1. עמוד הבית
  2. »
  3. איטליה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. פארקו נאציונאלי ד’אברוצו, איטליה 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Parco nazionale d’Abruzzo

פארקו נאציונאלי ד’אברוצו, איטליה 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Parco nazionale d’Abruzzo

כמה מילים על פארקו נאציונאלי ד’אברוצו

הפארק הלאומי אברוצו הוא פארק עצום בלב איטליה, שגובל בהרי האפנינים מצידו האחד ובחוף האדריאטי מצידו השני. גודלו ככמעט 500 ק”מ רבוע, והוא משתרע על פני 3 מחוזות שונים, אך רובו במחוז אברוצו. הפארק מהווה בית גידול למינים רבים כמו הזאב האיטלקי, הצפיר הקנטברי, מיני ציפורים ואפילו דובים. הפארק נמצא באזור הררי עם פסגות מושלגות שמגיעות עד 2,249 מ’. מומלץ לכל חובבי הטבע והצילום לצאת למסלולי ההליכה הרבים באזור, וניתן לשלב אותם עם טיולי אופניים, סוסים וסקי בעונה המתאימה.

מה עושים בפארקו נאציונאלי ד'אברוצו

הפארק הלאומי אברוצו הוא פארק עם תווי שטח הררי, נופים של פסגות מושלגות, כפרים ציוריים והמון ירוק בעיניים. בפארק מתגוררות חיות שונות וצומחים סוגי צמחים ייחודיים שלא ניתן למצוא בארץ. בין החיות השונות ניתן לחזות בזאב האיטלקי, בדוב החום האפניני, בצפיר הקנטברי ובמגוון מיני ציפורים כמו שריף אדום הגב והדרור האיטלקי. המבקרים בפארק יוכלו ליהנות מטבע עוצר נשימה ובמיוחד בעונת האביב כשפורחים הסחלבים והפעמוניות מלבלבות. בפארק ממוקמות גם מספר עיירות וכפרים ותיקים המציעים הצצה לחיים ולתרבות האיטלקית המסורתית בהם אפשר לטייל בין הסמטאות העתיקות ולראות כיכרות, מזרקות, וקתדרלות מרשימות. בנוסף, ברחבי הפארק מפוזרים מבצרים עתיקים וחומות שמלמדים קצת על ההיסטוריה העשירה של האזור. בין היתר, אוהבי יין יוכלו למצוא במחוז יקבים מעולים המייצרים יין משובח בהם מומלץ מאוד לבקר וליהנות מכוס יין טובה על רקע הנוף הירוק.

מבט ממעוף הציפור על הפארק (צילום: מבט ממעוף הציפור על הפארק

4 אטרקציות מרכזיות בפארק הלאומי אברוצו

טיולים רגליים

הפארק הלאומי אברוצו (Abruzzo) ידוע בטבע המגוון ויוצא הדופן בו. יש בו מספר סוגים של מסלולי הליכה מותאמים ע””פ דרגת קושי, והוא מתאים גם למשפחות עם ילדים וגם למי שמחפש לאתגר את עצמו ולקחת את עצמו לקצה.

הפארק הלאומי אברוצו

הפארק הלאומי אברוצו, בו מסלולי הליכה רבים המתאימים גם למשפחות (צילום:pizzodisevo, רישיון))

סיורי טעימות

האיטלקים נודעים באוכל המשובח שלהם, בפסטות, בגבינות וכמובן, ביין. יקבים רבים באזור וכמו כן אנשים פרטיים מציעים סיורים ביקבים יחד עם טעימות יין וגבינה או לחלופין סדנאות בישול אותנטיות של מאכלים מקומיים.

להזמנת כרטיסים לסיור וטעימות במרתף ההיסטורי של אברוצו לחצו כאן

טיולי אופניים

אפשר להנות מהטבע המשגע בפארק לא רק בעזרת טיולים רגליים, אלא לגוון עם טיולי אופניים. ישנם סינגלים רבים בפארק ולחלקם אפשר לצאת עם הנחיה של מדריך ברמות קושי שונות. יש מסלולים קלים שיקחו בין שעה לשעתיים, מתאים למשפחות עם ילדים, עד מסלולים קשים שיקחו 6-7 שעות המיועד לאוהבי רכיבה אתגרית.

