טיול יום מז’נבה לשאמוני – המדריך המקיף ביותר בעברית | Day Trip to Chamonix

עדכון אביב 2024

עם האביב בז’נבה נוכחות התיירים הולכת וגדלה, ותגיע לשיא בחודשי הקיץ. בהתאם, כמות ההזמנות של סיורים כמו טיול יום לשאמוני עולה, ויש אפילו סיורים אשר מתמלאים לגמרי - בעיקר בסופי שבוע. המצב לא קיצוני כמו בקיץ, וכן ישנם סיורים בהם נשארים מקומות פנויים גם ברגע האחרון, אבל במידה ואתם מעוניינים לצאת לסיור במועד ספציפי אנו ממליצים להזמין מראש ולהבטיח את מקומתכם. להזמנת כרטיסים מראש לטיול יום לשאמוני ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

טיול יום מז'נבה לשאמוני בכמה מילים

שאמוני או בשמה המלא שאמוני-מון-בלאן (Chamonix-Mont-Blanc) היא עיירת נופש במחוז אוט סבואה (Haute Savoie) שנמצא בחבל אוברן-רון-אלפ (Auvergne-Rhône-Alpes), מזרח צרפת. העיירה שוכנת בלב עמק השאמוני, רשות מקומית הכוללת 16 כפרים בהם אוכלוסייה של 9,000 תושבים. שאמוני ממוקמת סמוך למשולש הגבולות שווייץ-איטליה-צרפת, למרגלות הר אגווי די מידי
מסוף המאה ה-19, החלה שאמוני להתפתח כעיירה תיירותית בזכות אתרי הסקי ונופי האלפים היפיפיים סביבה וב1924 אירחה את משחקי אולימפיאדת החורף הראשונים מה שביסס אותה עוד יותר כיעד תיירותי פופולרי ועיירת סקי מועדפת. מעבר להיותה עיירת סקי נחשבת, שאמוני משמשת גם כיעד למטיילי הרים ויוצאים ממנה מסלולים וטרקים להרי האלפים ביניהם להר המון בלאן (Mont Blanc) הגבוה ביותר ברכס האלפים.

שאמוני היא עיירת סקי ונופש הממוקמת  למרגלות הר אגווי די מידישאמוני היא עיירת סקי ונופש הממוקמת למרגלות הר אגווי די מידי

מה רואים בשאמוני

שאמוני היא עיירת נופש ציורית ותוססת המוקפת בנופים מדהימים הכוללים פסגות מושלגות, קרחונים ויערות מעוררי התפלאות. האטרקציה המרכזית ששאמוני מציעה היא אתרי הסקי המצוינים שבסביבתה. בקרבת שאמני יש חמישה אתרי סקי הכוללים מסלולים שונים בדרגות קושי שמתאימות למתחילים ולמתקדמים כאחד. מלבד אפשרויות הסקי הרבות שמושכות תיירים לשאמוני בעיקר בחורף, גם בחודשי הקיץ יש שפע פעילויות ואטרקציות בעיר ביניהן מגוון מסלולי הליכה וטרקים היוצאים משאמוני להרים הסמוכים כמו הר מון בלאן (Mont Blanc), הגבוה שבאלפים ומר דה גלאס (Mar de Glace), הקרחון הגדול בצרפת שמרשים בגודלו העצום ובמערת הקרח שבתוכו. להרבה מנקודות התצפית המרשימות על ההרים והפסגות ניתן להגיע גם באמצעות רכבת, רכבל או גונדולה וליהנות מהנוף שבדרך. בנוסף, בעיר יש מגוון רחב של פעילויות ספורט אתגרי כמו מסלולי אופני הרים, טיפוס, צניחות רחיפה (Paragliding) וראפטינג.
מעבר לכל האטרקציות והאתרים, בשאמוני יש מבחר גדול של מסעדות, חנויות וחיי לילה תוססים, במיוחד בזמן עונת הסקי.

מערת הקרח במר דה גלאס, הקרחון הגדולל בצרפתמערת הקרח במר דה גלאס, הקרחון הגדולל בצרפת

כרטיסים לטיול יום לשאמוני

יש שתי אפשרויות כרטיסים לטיול יום מז’נבה לשאמוני. הראשונה היא טיול יום מודרך בשאמוני והשנייה כוללת גם סיור מודרך בז’נבה.

