טיול יום מציריך לאלפים – הר טיטליס – המדריך המקיף ביותר בעברית | Day Trip to Mount Titlis

טיול יום מציריך לאלפים - הר טיטליס בכמה מילים

בלב האלפים השוויצריים, נמצא הר טיטליס, שהפך ליעד פופולרי למבקרים שמחפשים לחוות את הנוף עוצר הנשימה של שוויץ ורכס ההרים האלפים. הר טיטליס ממוקם במרכז שוויץ, בחלק הצפוני של רכס האורנר (Urner Alps), ומתנשא לגובה של 3,238 מטרים מעל פני הים. ליד ההר נמצאת העיירה הציורית אנגלברג (Engelberg), ממנה גם מתחילה העלייה לפסגה באמצעות הרכבל. ההר מושלג בכל עונות השנה, וידוע בקרחונים ובמפלים הקפואים היפהפיים שבו. אין זה מפתיע ששמו של ההר מתייחס לנופיו המרשימים. השם לקוח מהמילה Tuttelen שמשמעותה “לרעוד” בגרמנית שוויצרית, ומתייחס לרעידת הקרח עם תזוזות הקרחונים.

אתר המבקרים שבהר טיטליס ידידותי ועשיר מאוד ומציע מגוון רחב של אטרקציות וחוויות שמתאימות לכלל סוגי התיירים, להרפתקנים שביניכם וגם לאלו שפחות, ומספק חוויה ליום שלם. טיולי היום להר טיטליס הם אחת הדרכים המועדפות לביקור בקרב תיירים, הודות לכך שהם מציעים חוויה נטולת דאגות ונוחה מאוד לתפעול. לאלו מכם שרוצים לחוות את נופי האלפים השוויצרים, טיול היום להר טיטליס בהחלט יהיה חוויה בלתי נשכחת.

העיירה הציורית אנגלברג, דרכה ניתן לעלות לפסגת ההר המושלגהעיירה הציורית אנגלברג, דרכה ניתן לעלות לפסגת ההר המושלג

מה רואים בטיול יום מציריך לאלפים – הר טיטליס

ישנם שני סוגים עיקריים של טיולי יום מאורגנים מציריך להר טיטליס. ההבדל העיקרי ביניהם הוא באופי הפעילות על ההר. עשינו לכם מעט סדר על מנת שתוכלו לבחור בטיול שמתאים לכם:

