1. עמוד הבית
  2. »
  3. ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. מיורקה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Mallorca
  6. »
  7. פלמה דה מיורקה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Palma de Mallorca

פלמה דה מיורקה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Palma de Mallorca

המדריך המקוצר לפלמה דה מיורקה

פלמה דה מיורקה היא הבירה של האי מיורקה, חלק מהאיים הבלאריים הספרדיים. מיורקה הוא אי שטוף שמש, מלא בחופים נהדרים שמפורסמים בכל אירופה ובכל העולם. האי נחשב כבר שנים רבות ליעד מועדף לחופשת קיץ נהדרת המשלבת נופש, חיי לילה וטבע נהדר. לאי מיורקה מגיעים בדרך כלל כטיול שעומד בפני עצמו, למשך של כמה ימים עד שבוע, או כחלק מקרוז שעובר בערים ואיים באירופה. לפלמה יגיעו כל המבקרים באי, שכן היא שער הכניסה ובה ממוקם שדה התעופה של האי והנמל הימי הראשי. פלמה התפרסמה בכל העולם כעיר נופש ובילויים בה חופים עירוניים ופראיים מהיפים באירופה וחיי לילה ומועדונים. אבל זה כמובן רק פאן אחד של העיר. פלמה היא יעד מרתק שמציע שפע אדיר של אטרקציות ימיות, תרבות, היסטוריה וקולינריה. העיר היא יפיפייה וניתן למצוא בה שילוב מרתק של אדריכלות עתיקה, מוסלמית וגותית, כיאה לעיר חשובה שקיימת כ2000 שנים. בנוסף לפעילויות פופולאריות מוכרות כמו צלילה וגלישה וטיולי יום (ברכב או בשייט) לטבע הסובב, בביקורכם תוכלו לראות את קתדרלת לא סאו (La seu) המדהימה שאין דומה לה, לבקר במוזיאונים מעולים לאמנות ולסייר בסמטאות העיר העתיקה היפיפייה (למידע נוסף על אטרקציות בפלמה והזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול לחצו כאן) חשוב לציין שאטרקציות אלו הן פופולאריות מאוד, בעיקר בעונת התיירות, ומומלץ להזמין כרטיסים מראש ולהבטיח את מקומכם. חלק מהמבקרים יישארו בה כמה ימים, ייהנו מהאטרקציות שיש לה להציע ויחקרו את החופים ואתרי הטבע הפראיים בקרבה לעיר במסגרת “טיול כוכב”, וחלק ימשיכו ישר לאחר ההגעה אליה לחלקים אחרים של האי. אנו ממליצים לבלות יום או יומיים לפחות מהטיול באי העיר הנהדרת הזאת, וליהנות מכל הטוב שיש לה להציע.

חוף קלה מאיור בפלמה, מהפופולאריים בעיר. חול רך ומים צלולים ונעימיםחוף קלה מאיור בפלמה, מהפופולאריים בעיר לרחצה ונופש. חול רך ומים צלולים ונעימים

ישנן שתי דרכים עיקריות להגיע לפלמה דה מיורקה. הדרך הראשונה היא בעזרת טיסה. ישנן מעט טיסות ישירות מתל אביב לפלמה, והן בעיקרן טיסות שכר כחלק מחבילת נופש באי. רוב הטיסות יכללו קונקשן של כמה שעות בספרד או במקומות אחרים באירופה. למידע נוסף והזמנת כרטיסים לטיסות מתל לפלמה דה מיורקה לחצו כאן. שדה התעופה נמצא מעט מחוץ לעיר וניתן להגיע ממנו בקלות למרכז בעזרת קו A1 וקווים נוספים שיוצאים כל רבע שעה מהטרמינל (להשוואת מחירים והזמנת כרטיסים). דרכי הגעה נוספות משדה התעופה הן שאטל פרטי (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול) או משותף (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול). דרך נוספת ופופולארית להגיע לפלמה היא בעזרת מעבורת מהעיר ברצלונה (לפרטים והזמנה) או מולנסיה (לפרטים והזמנה). השייט אורך בדרך כלל בין 7 ל8 שעות. זוהי אופציה נהדרת לאלו שמתכננים חופשה הכוללת ביקור באחת משתי ערים אלו לפני הנסיעה לאי. למידע נוסף והזמנת כרטיסים למעבורת מברצלונה לפלמה לחצו כאן. הנמל הימי קרוב יותר למרכז העיר וניתן להגיע ממנו בקלות עם הקווים 1, 4 ו20.