טיול יום היוצא מז’נבה

טיול יום מז’נבה לשאמוני, הכולל גם סיור מודרך, נסיעה ברכבל לאגווי די מידי, נסיעה ברכבת למר דה גלאס, זמן חופשי לחקור את שאמוני והסעה הלוך וחזור מז’נבה. טיול זה מתאים עבור אלו השוהים בז’נבה מספר ימים, ומעוניינים ביום שלם של סיור מחוץ לעיר, אינם רוצים להסתבך עם תחבורה ציבורית ולא שוכרים רכב למספר ימים (אנו לא ממליצים לשכור רכב לטובת טיול זה בלבד). אומנם סיורים אלו יקרים יותר מאשר הגעה עצמאית לשאמוני, אבל מאפשרים ראש שקט ויום מהנה ללא התעסקות בעניינים לוגיסטיים.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

טיול יום היוצא מז’נבה הכולל גם סיור מודרך בז’נבה

טיול יום מז’נבה לשאמוני, הכולל גם נסיעה ברכבל לאגווי די מידי, סיור מודרך בז’נבה והסעה הלוך חזור מז’נבה. טיול זה גם מתאים למי ששוהים בז’נבה ומעוניינים ביום שלם של טיול בשאמוני וסיור מודרך ברחובות ז’נבה והגעה פשוטה ונוחה ללא תחבורה ציבורית או השכרת רכב. גם אפשרות זו יקרה יותר מאשר הגעה עצמאית לשאמוני, אבל מאפשרת ליהנות באופן מלא מהטיול, ללא התעסקות טכנית.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

הזמנת כרטיסים לטיול יום מז'נבה לשאמוני

המלצות "הכל על" למבקרים בטיול יום לשאמוני

  • הביקור בשאמוני מומלץ למשפחות ובעיקר לחובבי טבע, טיולים, ספורט אתגרי וסקי.
  • בשונה מעיירות אחרות באזור, שאמוני מציעה אטרקציות למבקרים בה לכל אורך השנה ולא רק בעונת התיירות. אם אתם מעוניינים לבקר באתרי הסקי באזור מומלץ להגיע בחורף בין חודשים דצמבר-אפריל, אך בשביל לטייל ולהינות מפעילויות הספורט הרבות בעיר כדאי להגיע בחודשי הקיץ.
  • מומלץ להשקיע בביקור בשאמוני לפחות ארבעה ימים, אך אם אתם לנים בז’נבה ומעוניינים לבקר בשאמוני יום אחד אז כמה שעות יספיקו בשביל לחוות את נקודות העניין המרכזיות שיש לעיר להציע.
  • הביקור בשאמוני מאוד מתאים למשפחות עם ילדים שיהנו ממגוון פעילויות באוויר הפתוח ואטרקציות לכל הגילים.
  • אם אתם מתארחים בז’נבה תוכלו לבחור ממגוון רחב של אפשרויות לינה מומלצות בעיר. אפשרות אחת היא Ruby Claire Hotel Geneva בית מלון הממוקם במרכז ז’נבה בקרבת נקודות עניין מובילות בעיר. להזמנה לחצו כאן. אפשרות נוספת בז’נבה היא Hotel Bernina Geneva הממוקם צמוד לתחנת הרכבת ובמרחק של חמש דקות הליכה מאגם ז’נבה. להזמנה לחצו כאן.
    אם אתם מעוניינים להישאר בשאמוני גם שם קיימות אפשרויות לינה רבות. מלון Alpina Eclectic Hotel המציע נוף למון בלאן, מתחם ספא וחדר כושר. להזמנה לחצו כאן. בשאמוני מומלץ גם Chalet Hôtel Le Prieuré בזכות החדרים המרווחים שמציע והצוות של המלון. להזמנה לחצו כאן.
  • הדרך מז’נבה לשאמוני באמצעות רכב היא נוחה ומהירה אך פחות נוח להתנייד בתוך העיר באמצעות רכב במיוחד בזמן עונת התיירות כשהרחובות צפופים במכוניות ויש מחסור באזורי חנייה.

שאלות נפוצות על טיול יום מז'נבה לשאמוני

כדאי להשקיע בביקור בשאמוני לפחות כמה ימים, אך גם יום אחד יספיק בשביל לחוות את מוקדי העניין המרכזיים שיש לעיר להציע.

הביקור בשאמוני מומלץ בעיקר בחודשי הקיץ אך למעוניינים להגיע לאתרי הסקי, מומלץ להגיע בחורף בין חודשים דצמבר-אפריל.

הביקור בשאמוני מומלץ לכל המשפחה ובעיקר לחובבי טיולים, טבע, ספורט אתגרי וסקי.

סרטון על שאמוני

מידע שימושי

  • דרכי הגעה: דרך ההגעה המומלצת לשאמוני היא דרך טיולי יום היוצאים מז’נבה. אם ברצונכם להגיע לשאמוני באופן עצמאי, הדרך המומלצת היא באמצעות רכבת שיוצאת מז’נבה באופן תדיר ומגיעה לשאמוני תוך פרק זמן של בערך שעתיים וחצי. אפשרות נוספת היא בעזרת אוטובוס ישיר שיוצא מז’נבה מספר פעמים ביום ומגיע לשאמוני תוך בערך שעה וחצי. למעוניינים להגיע לשאמוני מז’נבה ברכב פרטי ניתן לנסוע דרך כביש A40 ולהגיע לשאמוני תוך בערך שעה ורבע.
  • אתר רשמי: https://www.seechamonix.com/




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: