1. עמוד הבית
  2. »
  3. יוון 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. פלופונס – המדריך המקיף לתייר הישראלי, יוון 2024 | Peloponnese
  6. »
  7. פלופונס עם ילדים ובני נוער – מה עושים ואיפה ישנים בחופשה המשפחתית (אביב 2024)

פלופונס עם ילדים ובני נוער – מה עושים ואיפה ישנים בחופשה המשפחתית (אביב 2024)

פלופונס, מהאזורים היפים של יוון, הוא יעד פופולארי עבור משפחות רבות שבוחרות לצאת לחופשה בחלק זה של המדינה. ברחבי הפלופונס תמצאו שלל פעילויות ואטרקציות המתאימות לילדים החל מאתר הארכיאלוגי של מיקנה ועד לתיאטרון העתיק – אפידאורוס (תוכלו לראות את מגוון הפעילויות לילדים בפלופונס בקישור הזה). האופן בו תטיילו בפלופונס ייקבע לרוב לפי גיל הילדים והעדפות המשפחה, כאשר חלק מהמשפחות בוחרות ללון באזור מרכזי, כמו קלמטה (למשל – Horizon Blu Boutique Hotel), ומשם לצאת לטיולים יומיים בעיירות השונות באזור, וחלק מהמשפחות מעדיפות לעשות טיול מתגלגל ולישון במקומות שונים בפלופונס במהלך החופשה (למשל – Guesthouse Kellia במונמבסיה ), כאן תוכלו למצוא מגוון מקומות לינה בפלופונס שמאפשרים ביטול בחינם.

מונמבסיה - אחת העיירות היפות ביוון כולהמונמבסיה – אחת העיירות היפות ביוון כולה

כאשר יוצאים לטיול מתגלגל בפלופונס הדרך הנוחה ביותר לעשות זאת היא עם רכב שכור (אותו לרוב שוכרים בעיר בה נוחתים), כך תוכלו להגיע גם למקומות הפחות נגישים וגם להיות גמישים בתוכנית הטיול שלכם. מאחר ורכבים שכורים מבוקשים מאוד בפלופונס מומלץ להזמין רכב מראש, אפילו חודש מראש במידה ומגיעים בקיץ – תוכלו לעשות זאת כאן עם ביטול בחינם. בעמוד הזה ננסה לעשות לכם סדר בכל מה שמשפחה צריכה לדעת לפי שמגיעים לחופשה המיוחלת בפלופונס – מהן האטרקציות שאסור לפספס, באילו עיירות כדאי לבקר, איך לבחור מקום לינה מתאים למשפחות ומה חשוב לדעת לפני ששוכרים רכב לטיול.

הנמל של קלמטה הנמל של קלמטה

)

5 פעילויות ואטרקציות למשפחות בפלופונס

אולימפיה (Olympia)

האתר הארכיאולוגי - אולימפיה

אולימפיה, מקום הולדתם של המשחקים האולימפים הוא אחד מהאתרים הארכיאולוגים החשובים ביוון ופעילות פופולרית למשפחות עם ילדים חובבי ספורט וחובבי היסטוריה. ביקור באולימפיה מספק הצצה להיסטוריה הארוכה של המשחקים האולימפים בפרט והאימפריה היוונית בכלל ובעת ביקור באתר תוכלו לבקר באצטדיון האולימפי המפורסם, לחקור את מקדשו של זאוס ולהנות מהתערוכות של המוזיאון הנמצא במקום. לעוד מידע היכנסו לעמוד אולימפיה, פלופונס – המדריך המקיף ביותר בעברית | OLYMPIA

מפלי פולילמניו (Polylmnio Waterfalls)

מפלי פולילמניו

בין כל האתרים הארכיאולוגים והנופים המדהימים מוומלץ לקחת את הילדים ליום של כיף מלא במים בשמורת הטבע של מפלי פולילמניו הממוקמת כ – 45 ק״מ מקלמטה. תוכלו להגיע אל המפלים עם רכב שכור או בסיור מאורגן היוצא מקלמטה בשעות הבוקר (להזמנת סיור למפלי פולילמניו לחצו כאן). בשמורה עצמה תמצאו מספר מפלים קטנים אך שוצפים במים ובריכות קטנות מתחתיהם, ההליכה עד למפל האחרון, אותו חבל לפספס היא כ40 דקות ומומלץ להגיע עם בגדי ים ונכונות להירטב. לעוד מידע על איך מגיעים למפלים ואיפה ישנים לידם היכנסו לעמוד מפלי פולילימניו, יוון – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | POLYLIMNIO WATERFALLS

סיורי שמן זית

סיורי שמן זית

אחד הסממנים הידועים של אזור הפלופונס הוא מרבדי עצי הזית הממלאים את שטחו של חצי האי הענקי. ואחת הפעילויות האוהובות על משפחות המבקרות בפלופונס הוא סיור שמן זית חוויתי בו תבקרו בבית בד, תלמדו על אופן הכנת שמן הזית וכמובן תטעמו את שמן הזית האיכותי המיוצא במקום. הסיורים יוצאים לרוב מאזור קלמטה, המפורסם בזכות זיתיו הייחודים ושמנו האיכותי ובחלק מהסיורים תהנו מארוחה יוונית מסורתית לצד הטעימות.