העיר העתיקה של סורנטו- תוססת וצבעונית. להזמנת סיורים מודרכים לחצו כאןהעיר העתיקה של סורנטו- יפה, תוססת וצבעונית. להזמנת סיורים מודרכים בעיר העתיקה לחצו כאן

בכדי להתנייד בחופשיות באי ולמקסם את היכולת להגיע לפינות הנידחות והנסתרות של מיורקה, רבים יבחרו לשכור רכב בפלמה ולטייל איתו. אלו שמתכננים לעשות זאת יכולים לבקר בעמוד שלנו על השכרת רכב בפלמה דה מיורקה, ולקבל את המידע העדכני ביותר בנושא. יש לציין כי מרכז העיר של פלמה הוא עמוס ואינו מתאים להסתובבות עם רכב. ביקור בעמוד שלנו בנושא יוכל לחסוך לכם כאבי ראש וקנסות מיותרים. בגלל הביקוש הרב לרכבים בקיץ, אנו ממליצים לבצע את השכרת הרכב מוקדם ככל הניתן. מי שמפחד מהתחייבות יכול להזמין פה רכבים בפלמה עם אפשרות ביטול בחינם ומי שרוצה לחסוך יכול להזמין פה רכב בסורנטו ואיטליה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על.

העיירה וולדמוסה במיורקה. טיולי יום הכוללים נסיעה או שייט יביאו אתכם לשמה. לפרטים והזמנת כרטיסים לחצו על הקישור הזההעיירה וולדמוסה במיורקה. טיולי יום הכוללים נסיעה או שייט יביאו אתכם לשמה. לפרטים והזמנת כרטיסים לחצו על הקישור הזה

מה עושים בפלמה דה מיורקה? כמובן שרבים יבחרו לבלות חלק גדול מהזמן בהשתזפות בחופים כמו פליה דה פאלמה או קלה מאיור. אבל העיר מציעה הרבה יותר מרק חופים, וקיים שפע של אטרקציות. רבים מהתיירים יפתחו את שהותם בעיר עם סיורים מודרכים בעיר העתיקה (לפרטים והזמנה), ביקור בקתדרלת לה סאו המפורסמת (לפרטים והזמנה) או בארמון אלמודיינה הייחודי (לפרטים והזמנה). חובבי האמנות וודאי ירצו לבקר בגלריית מירו העירונית (לפרטים והזמנה). פעילויות ים, הכוללת בדרך כלל שייט ולעיתים צלילה או שנורקלינג הן פופולאריות מאוד (לפרטים והזמנה) ובנוסף טיולי יום כמו טיול לוואל דה מוסה ונסיעה ברכבת הסולר (לפרטים והזמנה) או למערות הנטיפים הימיות דרה וחאמס (לפרטים והזמנה), אשר חוסכים את הצורך בשימוש ברכב ונהיגה בכבישים הלא פשוטים של האי. רבים בוחרים לקחת טיולי אאוטדור וספורט אתגרי בטבע הסובב, הכוללים לעיתים קרובות רכבי שטח (לפרטים והזמנה). למבקרים בעיר עם ילדים יתאימו פעילויות כמו ביקור באקווריום העירוני (לפרטים והזמנה) ובפארק המים אקווה-לנד (לפרטים והזמנה). למידע נוסף על פעילויות ואטרקציות בעיר, לחצו על הקישור הזה (הנחה של 10% לגולשי אתר הכל על עם קוד דופון HAKO5). אלו שלא רוצים להתחייב ומעוניינים באפשרות ביטול בחינם בכל עת, יכולים לבקר בקישור הזה.

קתדרלת לה סאו בפלמה, פנינת אדריכלות גותית. להזמנת כרטיסים לחצו על הקישור הזהקתדרלת לה סאו בפלמה, פנינת אדריכלות גותית. להזמנת כרטיסי כניסה לחצו על הקישור הזה

בגלל האופי של פלמה דה מיורקה כעיר בסיס ממנה יוצאים לטיולים ברחבי האי, המבקרים בה ילונו בה בדרך כלל לפחות לילה אחד, ולפעמים אפילו שבוע שלם. האזור הראשון המועדף על ידי המבקרים בעיר ובו נמליץ ללון הוא הפלאזה מאיור (Placa Mayor) והאזור הסובב אותה. באזור זה ישנם כמה מקומות לינה מומלצים וטובים כמו: מלון ארבעה כוכבים Hotel Saratoga ומלון דירות Canavall. אזור מומלץ לחובבי הים אשר העניין המרכזי עבורם הוא הקרבה לחוף הוא האזור סביב חוף קלה מאיור, ובו נמליץ על מלון ארבעה כוכבים Hotel Joan Miró Museum ועל מלון ארבעה כוכבים Eurostars Marivent. שני אזורים אלו מבוקשים מראש ובמיוחד בקיץ מומלץ להזמין בהם לינה מראש (להזמנה למגוון אופציות מצוינות במרכז פלמה עם אפשרות ביטול לחצו כאן, ולהזמנת לינה ממגוון אופציות עם דילים והנחות לאזור לחצו כאן). לאלו המגיעים לפלמה עם רכב שכור אנו ממליצים דווקא להתרחק מעט מהמרכז ולחפש מקומות לינה מרוחקים יותר עם חניה נוחה כמו: מלון ארבעה כוכבים HM Palma Blanc, ומלון ארבעה כוכבים Ars Magna Bleisure Hotel. למי שמעוניין לחפש עוד אופציות נוספות מתאימות יותר (למשל משפחות או בעלי דרישות מיוחדות) אנו ממליצים לקרוא את העמוד המקיף שלנו: מלונות מומלצים בפלמה דה מיורקה.

