1. עמוד הבית
  2. »
  3. צרפת 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. פרובאנס, צרפת 2024 – המדריך המקיף | Provence
  6. »
  7. לה בו דה פרובאנס, צרפת – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | Les Baux

לה בו דה פרובאנס, צרפת – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | Les Baux

המדריך המקוצר לתייר

תיירים רבים מגיעים ללה בו דה פרובאנס (Les Baux) הכפר הקטן שוכן בהרי האלפיל (Les Alpille) בדרום צרפת, בזכות הקסם עוצר הנשימה של ימי הביניים והנופים המדהימים של האזור ההררי של פרובנס. הכפר ידוע בזכות הרחובות הציוריים שלו, המבנים ההיסטוריים, כמו מצודת דה בו האימתנית, והמחצבה הישנה שהפכה לתערוכת אמנות סוחפת המקרינה יצירות של אמנים מפורסמים על קירותיה העצומים מדובר באחד מאזורי הטיול הפופולאריים באזור פרובאנס אליהם יוצאים סיורים מודרכים (ולכן כדאי להזמין מקום מראש, ראו כאן מספר אופציות עם אפשרות ביטול בחינם). אולם יש עוד דברים לעשות באזור למי שבוחר להגיע ליותר מיום טיול אחד, למשל לעשות סיורים ולבקר בכרמים, מטעי הזיתים והשווקים המסורתיים של פרובנס באזור ההררי שלה, ולהגיע לפון דו גארד המפורסם (להזמנת כרטיסים עם ביטול בחינם לחצו כאן).

רחובות לה בו דה פרובאנס

הרחובות המקסימים לה בו דה פרובאנס

טיולי יום ללה בו דה פרובאנס

מאחר ולה בו דה פרובאנס מהווה מוקד משיכה כה משמעותי לתיירים, ישנם מספר סיורים מאורגנים שיוצאים אל לה בו דה פרובאנס מאביניון ומרסיי. טיולי היום ללה בו דה פרובאנס פופולאריים מאוד כיוון שהם מאפשרים הגעה נוחה ללא צורך בהשכרת רכב ו/או נסיעה בתחבורה ציבורית. ישנן מספר אפשרויות לסיורים אילו, חלקם יתמקדו בלה בו דה פרובאנס בלבד, וחלקם ילוו בנקודת עניין אחת או שתיים נוספות או זמן חופשי. לרוב הסיורים המודרכים הינם סיורים של יום שלם, לפחות 9 שעות, בהן עוברים במקומות נוספים באזור זה של פרובאנס, בין השאר בפון דו גארד המרשים, וחלקם כוללים גם טעימות יין מקומי משובח. בשל הפופולאריות של הסיורים הללו מומלץ להבטיח את מקומכם מראש (ראו כאן מספר אפשרויות עם ביטול בחינם), בקיץ כדאי להזמין אפילו כמה שבועות מראש.

פון דו גאר

גשר פון דו גאר המרשים, מרבית הסיורים המודרכים יעברו גם בו

איך מגיעים ללה בו דה פרובאנס

אין תחבורה ציבורית פעילה באופן תדיר ללה בו דה פרובאנס ולכן ישנן שתי אפשרויות – להגיע באופן עצמאי עם רכב שכור או להגיע באופן מאורגן עם סיור יומי.

הגעה בסיור יומי מאורגן – הדרך המפנקת והמסקרנת (אבל היקרה)

ניתן כאמור להגיע ללה בו דה פרובאנס כחלק מטיול יום מאורגן מאביניון ומרסיי (למשל סיור פופולארי זה). זו אופציה יקרה אומנם, ומאפשרת פחות גמישות מאחר ומוגבלים בזמן בו מבלים בלה בו דה פרובאנס, אבל זו אופציה נוחה ופופולארית מאוד, ולכן כדאי להזמין מקום מראש, במיוחד בקיץ.

איך מגיעים ללה בו דה פרובאנס עם רכב שכור – האופציה הנוחה והגמישה ביותר

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי ללה בו דה פרובאנס היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים במרסיי או ניס, תלוי איפה נוחתים משם מרבית התיירים שמגיעים למקום יוצאים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשים של הכל על. קחו בחשבון שבקיץ האזור מתוייר מאוד ויש עומס מורגש של רכבים במקומות הפופולאריים.

רכבים חונים בכניסה למצודת בו

רכבים חונים לצד הדרך בעליה למצודת בו הפופולארית – כדאי לקחת זאת בחשבון כשמגיעים בקיץ

לינה בלה בו דה פרובאנס

בקרב מי שבוחר להגיע באופן עצמי ללה בו דה פרובאנס יש רבים שבוחרים ללון באזור, ונהנים ממה שיש ללה בו דה פרובאנס להציע או יוצאים מכאן לטיולים נוספים באזור פרובאנס. ניתן ללון בלה בו דה פרובאנס או באחת העיירות הסמוכות, גם בהן יש אווירה קסומה. כמה ממקומות הלינה המומלצים באזור לה בו דה פרובאנס הם Baumanière – Les Baux de Provence ו- Domaine De Manville למחפשים מקום מפנק ויוקרתי, Mes’anges או MAS DE LA FADETO למעדיפים דירה, Best Western Hôtel Aurélia או Domaine Cap Rubis למחפשים מקום לינה פונקציונאלי ו-Benvengudo או Du Côté Des Olivades למחפשים מלון ברמה גבוהה. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.