1. עמוד הבית
  2. »
  3. ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. מיורקה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Mallorca

מיורקה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Mallorca

כמה מילים על מיורקה

מיורקה (Mallorca) הוא האי הגדול ביותר באיים הבלאריים. האי הוא אחד המקומות הכי מתויירים לאורך כל עונות השנה בזכות מזג האוויר הנוח שלו והחופים היפהפיים שבו אך לא רק. מיורקה היא יעד תיירותי פופלרי וקל יחסית להגעה לכל מי שחובב חופים שמשיים, חופשת בטן גב, נופים יפהפיים ואוכל ים תיכוני נוח לכל כיס. כדי להבין עד כמה האי פופלרי כדאי לדעת שבשיא עונת התיירות (קיץ) מבקרים בו בערך 8 מליון תיירים מכל רחבי העולם. אך למי שנרתע ממחשבה על ההמונים, האי מראה פנים אחרות לגמרי ככל שמתרחקים מהחופים- וכך גם המחירים יורדים בהתאם.

בני האי מיורקה דוברים מאיורקי Mallorquí- דיאלקט של השפה המקומית של האיים הבאלריים- שהוא בעצמו דיאלקט של קטלאנית- שפה הקרובה לספרדית ודבורה באיזורים אנדורה, קטלוניה, ולנסיה והאיים הבאלריים בספרד והאי האיטלקי סרדיניה. מאיורקי וספרדית הן שתי השפות הרשמיות באי, אם כי באיזורים התיירותיים ניתן להסתדר עם אנגלית. פריט מעניין נוסף לדעת הוא, שלא רק השפה ייחודית לאי, ישנו גם גזע סוסים נדיר המקומי לאי ושמו גם הוא מאיורקין.

במיורקה תמצאו לא רק חופים אלא גם גם עיירות ימי ביניים ציוריות ושמורות, רכס הרים עוצר נשימה, ומטעי זיתים ושקדים אינסופיים הנפרשים לכל אורך האי. בשל גודלו העצום של האי, ניתן למצוא בו מגוון גדול של אטרקציות שונות. החל מחופשות בטן גב קלאסיות, דרך פעילויות ספורט ימי כמו צלילה, שיט וגלישה, טיולי הליכה ואופניים בהרים ובגבעות בפנים האי, ועד חופשות יוקרה בסגנון הריביירה הצרפתית.

מאכלים מקומיים בעיר הם פריט מאיורקי (Frit Mallorquí) – קדירת ירקות וכבש, טומבט מאיורקין (Tumbet Mallorquín)- מנת פתיחה המורכבת משכבות של ירקות ורוטב עגבניות עם או בלי בשר כבש (מזכיר קצט רטטוי), סופאס מאיוקינס (Sopes Mallorquines)- מרק ירקות עם פטריות בר ובשר. במחלקת הקינוחים תמצאו את הגאטו (Gató)- עוגת שקדים יחד עם גלידת שקדים מתוקה, וכדאי לנסות גם את האנסמאיידה (Ensaimada)- מאפה בצורת ספירלה הדומה לשטרודל.

מה עושים במיורקה

באי מיורקה תמצאו מגוון רחב של פעילויות המוצעות למבקרים, אשר מנצלות את כל המשאבים הטבעיים הנהדרים שיש לאי הזה להציע- חופים פראיים ויפים, תופעות טבע ייחודיות וכמובן העיר הגדולה והאהובה על התייר הישראלי במיוחד- פאלמה. בחלק זה של העמוד נפרט את כמה סוגי פעילויות פופולאריים באי, שהבחירה בהן היא נפוצה מאוד ותעניק לטיול שלכם שעות ארוכות של הנאה וחוויה שתזכרו.

סיורים מודרכים בפאלמה

העיר פאלמה דה מיורקה היא המוקד התיירותי העיקרי של האי פאלמה, ורוב המבקרים במיורקה יגיעו אליה בשלב מסוים. פאלמה היא עיר שופעת ותוססת, המציעה לתייר שיעור בהיסטוריה, חיי לילה מעולים (שהתרפסמו בכל העולם ובמיוחד בישראל), ופעילויות שונות לכל המשפחה. תיירים רבים לוקחים סיור מודרך בפאלמה, במטרה לראות את העיר עם מבין עניין שיוכל להסביר על המקום בעבר, בהווה ובעתיד. סיורים מומלצים על ידי אתר הכל על הם הסיור הזה המיועד לקבוצה קטנה של 4, סיור האופניים הזה בעיר העתיקה (לחובבי הרכיבה) וסיור הסגווי הזה, לאלו שמעוניינים לוותר על צעידה ברגל. למידע נוסף על סיורים מודרכים בפאלמה ולהזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול כנסו לקישור הזה.