מה עושים בפלמה דה מיורקה

פלמה דה מיורקה היא עיר שוקקת חיים, עמוסה באנשים ובתיירים בפרט ובזכות מזג האוויר הנוח ששורר באי אפשר להנות מביקור בה לאורך כל ימות השנה. בעיר אפשר לצאת להסתובב בשדרות המקסימות, שחלקן עמוסות בבתי קפה וברים שנפתחים בערב, לבקר באתרים מעניינים רבים ברחביה כמו בקתדרלה של פלמה, טירת בלוור, באקווריום של פלמה יחד עם הילדים או באחד מהמוזיאונים כמו מוזיאון חואן מירו (להזמנה עם 5% הנחה או הזמנה כאן עם אפשרות ביטול). בנוסף, אפשר להנות מטיפול מרגיע במרכז בריאות וספא (הזמנה עם 5% הנחה או הזמנה עם אפשרות ביטול בחינם).
יש הרבה מה לראות ולעשות בפלמה דה מיורקה כך שקל ללכת לאיבוד בין כל האפשרויות השונות, לכן פירטנו עבורכם את האפשרויות המרכזיות והפופולאריות ביותר בקרב תיירים שמגיעים לפלמה דה מיורקה.

סיורי שייט, הפלגות ופעילויות ספורט ימי

פלמה דה מיורקה היא עיר חוף מדהימה ואחת הדרכים הטובות ביותר לחוות את קו החוף המדהים ואת המים הצלולים של הים התיכון שהעיר שוררת לצידו היא על ידי סיור שייט או בהפלגה. בין סיורי השייט הרבים שהעיר מציעה תמצאו סיורים ארוכים יותר באורך של 5-4 שעות (ראו כאן וכאן) או כאלה שהם מעט קצרים יותר (לפרטים והזמנה). כל אחד מהסיורים הללו מציע חוויה ייחודית כמו שחייה ושנורקלינג, חופים מבודדים, ליהנות מהשמש הים תיכונית ולחוות את רוח הים. מלבד זאת, חובבי האקסטרים והאטרקציות ימצאו בפלמה גם כן לא מעט אפשרויות חוויתיות כמו סיור באופנוע ים (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול), סיור צלילה (לדוגמה סיור מומלץ זה) או חווית מצנח רחיפה (ראו אפשרות זו) לעוד אפשרויות רבות ומגוונות כולל אפשרות ביטול לחצו כאן.

סיורי שייט בפלמה דה מיורקהכדאי לצאת לשייט מחופי פלמה דה מיורקה

סיורי אוכל וקולינריה בפלמה דה מיורקה

סיור אוכל ויין בפלמה הם דרך מצוינת לחוות את ההיצע הקולינרי המגוון של העיר. בין הפעילויות הרבות תוכלו לבקר בשוק האוכל הידוע Mercat de l’Olivar (יש גם סיורי אוכל בשוק – ראו כאן), לעשות סדנת בישול ספרדית אותנטית (ראו לדוגמה את הסדנה המומלצת הזו), לעשות אחד מבין סיורי אוכל רבים, לדוגמה סיור טפאס (לפרטים והזמנה) או לעשות סיור טעימות יין. לעיר יש היסטוריה ארוכה של ייצור יין כך שמומלץ מאוד לצאת לסיור שכזה (לפרטים והזמנה). בנוסף לכך, ישנו גם סיור ייחודי המשלב טעימות טאפס ויין, ראו אפשרות זו. אנו ממליצים להזמין מקום לסיורי האוכל מראש על מנת להבטיח את מקומכם, אפשר לראות סיורי אוכל נוספים (רובם עם אפשרות ביטול במידת הצורך) בקישור זה.

טאפס ספרדי מסורתיחובה לטעום טאפס ספרדי מסורתי בפלמה

אופציה נוספת היא להתארח באחד הבתים המארחים שיש בפלמה דה מיורקה, שיטה טובה גם להיחשף לאוכל מקומי בצורה בלתי אמצעית וגם להיחשף לתרבות ולאנשים המקומיים בצורה קצת פחות המונית (חובה להזמין מקום מראש  – ראו פרטים כאן).

סיורים מודרכים בפלמה דה מיורקה

פלמה היא עיר מודרנית מלאה ברשתות של מלונות וחנויות נוצצות אך למרות זאת היא עדיין שמרה על הארכיטקטורה הישנה– עם רחובות צרים בעיר העתיקה המעניקים תחושה ייחודית למטייל בה. כדי להכיר את העיר ולהנות מהאווירה המיוחדת שבה תוכלו לקחת אחד מבין הסיורים המודרכים המיוחדים כמו סיור בסגווי (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול), סיור על אופניים (לפרטים והזמנה) או פשוט לעשות סיור רגלי מודרך בעיר העתיקה המעניינת – בין אם סיור ביום (ראו כאן כולל אפשרות ביטול) או סיור בלילה שנותן זווית שונה ויפה (ראו אפשרות מומלצת זו). כדאי מאוד להבטיח את מקומכם בסיורים המודרכים על ידי הזמנה מראש, רוב האופציות הינן עם אפשרות ביטול. ראו אפשרויות נוספות כאן.

