1. עמוד הבית
  2. »
  3. תכנון חופשה עם הכל על
  4. »
  5. הכל על מלונות
  6. »
  7. החזר ושינוי מלונות בקורונה

החזר ושינוי מלונות בקורונה

עודכן לאחרונה ב-10.9.2021

מידע כללי

משבר הקורונה הוביל למשבר בעולם התיירות – הן מבחינת התיירות היוצאת והן מבחינת תיירות הפנים. המצב הוביל לעסקי תיירות שקרסו, שכירים שיצאו לחל”ת או מפוטרים וימים על ימים של ישיבה בבית עד שהתחלנו ללמוד איך אפשר להמשיך בשגרת החיים, בטיולים ובתיירות לצד הקורונה. בתוך כל המשבר הכלכלי הזה, לא פעם עולה השאלה בנוגע להחזר כספי על חופשות שנאלצים לבטל בשל בידודים או הידבקות בקורונה.

אומנם לקח זמן, אך מרבית האנשים שהזמינו חופשות אשר התבטלו בגלל סגרים והגבלות התקהלות קיבלו פיצוי, כך גם על חלק מהטיסות שבוטלו (לקריאה נוספת על מדיניות ביטולי טיסות בקורונה כאן). בכתבה זו ננסה לשפוך מעט אור על נושא זה ולסקור את המדיניות של מספר חברות אותן “הכל על” סוקרת, ומידע מדגמי על מדיניות הביטולים של מספר רשתות מלונות גדולות.




בוקינג- מדיניות ביטולים ושינויים לימי הקורונה

בוקינג הוא אחד מהאתרים הגדולים להזמנה של מלונות ובתי אירוח שקיים בערך מזה 20 שנה. מבדיקה באתר שלהם, מצאנו כי הם פונים ללקוחות עם המסר הבא:

“החל מ-6 באפריל 2020 (כולל), אנחנו ממליצים שתשקלו את הסיכונים הקשורים לנגיף הקורונה (CVOID-19) ולהגבלות של הממשלות השונות כשאתם מזמינים. אם לא תזמינו תעריף עם ביטול בחינם, יכול להיות שלא תוכלו לקבל החזר כספי. במידת הצורך, מקום האירוח יטפל בכל בקשה לביטול לפי המדיניות שתזמינו וחוקי הגנת הצרכן. זו תקופה של חוסר ודאות, אז אנחנו ממליצים שתזמינו אפשרות עם ביטול בחינם – כדי שתוכלו לבטל בחינם אם התוכניות שלכם ישתנו לפני המועד האחרון לביטול.”

מה זה אומר? בוקינג לא נותנים מדיניות אחידה וברורה לגבי הזמנות דרכה ובהתאם לא תפצה או תתן החזר כספי במידה ונאלצתם לבטל את החופשה באופן לפיו מדיניות מקום האירוח לא מאפשר לקבל החזר כספי. בין אם מדובר על מקום אשר ביטלתם את ההגעה לאחר המועד האחרון לביטול בחינם, או מקום אשר מראש המדיניות שלו אינה כוללת ביטול בחינם לפני תאריך מסויים. בוקינג לא לוקחת על עצמה את האחריות במקרים שכאלו וההמלצה של החברה היא לפנות למקום האירוח – בין אם מדובר במלון או בדירה – ולנסות לשנות את תאריכי השהות או לקבל דמי ביטול.

למידע נוסף בנושא קורונה וביטולים בבוקינג כדאי להיכנס למרכז העזרה בו ריכזו תשובות לשאלות נפוצות בנושאים אלו. כמו כן, במרבית מקומות האירוח תוכלו לראות בעמוד המידע על מקום האירוח תחת הכותרת “האותיות הקטנות” את ההתאמות והשינויים שמקום האירוח עשה בעקבות מגפת הקורונה.