אתרי סקי

בעונת החורף נפתחים אתרי הסקי בפארק, ויש מספר אתרי סקי מסודרים באזור. הגדול ביניהם הוא רוקראסו (Roccaraso) שמתנשא לגובה של 2,142 מ’. בנוסף יש את פליקו (Felico) ואת אובינדולי (Ovindoli). אפשר לצאת לחופשת סקי קצרה או ארוכה, עם כל המשפחה או כספורט אתגרי, תלוי בכם.

אתר הסקי רוקראסו

אתר הסקי רוקראסו (צילום: GabrielePinto, רישיון)




לינה בפארקו נאציונאלי ד'אברוצו

באזור הפארק הלאומי אברוצו (פארקו נאציונאלי ד’אברוצ’ו) ישנן יותר מ500 אפשרויות לינה שונות כך שהמבקרים בו לא יתקשו למצוא מקום לינה אידיאלי בשבילם. בפארק נמצאים כפרים ועיירות שמשמשים כמקום הלינה למבקרים בפארק, כשהפופולארים ביניהם הם רוקרזו, קסטל די סנגרו, פסקאסרולי וסקאנו. אפשרויות הלינה הנפוצות ביותר בפארק הן מקומות מסוג B&B ומלונות, כשרוב המלונות הם בעלי דירוג של שלושה כוכבים. שימו לב כי קיימים רק 16 מלונות מסוג ארבעה כוכבים ומלון אחד מסוג חמישה כוכבים, כך שכדאי למבקרים שמעדיפים ללון במלון כזה להזמין מקום זמן רב מראש. מומלץ למבקרים בפארק הלאומי להגיע עם רכב שכור מכיוון שהאתרים נמצאים במרחק רב אחד מהשני. בנוסף, בגלל שהפארק הוא לא אזור עירוני, יהיה קשה למצוא חניה שלא נמצאת בשטח המלון ולכן חשוב מאוד לחפש מלונות שמספקים חניה.

5 מלונות מומלצים בנאציונאלי ד’אברוצ’ו

Il Lavatoio Dimora Storica – מלון שלושה כוכבים שממוקם בקסטל די סנגרו שליד הפארק הלאומי ד’אברוצ’ו ובקרבת פארק שעשושים. הלינה במלון זולה יחסית והחניה בו חופשית כך שהוא אידיאלי עבור מבקרים שרוצים לטייל באזור עם רכב שכור. מומלץ בעיקר עבור זוגות ומשפחות בעלות עד 4 נפשות.
Hotel Pizzalto – מלון ארבעה כוכבים שנמצא כ-10 דקות נסיעה מהעיירה רוקרזו. המלון מספק חניה חופשית וגישה נוחה לרכב. מתאים לזוגות שרוצים לטייל באזור הפארק הלאומי.
Hotel Garnì Mille Pini – מלון שלושה כוכבים שממוקם בעיירה סקאנו ובמרחק של 5 דקות נסיעה מחוף אגם סקאנו. המלון מספק גישה נוחה לרכב וחניה חופשית במתחם ככה שהוא אידיאלי עבור מבקרים שרוצים לטייל באזור. מתאים בעיקר לזוגות.
Hotel Edelweiss – מלון שלושה כוכבים שממוקם בעיירה פסקאסרולי שבמרכז הפארק הלאומי. החניה במלון חופשית והגישה אליו נוחה כך שהוא מומלץ עבור מבקרים שמשתמשים ברכב. מומלץ גם לזוגות וגם למשפחות עד ארבע נפשות.
Sport Village Hotel & Spa – מלון ארבעה כוכבים בעיירה קסטל די סנגרו. המלון מאפשר גישה נוחה לרכב וחניה חופשית במתחם כך שהוא אידיאלי עבור אורחים שמשתמשים ברכב שכור. בנוסף, במלון יש סאונה ובריכה ואף חדרים שיכולים להכיל עד ארבעה אנשים כך שהוא מתאים למשפחות עם ילדים אך גם לזוגות. יש לקחת לתשומת לב שהזמינות של החדרים הגדולים עלולה להיות נמוכה כך שאנו ממליצים להזמין אותם זמן רב מראש.
עוד על מלונות בנאציונאלי ד’אברוצ’ו אפשר לקרוא כאן.