סיור מודרך בעיר העתיקה של פלמהסיור מודרך בעיר העתיקה של פלמה יאפשר לכם להכיר את הפינות הנסתרות שבה

8 אתרים ואטרקציות בפלמה דה מיורקה

קתדרלת פלמה דה מיורקה

קתדרלת פלמה דה מיורקה (Cathedral De Mallorca) – הקתדרלה היא אחד האתרים הבולטים בעיר, מרשימה בגודלה ובהדרה, ממש על קו המים. מומלץ לא להסתפק במבט מבחוץ ולהקדיש זמן להיכנס ולהנות מהתקרות הגבוהות, החלונות העגולים והאור שנשבר בין ספסלי התפילה. כמו כן בקתדרלה ישנו מוזיאון, הממוקם בחדר בית המועצה ובחדר תשמישי הקדושה, שם תוכלו לראות מוצגים כמו כלי כסף ותמונות. הקתדרלה שנבנתה בסגנון גותי במאה ה-14 לספירה, מאוד מומלצת לחובבי הארכיטקטורה בפרט.

  • אנו ממליצים לכם לקרוא עוד על הקתדרלה בהרחבה בעמוד המפורט שלנו על קתדרלת פלמה דה מיורקה.
  • שעות הפתיחה בימי שני עד שבת הן מהשעה 10:00 בבוקר עד 14:15 בצהריים.
  • להזמנת כרטיסי דילוג על התור בקתדרלה בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיסי דילוג על התור בקתדרלה עם אפשרות ביטוללחצו כאן.

קתדרלת פלמה דה מיורקה (צילום: )קתדרלת פלמה דה מיורקה

הארמון המלכותי לה אלמודיינה

הארמון המלכותי לה אלמודיינה (Palau Reial de l’Almudaina) כשמו כן הוא- אחד מארמונות המגורים הרשמיים של משפחת המלוכה הספרדית כאשר היא נמצאת באי. הארמון הוא מהמאה ה-14 ומשקף את הסגנונות האומנותיים ששלטו באי לאורך השנים. הוא מהווה, יחד עם הקתדרלה, את ציוני הדרך החשובים שבעיר הבירה של האיים הבלאריים. בארמון תוכלו לראות את האוסף המלכותי הכולל אריגים וביניהם בגדים מימי הביניים ושטיחים, ציורי קיר, פריטים בעלי חשיבות היסטורית ואומנותית, את הנשקייה, ציורים פסלים, את הריהוט בארמון ועוד.

  • אנו ממליצים לכם לקרוא עוד על הארמון בהרחבה בעמוד המפורט שלנו על ארמון אלמודיינה.
  • שעות הפתיחה בימי חמישי עד ראשון בין השעות 18:00-10:00, והוא סגור בימי שני. בימי רביעי וראשון בין השעות 15:00-19:00 הכניסה היא בחינם.
  • להזמנת כרטיסים לארמון אלמודיינה עם מדריך דיגיטלי בהנחה בלעדית של 5% (קוד HAKO5) לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיסים לדילוג על התור בארמון אלמודיינה עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

ארמון אלמודיינה המרשים בפלמה דה מיורקהארמון לה אלמודיינה המרשים

לינה באזור קתדרלת פלמה וארמון אלמודיינה

הלינה באזור העיר העתיקה של פלמה סביב קתדרלת פלמה וארמון אלמודיינה היא מהמבוקשות ביותר בעיר. אזור זה הוא המרכז התיירותי של העיר ומאופיין במסעדות רבות ובפעילות שוקקת. בין המלונות המומלצים ניתן למצוא את מלון Hotel Cappuccino – Palma הנחשב יוקרתי ביחס למלונות האחרים באזור. לעומת זאת, מבקרים המחפשים לינה זולה יותר יכולים לבחור ב Apuntadores 8. אופציה נוספת היא ללון בדירה מרווחת כמו Borne Suites. שימו לב כי בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשי הקיץ מומלץ להזמין מקום מראש. למתלבטים, ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול.

מערות הנטיפים ג’נובה

מערות הנטיפים ג’נובה (Caves of Genova) – התגלו במקרה ב-1906 בזמן חפירת באר מים במקום. במערות תוכלו לראות כיצד, לאורך שנים רבות, טיפות המים פיסלו נטיפים הנתלים מתקרות המערה. בתוך גלריות תת קרקעיות טבעיות, תראו גם תעלות ובריכות מים שנוצרו ללא מגע יד אדם. המערות ממוקמות במרכז שכונת המגורים ג’נובה בפאתי פלמה דה מיורקה, והן יורדות עד לעומק של 36 מטרים מתחת לפני הקרקע.