טיולי יום במיורקה

מיורקה הוא אי מהמם, ותיירים רבים בוחרים לצאת קצת מהעיר הגדולה ולראות אותו במלוא הדרו, הודות למזג האוויר הטוב אשר שורר בו ברוב ימות השנה. ישנם טיול יום רבים באי מיורקה, כאשר רובם המוחלט יצא מהעיר פאלמה לחצי יום או יום שלם בטבע הסובב את האי, או רחוק יותר, לחלקים נידחים של האי. טיולי יום מומלצים הם טיול היום הזה, היוצא מכמה ערים בדרום האי ובו כלול שייט ונסיעה ברכבת העץ הידועה של האי, טיול יום למערות שליד העיירה פורטו קריסטו שבמזרח האי וטיול יום ברחבי החוף המערבי, עם ביקור בוואל דה מוסה וסולר. לעוד מידע והזמנת כרטיסים לטיול יום עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

מערת דרח שבמזרח מיורקה ליד פורטו קריסטו, פלא טבעי מערת דרח שבמזרח מיורקה ליד פורטו קריסטו, פלא טבעי

שייט וצלילה במיורקה

אין כמו צלילה בחופים הנהדרים של מיורדה, ארץ השמש. רבים מהתיירים באי צוללים באחת מפעילויות הצלילה או השחייה הרבות, ואלו שאינם מחזיקים ברישיון נהנים לפחות משחייה בלב ים פעילות שנורקלים, שגם בה אפשר להיתקל ביצורים ימיים ייחודיים ובים נהדר ומסקרן. פעילויות מומלצות בתחום הזה הן הפלגה ושחייה במפרץ פאלמה עם ציוד שנורקלינג, שייט במים הפתוחים ושחייה עם ארוחת צהריים, והשייט הזה בו תוכלו לצפות בדולפינים. לעוד מידע, והזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול, לחצו על הקישור הזה.

מפרץ קאלו דס מורו במיורקה, טבע מהמם ומים צלולים מחכים לכם ברחבי האימפרץ קאלו דס מורו במיורקה, טבע מהמם ומים צלולים מחכים לכם ברחבי האי

אקסטרים וספורט אתגרי במיורקה

מיורקה היא גן עדן לחובבי הספורט האתגרי, האקסטרים וההרפתקנות. תוכלו למצוא באי מגוון רחב של פעילויות ברמות קושי משתנות, שיכניסו קצת אקשן לחופשה שלכם. פעילויות שאנו ממליצים עליהן הם נסיעה בכדור פורח, טיול רכבי שטח בטבע המהמם של האי, פארק זיפליינינג עם הדרכה ורכיבה על סוסים. למידע נוסף והזמנות עם אפשרות ביטול בקרו כאן.

אוכל ויין במיורקה

תוכלו למצוא מגוון סיורי אוכל ויין, בעיקר בעיר פאלמה. זוהי אופציה פופולארית מאוד בקרב תיירים, שרוצים להכיר את התרבות המקומית לא רק דרך העיניים אלא גם דרך הפה והקיבה. כמובן שבמיורקה קיים מטבח מקומי עשיר וייחודי ויין מעולה, אותם תוכלו לחוות עם סיורים כמו סיור השקיעה הזה הכולל טעימות טאפטס, סיור יקבים לקבוצה קטנה וסיור פודיז מיוחד בפאלמה דה מיורקה. עוד מידע על סיורי אוכל ויין תמצאו כאן.

אנסיימדה, מהמאכלים המקומיים הידועים והטעימים במיורקהאנסיימדה, מהמאכלים המקומיים הידועים והטעימים במיורקה

4 אטרקציות ואתרים מרכזיים במיורקה

פלמה דה מיורקה

פלמה דה מיורקה (Palma de Mallorca), היא עיר הבירה של האי. כמו כן, מהווה מרכז כלכלי ותרבותי של האי ובסיס טוב לטיול. בפלמה דה מיורקה אפשר להנות משפע של דברים לראות ולעשות. ביקור בחופים, טיול קליל לקתדרלה, לטירת בלוור, ובשוק האוכל הססגוני תמצאו מגוון תרבותי וקולינרי צרוף. למשפחות עם ילדים, אפשר לקפוץ לביקור באקווריום של פלמה. ולבליינים שבנינו, בפלמה דה מיורקה יש חיי לילה תוססים ועשרות ברים שתהנו מאוד לשבת בהם ולשתות בירה מקומית. לקריאה מורחבת על פלמה דה מיורקה, האטרקציות המרכזיות בעיר ומה לעשות בפלמה- לחצו כאן.

