איך כדאי להגיע ממדריד לקסטליון

שאלה שנשאלנו במייל ביוני 2021 - להוספת שאלה תגובה או התייעצות

שאלה

שם: טלי

אימייל: talyXX@walla.com

פנייה:
שלום רב,
אני נוחתת במדריד וצריכה להגיע לקסטליון, מעוניינת לנסוע ברכבת, איך אדע איזו רכבת עדיפה? חשבתי על המהירה. כמה בערך עולה נסיעה (בשום כתבה לא מציינים מחיר)? מה המרחק משדה התעופה של מדריד לתחנת הרכבת? ואם אפשר בערך לציין זמן נסיעה מכל יעד? כמובן שהכל בערך..
סליחה על מיליון שאלות ותודה רבה!




תשובה

שלום טלי,

קיבלתי את פנייתך לגבי ספרד.
ישנן כמה רכבות אשר יוצרות ממדריד ומגיעות לקאסטיון.
ישנן רכבות אשר בן יש כרטיסים אשר מחולקים למחלקות – תיירים, תיירים פלוס ועסקים (או בהגדרות של חברת הרכבת “יחס מועדף”)… ברכבות אלו מחירי הכרטיסים משתנים בין מחלקה למחלקה ותלויים באוך הנסיעה של הרכבת. בנוסף ישנן רכבות בהן יש מחר אחיד לכלל נוסעי הרכבת והכרטיסים לא מחולקים למחלקות.
מחירי הכרטיסים נעים החל מ38 אירו, דרך 60 אירו ועד 90 אירו – כתלות במחלקה ובמשך הנסיעה.
מצרפת קישור לאתר הרכבת הלאומי של ספרד renfe בו תוכלי לראות את המידע גם על שעות הנסיעה, משך הנסיעה ומחיר הנסיעה בהתאם לתאיך בו תעשי את הנסיעה. במידה והאתר משתנה לספרדית לחצי על אייקון העולם מצד ימין למעלה ותבחרי באפשרות “inglés”.
ישנן רכבות ישירות לקאסטיון ויש רכבות עם החלפה בולנסיה. משך הנסיעה משתנה בהתאם למסלול הרכבת אך הנסיעה נמשכת כך או כך בין מעט מתחת שלוש שעות ועד ארבע שעות.
איזו מהרכבות הכי עדיפה? באיזו שעה את מגיעה למדריד ומה עדיך מבחינתך – “לבזבז” זמן או כסף שכן הרכבות הארוכות יותר יהיו לרוב זולות יותר (אך לא תמיד) אך “יעלו” לך בזמן. מה שכן ההבדלים בין הרכבות לא כל כך מהותיים, מלבד הרכבת שלוקחת ארבע שעות, ולכן יתכן ועדיף לשלם פחות גם אם זה אומר לדחות את ההגעה לקאסטיון בעוד חצי שעה או ארבעים דקות.
מבחינת ההגעה משדה התעופה אל מדריד – תוכלי לקרוא על כל האפשרויות בעמוד טיסות למדריד בחלק של הגעה מהשדה למדריד ולהיפך. זמני ההגעה לעיר משתנים בהתאם לדרך בה את בוחרת ולעומסים על הכביש  ונעה בין רבע שעה לארבעים דקות. דרך ההגעה המהירה ביותר היא המטרו אשר מגיע לתחנה המרכזית אטוצ’ה ממנה גם יוצאות הרכבות לקאסטיון.
מקווה שהצלחתי לענות על כל השאלות, במידה ויהיו עוד אשמח לעזור.

שאלה

הי שירי,

תודה רבה על תשובתך המפורטת, זה ממש לא מובן מאליו ואני מאוד מעריכה!
ברשותך עוד שאלה, ראיתי שיש חב’ בשם AVE שהיא המהירה ביותר, גם יקרה. לא בא לנו לבזבז זמן בנסיעה ורציתי לשאול אם הרכבת הזאת המהירה שמגיעה לולנסיה תעצור גם בקסטליון?
אנחנו מעדיפים רכבות מהירות ועל המחיר מוכנים 9Cהתפשר ולשלם יותר.
שוב תודה  רבה על התשובות והסבלנות:)
טלי

תשובה

היי טלי,

הרכבת המהירה של AVE שלוקחת שעתיים ו-45 דקות יוצאת ממדריד ונוסעת ישר לונלסיה – ללא תחנות ביניים. בולנסיה מחליפים רכבת לרכבת ישירה לקאסטיון שאינה עוצרת בתחנות ביניים.
שימו לב רק שהרכבת הזו יוצאת לרוב פעמיים ביום בלבד -פעם אחת בבוקר ופעם אחת בערב.

תחנת אטוצ'ה – תחנת הרכבת המרכזית של מדריד  (צילום מקורי)תחנת אטוצ’ה – תחנת הרכבת המרכזית של מדריד (צילום מקורי)

שאלה

הי שירי,

תודה רבה רבה על המידע
עזרת לנו מאוד!!

תשובה

היי טלי,

בשמחה!
אם יהיו שאלות נוספות אשמח לעזור 🙂

 
לשאלות, בירור פרטים וייעוץ ניתן לפנות אליי במייל זה.
שירי
מנהלת פניות ויעוץ אתר הכל על
https://www.hakolal.co.il
עמוד הפייסבוק של הכל עלקבוצת הפייסבוק של הכל על




מפה

[wpgmza id=”2″ cat=”5″ marker=”326″ zoom=”15″]