1. עמוד הבית
  2. »
  3. צרפת 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. קולמר, צרפת 2024 – המדריך המקיף | Colmar
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות בקולמר
  8. »
  9. מוזיאון הצעצועים של קולמר – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | The Toy Museum of Colmar

מוזיאון הצעצועים של קולמר – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | The Toy Museum of Colmar

עדכון אביב 2024

בעונה זו בקולמר עומס התיירים עולה וגובר, ויגיע לשיא בחודשי הקיץ. למרות שאין את אותן בעיות של זמינות כרטיסים, תורים ועומס במוזיאון הצעצועים של קולמר עדיין יכולים להיות ימים בהם יהיו תורים ועומס רב יותר, מיוחד בסופי שבוע וככל שנתקרב אל הקיץ. לכן, למרות שזה לא הכרחי כמו באתרים המובילים, תוכלו לרכוש כרטיסים מראש במידה והכנתם תוכנית לחופשה ויודעים מתי תרצו להגיע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון הצעצועים של קולמר ניתן להיכנס לקישור הזה בו יש הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5).

מוזיאון הצעצועים של קולמר בכמה מילים

הכל התחיל בשנת 1985, אז ז’ורז’ טרינקו (Georges Trincot), אמן מקולמר (Colmar) ואספן צעצועים עתיקים, ופייר פאטור (Pierre Patoor) הקימו את עמותת ה”מוזיאון המונפש לצעצועים ורכבות קטנות” (Musée Animé du Jouet et des Petits Trains, ובראשי תיבות MAJEPT) כאשר המטרה של שניהם היתה קידום תערוכה של אוספי צעצועים ובמיוחד חפצים הקשורים לתנועה ותחבורה.

בשנת 1987 רכשה עיריית קולמר את האוסף של ז’ורז’ טרינקו ובשנת 1990 ביקשה מועצת העירייה מעמותת MAJEPT לנהל את המוזיאון.  בשנת 1993 נפתח מוזיאון הצעצועים של קולמר בבניין בית הקולנוע לשעבר. המוזיאון מציג אוסף של צעצועים מהמאה ה-19 ועד היום, המעידים על הדרך בה השתנתה החברה במהלך השנים. על פני שלושת הקומות, המבקרים יגלו צעצועים עתיקים ומגוון דמויות מתוך סרטים מצוירים ומשחקי וידאו למיניהם. יש לציין שהצעצועים והמשחקים המוצגים כאן מגיעים מכל רחבי העולם והיו שייכים לדורות שונים של ילדים.

אומנם המוזיאון כולו מדבר על מלחמת העולם השניה אך הוא מנגיש את ההיסטוריה למבקרים בצורה חדישה ומעניינת. המוזיאון בנוי בצורה כזו שהוא מחכים את המבקרים בכך שהוא גורם להם לשחזר את הלחימה של החיילים. בכניסת המוזיאון נכנסים לרחוב שמעוצב ממש כמו שהיה בשנת ה40, ומשם מתגלגלים מאירוע לאירוע כמו שהתרחשו בקרב ע”פ סדר כרונולוגי, 27 מתוך הסצנות המוצגות מבוימות בסאונד אולטרה-מציאותי. במשך כל הסצנות תחשפו ל10,000 הפריטים שהמוזיאון אסף למשך השנים. כחלק מהחוויה וההתנסות אפשר לגעת בחלק מהפריטים וכמובן לצלם אותם. ישנם 2 חוויות מדומות במהלך הביקור שמאפשר למבקר להיות בנעליו של החייל. בסוף התערוכה מוקדשת תערוכה על תפקידן של הנשים במלחמה. מחוץ למוזיאון ישנו מסלול מכשולים שמשחזר את אימוני החיילים האמרקאים, וכן ניצבים כ-20 רכבי צבא ואזרחים ישנים מהמלחמה, טנק ומטוס מתקופת המלחמה. המוזיאון מציע הדרכה מחוץ למבנה שמתבצעת בנסיעה על רכבים מתקופת מלחמת העולם השניה.

מה רואים במוזיאון הצעצועים של קולמר

במוזיאון זה תראו צעצועי וינטאג’ יפיפיים ומיוחדים מהמאה ה-19 וביניהם צעצועים חשמליים ראשונים, משחקי לוח קלאסיים, סוסי נדנדה ומגוון סוגים של בובות כמו חיילי צעצוע ובובות חרסינה אלגנטיות. זו היא הזדמנות להתבונן וללמוד על ההיסטוריה וההתפתחות של התרבות מפרספקטיבה שונה, בזמן שיטוט קסום דרך האבולוציה של צעצועים ומשחקים. בזמן הביקור במוזיאון תקבלו גישה לתערוכות המיוחדות, לחדר המשחקים ולמופע הבובות המרתק. זו היא פיסת תרבות ייחודית ומהנה שתצית מחדש את קסם הילדות.