השכרת רכב בפארקו נאציונאלי ד'אברוצו

למי שמעוניין לטייל בנאציונאלי ד’אברוצו מומלץ מאוד לעשות זאת עם רכב שכור, כך תוכלו להגיע בנוחות וקלות לאתרים, למסלולים, לנקודות התצפית ולרכבלים השונים. לא מומלץ להסתמך על תחבורה ציבורית. ניתן לשכור רכב ברומא או לשכור אותו בפסקארה (לרוב השוכרים רכבים לטיול בנאציונאלי ד’אברוצו ישכרו את הרכבים בשדה התעופה של רומא) ומשם להתקדם לפארק נאציונאלי ד’אברוצו, אך למי שמעדיף ישנן גם תחנות השכרת רכב בעיירות מסביב לפארק. לרוב אין בעיית חנייה וניתן למצוא חניה בקלות – גם חניונים וגם מקומות לינה המציעים גם חניה. מאחר וישנו ביקוש רב לרכבים שכורים מומלץ מאוד להזמין רכבים מראש, במיוחד אם מדובר בהשכרת רכב בשיא עונת התיירות או במידה ואתם מחפשים רכב של יותר מ-5 מקומות, ג’יפים או ואנים. למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין בקישור הזה, בו תוכלו לבטל את הרכב גם לאחר ביצוע ההזמנה. למי שמעוניין להוזיל את עלות ההשכרה כדאי להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על וכך לחסוך באחת ההוצאות המשמעותיות בחופשה.

עוד על השכרת רכב בפארק נאציונאלי ד’אברוצו ניתן לקרוא כאן

איך מגיעים לפארקו נאציונאלי ד'אברוצו?

ניתן לרכוש טיסה לשדה התעופה של רומא, אליו מגיעות טיסות ישירות מישראל. תוכלו להזמין טיסות וחבילות בקישור הזה.
אם בחרתם לשכור רכב אל הפארק הלאומי, תדעו שבחרתם באופציה הכי ידידותית למשתמש, ואפשר לנסוע דרך האוטוסטרדות 14A או 25A. ניתן להזמין רכב בקישור הזה עם ביטול בחינם או בקישור הזה עם הנחה בלעדית
ניתן להגיע גם ברכבת אך הרכבת ליעד זה היא לא יעילה משום שהיא איננה ישירה וזמן הנסיעה הוא ארוך, ולכן עדיף להימנע מכך. חשוב לדעת שהתחבורה הציבורית מוגבלת באזור, לכן מאוד מומלץ לשכור רכב, כי גם אם בחרתם בתחבורה ציבורית תאלצו לוותר על המון יעדים מקסימים שלא ניתן להגיע אליהם אלא בנסיעה בדרכים שוליות ופתלתלות.

מזג האוויר בפארקו נאציונאלי ד'אברוצו

אפשר לצאת לטייל בפארק הלאומי אברוצו לאורך כל השנה. חורף הוא העונה המושלמת לחופשת סקי, הטמפרטורות בין החודשים דצמבר לאפריל צונחות ל-2-12 מעלות צלזיוס ושלג מתחיל להיערם על הפסגות. חשוב להגיע לבושים בהתאם. ממאי עד אוקטובר אתרי הסקי נסגרים והעמק מוריק, ונרשמת התחממות בין 20-32 מעלות צלזיוס. זו העונה המושלמת לצאת לטייל ולהנות מפריחות משגעות. למרות שלאורך כל השנה יורדים גשמים בעמק, אוקטובר עד דצמבר זו העונה הגשומה ביותר וכדאי להימנע מלטייל בה. גשמים בעונה זו יכולים להגיע עד 200 מ”מ בחודש לעומת יולי אוגוסט שהממוצע עומד על 50 מ”מ גשם. בנוסף, חשוב להבין שהאזור של הפארק הוא אזור הררי ויהיו הפרשי טמפרטורה בין העמקים לפסגות, ולכן כדאי להגיע ערוכים עם מספר שכבות שיהיה לכם נוח לנוע ביניהם.

