טירת סאו ז’ורז’ה, ליסבון – המדריך המקיף בעברית | Sao Jorge Castle

עדכון אפריל, 2024

בתקפה הקרובה מספר התיירים בליסבון במגמת עלייה שתגיע לשיא שלה בקיץ. כאשר מתכננים ביקור באחת מהאטרקציות האהובות ביותר בעיר, כמו טירת סאו ז’ורז’ה מומלץ להזמין כרטיסים מראש, במיוחד אם מתכננים להגיע בסוף שבוע. הזמנה מראש תאפשר לכם להבטיח את כניסתכם במועד המתאים לכם ביותר ותחסוך לכם המתנה בתור לרכישת הכרטיסים. להזמנת כרטיסים מראש לטירת סאו ז’ורז’ה ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

טירת סאו ז'ורז'ה בכמה מילים

טירת סאו ז’ורז’ה (Sao Jorge Castle) מומקמת בדרום ליסבון בגובה רב בין השכונות הסמוכות לחוף הים, מה שמוסיף לה חן מיוחד עם אפשרות להתבונן בנוף מרהיב. חפירות ארכיאולוגיות גילו שהנוכחות האנושית הראשונה על הגבעה הייתה כבר במאה ה8 לפנה”ס, אך הביצורים בראש הגבעה התחילו רק במאה הראשונה לפה”ס כאשר ליסבון הוגדרה כעיירה רומית. במהלך ההיסטוריה הגבעה עברה בין ידים רבות משבטים כאלה ואחרים דרך היוונים והרומאים ועד שליטה של המוסלמים אשר כונו ‘מורים’. במהלך מסעות הצלב השני, בשנת 1147 שוחררה הטירה משלטון המוסלמים ע”י המלך אפונסו הנריקס (Afonso Henriques)- למעשה זו הייתה ההצלחה היחידה במסע הצלב שנכשל. בשנת 1255 ליסבון הפכה לבירת ממלכת פורטוגל והטירה שימשה כאלקסובה (-מקום מגורים) מבוצר עבור אפונסו השלישי בתפקידו כמושל. את חומות הטירה שרואים כיום בנה המלך פרדיננד הראשון במשך שנתיים (1373-1375), הבניה כללה 77 מגדלים, מעל ל30 שערים והשטח שהחומה מקיפה הוא 5,400 מטר. לקראת סוף המאה ה14 המלך ג’ון הראשון הקדיש את הטירה לג’ורג’ הקדוש (-חייל רומאי שמת בקנאות לדתו הנוצרית מאז הפך להיות נוצרי נערץ וקדוש).

ביצורי הטירה התחילה בתקופה הרומית במאה הראשונה לפנהביצורי הטירה התחילה בתקופה הרומית במאה הראשונה לפנה”ס

מה רואים בטירת סאו ז’ורז’ה

טירת סאו ז’ורז’ה היא טירה עתיקת יומין המוקפת בחומות ושרדו בה 7 מגדלים מרשימים המשתלבים עם הנוף המרהיב של ליסבון והים. ניתן להיחשף באתר הארכאולוגי ל3 תקופות בהיסטוריה של הטירה ובעצם של ליסבון כולה:

1. שאריות מהיישובים הראשונים שידועים לנו- מתוארכים למאה ה7 לפנה”ס.

2. שרידים של מגורים מהתקופה המורית (-אסלאמית), מאמצע המאה ה-11.

3. חורבות בית המגורים המלכותי האחרון בפלטין שנהרס ברעידת האדמה של 1755.

בנוסף בכניסה לתערוכה הקבועה מוצג עותק של ציור מהמאה ה -16 המשחזר את הארמון המלכותי ואת העיר ליסבון לפני רעידת האדמה. בתערוכת הקבע מוצגים פריטים שנמצאו בחפירות הארכיאולוגיות, בעיקר מתקופת המורים מהמאות 11 ו12. עוד חוויה אטרקטיבית היא ‘החדר השחור‘- חדר חשוך שיש בו מערכת אופטית מיוחדת המורכבת מעדשות ומראות, שתציג נופים מפורטים של ליסבון בזמן אמת בזווית של 360 מעלות. ניתן לשאוף אוויר צח בגן הטירה הייחודי, המקום היחיד ששולטים בו המינים המקומיים העיקריים של היער הפורטוגזי.

מגדלי הטירה ששרדו מרשימים ביופיים- מושכים תיירים רביםמגדלי הטירה ששרדו מרשימים ביופיים- מושכים תיירים רבים

סרטון על טירת סאו ז’ורז’ה

כרטיסים לטירת סאו ז’ורז’ה

טירת סאו ז’ורז’ה היא טירה עתיקת יומין מהבולטות בעיר ליסבון, דרכה ניתן ללמוד על כל ההיסטוריה של פורטוגל בכלל ושל ליסבון בפרט. תיירים רבים מבקרים בה כדי להתרשם מהחומות והמגדלים העתקים בנוסף לממצאים הארכיאולוגים שהתגלו בשטח הטירה, הביקור בטירה מומלץ לכל מי שחובב עתיקות והיסטוריה.

