גן החיות רנואה, רובניימי – המדריך המקיף ביותר בעברית | Ranua Wildlife Park

גן החיות רנואה בכמה מילים

גן החיות רנואה (Ranua Wildlife Park) שבפינלנד הוא יעד מיוחד במינו המציע למבקריו הזדמנות לחוות את פלאי האזור הארקטי, את החיות במופלאות החיות בו ולהנות מאטרקציות ייחודיות במינן.
האתר, שמוקם בלב פינלנד, הוא גן החיות הצפוני ביותר בעולם ומהווה בית למעל 50 מינים וזנים שונים של בעלי חיים ארקטיים, החל מדובים חומים ולינקס ועד זאבים ושועלים ארקטיים. בשל גודלו העצום, הפארק מפורסם מאוד בעיקר בזכות מאמציו הנודעים לשימור ולרווחת בעלי החיים ואחד הדברים שמייחדים אותו הוא יכולתו לחקות כמעט במדויק את סביבת הגידול הטבעית של החיות, מה שגורם לחוויית הביקור בפארק להרגיש כאילו אתם נמצאים ממש בלב הטבע.
הפארק הוקם בשנת 1983 על ידי עיריית רנואה, שרצתה ליצור אטרקציה תיירותית שתציג את היופי הטבעי של האזור וחיות הבר. בהתחלה, הפארק היה רק אוסף קטן של בעלי חיים, כולל איילים, איילים ועופות טרף. אולם במהלך השנים הפארק גדל והתפתח והפך לאחד היעדים התיירותיים הפופולריים ביותר בלפלנד.
במהלך הביקור האתר תוכלו להינות מתערוכות וסיורים שונים המוצעים במקום, נוף מדהים המוקף ביערות, אגמים וגבעות, ומסעדות נחמדות.

דובי הקוטב הן מהחיות המרגשות ביותר בגן החיותדובי הקוטב הן מהחיות המרגשות ביותר בגן החיות

מה רואים בגן החיות רנואה

מה רואים בגן החיות רנואה

גן החיות רנואה (Ranua Wildlife Park) מלא באטרקציות ייחודיות המעשירות את הידע והופכות את הפארק למיוחד במינו. בפארק תוכלו למצוא מעל ל-50 סוגים שונים של בעלי חיים ארקטיים כמו דובי קוטב, זאבים, נמרי שלגים, פנדות אדומות ועוד. הפארק מציע סיורים מודרכים המלמדים על בתי הגידול ועל בעלי החיים הנמצאים בהם, הם מהווים דרך מצוינת ללמוד על חיות הבר בארקטיות ומציעים נקודת מבט ייחודים על החיים בפארק. בנוסף, באתר מתקיימות תערוכות ושלל פעילויות אינטראקטביות כמו תערוכת מגע ותחושה” שבה המבקרים יכולים להתקרב וללטף חלק מבעלי החיים בפארק. התערוכה נועדה להעמיק את הקשר בין המבקרים לבעלי החיים ואת תחושת האמפתיה כלפי בעלי החיים בכללי.
תערוכה נוספת פופולארית המתקיימת באתר נקראת תערוכת “נורדית פראית” במהלכה המבקרים לומדים על ההיסטוריה של אנשי הסמי שחיו באיזור הארקטי במשך אלפי שנים. התערוכה בוחנת גם את האתגרים העומדים בפני אנשי סמי וסביבתם, כמו שינויי אקלים והשפעת המודרניזציה ונועדה לעודד את המבקרים להגן על אזור הארקטי ועל תושביה.
האתר עצמו סובב סביב נופים עוצרי נשימה, יערות אגמים וגבעות מיוחדות המאפשרות להינות מפיקניק או פשוט להירגע ולהתבונן ביופיו של הנוף הארקטי.,

איילי הצפון בגן החיות רנואהאיילי הצפון בגן החיות רנואה

כרטיסים לגן החיות רנואה

מבקרים שעשו את כל הדרך ללפלנד ומעוניינים לבקר בגן החיות הצפוני ביותר בעולם, בפסקה הבאה נספר לכם על כל הדרכים המאפשרות לעשות לזאת:

ביקור בגן החיות רנואה כולל הסעה מרובניימי

סיור זה מתאים למטיילים הנמצאים ברובניימי ומעוניינים בליווי לאורך יום שלם לגן החיות רנואה, הכולל איסוף מבתי המלון ברובניימי. בחירה זו מצוינת למשפחות המעוניינות להסיר את נטל הנהיגה, ולהנות מליווי והסברה. במהלך נסיעה של שעה אחת בדרכי לפלנד, תוכלו לזהות חיות בר לאורך הדרך, זה לא יוצא דופן לראות איילים או איילים ענקיים לאורך הכביש. במהלך הסיור יתלווה אליכם מדריך מוסמך שיענה על שאלותיכם ויעשיר ידיעותיכם. תיהנו מההזדמנות הנדירה הזו לפגוש את בעלי החיים המקומיים השוכנים בלפלנד ובחלקים אחרים של הקוטב הצפוני. כשאתם מסתובבים בפארק, המדריך שלכם ישתף אתכם בידע שלו על בעלי החיים והיבטים אחרים של החיים בלפלנד. בנוסף, הסיור כולל ארוחת צהריים בופה טעימה במסעדה לפני החזרה לרובניימי, ואורך יום שלם בקבוצה מצומצמת של 8 אנשים בלבד.

