ביותר באתונה, ובעיקר למי שמתעניין בהיסטוריה ובארכיאולוגיה.

הזמן המומלץ ביותר לבקר במקדש זאוס הוא בעונות האביב (אפריל-מאי), והסתיו (ספטמבר-אוקטובר). בעונות האלו מזג האוויר הוא הטוב ביותר וקהל המבקרים קטן יותר מאשר בחודשי הקיץ העמוסים.

משך הזמן שכדאי להשקיע בביקור במקדש זאוס הוא בדרך כלל כ45-30 דקות, אך זה תלוי כמובן בתחומי העניין האישיים ובלוח הזמנים שלכם.

מקדש זאוס יכול להיות מעניין לילדים מעל גיל 7 המתעניינים בהיסטוריה או לילדים צעירים יותר, שיכולים להנות מהאוויר הפתוח ומחלקת הדשא הגדולה.

מקדש זאוס היה נחשב למקדש הגדול ביותר ביוון בתקופת העת העתיקה.

סרטון על מקדש זאוס

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: מקדש זאוס באתונה פתוח כל השנה, אך שעות הפעילות עשויות להשתנות בהתאם לעונה. בחודשי הקיץ (אפריל עד אוקטובר) האתר פתוח בשעות 19:00-8:00, ובחודשי החורף (נובמבר-מרץ) בין השעות 15:00-8:00.
  • מחיר הכניסה לאתר הוא 6 יורו לאדם.
  • כתובת: Leof. Vasilissis Olgas, Athens 105 57, Greece
  • ישנן כמה דרכי הגעה למקדש זאוס:
    ניתן להגיע באוטובוס בקווים: 040, 057, 058, 100, 104, 110, 111, 116, 118, 128, 135, 136, 137, 155, 206.
    בנוסף, אפשר להגיע במטרו בקו מספר 2 (הקו הכחול).
    אם תרצו להגיע עצמאית, ישנם חניונים באזור בתשלום.
  • לאתר הרשמי.