להזמנת כרטיסים לאקווריום של פלמה עם דילוג על התור לחצו כאן

סרה דה טרמונטנה

סרה דה טרמונטנה (Serra de Tramuntana) הוא רכס הרים יוצא דופן בעל נוף חקלאי ים תיכוני. בצידו האחד תוכלו לראות מערכות אספקת מים להשקיית גינות הירק ומטעי ההדרים ומצידו השני, אזורי החקלאות היבשים (לדוגמה מטעי הזיתים) התחום על ידי טרסות בצלעו של ההר. כמו כן, רכס ההרים עשיר בבעלי חיים וצמחייה, עם שפע של מינים אנדמיים.
בנוסף, תוכלו להנות מהתצפית Mirador de Sa Foradada ולאחר מכן להמשיך במסלול קל של כ40 דקות לחצי האי Sa Foradada.

אטרקציות לילדים

במיורקה תוכלו למצוא מגוון רחב של אטרקציות לילדים שיוכלו להפוך את הטיול שלכם לטיול משפחתי מהנה ומוצלח. תוכלו להנות מפארקי המים שפרושים לאורך כל האי, להקדיש יום לטיולים רגליים. בין אם בחופים או דווקא בהרי הסרה דה טרמונטנה, בשניהם תוכלו למצוא צבע ומגוון רחב של נופים.

להזמנת כרטיסי כניסה לפארק המים לילדים הידרופארק לחצו כאן

הידרופארק אקוולנד

ההידרופארק אלקואדיה (Hidropark Alcudia) הוא פארק מים קטן שנמצא בחלק הצפוני של האי (40 דקות נסיעה מפאלמה). בפארק תמצאו מגלשות מים, בריכת גלים, עולם הילדים, מתחמי שיזוף, בריכות ומסעדה.

שעות פתיחה:
פארק המים פתוח בין השעות 10:00-18:00 בחודשים יולי-אוגוסט
ובין השעות 10:30-17:00 בחודשים מאי-יוני וספטמבר-אוקטובר. בחורף הפארק סגור.

ספורט אתגרי

מיורקה מציעה שפע של אטרקציות לחובבי הספורט האתגרי והאקסטרים. גלישת רוח וגלים שתוכלו ללמוד ממש על החוף, צלילה עם המועדונים הרבים שנמצאים לאורך החופים. ואף להנות מחנויות השכרת אופניים ולצאת לטיול אופניים באי שיגלה לכם את נופיה הפראיים.

מערות נטיפים

במיורקה מספרה מערות נטיפים פופלריות אליהן תוכלו להגיע ולראות מראות מרשימים של נטיפים הנוצרו באופן טבעי במערות תת קרקעיות. בחלקן תוכלו לראות גם תעלות מים ואגמים תת קרקעיים טבעיים.

  • מערות האמס (Hams Caves)- למערות אלו יש סיכוי גבוה יותר למצוא כרטיסים ברגע האחרון אם לא הזמנתם מראש (אם התמזל מזלכם- אפילו רק שעה מראש). להזמנת כרטיסים למערות האמס לחצו כאן.
  • מערות דראך (Drach Caves)- למערות אלו יש צורך להזמין כרטיסים קצת יותר זמן מראש (לפחות יומיים מראש), ובהם נמצא האגם התת קרקעי הגדול ביותר באירופה. להזמנת כרטיסים למערות דראך לחצו כאן.

שתי מערות אלו (האמס ודראך) שוכנות במרחק לא גדול זו מזו, וכ-50 דקות נסיעה מפלמה דה מיורקה, בחלק הכי מזרחי של האי לכן יתאימו במיוחד למי שמבקר בצד זה של האי.

  • מערות ג’נובה (Caves of Genova) נמצאות בפאתי פלמה דה מיורקה ולכן יתאימו במיוחד למבקרים בפלמה – עיר הבירה. להזמנת כרטיסים למערות ג’נובה, לחצו כאן.

*שימו לב- המערות לא ממש מתאימות למי שסובל מקלסטורפוביה!