ההמלצה שלנו – יש לא מעט מקומות אשר מדיניות הביטולים שלהם מאפשר ביטול בחינם עד יום לפני תאריך הצ’ק אין. בימים בהם יש חוסר ודאות באשר לסגרים, בידודים ושאר ההפתעות הנלוות לקורונה, כדאי לבחור מקומות לינה המאפשרים ביטול בחינם עד תאריך מאוחר כמה שניתן, גם במידה והדבר כרוך במחיר מעט גבוהה יותר. אפשרות נוספת היא להזמין מקומות ברגע האחרון – פתרון אשר מ תאים בעיקר לזוגות או בודדים שלא צריכים חדרים או דירות גדולות במיוחד, ומוכנים להתפשר על המיקום ועל אופי מקום הלינה. שכן, כאשר מחכים עם ההזמנה לרגע האחרון קשה לצפות באיזה מלונות ובאילו אזורים יהיו מקומות לינה פנויים.




הוטלס קומביינד- מדיניות ביטולים לקורונה

הוטלס קומביינד הוא מנוע חיפוש נוסף למלונות, סניף של חברה אמריקאית אשר המטה של יושב בסידני אוסטרליה. היא הוקמה לפני כ-15 שנה. האתר בעברית מספק רק את הפסקה:

התפרצות COVID-19 (נגיף הקורונה) עשויה להשפיע על הנסיעה שלך.
יש לבדוק אחר התראות באתר שלנו המציינות אזהרות מסע ספציפיות עבור יעד.”

מבט באתר באנגלית מפנה אותנו לעמוד המספק קצת יותר מידע. לפי העמוד הייעודי לקורונה באתר,  גם הוטלס קומביינד מפנה אותנו לספקי התיירות השונים לבדיקת נהלי הביטול והשינויים. האתר נותן מידע שפחות רלוונטי בנושא הביטולים, כמו תזכורות בריאות כיצד להתמודד עם הוירוס או להמנע ממנו, הפניה לארגון הבריאות העולמי, המלצה לרכוש ביטוח נסיעות (דבר קשה ברגע זה בהתחשב בזה שרוב ביטוחי הנסיעות לא מוכנים לכסות טיול במדינות רבות, כמו לדוגמא בארה”ב). האתר מספק לינקים לחברות מלונאות גדולות בכדי לראות מה המדיניות של כל רשת, וכמו כן לינקים למדיניות של חברות תעופה שונות. כמו כן תוכלו להיעזר בעמוד בעברית עזרה ותמיכה באתר, שם תמצאו תשובות לשאלות נפוצות גם בנושא הקורונה.

בשורה התחתונה, הוטלס קומביינד לא ממש נותנים מידע ספציפי לגבי זה, וכמו בוקינג גם הם פחות או יותר מפנים למדיניות של בית המלון או האירוח בו ביצעתם את ההזמנה. יש גם לזכור שאתר הוטלסקומביינד הינו מנוע חיפוש והשוואת מחירים, ולמעשה את ההזמנות עצמם לא מבצעים דרך אתר הוטלסקומביינד, אלא עוברים לאתר ההזמנה הרצוי בהתאם למחירים שהאתרים מציעים בעבור אותו חדר.




השורה התחתונה- ביטולי מלונות בקורונה

מנועי החיפוש וספקי התיירות, לא נותנים מדיניות מוגדרת ולרוב מפנים אל המלונות ובתי האירוח עצמם.

מלונות של הרשתות הגדולות שסקרנו לרוב מאפשרים תנאים נוחים של שינוי או ביטול ללא עלות (עד 24 שעות לפני מועד ההגעה), גם להזמנות קיימות וגם להזמנות חדשות לכל מועד עתידי. ההבדל הקטן בין הרשתות השונות הוא התאריכים המוגדרים להזמנות הנ”ל, אבל התנאים לביטול ושינוי כאמור די דומים.

לגבי בתי אירוח קטנים יותר, יחידות דיור דירות וכדומה- העניין ממש פתוח ופרוץ ואין יישור קו כמו שאנחנו רואים בחברות המלונות הגדולים. יש לברר ישירות מול הבעלים, שיכולים להחליט לפי מה שנראה להם נכון לעכשיו. במקרה כזה, אפשר להמתין ולראות מה העתיד צופן בחובו ומה המדיניות שתוגדר מלמעלה, בהתחשב בכך שמדינות רבות הורו על בתי האירוח לסגור את שעריהם.