  • שעות הפתיחה בכל ימות השבוע הן בין השעות 18:00-10:00.
  • להזמנת כרטיסי כניסה למערות הנטיפים ג’נובה בהנחה של 5% (קוד HAKO5)– לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיסי כניסה למערות הנטיפים ג’נובה הכוללים סיור עצמאי עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

מערת הנטיפים בפלמהמערות הנטיפים ג’נובה הצבעוניות (צילום: tiqets)

טירת בלוור

טירת בלוור (Castell de bellver) – טירה שנבנתה ע”י המלך חיימס השני במאה ה-14, גם היא בסגנון בניה גותי, בדומה לקתדרלת פלמה דה מיורקה. מדובר במבצר עגול ומרשים מאוד, עם כיכר פנימית וקשתות רבות. בביקור אפשר להתרשם מהטירה שהשתמרה בצורה מצוינת ולהיכנס למוזיאון שמציג את ההיסטוריה של העיר.

  • שעות הפתיחה:
    בחודשים אפריל – ספטמבר: שלישי – שבת בין השעות 19:00-10:00. בימי ראשון ובחגים בין השעות 15:00-10:00. סגור בשני.
    בחודשים אוקטובר – מרץ: שלישי – שבת בין השעות 18:00-10:00. בימי ראשון ובחגים בין השעות 15:00-10:00. סגור בשני.
  • הטירה סגורה ב01/01, 01/05 וב25/12.
  • עלות כרטיס כניסה לטירה הוא 4€. עלות כרטיס כניסה מוזל עבור סטודנטים, פנסיונרים וילדים בגילים 18-14 הוא 2€. הכניסה חינם בראשון ולילדים מתחת לגיל 14.

טירת בלוור (צילום: טירת בלוור ממבט על

שוק האוכל של פלמה דה מיורקה

שוק האוכל של פלמה דה מיורקה (Mercat de ioliver) – שוק מקורה ומגוון עם שפע של פירות, ירקות, בשרים ופירות ים. מומלץ להקדיש לשוטטות בו בין שעה לשעתיים- בואו רעבים! לאקולוגיים, תביאו אתכם את השקיות הרב פעמיות וכלי האוכל הרב פעמיים שלכם, יהיה בהם צורך.

  • שעות הפתיחה הינן מידי יום בשעה 7:00 בבוקר עד 14:30 בצהריים.
  • להזמנת כרטיסים לסיור אוכל בשוק האוכל של פלמה דה מיורקה כולל טעימות לחצו כאן.

האקווריום של פלמה – המצפה התת ימי

האקווריום בפלמה (Palma Aquarium) – הוא למעשה מצפה תת ימי המאפשר צפיה בעולם שמתחת למים במתחמים סגורים בתוך הים עצמו. באקווריום תמצאו את אוסף האלמוגים הגדול ביותר באירופה, מתחמי כרישים, בריכות, הצגות יומיות והפעלות חווייתיות המתאימות לילדים. במצפה התת ימי אפשר לצפות בסוגים רבים של דגים ואלמוגים, ולהתרשם מהצמחייה והמפלים מחוץ לאקווריום עצמו. זהו מקום מומלץ במיוחד למשפחות עם ילדים שכן ילדים ימצאו בו פעילויות רבות. האקווריום מתפעל בית מחסה לשיקום והצלה של חיות (וצמחי) בר ימיות. חשוב להזמין אל אטרקציה זו כרטיסים מראש.

אקווריום פלמההאקווריום של פלמה – מומלץ לכל סוגי התיירים ובעיקר למשפחות עם ילדים (צילום: GYG)

חוף קאלו דאס מורו

חוף קאלו דאס מורו (Calo des moro) – חוף יפיפיה שכלוא בין שני גבעות הרריות, עם מים צלולים וכחולים. אחד החופים המרשימים שקיימים באי שמזכיר גיחה לתאילנד. חשוב לשים לב שההגעה לשם באוטובוס לוקחת זמן, אבל זה משתלם.

חוף קאלו דס מורוחוף קאלו דאס מורו – אחד החופים המרשימים באי

רובע אל בורן

רובע אל בורן (Passeig des Born) – מקום מושלם להתחיל בו את הערב בפלמה דה מיורקה, שידועה בחיי הלילה התוססים שלה. צאו לטיול בשדרת העצים המוארת בה, שלאורכה יש שפע של בתי קפה ופאבים, ואל תוותרו על הצצה במזרקה המקסימה והמוצפת אורות.

רובע אל בורןרובע אל בורן – כדאי להגיע לכאן בערב ולשבת באחד מבתי הקפה או הפאבים

 כדאי לראות מה יש עוד לפלמה דה מיורקה להציע בעמוד אתרים אטרקציות ומסלולים בפלמה דה מיורקה.