לינה במיורקה

במיורקה ישנם כ8,000 מלונות ובתי הארחה מסוגים שונים כאשר רובן המכריע הן מלונות. רוב המלונות שתמצאו בעיר הם מלונות שלושה וארבעה כוכבים, לכן אם אתם מחפשים אפשרויות לינה זולה יותר, מומלץ לבדוק דירות ובתי הארחה. מרבית אפשרויות הלינה מרוכזות בעיירות הנופש, בסמוך לחופים.עוד ריכוז גדול של אפשרויות לינה מצוי כמובן בעיר פלמה דה מיורקה, בירת האי מיורקה.

חמישה מלונות מומלצים במיורקה

Melia Cala d’Or Boutique Hotel – מלון חמישה כוכבים בקאלה א’דור (דרום-מזרח האי), מומלץ לזוגות ולמשפחות קטנות, במרחק של כ400 מ’ מהחוף.
VIVA Cala Mesquida Suites & Spa Adults Only 16– מלון ארבעה כוכבים בקאלה מסקידה (צפון-מזרח האי),בין ההרים לים, למבוגרים בלבד, במרחק של כ300 מ’ מהחוף.
Hotel Playas de Paguera– מלון שלושה כוכבים בפגוארה (מערב האי), מומלץ למשפחות, במרחק של כ100 מ’ מהחוף ו25 דק נסיעה משדה התעופה.
Casa Convent– בית נופש באלקודיה, ממומלץ מאוד למשפחות, כולל 3 חדרי שינה, שני חדרי מקלחת ואינטרנט אלחוטי חינם. בקרבת העיר העתיקה והיפהפייה של אלקודיה.
Puig de Massanella- Refugi Sa Caseta des Bosc-אתר קמפינג אשר מתאים למי שמחפש לינה חוויתית ושונה מאשר הלינה במלונות. במקום ישנה בקתה בה תוכלו ללון במחיר זול.
וכן, חוויה יחודיית ויוצאת דופן בטבע הקסום של מיורקה.

השכרת רכב במיורקה

השכרת רכב במיורקה היא אפשרות קיימת ומאוד פופלארית בקרב מי שרוצה לצאת לסיור רחב יותר באי. מאחר וישנו ביקוש רב לרכבים שכורים מומלץ מאוד להזמין רכבים מראש, במיוחד אם מדובר בהשכרת רכב בשיא עונת התיירות או במידה ואתם מחפשים רכב של יותר מ-5 מקומות, ג’יפים או ואנים. למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין בקישור הזה, בו תוכלו לבטל את הרכב גם לאחר ביצוע ההזמנה. למי שמעוניין להוזיל את עלות ההשכרה כדאי להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על וכך לחסוך באחת ההוצאות המשמעותיות בחופשה.
אנו ממליצים לקרוא את העמוד שלנו אודות השכרת רכב בספרד.

איך מגיעים למיורקה?

טיסה : כיום אין טיסות ישירות בין ישראל לשדה התעופה בפלמה דה מיורקה שבאי מיורקה, אך ניתן לקחת טיסות עם עצירת ביניים באחד מיעדי אירופה (לרוב איטליה או ספרד) ומשם להמשיך אל האי. תוכלו להזמין טיסות וחבילות בקישור הזה. למרות שהטיסות עצמן קצרות המסע לאי יכול לקחת בין 7-14 שעות. הערכו בהתאם. שדה התעופה של מיורקה ממוקם כ8 ק”מ ממרכז העיר פלמה דה מיורקה, בירת מיורקה. משדה התעופה ניתן לשכור רכב או להשתמש באמצעי התחבורה הציבורית שמוסדרים בעיר פלמה ולאורך האי כולו. כמו כן, תוכלו לבקר ראשית בפלמה דה מיורקה (מומלץ) ומשם להמשיך בטיול לשאר החופים והעיירות השונות באי.

שייט : יש קרוזים ישראליים שיוצאים מישראל ובין היתר יעצרו בפלמה, וגם קרוזים בינלאומיים שיצאו מאיטליה או ספרד ויעצרו ביעדים סביב ים התיכון.
דבר חשוב שתצטרכו לקחת בחשבון הוא שקרוז משמעותו הצטרפות למסלול שנבנה מראש, בו תעברו בהרבה יעדים בזמן קצוב. חשבו האם זה הטיול שאתה מתכננים.

מזג האוויר במיורקה

מזג האוויר במיורקה ידוע כנוח ומזמין לאורך כל השנה ולא לשווא. בקיץ חם – הטמפרטורות הן בממוצע של 33 מעלות ביולי אוגוסט, שבהם מספר ימי הגשם הם יום או יומיים מקסימום. בעונת החורף אמנם יש בין 4-7 ימי גשם בחודש, כך שיש סיכוי נמוך לגשם, אך ישנם ימים רבים ללא גשם, והטמפרטורות לא נמוכות יותר מדי- בין 11-17 מעלות צלזיוס בממוצע. כך שגם בחורף לא קר מדי. בשל כך, תיירים פוקדים את האי לאורך כל השנה. יש לציין כי במידה ובטיול תרצו להנות גם ממסלולי הליכה ורכיבה על אופניים מומלץ להגיע בחורף/אביב כאשר הטמפרטורות נמוכות יותר אך עדיין מתאימות.