טיול יום להר טיטליס

הטיול מתחיל בנסיעה נוחה באוטובוס תיירים מציריך לאנגלברג (Engelberg), דרך הנופים הפסטורליים של אזורי הכפר השוויצרים, ההרים האלפים והעמקים הירוקים. באמצע הדרך אל ההר, האוטובוס עוצר בעיירה יפהפיה בשם לוצרן (Lucerne) הממוקמת לחופו של אגם לוצרן. הטיול כולל סיור מודרך באורך של כחצי שעה בעיירה וטעימה קצרצרה מהיופי והקסם של המקום, ברחובות הקטנים וההרים שמסביב. בתום הסיור, האוטובוס ימשיך בנסיעה עד להגעתו לעיירה אנגלברג, שם יתגלה גם נופו של הר טיטליס המרשים. העלייה אל ההר נעשית באמצעות נסיעה ברכבל, הנסיעה כלולה כמובן בכרטיס הטיול. הנסיעה ברכבל מאפשרת מבט פנורמי על הנוף, הפסגות המושלגות, העמקים והנהרות, הודות לתאים המסתובבים של הרכבל שמשלימים סיבוב של 360 מעלות לאורך הנסיעה לפסגה שנמשכת כ-5 דקות.
עם ההגעה לפסגה, תוכלו להנות ממגוון רחב של אטרקציות שהאתר מציע. תחילה, הדרך מובילה אל מערת הקרח ( The glacier cave). מערת הקרח היא אחת מגולות הכותרת של ההר. המערה נמצאת בעומק של עשרה מטרים מתחת לפני הקרקע ואורכה כ-150 מטרים. הקרח שבמערה נמצא בה למעלה מ5,000 שנה ומזג האויר בפנים שומר על טמפרטורה של -1.5 ˚C. הביקור במערה הוא ייחודי מאוד ומאפשר הצצה לטבע ולעולם התת-קרקעי שבאזור. הגישה למערה נוחה מאוד וניתן להגיע אליה דרך הקומה הראשונה של בתחנת הר טיטליס.
האמיצים ביניכם יכולים להנות מהליכה על הגשר התלוי (The cliff walk). הגשר ממוקם בגובה 500 מטרים מעל האדמה ואורכו כ-100 מטרים. אתם תצטרכו עצבים מברזל על מנת לחצות אותו לקצה השני, אבל ההליכה עליו מאפשרת תצפית מרשימה על הנוף שמסביב.
בחודשי הקיץ ניתן להנות מביקור בפארק הקרח (Glacier Park), שבו תוכלו למצוא אטרקציות שונות כמו גלישה במזחלות ואבובים שונים בירידה על הקרח. הגלישה במורד הקרח מהנה ומרגשת אך גם בטוחה לשימוש ומתאימה מאוד למשפחות עם ילדים וגם למבוגרים שאוהבים הרפתקאות. הגישה לפארק מתאפשרת באמצעות מעלית ה-Ice Flyer- מעלית בישיבה שתקח אתכם מתחת ההר אל עבר הפארק, דרך הנופים היפים שבאזור . בחודשי החורף, המעלית עושה את דרכה מתחנת ההר אל אתר הסקי שבפסגה.
תיירים שנהנים ממסלולי הליכה, יוכלו להנות ממסלולי הליכה בדרגות שונות. השבילים מובילים לנקודות תצפית ייחודיות, משם ניתן להשקיף על הפסגות הסמוכות להר טיטליס.
באתר תמצאו גם מגוון של מסעדות וחנויות שונות שמזקקות את המסורת והתרבות השוויצרית.
מלבד האטרקציות שהזכרנו כאן, ישנן אטרקציות נוספות בהר, חלקן פועלות בהתאם לעונות השנה וכרוכות בתשלום נוסף. תוכלו למצוא על כך מידע באתר הרשמי של ההר.

טיול יום להר טיטליס – אטרקציות בשלג.

טיול זה מתאים לאנשים המעוניינים להתנסות בחוויית סקי למתחילים. הטיול אינו מתאפשר לילדים מתחת לגיל 10. הטיול דומה במהלכו לטיול הרגיל להר הטיטליס, אך עם ההגעה אל ההר, תתחילו את הביקור עם חווית גלישה באתר הגלישה למתחילים שבתחנת “Trubsee”. השכרת ציוד לגלישה כלולה בכרטיס הטיול. לאחר שתמצו את חווית הגלישה, תוכלו לעלות אל פסגת ההר באמצעות הרכבל. ניתן לקרוא בהרחבה על הפעילויות הרבות שניתן לעשות בפסגה בפירוט הטיול הבסיסי.

500 מטר מעל פני הקרקע בנוי הגשר התלוי המעניק נוף מרהיב על הטיטליס500 מטר מעל פני הקרקע בנוי הגשר התלוי המעניק נוף מרהיב על הטיטליס

כרטיסים והגעה לטיולי היום להר טיטליס

קיימים שני סוגי כרטיסים עיקריים לטיולי יום להר טיטליס, בהתאם לטיולים השונים שמוצעים:

טיול יום להר טיטליס היוצא מציריך להר טיטליס

“טיול יום מציריך להר טיטליס , הכולל גם סיור מודרך בעיירה לוצרן, נסיעה באוטובוס ממוזג ונוח, נסיעה ברכבל אל הפסגה, כניסה לאטרקציות מגוונות באתר כמו הליכה על הגשר התלוי, כניסה למערת הקרח ונסיעה במעלית הקרח. טיול זה מתאים עבור אלו השוהים בציריך מספר ימים, המעוניינים ביום שלם של סיור מחוץ לעיר, לא רוצים להסתבך עם תחבורה ציבורית ולא שוכרים רכב למספר ימים (אנו לא ממליצים לשכור רכב לטובת טיול זה בלבד). אומנם סיורים אלו יקרים יותר מאשר הגעה עצמאית להר טיטליס, אבל מאפשרים ראש שקט ויום מהנה ללא התעסקות בעניינים לוגיסטיים.
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