החשיבות ההיסטורית של הפארק הלאומי אברוצו

הפארק הלאומי אברוצו נוסד בשנת 1922, לאחר סיומה של מלחמת העולם הראשונה, ביוזמתו של ארמיניו סיפרי, שהיה פוליטיקאי ובוטנאי איטלקי באותה התקופה. לאחר הקמתו הפארק המשיך להתרחב ולהתפתח למימדים מפתיעים, והייתה בו פעילות בלתי פוסקת עד שנאסרה המשך פעילות בו בשנת 1933 ע”י הדיקטטורה הפשיסטית של מוסליני. לאחר נפילת השלטון הפשיסטי והתהוות איטליה כרפובליקה (במקום מונרכיה), שעריו של הפארק נפתחו מחדש בשנת 1950. זאת תוך כדי קשיים כלכליים עצומים ואובדן מסות אדירות של עצים לטובת פיתוח ובנייה, אך במקביל שטחו של הפארק הלאומי המשיך לצמוח עד לכמעט 500 ק”מ רבוע, פי 100 מנקודת ההתחלה הראשונית של הפארק בשנת 1922.

פארק נאציונאלי דה אמברוצו היפיפה וסביבתו




המלצות "הכל על" למבקרים בפארקו נאציונאלי ד'אברוצו

  • לקראת ביקורכם בפארק הלאומי אברוצו חשוב להיערך עם מספר סטים שונים של לבוש, כדי להגיע מוכנים לשינויי טמפרטורה בין העמקים לפסגות. בעונת החורף חשוב להגיע עם לבוש טרמי שמתאים לשלג, ושאר עונות השנה להצטייד בנעליים נוחות, מקלות הליכה, תיק גב נוח ולא להתפשר. טיולים וטבע זה חלק מרכזי בביקור בפארק ושווה להשקיע בציוד טוב שגם ילווה אתכם אחר כך במסעות ההבאים שלכם.
  • דרך ההתניידות הכדאית ביותר בפארק היא בעזרת רכב שכור, מה שיאפשר לכם מקסימום חופש וניידות בין הכפרים והמסלולים המוצעים לכם. התחבורה הציבורית באזור לא יעילה, תחסום בפניכם מקומות שאינם מרושתים לתחבורה ציבורית כראוי וסתם תשרוף לכם זמן יקר.
  • בביקורכם בפארק כדאי להקדיש לפחות 3-4 ימים כדי להנות מכל מה שיש לפארק הלאומי אברוצו להציע, וניתן לתכנן חופשה שלמה סביבו. הפארק הוא אזור עצום עם שפע של טבע ודברים לראות ולעשות, חבל להקדיש לו מראש מעט מידי זמן ולצאת עם תחושת פספוס. אחד התכנונים הפופולאריים שניתן לעשות הוא לשלב 7-10 ימים בפארק יחד עם עוד 3-4 ימים בעיר מרכזית גדולה כמו רומא.

שאלות נפוצות על פארקו נאציונאלי ד'אברוצו

הביקור בפארק הלאומי מתאים לכולם, מומלץ במיוחד לאוהבי הטבע, הצילום והסקי. מאוד מתאים לשלב בו ילדים, אבל לא בגיל הרך, כיוון שהם יכולים להגביל אתכם בבחירת מסלולי הטיול.

אפשר לבקר בפארק הלאומי אברוצו כל השנה. אם אתם חובבי סקי כדאי להתכוונן לחודשים דצמבר עד אפריל בהתאם לעונת הסקי. אם אתם לא, שווה לדחות את הביקור לחודשים חמימים יותר, מחודש מאי עד אוקטובר הטמפרטורות עולות והכל פורח מסביב, ואז זו העונה המושלמת לצאת לטייל בטבע.

כדאי לבלות בפארק הלאומי מינימום 3 ימים, אבל אפשר להעביר בו חופשה בת 7-10 ימים בלי להרגיש. מדובר בשטח עצום עם המון כפרים, מבצרים ודברים לראות ולעשות. מומלץ לשלב אותו עם עוד כמה ימים בעיר מרכזית כמו רומא על מנת לטעום מכל העולמות.