סרטון על מוזיאון הצעצועים של קולמר

כרטיסים למוזיאון הצעצועים של קולמר

ניתן לרכוש כרטיס כניסה למוזיאון הצעצועים של קולמר שכולל בתוכו גם גישה לתערוכות שמשתנות מעת לעת, גישה לחדר המשחקים ואפשרות צפיה במופע הבובות. כרטיס זה מומלץ לכל מי שמעוניין בבילוי משפחתי או יחידני בעלות נמוכה, ומתעניין בהיסטוריה של תרבות המשחקים והצעצועים. מחיר הכרטיס הינו 6.10 אירו וניתן לרכוש אותו כאן.

הזמנת כרטיסים למוזיאון הצעצועים של קולמר - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים במוזיאון הצעצועים של קולמר

  • הביקור במוזיאון מומלץ במיוחד לילדים אך מבוגרים ימצאו בו עניין רב מכיוון שהמקום נותן הזדמנות להתבונן ולעקוב אחר ההתפתחות התרבותית וההיסטורית שעולם הצעצועים מלווה.
  • בעונות המעבר יש פחות עומס תיירותי לכן זה זמן מועדף לביקור במידה ומעוניינים להימנע מתורים וצפיפות.
  • בשביל להספיק להתרשם מכל הצעצועים והמשחקים המוצגים במוזיאון וגם להינות מההצגות, מומלץ לפנות כשעתיים עד שלוש מהיום
  • מומלץ לשלב את הביקור במוזיאון הצעצועים עם ביקור בפארק הנסיך הקטן (Le Parc du Petit Prince) שנמצא במרחק של 30 ק”מ בלבד מהמוזיאון וכולל אטרקציות הקשורות לסיפור המפורסם “הנסיך הקטן”. בנוסף, מומלץ לשלב את ביקורכם עם מוזיאון אונטרלינדן (Unterlinden Museum) שבין היתר מציג תערוכת דיוקנאות לצד פריטי לבוש היסטוריים מתקופת הרנסנס.
  • מכיוון שהמוזיאון ממוקם בחלק מאוד צפוף של העיר, מומלץ לוותר על הגעה למקום עם רכב פרטי ולבחור בהגעה רגלית או עם תחבורה ציבורית.
  • האזור המרכזי עם מגוון מקומות לינה הינו העיר העתיקה, כאשר המקומות המומלצים והקרובים יותר למוזיאון הצעצועים הינם בית מלון חמישה כוכבים L’Esquisse Hotel & Spa Colmar – Mgallery ובית מלון חמישה כוכבים Suites Residences Spa
  • עלות כרטיס כניסה למוזיאון הינה 6.10 אירו לאדם
  • ילדים עד גיל 8 נכנסים ללא עלות ומחירו של כרטיס לילד בגילאים 8-15 הינו 4.70 אירו
  • אין מניעה להגיע למקום עם רכב אך מכיוון שהוא נמצא בתוך העיר, מומלץ להגיע ברגל או בתחבורה ציבורית. ישנו אזור חניה בתשלום בקרבת מקום (חינם בימי ראשון ובחגים) וישנה גם חניה בחינם שנקראת “Vieille Ville” במרחק הליכה של כ-10 דקות

שאלות נפוצות על מוזיאון הצעצועים של קולמר

על מנת לא להרגיש לחץ זמנים, מומלץ לתכנן ולפנות בשביל הביקור במוזיאון כשעתיים-שלוש

בעונות המעבר יש פחות עומס תיירותי לכן זה זמן מועדף לביקור במידה ומעוניינים להימנע מתורים וצפיפות.

הביקור במוזיאון מומלץ במיוחד לילדים אך מבוגרים ימצאו בו עניין רב מכיוון שהמקום נותן הזדמנות להתבונן ולעקוב אחר ההתפתחות התרבותית וההיסטורית שעולם הצעצועים מלווה.

כן, ישנה נגישות מלאה לבעלי מוגבלות פיזית

כן, ילד עד גיל 8 נכנס חינם וילדים בגילאים 8-15 משלמים 4.70 אירו

מידע שימושי

  • יולי, אוגוסט ודצמבר – רביעי עד שני 10:00-18:00, שלישי סגור

    שאר השנה – רביעי עד שני 10:00-17:00, שלישי סגור

  • 6.10 אירו
  • 40 Rue Vauban, 68000 Colmar
  • https://www.museejouet.com/en/