לינה בפלמה דה מיורקה

בפלמה דה מיורקה ישנם כ-300 מקומות לינה מסוגים שונים – מלונות, דירות ואפשרויות הארחה נוספות כמו בתי נופש ווילות. אפשרות הלינה הנפוצה ביותר הינה מלונות (למשל מלון Hotel Almudaina), מבחינת המלונות מרביתם הם מלונות בעלי דירוג של ארבעה כוכבים (למשל Isla Mallorca & Spa), כך שלמי שמחפש מלון שכזה יש יותר אפשרויות לבחור מתוכן. מספר גדול של מקומות לינה ממוקם באזור הפופולארי של העיר העתיקה סביב רחוב carrer del mirador. אזור פופולארי נוסף ללינה הוא אזור חופי הים אשר נמצא במרחק קצר מהעיר העתיקה.

5 מלונות מומלצים בפלמה דה מיורקה

Nixe Palace – מלון ניסה פאלאס (Nixe Palace) – מלון חמישה כוכבים הממוקם כדקה מחוף הים Cala Major ובסמוך לארמון Marivent. באזור תוכלו למצוא גם מרכז קניות. במלון ניתן למצוא חדרים המתאימים ליחידים, זוגות ול3 נפשות. המלון מציע מגוון רחב של מתקנים וכן ניתן למצוא בו 2 בריכות שחייה.
למידע נוסף על המלון.

Protur Naisa Palma Hote – מלון פרוטור נאיסה פלמה (Protur Naisa Palma Hotel) – מלון ארבעה כוכבים הממוקם סמוך למרכז פלמה ליד שדרת הקניות Jaime III. חדרי האירוח במלון מתאימים ליחידים, זוגות ולמשפחות עד 4 נפשות.
למידע נוסף על המלון.

Hotel Araxa – מלון ארקסה (Hotel Araxa) – מלון שלושה כוכבים הממוקם במרחק נסיעה קצר ממרכז העיר ומחוף הים. המלון מתאים למבוגרים בלבד וחדרי השינה הם ליחידים או זוגות.
למידע נוסף על המלון.

Fil Suites – מלון הדירות פיל סוויטס (Fil Suites) – מלון דירות בדירוג של ארבעה כוכבים הממוקם בעיר העתיקה של פלמה, בסמוך לכיכר פלאזה מאיור ולמרכז הקניות אל קורטה אינגלס. ישנם חדרים במלון זה המתאימים ליחידים, זוגות ולמשפחות עד 6 נפשות.
למידע נוסף על המלון.

Hostal Bonany – הוסטל בונאני (Hostal Bonany) – אכסנייה הממוקמת באזור שקט, מרוחק מעט ממרכז העיר. מקום האירוח מציע מגוון של מתקנים וביניהם בריכת שחייה. החדרים במקום זה מתאימים לזוג פלוס ילד.
למידע נוסף על המלון.

אנו מאוד ממליצים לקרוא את העמוד המקיף שלנו: הכל על מלונות ודירות בפלמה דה מיורקה.

השכרת רכב בפלמה דה מיורקה

כל עוד אתם מטיילים בעיר עצמה, אין צורך בהשכרת רכב ועדיף להתנייד בתחבורה ציבורית וברגל. עם זאת, מרבית התיירים בוחרים לצאת מהעיר לפחות ליום אחד ולטייל באי מיורקה ואז דרך ההתניידות המומלצת הינה עם רכב שכור, שכן יש עיירות שונות באי אליהן אין תחבורה ציבורית נוחה וטובה. ישנם כמה מרכזי השכרת רכבים בפלמה דה מיורקה – בשדה התעופה, במרכז העיר ובדרום מערב על קו החוף. למגיעים עם רכב לאזור יש לא מעט חניונים וחניות בסביבת מרכז העיר ובאזור הנמל, כך שניתן לחנות בהן את הרכב. חשוב לקחת בחשבון שבקיץ כדאי מאוד להזמין רכבים מוקדם ככל הניתן, בעיקר כשמדובר ברכבים גדולים או אוטמטיים שקשה יותר להשיג (להשכרת רכב בספרד עם 10% הנחה לגולשי הכל על | להשכרת רכבים בספרד עם אפשרות ביטול). אנו מאוד ממליצים גם לקרוא את העמוד המקיף שלנו על השכרת רכב בפלמה דה מיורקה.

איך מגיעים לפלמה דה מיורקה?

פלמה דה מיורקה ממוקמת על אי, ולפיכך יהיה הכי מתבקש להגיע אליה בשייט או בטיסה. שדה התעופה של פלמה ממוקם 8 ק”מ ממרכז העיר ועוברים בו מליוני תיירים כל שנה. אין טיסות ישירות מישראל לפלמה דה מיורקה, הטיסות בד”כ יהיו עם עצירת ביניים באיטליה או ספרד ומשם טיסת המשך לאי. למרות שהטיסות עצמן קצרות המסע יכול לקחת בין 7-14 שעות. תוכלו להזמין טיסות וחבילות בקישור הזה.
ההגעה של רוב התיירים הישראלים לפלמה דה מיורקה מתבצעת בטיסה או בשיט מברצלונה (לפרטים והזמנה) או מולנסיה (לפרטים והזמנה) – אנו ממליצים להזמין כמה שיותר זמן מראש.

