פסטיבל סנט חואן – Nit de Sant Joan

מידע כללי

פסטיבל סנט חואן (Nit de Sant Joan / La revetlla de Sant Joan) הוא פסטיבל חגיגות אמצע הקיץ של ספרד בו נחגג היום הארוך ביותר של השנה- והלילה הקצר ביותר (נקודת היפוך הקיץ, ה-solstice). הוא נקרא על שם יוחנן המטביל- המורה הרוחני של ישו והמטביל שלו, ומתקיים ב23-24 ליוני.

זהו הפסטיבל הגדול והרועש ביותר בברצלונה. ביום זה חוגגים על ידי הדלקת מדורות וזיקוקי דינור. ממסורות החג הן: הדלקת מדורות, זיקוקים, אכילת עוגות קוקה (בריוש) ושתיית קאווה. החגיגות מתקיימות במשך הלילה (משקיעת החמה) של ה-23 ביוני, ויום לאחר מכן- ה-24 ביוני הוא יום סנט חואן- יום חג ציבורי. תוכלו לקרוא עוד בעמוד שלנו פסטיבלים וחגים בברצלונה

עוגת הקוקה המסורתית של פסטיבל סנט חואן
(צילום: Núria i JC)

ממסורות פסטיבל סנט חואן- הדלקת מדורות
(צילום: Castellers d’Esplugues)

למידע על אירועים נוספים בברצלונה מומלץ להכנס לעמוד שלנו על כדורגל, אירועים והופעות בברצלונה – לוח מתעדכן




מה רואים?

הפסטיבל הוא חג של משפחה וחברים ואין מופעי זיקוקים ציבוריים או תוכניה מסודרת למעט מופע זיקוקים בודד שתוכלו לצפות בו מגג בית העירייה בכיכר סנט ג’אומה (שברובע הגותי) בסביבות השעה 19:30 ב-23 ליוני.

האירועים מתקיימים באופן מקומי ועצמאי בכל מחוז של העיר. היום לאחר מכן הוא יום חופש ולכן בערב הפסטיבל יתקיימו מסיבות במועדונים ובברים שימשכו כל הלילה אל הזריחה. רבים מתושבי ברצלונה (כ-75 אלף איש) חוגגים זמן זה בחופים.

מופע אש בחגיגות יוחנן המטביל בברצלונה 2019




המלצות "הכל על"

  • ללנים בברצלונה בלילה שבין ה-23 ל-24 ביוני אל להתסמך על שנת ישרים משום שהפסטיבל רועש ביותר!
  • ביום של ה-24 ביוני נוהגים רבים מתושבי ברצלונה (כ-75 אלף איש) לבלות בחופים. למי שאוהב להתערבב בתרבות המקומית זה יכול להתאים מאוד, אך מי שלא אוהב המונים אולי יעדיף לוותר על הביקור בחופי ברצלונה בזמן זה.
  • ה-24 ביוני הוא יום חג ציבורי ולכן מוסדות הציבור והפיננסים לא יפעלו.
  • מדובר בתקופה מבוקשת בברצלונה, לכן גם מחירי הטיסות (ראה טיסות לברצלונה) וגם מחירי המלונות הם יחסית גבוהים והתפוסה די גבוהה/ מומלץ מאוד להזמין מראש (מחיר חבילה מ18-21 ליוני למי שמזמין מראש יכול לנוע בין 650-750 דולר לאדם למלון שלושה כוכבים / ארבעה כוכבים במרכז העיר). להצעות לחבילות בתאריכים המדוברים. למי שמתכנן ביקור במקום בתאריכים אלו מומלץ לקרוא את עמוד זה: דילים, נופש, טיסות וחבילות לברצלונה בקיץ.

מידע שימושי

  • כתובת: ברחבי המועדונים והברים בברצלונה ובחוף הים.
  • שעות פתיחה: במשך כל הלילה של ה-23 ביוני עד זריחת החמה, ובמשך היום של ה-24 ביוני.

מפה