מיקנה (Mycenae)

השער המפורסם במיקנה

האתר הארכיאולוגי של מיקנה הנמצא בצפון מזרח הפלופונס מציג את חורבותיה של העיר הגדולה של התרבות המיקנית אשר שלטה באזור ענק, מהפלופונס ועד אנטליה לפני כ-3500 שנה. המיקנים נחשבו לאדריכלים יצירתיים ומוכשרים במיוחד ובין נקודות העניין החשובות באתר תוכלו להתרשם משער האריות, מחומות העיר המרשימות וממבני הקבורה יוצאי הדופן. בתוך האתר ישנו מוזיאון המציג כלי נשק, תכשיטים וכלי חרס שהשתמרו מהתקופה המיקנית. לעוד מידע היכנסו לעמוד מיקנה, פלופונס – המדריך המקיף ביותר בעברית | ANCIENT MYCENAE
https://www.getyourguide.com/archaeological-site-of-mycenae-l121/?partner_id=0I69632

התיאטרון של אפידאורוס (Epidaurus)

תיאטרון אפידאורוס

התיאטרון של אפידאורוס הממוקם בצד המזרחי של הפלופונס ומוכר כאתר מורשת עולמי של אונ״סקו נחשב לתיאטרון עם האקוסטיקה הטובה בעולם. התיאטרון הוא חלק מאתר ארכיאולוגי גדול יותר הכולל גם מקדש לאסקללופיוס, אל הרפואה. חוץ מארכיאולוגיה תוכלו להנות בעיירה מחופים נפלאים ומסעדות דגים מצוינות, כאשר העיירה המקסימה נאפפליו ממוקמת כ20 דקות נסיעה מהתיאטרון. לעוד מידע והיסטוריה על התיאטרון היכנסו לעמוד אפידאורוס, פלופונס – המדריך המקיף ביותר בעברית | EPIDAURUS

יש עוד הרבה פעילויות ואטרקציות המתאימות למשפחות שמגיעות לחופשה בפלופונס כך שתוכלו לתכנן טיול שמתאים למשפחה שלכם – גם מבחינת גילי הילדים וגם מבחינת תחומי העניין שמדברים אליכם ולילדים שלכם. בקישור הזה תוכלו לראות שלל אפשרויות נוספות מעבר למה שמופיע ברשימה זו.

5 ערים, עיירות וכפרים בפלופונס

קלמטה (Kalamata)

העיר העתיקה בקלמטה

בזכות טיסות ישירות בחודשי הקיץ מתל אביב הפכה קלמטה בשנים האחרונות לאחד מהיעדים האהובים על ישראלים המגיעים לפלופונס. מבקרים רבים אף בוחרים בה כבסיס שלהם לטיולי כוכב באזור הדרומי של הפלופונס ויוצאים ממנה לטיולים באתרים הארכיאולוגים שבסביבתה ובעיירות הקרובות אליה כמו נאפפליו ופילוס (לחצו כאן להזמנת סיורי יום מקלמטה). למשפחות המעוניינות לשכור רכב בקלמטה מומלץ להזמין רכב מראש, במיוחד אם תצטרכו רכב גדול או רכב עם גיר אוטומטי (להזמנת רכב עם אפשרות ביטול לחצו כאן). מבחינת לינה בקלמטה, האזור הפופולרי ביותר הוא אזור העיר העתיקה והנמל שם אנו ממליצים על מלון Kalamata Art Hotel.

נאפפליו (Nafplio)

העיירה נאפפליו

נאפפליו, השוכנת באזור המזרחי של הפלופונס היא עיירה יפהייפיה שמומלץ מאוד לא לפספס במהלך הטיול המפשחתי בפלופונס. העיירה הושפעה לאורך השנים מהעמים השונים ששלטו בה ביניהם האימפריה הוונציאנית שאת השפעותיה ניתן לראות בארכיטקטורה של המבנים בה. בחודשי הקיץ העיירה מתמלאת בתיירים ובחודש יולי מתקיים בה אחד מפסטיבלי המוזיקה המפורסמים ביוון. את נאפפליו מקיפים שלושה מבצרים המשקיפים אליה מלמעלה, המפורסם שבהם נקרא מבצר אקרונופפליו אליו גם ניתן להגיע בסיור מאורגן בקישור כאן הכולל טיול ברחבי העיר העתיקה של נאפפליו וטעימות יינות מקומיים. מקומות הלינה המומלצים ביותר נמצאים באזור העיר העתיקה שם תמצאו את מלון Aetoma Hotel המעולה.