טיול יום להר טיטליס כולל אטרקציות בשלג, היוצא מציריך להר טיטליס

“טיול יום מטיול יום מציריך להר טיטליס , הכולל גם סיור מודרך בעיירה לוצרן,נסיעה באוטובוס ממוזג ונוח, נסיעות ברכבל לתחנות השונות, כניסה לאתר סקי למתחילים ולתעלות השלג, השכרת ציוד סקי וכניסה לפסגה. טיול זה מתאים עבור אלו השוהים בציריך למספר ימים, המעוניינים ביום שלם של סיור מחוץ לעיר, לא רוצים להסתבך עם תחבורה ציבורית ולא שוכרים רכב למספר ימים (אנו לא ממליצים לשכור רכב לטובת טיול זה בלבד). אומנם סיורים אלו יקרים יותר מאשר הגעה עצמאית להר טיטליס, אבל מאפשרים ראש שקט ויום מהנה ללא התעסקות בעניינים לוגיסטיים.
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

הזמנת כרטיסים לטיול יום מציריך להר טיטליס

המלצות "הכל על" למבקרים בטיול יום לאלפים - הר טיטליס

  • הטיול מומלץ לאנשים שמבקרים בציריך למספר ימים, מעוניינים לצאת מהעיר ולחוות את נופי ההרים האלפים, מבלי להשכיר רכב או להיות תלויים בתחבורה ציבורית. הביקור מומלץ מאוד למשפחות עם ילדים ולמבוגרים כאחד.
  • למעוניינים בטיול הכולל חווית סקי למתחילים, מומלץ לבקר בחודשי החורף (דצמבר-מאי) בהן מתאפשרת כניסה לאתר הסקי. לאלו המעוניינים בביקור בפסגה, מומלץ לבקר בחודשים הקיץ, בהם מזג האויר נעים יותר אך המקום עדיין מושלג.
  • מומלץ להקדיש לפחות חצי יום לביקור בהר טיטליס. מרבית טיולי היום נמשכים כ-9 שעות כולל הנסיעות.
  • הביקור בהר טיטליס בהחלט מתאים לילדים ואף מומלץ עם ילדים לאור הפעילויות הרבות שהאתר מציע. יחד זאת, שימו לב כי טיול היום הכוללת סקי למתחילים אינו מתאפשר לילדים מתחת לגיל 10.
  • הטיול יוצא מציריך וחוזר לציריך, ועל כן מומלץ לישון בציריך.
  • מומלץ להצטייד בביגוד חם ונוח. מזג האויר קר גם בעונת הקיץ.

שאלות נפוצות על טיול יום מציריך לאלפים - הר טיטליס

התשובה תלויה באופי הטיול בו אתם מעוניינים. למעוניינים באטרקציות חורף כמו סקי, מומלץ לבקר באתר בחודשי החורף. לאלו המעוניינים בביקור בפסגה ולאטרקציות השונות בה, מומלץ לבקר דווקא בחודשי הקיץ, בהם מזג האויר נעים יותר, אך האתר והנופים עדיין מושלגים.

מומלץ להקדיש לביקור בהר טיטליס יום שלם. הטיולים המאורגנים מציעים טיול שנמשך כ9.5 שעות, כולל הנסיעות, ומאפשר מספר שעות לבילוי באתר שיספיקו על מנת לנצל את מגוון האטרקציות שיש לאתר להציע.

סרטון על טיול יום לאלפים – הר טיטליס

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: האתר פתוח כל יום בין 8:00-17:00
  • לקישור לאתר הרשמי לחצו כאן.