כרטיס כניסה ללא המתנה ומדריך קולי

כרטיס זה מאפשר כניסה מהירה לטירה ללא המתנה בתור, וכולל מדריך קולי בשפות אנגלית, צרפתית- יש להצטייד במכשיר הפלאפון טעון עם אוזניות, כרטיס זה מומלץ לכל מי שרוצה לנצל את הזמן ולהחכים על הטירה. עלות של הכרטיס היא 23 יורו לאדם עם אפשרות לביטול והחזר כספי, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא.

כרטיס כניסה ללא המתנה עם הדרכה

כרטיס זה מאפשר כניסה מהירה לטירה ללא המתנה בתור, וכולל הדרכה קצרה למשך 15 דק’ ממדריך טיולים בשפה האנגלית על ההיסטוריה של הטירה וליסבון, כרטיס זה מומלץ לכל מי שרוצה לנצל את הזמן ומעוניין להחכים על הטירה ולשאול שאלות בנושא, עלות של הכרטיס היא 24.5 יורו לאדם עם אפשרות לביטול והחזר כספי, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא.

כרטיס לסיור בליסבון הכולל ביקור בטירה

כרטיס זה מאפשר לכם להנות מסיור מודרך האורך כ3 שעות ובו מבקרים באטרקציות המרכזיות של העיר ליסבון, טירת סנט ז’ורז’ה ביקור בקתדרלת ליסבון ובכנסיית סנט אנתוני ונקודת תצפית מרהיבה מMiradouro das Portas do Sol ועוד, הסיור מועבר באנגלית וכולל דילוג על תורים, כרטיס זה מומלץ לכל מי שרוצה לגלות את ליסבון ללא המתנה ביעדים, עלות של הכרטיס היא 33 יורו לאדם בקישור הבא המציע מגוון אפשרויות וסיורים.

הזמנת כרטיסים לטירת סאו ז'ורז'ה

המלצות "הכל על" למגיעים לטירת סאו ז'ורז'ה

  • הביקור טירת סאו ז’ורז’ה מומלץ לכל מי שאוהב מבנים עתיקים ורוצה ללמוד על ההסטוריה העשירה של ליסבון.
  • הטירה פתוחה כל השנה, מומלץ להגיע בזמנים בהם מזג האויר נעים.
  • מומלץ להשקיע בביקור בטירה לפחות שעה וחצי.
  • מומלץ לחבר את הביקור בטירה עם עוד אתרים היסטוריים בליסבון והסביבה, כמו למשל המצודה המורית בסינטרה וכן לארמון פנה. אתרים נוספים שכדאי לבקר גם בהם הינם מגדל בלם והאקווריום של ליסבון.
  • הדרך הנוחה ביותר להגיע לטירה היא ע”י רכב שכור.
  • הביקור מתאים יותר לאוהבי הסטוריה ומבנים עתיקים ופחות לילדים.
  • אם אתם מחפשים מקום ללון בו בקרבת מקום לטירה מומלץ להתעניין במלון 4 כוכבים Solar do Castelo – Lisbon Heritage Collection – Alfama בנמצא ממש בשטחי הטירה, פרטים בקישור הבא מומלץ לבדוק גם את מלון 4 כוכבים Olissippo Castelo שנמצא בקרבת הטירה, פרטים בקישור הבא.
  • מומלץ להגיע למקום עם רכב שכור.

שאלות נפוצות על טירת סאו ז'ורז'ה

הביקור טירת סאו ז'ורז'ה מומלץ לכל מי שאוהב מבנים עתיקים ורוצה ללמוד על ההסטוריה העשירה של ליסבון.

הטירה פתוחה כל השנה, מומלץ להגיע בזמנים בהם מזג האויר נעים.

מומלץ להשקיע בביקור בטירה לפחות שעה וחצי.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה:
    הטירה פתוחה 7 ימים בשבוע, זמני הפתיחה מתחלפים בהתאם לעונה
    01 בנובמבר – 28 בפברואר: 09:00-19:00
    01 מרץ – 31 באוקטובר: 09:00-21:00
    הטירה תהיה סגורה ב24 ו-25 בדצמבר, 1 בינואר, 1 במאי.
  • מחיר כניסה:
    מבוגרים: 10 יורו, נוער (13-25): 5 יורו, ותיקים (65+)/ נכים: 8.5 יורו, ילדים מתחת לגיל 12- חינם
  • כתובת: R. de Santa Cruz do Castelo, 1100-129 Lisboa
  • אין דרכי הגעה ישירות בתחבורה ציבורית לטירה. מומלץ להגיע עם רכב אותו תוכלו להחנות בחניון Portas do Sol e Praça da Figueira.
  • אתר רשמי: https://castelodesaojorge.pt/