מקור השם מיורקה והמשמעות ההיסטורית של האי

מקור השם מיורקה הוא מלטינית: Maiorica, קיצור של insula maior שפירושו “אי גדול”. ואכן מאיורקה הוא האי גדול ביותר בקבוצת האיים הבלאריים אשר ממזרח לספרד. על אף שישנם עדויות ארכיאולוגיות להתיישבות אנושית במיורקה כבר מהאלף השישי לפנה”ס, האזכורים ההיסטוריים הראשונים שלו הם מתקופת האימפריה הרומית, אז כבש אותה המצביא הרומי בלאריקוס. האי עבר ידיים רבות באלף הראשונה לספירה עד לכיבושו על ידי שושלת בית אומיה המוסלמים אשר הביאו עימם שגשוג ופריחה כלכלית, וכן הפכו את מדינת מיורקה (שתיקרא בהמשך פלמה דה מיורקה) למרכז תרבות משמעותי באזור. לאחר הרקונקיסטה (כיבוש ספרד מחדש ע”י הנוצרים במאה ה-13) אשר כללה גם את האיים הבלאריים ירדה קרנו של האי ביחס לערים היבשתיות בספרד עד שבמאה ה-18, כחלק מהקמת ממלכת ספרד הרחבה, הפכה מיורקה לפרובינציה של הממלכה.

טיול שמשי באי הנפלא מיורקה




המלצות "הכל על" למבקרים במיורקה

  • כשאתם מתכננים להגיע אל מיורקה חשוב לשים לב שהאי מתוייר מאוד, ובחודשי הקיץ היא עמוסה, לכן הגעה אליה בחודשים רגועים יותר, עדיפה.
  • מכיוון שהאי רחב מאוד ומלא באפשרויות ואטרקציות, תכננו אותו מראש. הזמינו מלון וכרטיסים לאטרקציות בעוד מועד.
  • הגעה למיורקה מומלצת בטיסה לשדה תעופה של פלמה. מישראל, אין טיסות ישירות ולכן תיאלצו לעשות עצירת ביניים באחת מיעדי אירופה השונות ומשם להמשיך לפלמה דה מיורקה.
  • שימו לב לפרטים הקטנים כשאתם מזמינים את הטיסה. בחלק מהטיסות יש עניין של Self transfer, קניית 2 כרטיסים נפרדים ולא כרטיס אחד עם טיסת המשך. כרטיס זה מחייב אתכם לעשות את כל תהליך הצ’ק אין ובדיקת המזוודות מחדש בתחנת הביניים.
  • שימו לב כי באיזור החופים שמסביב לאי יש רוחות רבות, ולכן כדאי להצטייד במעיל טוב שיגן עליכם מהרוחות (ווינד ברייקר)- בעיקר בחורפים ובערבים.

שאלות נפוצות על מיורקה

מיורקה מומלצת ומתאימה לכולם. משפחות עם ילדים, ימצאו שפע של דברים לעשות, כמו ביקור באקווריום של פלמה, שיט בים וביקור בכלל חופיה המרהיבים. בליינים יהנו בעיקר מפאלמה דה מיורקה, וזוגות יוכלו להנות מהחופים ומהרומנטיות של האי.

מזג האוויר במיורקה מצוין כל השנה, האי ידוע בטמפרטורה הנוחה והיציבה שלו. אך מנגד, חשוב לשים לב לעונת התיירות. מיורקה הינו יעד מתוייר מאוד ובעונות התיירות (בקיץ) העומס יכול להיות עול. אם יש באפשרותכם את האופציה לבחור מועדי טיסה שהם לא יולי-אוגוסט, כדאי לנצל אותה כדי להימנע מההמונים, ואם אתם רוצים לברוח מהחורף, זה יעד עם חורף די מתון.

אנו ממליצים על שבוע, בו תוכלו להנות ממגוון רחב של דברים שאפשר לעשות ולראות. מעבר לאטקרציות עצמן, בילוי בחופים הוא חלק ניכר באי, ביקור בהרי הסרה דה טרמונטנה וכמובן לפחות יום בפלמה דה מיורקה.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: