גונדולות בונציה (צילום: madbax, רישיון)
חשוב לומר – הגונדולה היא בעלת חשיבות רבה לונציה בעיקר מבחינה סמלית ומאחורי עיצובה יש מחשבה רבה והיא כוללת תקנים רבים בהם יש לעמוד. צבעה השחור שמבוסס על ציפוי הזפת הבסיסי של הסירה ונשמר באדיקות היום נובע מצו מהמאה ה16 של רשויות העיר שנועד להילחם בניקור העיניים של עשיריה (כפי שאפשר לראות היטב בארמונות של העיר). עד לצו זה הגונדולות היו מצועצעות ומעוטרות וכללו קישטי זהב וסמלי סטטוס אחרים.
לא רק הצבע של הגונדולה חייב לעמוד בתקנים, גם צורתה. במיוחד החרטום שחייב להיות עשוי ברזל. על החרטום ישנם שש שיניים (הנקראים pettini) המייצגות את ששת רובעי ונציה השן הפנימית מסמלת את אזור ג’ודקה (שאינו מחובר לששת הרבעים המרכזיים של העיר) וצורת ה-S הכפולה והמקומרת שעל החרטום מסמלת את התעלה הגדולה. בנוסף הגונדולה חייבת להיות עשוית עץ. בנייתה של הגונדולה במשך שנים הייתה באופן מסורתי בעבודת יד – היום למרות שרוב הגונדולות נבנות בבתי חרושת ישנן עדיין בתי מלאכה העוסקים בעיצובן של הגונדולות.
תיירים שטים בגונדלות בונציה
היום הגונדולה היא בסה”כ אטרקציה, בעבר היא הייתה אמצעי תחבורה של ממש
(צילום מקורי)
הגונדולייר המשיט את הגונדולה משתמש במשוט ייחודי הפונה לצד אחד, כדי לשמור על שיווי המשקל עומד הגונדולייר בצד השני של הגונדולה, והגונדולה עצמה נוטה על צידה. בעזרת המשוט דוחף הגונדולייר את הגונדולה ואף מרחיק אותה ממבנים ומגונדולות אחרות.
שיט בגונדולה וניציאנית
מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על