להזמנת סיור זה עם אפשרות ביטול לחצו כאן

 

כניסה לגן החיות רנואה הכולל פיקניק וברביקיו

סיור זה מתאים לחובבי המזון, המעוניינים להעצים כל שהות וחוויה עם גילוי הקולינריה המקומית. בקרו בגן החיות היחיד באזור הארקטי, גן החיות רנואה בסיור מודרך של קבוצה מצומצמת ותיהנו מהאקסקלוסיביות של סיור פרטי. אורך הסיור הוא 5 שעות בו שמים דגש על ביקור בעת שעת ההאכלה של החיות במרחב. לאחר מכן, תהנו מדורה בפארק היער של גן החיות ותאכלו ברביקיו שונה וייחודי של נקניק חזיר ומיץ אוכמניות. הסיור כולל איסוף והורדה מבתי המלון.

להזמנת סיור זה עם אפשרות ביטול לחצו כאן

הזמנת כרטיסים לגן החיות רנואה

המלצות "הכל על" למגיעים לגן החיות רנואה

  • הביקור בגן החיות רנואה מומלץ לאוהבי בעלי חיים, משפחות, חובבי טבע, צלמים, תיירים ואנשים בעלי דעות שימור שרוצים לחוות את חיות הבר הארקטיות וללמוד על המערכת האקולוגית הייחודית של לפלנד בסביבה בטוחה ומבוקרת.
  • מומלץ לבקר בגן החיות בחודשי החורף, במיוחד מנובמבר עד מרץ, כאשר בעלי החיים הארקטיים הפעילים ביותר והנופים המושלגים יוצרים רקע יפה לצילום ותצפית.
  • משך הביקור המומלץ בגן החיות רנואה הוא בדרך כלל בין שעתיים לארבע שעות, אך ניתן להתאימו על סמך תחומי עניין והעדפות אישיות
  • אנו ממליצים לשלב את הביקור בגן החיות של רנואה יחד עם הגעה לכפר של סנטה קלאוס (Santa Claus Village) שנמצא במרחק שעה נסיעה, ברובניימי.
  • הדרך הנוחה ביותר להגיע לגן החיות רנואה היא באמצעות סיור מודרך הכולל איסוף מבתי המלון, או רכוב שכור.
  • הביקור בגן החיות מומלץ למשפחות עם ילדים והכניסה אליו חופשית מתחת לגיל 4.
  • בקרבת גן החיות של רנואה אין מקומות לינה רבים אך המעטים הקיימים ידועים באיכות האירוח וחוויה בלתי נשכחת. בינם אנו ממליצים על אתר נופש חמישה כוכבים הולידיי וילאג׳ גולו גולו (Holiday Village Gulo Gulo) אשר ממוקם 0.5 ק״מ מגן החיות, ועל מלון חמשת הכוכבים ארקטיק פוקס איגלוס (Arctic Fox Igloos) הממוקם חמישה ק״מ מגן החיות.
  • אנו ממליצים למעוניינים להיכנס לאתר ללא סיור פרטי להזמין כרטיסים מראש באתר הרשמי של גן החיות רנואה, פעולה זו עשויה לחסוך לכם כ-10% מעלות הכרטיס.

שאלות נפוצות על גן החיות רנואה

מומלץ לבקר בגן החיות רנואה בעת חודשי החורף, נובמבר עד מרץ, מכיוון שעם השלג על הקרקע, החיות הארקטיות במיטבן.

מומלץ להשקיע בין שעתיים לארבע שעות בגן החיות, ואף יותר לאוהבי חיות.

סרטון על גן החיות רנואה

מידע שימושי על גן החיות רנואה

  • שעות פתיחה: 10:00-16:00, גן החיות רנואה סגור בימי ראשון.
  • מחיר כניסה: נכון לשנת 2023 מחיר כרטיס למבוגר הוא 23.50 אירו (כ-100 שקלים), ולילד (גיל 4-14), 19 אירו כ-80 שקלים.
  • כתובת: Rovaniementie 29, 97700 Ranua
  • דרכי הגעה: אוטובוס יוצא מתחנת Rovaniemi linja-autoasema ברובניימי, ואורך הנסיעה הוא כשעה.
  • האתר הרשמי