סנליס, צרפת – מקומות לינה מומלצים, איך מגיעים וומה עושים באזור | Senlis

המדריך המקוצר לתייר

סנליס (Senlis), הנמצאת במרחק שעה נסיעה מפריז, היא עיירה ציורית מימי הביניים המושכת תיירים בזכות הארכיטקטורה העתיקה שהשתמרה היטב ורחובות האבנים המקסימים שלה. העיירה ידועה בקתדרלת נוטרדאם המרשימה שלה, דוגמה מצוינת לארכיטקטורה גותית שראשיתה במאה ה-12, ובחורבות הטירה המלכותית של סנליס, המציעות הצצה להיסטוריה העשירה של ימי הביניים של צרפת. חלק מהתיירים שמגיעים לסנליס בוחרים ללון כאן כחלק מטיול רחב יותר באזור איל דה לה פראנס ולנים כאן לפחות ללילה אחד. הלינה באזור זה מתאימה במיוחד למשפחות שרוצות ללון באזור פארק אסטריקס.

קתדרלת נוטרדם סנליס

קתרדלת נוטרדם המרשימה של סנילנס

מלונות בסנליס

בקרב מי שבוחר להגיע לסנליס יש רבים שבוחרים ללון באזור ללילה אחד או יותר במסגרת הטיול באזור איל דה לה פראנס. האזור שנחשב למרכזי ופופולארי ללינה הוא אזור כיכר לה האל (Place de la Halle). כמה ממקומות הלינה המומלצים עליהם כדאי להסתכל הם Côté Jardin בו יש בריכה, La bohème, Fab House, Le Castel Ecossais ו-Le Gîte Senlisien. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול בחינם – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.

איך מגיעים לסנליס

תחבורה ציבורית – הדרך הזולה

אפשר להגיע לסנליס באמצעות תחבורה ציבורית. הנסיעה כרוכה בהחלפה של לפחות שני קווים. תוכלו לעלות על רכבת בפריז (קו RER D) ולהחליף בעיירה Survilliers לאוטובוס מספר R114. ניתן לבדוק את אפשרויות ההגעה השונות, הזמנים בהם יש תחבורה ציבורית ואף להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה (מומלץ, במיוחד בקיץ).

תחנת הרכבת הישנה של סנליס

תחנת הרכבת הישנה של סנליס – גם כיום אפשר להגיע בקלות עם רכב בפריז

רכב שכור – הדרך הנוחה

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים בפריז משם מרבית התיירים שמגיעים לאזור יוצאים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על.

מה עושים בסנליס

מלבד לינה יש כמה דברים שאפשר לעשות בסנליס והאזור. למשל להתרשם מקתדרלת סנליס המרשימה עם הארכיטקטורה הגותית המדהימה שלה, לבקר בטירת שנטילי המדהימה שמפורסמת בזכות אוספי האמנות ובמגורים והגנים המפוארים של האצולה הצרפתית (כרטיסים לטירה כאן) וכמובן, האטרקציה המרכזית באזור זה היא פארק אסטריקס – פארק שעשועים שכולו בהשראת הקומיקס שמגולל את סיפורם של הגאלים (אפשר להזמין כרטיסים מראש כאן) – מומלץ מאוד לקרוא בהרחבה על הפארק בעמוד פארק אסטריקס– כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית. תוכלו לראות את האפשרויות השונות לפעילויות וסיורים ולהזמין עם אפשרות ביטול בחינם כאן. בנוסף ישנם כמה מקומות מומלצים בהם תוכלו לאכול, כמו Le Gril Des Barbares, Chez Nous או מסעדת La Table Italienne.

רכבות ההרים של פארק אסטריקס הן שם דבר (צילום: Obélus)