טיולי יום מליסבון – המדריך המקיף בעברית | Day trips from Lisbon

טיולי יום מליסבון בכמה מילים

בירת פורטוגל ליסבון אשר שוכנת על קו החוף היא העיר הגדולה ביותר במדינה ויש בה ומחוץ לה אינספור דברים לעשות ולראות. מי שמגיע לביקור בליסבון יוכל בקלות למלא את זמנו בבילוי בעיר, אולם שווה להקדיש גם זמן לטיול באזורים שמסביב לעיר כדי להשלים את התמונה, ורובם נמצאים במרחק של לא יותר משעה נסיעה. מסביב לליסבון יש שלל טירות, ארמונות ומוניומנטים היסטוריים מרשימים אשר מספרים את סיפור ההיסטוריה והמורשת של פורטוגל. מספר לא מבוטל מהאתרים הללו הוכרזו על-ידי אונסק”ו בתור אתרי מורשת עולמיים. לאורך חוף הים פזורות עיירות וכפרי דייגים מסורתיים שמשקפים אורח חיים מתקופות ישנות יותר, וכמובן שישנם חופי הזהב היפהפיים של האוקיינוס האטלנטי. בנוסף מסביב לליסבון יש כמה וכמה פארקים לאומיים ושמורות טבע, שם אפשר לטייל בנופים הנהדרים של דרום-מערב פורטוגל.

ארמון פנה בסינטרה- אחד היעדים פופולארים למטיילים באזורארמון פנה בסינטרה- אחד היעדים פופולארים למטיילים באזור

על חווית טיולי יום מליסבון

אחד האזורים הפופולארים ביותר לטיולי יום מחוץ לליסבון הוא סינטרה (Sintra) שנמצא במרחק של כ-30 ק”מ צפון-מערבית מהעיר וניתן להגיע לשם בקלות בתחבורה ציבורית. בסינטרה תוכלו למצוא אזורי טבע פתוחים יפים, אתרי מורשת עתיקים ומרשימים, ארמונות, מצודות, מנזרים ועוד. המקום המרכזי באזור הוא העיר העתיקה סינטרה, בה יש שלל חנויות, מסעדות, טאפאס ברים ובתי קפה. לא רחוק מסינטרה, על קו החוף, נמצא קאבו דה רוקה (Cabo da Roca)- הנקודה המערבית ביותר ביבשת אירופה. מגדלור גבוה ניצב על קצה הצוק שמספק תצפית נפלאה אל האוקיינוס האטלנטי. אפשרות פופולארית נוספת היא טיול יום לקשקאיש, אחד מהפרברים הפריפריאלים אך המבוקשים של ליסבון. זהו אזור נופש יוקרתי על החוף שנמצא במרחק של כ-25 ק”מ ממרכז העיר וניתן להגיע אליו בקלות ברכבת. ניתן לשלב בטיול לקשקאיש גם ביקור בעיירות החוף היפות קרקבלוס (Carcavelos) ואסטוריל (Estoril). יעד אטרקטיבי נוסף לטיולי יום הוא העיר אבורה (Évora) שנמצאת במרחק של כ-130 ק”מ מליסבון. באבורה ישנו ריכוז מפליא של מוניומנטים היסטוריים שהוכרזו כאתרי מורשת עולמיים על-ידי אונסק”ו, והמקום עתיר בארכיטקטורה ותרבות היסטורית פורטוגלית. אופציה אחרת היא ביקור באזורים מעט צפוניים ומרוחקים יותר. למשל העיירה בטאליה (Batalha) שהיא בית לאחד מהאתרים החשובים בפורטוגל- מנזר באטליה (Mosteiro da Batalha) שנבנה בסגנון גותי מרשים. באותו אזור יש עוד כמה עיירות וכפרים מעניינים ששווה לבקר בהם כמו נזרה (Nazaré) ואובידוש (Óbidos) ששוכנים על החוף, או טומאר (Tomar) שם ניצב מנזר הצלוב העתיק והמרשים (Convento de Cristo) פאטימה (Fátima) ועוד.

רבים יוצאים מליסבון אל קאבו דה רוקה הנקודה המערבית ביותר באירופהרבים יוצאים מליסבון אל קאבו דה רוקה הנקודה המערבית ביותר באירופה

סרטון על סרטון על טיולי יום מליסבון לאלגארבה

כרטיסים לטיולי יום מליסבון

באתר גטיורגייד יש מגוון גדול של טיולי יום מליסבון. האופציות באמת מגוונות, וניתן לבחור לפי האזור שבו תרצו לבקר. רבים מהסיורים מאפשרים לשלב כמה אתרים יחד, ומציעים הסעה הלוך וחזור וכיבוד ושתייה. ניתן למצוא סיורים באוטובוס, ברכבים פרטיים, עם מדריך או ללא, סיורי שייט, סיורים קולינריים ועוד. עבור מי שמבקר בליסבון ומעוניין לשלב טיול לקשקאיש ו/ או סינטרה כדאי לשקול לרכוש “כרטיס מעבר ליסבון” שכולל כניסה למספר גדול של אטרקציות ואתרים בליסבון ובאזורים הנ”ל, תחבורה ציבורית חופשית, דילוג על תורים, אפליקציית מדריך אודיו ועוד (ניתן לרכוש בקישור).

באתר טיקטס ניתן למצוא סיורים מודרכים שמשלבים כמה יעדים יחד. למשל סיור יום מודרך לפאטימה, באטליה, נזרה ואובידוש. האתר טיקטס מקנה הנחה של 5% בעבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון HAKO5.

הזמנת טיולי יום מליסבון - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לטיולי יום מליסבון

  • רוב טיולי היום מליסבון אורכים בין 3 שעות במינימום ליום שלם.
  • בהחלט ניתן לשלב בין האזורים השונים שסביב ליסבון וליצור טיול שישלים את התמונה על הסביבה.
  • טיולי יום יכולים להתאים מאוד למשפחות עם ילדים שמחפשים להתרענן מהאווירה האורבנית.
  • במידה וברצונכם לבקר במקומות רבים בליסבון וסביבתה, על מנת להוזיל עלויות כדאי לשקול לרכוש כרטיס מעבר ליסבון אשר כולל אטרקציות ואתרים רבים בעיר עצמה ובסביבתה (פרטים מלאים באתר גטיורדגייד).
  • רוב הסיורים המודרכים מספקים הסעה הלוך וחזור, אולם גם ניתן לבקר במקומות שמסביב לליסבון באופן עצמאי ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית.

שאלות נפוצות על טיולי יום מליסבון

טיולי יום מליסבון מתאימים לכל מי שנמצא בביקור בעיר ומעוניין להכיר את סביבתה או עוד אזורים ברחבי פורטוגל. טיולי יום יכולים להוות הפוגה מרעננת מהאווירה האורבנית של בירת פורטוגל שוקקת החיים.

הזמן המומלץ לביקור בליסבון וסביבתה הוא מרץ-מאי וספטמבר-אוקטובר, אז מזג האוויר חמים ונעים, אך זה לא שיא עונת התיירות כך שהמחירים זולים יותר ויש פחות צפיפות ועומס.

טיולי יום מליסבון נעים בין 3 שעות במינימום ליום שלם.

מידע שימושי

  • מרבית טיולי היום היוצאים מליסבון מועברים בפורטוגזית, ספרדית ואנגלית.
  • רוב הסיורים המודרכים מליסבון באתר גטיורגייד נעים בטווח מחירים של 30-100 יורו.
    באתר טיקסט טווח המחירים הוא 70-80 יורו.