ההגעה מהשדה למרכז העיר היא פשוטה ונגישה, ניתן לקחת מונית, שאטל פרטי (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול), שאטל משותף (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול) או אוטובוס קו 1A בנסיעה שתיארך כ-30 דקות למרכז העיר. לאוטובוס כדאי לבדוק שעות ולהזמין כרטיסים מראש (לדוגמה כאן), כדי שלא תבזבזו זמן יקר בשדה ותוכלו להבטיח ישיבה משותפת.
אופציה נוספת היא להגיע לפלמה דה מיורקה בקרוז. יש קרוזים ישראליים שיוצאים מישראל ובין היתר יעצרו בפלמה וגם קרוזים בינלאומיים שיצאו מאיטליה או ספרד ויעצרו ביעדים סביב ים התיכון. אבל קרוז הוא הצטרפות למסלול שנבנה מראש ביחסית הרבה יעדים בזמן קצוב, חשוב להבין זאת אם זה הטיול שרציתם.

מזג האוויר בפלמה דה מיורקה

מזג האוויר בפלמה דה מיורקה ידוע כנוח ומזמין לאורך כל השנה ולא לשווא. בקיץ חם אך לא יותר מדי- הטמפרטורות הן בממוצע של 25-28 מעלות ביולי אוגוסט, שבהם מספר ימי הגשם הם לא יותר מיום או יומיים. בעונת החורף אמנם יש בין 4-7 ימי גשם בחודש, כך שיש סיכוי לגשם אך יש ישנם ימים רבים ללא גשם, והטמפרטורות לא נמוכות יותר מדי- בין 11-17 מעלות צלזיוס כך שגם בחורף לא קר מדי. בשל כך, תיירים פוקדים את האי לאורך כל השנה ומזג האוויר הוא לא פקטור להסתנכרן איתו כשאתם מתכננים טיול לפלמה דה מיורקה.

חשיבותה ההיסטורית של העיר

פלמה דה מיורקה היא עיר שחוותה תהפוכות היסטוריות רבות ועברה הרבה ידיים שלטוניות לאורך אלפי השנים מאז ייסודה. היא התחילה כעיר רומית שהתיישבה על חורבות התיישבות קודמת במקום, לאחר מכן עברה לידיים ביזנטיות לתקופה קצרה, ולאחר מכן במאה ה-10 לספירה, נכבשה ע”י המוסלמים ששלטו בעיר מעל 300 שנה. את השם שלה כיום, פלמה דה מיורקה, קיבלה לאחר שנכבשה ע”י הנוצרים בדצמבר 1229 בפיקודו של מלך אראגון. לאורך השנים מיקומה הגיאוגרפי של פלמה איפשר לה להיות תחנת ביניים לספינות מסחר רבות ובזכות כך להנות משפע מסחרי באי. במאה ה-18 סביב מלחמת הירושה הספרדית נאסר על תושבי האימפריה הספרדית לסחור איתה, וכשהוסרו האיסורים, חזרה פלמה להיות האימפריה המסחרית שהייתה, אך תחת שלטון ספרדי הפעם. בשנות ה-50 היא התגלתה כיעד תיירותי ומאז הפופולאריות שלה רק הולכת וגדלה, וכיום התיירות בה מהווה את אחד הענפים המרכזיים באי.

