1. עמוד הבית
  2. »
  3. צרפת 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. פרובאנס, צרפת 2024 – המדריך המקיף | Provence
  6. »
  7. פון דו גאר, צרפת – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | Pont du Gard

פון דו גאר, צרפת – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | Pont du Gard

המדריך המקוצר לתייר

פון דו גאר (Pont du Gard), הינו גשר אמת מים רומי עתיק בדרום צרפת, אשר הפך ברבות השנים לאחד מהגשרים המפוסמים בעולם. הגשר הוא הישג הנדסי יוצא דופן , שעובר מעל נהר גאר ונודע בשלושת קומות הקשתות שלו והאופן המצויין בו השתמר עוד מהמאה הראשונה לספירה, ונשאר כעדות לפלאי ההנדסה של האימפריה הרומית מדובר באחד מאזורי הטיול הפופולאריים באזור פרובאנס אליהם יוצאים סיורים מודרכים (ולכן כדאי להזמין מקום מראש, ראו כאן מספר אופציות עם אפשרות ביטול בחינם). ניתן כמובן להגיע ולהתרשם גם באופן עצמאי, ואז מומלץ להזמין כרטיס מראש, למשל בקישור הזה עם ביטול בחינם. למי שמגיע באופן עצמאי ולא במסגרת סיור מאורגן יש עוד דברים לעשות באזור, למשל לבקר באחת העיירות מסביב לפון דו גאר, ישנן כמה עיירות מקסימות עם בהן חלק עתיק מימי הביניים עם רחובות מקסימים ובחלקן גם ארמונות, כמו ארמון הדוכס שבעיירת אוזס (Uzès) , ליהנות משיט קיאקים או פעילויות נינוחות בנהר גאר ולבקר בעיר נים (Nîmes) היפה, גם בה ניתן לראות מונמטים מרשימים מהתקופה הרומית, בדומה לפון דה גאר.

אוזס

המבנים העתיקים של אוזס – אחת העיירות באזור פון דה גאר ששוות ביקור

טיולי יום לפון דו גאר

מאחר ופון דו גאר מהווה מוקד משיכה כה משמעותי לתיירים, ישנם מספר סיורים מאורגנים שיוצאים אל פון דו גאר מאביניון ומרסיי. טיולי היום לפון דו גאר פופולאריים מאוד כיוון שהם מאפשרים הגעה נוחה ללא צורך בהשכרת רכב ו/או נסיעה בתחבורה ציבורית. ישנן מספר אפשרויות לסיורים אילו, חלקם יתמקדו בפון דו גאר בלבד, וחלקם ילוו בנקודת עניין אחת או שתיים נוספות או זמן חופשי. לרוב הסיורים המודרכים הינם סיורים של יום שלם, לפחות 9 שעות, בהן עוברים במקומות נוספים באזור זה של פרובאנס, בין השאר בלה בו דה פרובאנס, וחלקם כוללים גם טעימות יין מקומי משובח. בשל הפופולאריות של הסיורים הללו מומלץ להבטיח את מקומכם מראש (ראו כאן מספר אפשרויות עם ביטול בחינם), בקיץ כדאי להזמין אפילו כמה שבועות מראש.

תצפית על פון דו גאר

אחד משיאי הסיור הוא כמובן האקוודוקט המפורסם, אך עוברים בדיור במקומות נוספים ולא פחות מיוחדים

איך מגיעים לפון דו גאר

אין תחבורה ציבורית תדירה ונוחה ישירות לפון דו גאר, כך ששתי האפשרויות הנוחות ביותר להגעה הן בסיור מאורגן או באופן עצמאי עם רכב שכור.

הגעה בסיור יומי מאורגן – הדרך המפנקת והמסקרנת (אבל היקרה)

ניתן כאמור להגיע לפון דו גאר כחלק מטיול יום מאורגן מאביניון ומרסיי (למשל סיור פופולארי זה). זו אופציה יקרה אומנם, ומאפשרת פחות גמישות מאחר ומוגבלים בזמן בו מבלים בפון דו גאר, אבל זו אופציה נוחה ופופולארית מאוד, ולכן כדאי להזמין מקום מראש, במיוחד בקיץ.

איך מגיעים לפון דו גאר עם רכב שכור – האופציה הנוחה והגמישה ביותר

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי לפון דו גאר היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים במרסיי או ניס, תלוי איפה נוחתים משם מרבית התיירים שמגיעים למקום יוצאים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשים של הכל על. כאשר מגיעים עם רכב שכור יש כמובן לרכוש כרטיסים מראש, למשל בקישור הזה עם ביטול בחינם.

לינה בפון דו גאר

בקרב מי שבוחר להגיע באופן עצמי לפון דו גאר יש רבים שבוחרים ללון באזור, ונהנים ממה שיש לפון דו גאר להציע או יוצאים מכאן לטיולים נוספים באזור פרובאנס. כמה ממקומות הלינה המומלצים באזור פון דו גאר הם Hotel Restaurant Le Gardon, Le Vieux Castillon, locastillon או Le Castellas Hôtel & Spa שנמצאים בסמוך לגשר. כדאי לבחון גם אפשרות ללון בנים שם יש אפשרויות לינה רבות ומגוונות יותר, מומלץ להסתכל על Maison Albar Hotels L’Imperator למחפשים מקום מפנק במיוחד, Appart’City Collection Nîmes Arènes או Margaret – Hôtel Chouleur למעוניינים במלון, ברמה גבוהה, Hotel Majestic או Royal Hôtel למחפשים מלון פונקציונאלי ועל Vertigo Hotel Gare Centre Nîmes או ibis budget Nimes Centre Gare למחפשים לינה זולה. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.

נים

זוהי לא עיר באיטליה, אלא נים היפה – אופציה פופולארית ללון בה באזור פון דו גאר