פאלמה דה מיורקה-טיול ברחפן באטרקציות של האי הנהדר הזה




המלצות "הכל על" למבקרים בפלמה דה מיורקה

  • הביקור בפלמה דה מיורקה מומלץ לכולם ואין מי שלא ימצא מה לעשות בעיר. חובבי התרבות וההיסטוריה ימצאו מגוון אתרים מרשימים כמו קתדרלת פלמה, משפחות עם ילדים יבקרו באקווריום פלמה, צעירים יהנו מחיי הלילה ומהמסיבות וכולם יהנו מהחופים המדהימים.
  • כדאי להגיע לפלמה דה מיורקה ל4-3 ימים כדי להנות מהאתרים, האטרקציות והחופים ואף יותר במידה ואתם מתכננים לבקר גם ברחבי האי מיורקה.
  • ההגעה לפלמה דה מיורקה מומלצת בעיקר בקיץ אז יהיה ניתן להנות מהחופים המדהימים אך ההגעה לעיר מתאימה גם בשאר עונות השנה בזכות מזג אוויר טוב ששורר באי.
  • דרך ההתניידות המומלצת בתוך פלמה דה מיורקה היא באמצעות מערכת התחבורה הציבורית המעולה. רכב שכור יתאים לתיירים שיצאו מפלמה לטייל באי מיורקה. כמו כן כדאי לשים לב שהנסיעה באוטובוס התיירים היא חוויתית וטובה כאמצעי לראות את העיר אך זו היא לא דרך התניידות מומלצת בתוך העיר.
  • אם אתם רוצים להגיע לפלמה דה מיורקה בטיסה, לשדה תעופה של פלמה אין טיסות ישירות, אלא רק עם עצירת ביניים אחת או יותר. אם אתם יודעים שחשוב לכם לא לחכות בשדה יותר מידי זמן, או לחלופין להגיע ליעד חדש בשעות היום, מה שמקל על ההגעה, שימו לב לפרטים הקטנים כשאתם מזמינים את הטיסה. בנוסף, בחלק מהטיסות יש עניין של SELF TRANSFER, כלומר אתם קונים 2 כרטיסים נפרדים ולא כרטיס אחד עם טיסת המשך, דבר שמחייב אתכם בתחנת הביניים לעשות את כל תהליך הצ’ק אין ובדיקת המזוודות מחדש. אם קניתם כרטיסים מהסוג הזה, השאירו לעצמכם מספיק זמן לעבור את כל תהליך הבדיקה מחדש כדי שלא תפסידו את הטיסה.
  • ההגעה משדה התעופה לעיר היא קלה ונגישה ואפשרית באמצעות מונית, שאטל פרטי (לפרטים והזמנה), שאטל משותף (לפרטים והזמנה) או אוטובוס.
  • כשאתם מתכננים להגיע אל פלמה דה מיורקה חשוב לשים לב שפלמה דה מיורקה היא עיר מתויירת ואהובה מאוד ובחודשי הקיץ היא עמוסה בצורה בלתי נתפסת, ולכן אם יש אופציה לתכנן את ההגעה אליה בחודשים רגועים יותר (כי הרי אפשר להגיע אליה כל השנה) – זה עדיף. במידה וזה לא אפשרי, אל תשאירו דברים ליד הגורל. הזמינו מלון בעוד מועד, הזמינו כרטיסים לאטרקציות מראש.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לפלמה דה מיורקה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה או כחלק מטיול בספרד בתחבורה ציבורית), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד תחנת פלמה אינטרמודל (Palma Intermodal Station). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

שאלות נפוצות על פלמה דה מיורקה

ישנם מספר אתרים וסיורים בפלמה דה מיורקה שמומלץ להזמין אליהם מקום על מנת להבטיח את מקומכם:

פלמה דה מיורקה מומלצת ומתאימה לכולם. היא עיר מצוינת למשפחות עם ילדים שימצאו שפע של דברים לעשות כמו ביקור באקווריום של פלמה ושייט בים. גם המבוגרים יהנו מהעיר, מהמבנים התרבותיים ההיסטוריים המרשימים כמו קתדרלת פלמה ומשוק האוכל של פלמה, וכמובן משפע בתי הקפה.

מזג האוויר בפלמה דה מיורקה מצוין כל השנה, האי ידוע בטמפרטורה הנוחה והיציבה שלו. אך מנגד חשוב לשים לב לעונת התיירות- פלמה דה מיורקה היא עיר מאוד מתויירת ובעונות התיירות העומס יכול להיות עול. אם יש באפשרותכם את האופציה לבחור מועדי טיסה שהם לא יולי-אוגוסט, כדאי לנצל אותה כדי להמנע מההמונים, במידה וזה לא עלה בידיכם, יש לקחת בחשבון שהעיר תהיה עמוסה ולא לצפות לחופשה שקטה.

פלמה דה מיורקה היא עיר גדושה בדברים לעשות ומקומות לראות. מעבר לאטקרציות עצמן, בילוי בחופים הוא חלק ניכר מפלמה, ולכן לא מומלץ על פחות מ-3 ימים ולדעתנו אף שווה להקדיש קצת יותר ולהנות מכל מה שיש לעיר להציע.

כדאי לדעת שאין טיסות ישירות מישראל לפלמה דה מיורקה, הטיסות מישראל יהיו בד”כ עם עצירת ביניים באיטליה או ספרד (להשוואת מחירי טיסות | הזמנת כרטיסי טיסה עם שירות לקוחות בעברית). ההגעה של רוב התיירים הישראלים לפלמה דה מיורקה מתבצעת בטיסה או בשיט מברצלונה (לפרטים והזמנה) או מולנסיה (לפרטים והזמנה).

משדה התעופה של העיר אפשר להגיע למרכז העיר בקלות, בין אם באמצעות תחבורה ציבורית, שאטל פרטי (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול), שאטל משותף (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול) או באמצעות רכב שכור (מומלץ אם תרצו לצאת מפלמה ולחקור את האי מיורקה).

אופציה נוספת היא להגיע לפלמה דה מיורקה בקרוז. יש קרוזים ישראליים שיוצאים מישראל ובין היתר יעצרו בפלמה, וגם קרוזים בינלאומיים שיצאו מאיטליה או ספרד ויעצרו ביעדים סביב ים התיכון.

בין המלונות המומלצים בפלמה דה מיורקה ניתן למנות את מלון 5 כוכבים Nixe Palace, מלון 4 כוכבים Protur Naisa Palma Hote, מלון 3 הכוכבים Hotel Araxa, מלון הדירות Fil Suites וHostal Bonany המתאים ללינה זולה.

למידע נוסף על לינה בפלמה דה מיורקה כנסו לעמוד הכל על מלונות ודירות בפלמה דה מיורקה.