פילוס (Pylos)

הכיכר של פילוס

במערב הפלופונס מתחבאת לה אחת מעיירות הדייגים המקסימות והלא ידועות של הפלפופונס. העובדה שפילוס נשארה מתחת לראדר של רוב התיירים המגיעים לחצי האי מספקת הזדמנות לחוות מעט מיוון האותנטית והלא מתויירת. קרבתה למפלי פולילמניו הופכת אותה ליעד מעולה לבלות בו לילה אחד, לשבת באחת ממסעדות הדייגים המצוינות ולהנות מגלידה בכיכר העיר. בגלל שפילוס לא מתוירת במיוחד גם לא תמצאו בה הרבה מקומות לינה ולכן מומלץ להזמין מקום לינה מראש, במיוחד בחודשי הקיץ. אנו ממליצים על מלון W Costa Navarino. לעוד מידע היכנסו לעמוד פילוס, יוון – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | PYLOS

מונמבסיה (Monemvasia)

העיירה מונמבסיה

מונמבסיה, הממוקמת בקצה הדרומי של הפלופונס, בין נאפפליו לקלמטה היא עיירה הממוקמת על למרגלות צוק ענק היוצא מן היבשה לעבר הים ומוקפת בחומה מרשימה. המראה של העיירה הוא באמת יוצא דופן והעיירה עצמה היא תיירותית אך שווה ביקור ולינה של לילה אחד. יש רק כניסה אחת לעיירה, דרך גשר צר במיוחד ובמידה ואתם מגיעים עם רכב מומלץ להחנות לפני הגשר ולצעוד לעבר העיירה. במונומבסיה עצמה תוכלו לטייל עם הילדים בסמטאות הציוריות ולטפס לכנסיות הנמצאות במעלה ההר. בעיירה עצמה תמצאו בתי מלון קטנים ומקסימים כמו לדוגמא מלון Guesthouse Kellia. לעוד מידע היכנסו לעמוד מונמבסיה, פלופונס – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | MONEMVASIA

פאטרס (Patras)

פאטרס

פאטרס, עיר הבירה של הפלופונס מונה כ250,000 תושבים ההטפכים אותה לעיר השלישית בגודלה ביוון. משפחות רבות מגיעות לעיר כחלק מטיול מתגלגל ובזכות הנמל שלה ממנו יוצאות מעבורות לעיר בארי בדרום איטליה. במידה ותחליטו ללון בפאטרס, מומלץ להתמקד באזור מרכז העיר כאשר אנו ממליצים על מלון The Bold Type Hotel, a Member of Design Hotels. העיר עצמה ידועה בכל רחבי יוון בזכות הקרנבל שלה, הנחשב לגדול ביותר במדינה ומתרחש בין החודשים ינואר ומרץ.

לינה למשפחות בפלופונס

טיול באזור גדול כמו פלופונס כולל לרוב ימים ארוכים, מלאים בחוויות ושעות של נסיעה בכביש, לכן כשמטיילים בפלופונס, מומלץ לוודא כי מקום הלינה אליו מגיעים בסוף היום מותאם למשפחות. היעד הפופולרי ביותר באזור, בו רוב המשפחות ילונו לפחות לילה אחד הוא קלמטה בזכות הטיסות הישירות מישראל והקרבה לאטרקציות, מקומות הלינה המומלצים הם – Akti Taygetos – Conference Resort או – Messinian Icon Hotel & Suites. עוד יעד פופולרי במיוחד ללינה, ממנו גם ניתן לצאת לטיולי כוכב הוא נאפפליו שם מומלץ ללון ב – Castellano Hotel & Suites.

כנסייה בעיר העתיקה של קלמטהכנסייה בעיר העתיקה של קלמטה

למשפחות שרוצות להתרחק מעט מעומס התיירים במהלך הטיול בפלופונס וללון ביעדים פחות תיירותים ישנם שניים אליהם אנו ממליצים במיוחד: הראשון הוא מונמבסיה בשל הסמטאות הציוריות והנוף הדרמטי (למשל ב – Apartments Hotel & Studios, Xifoupolis). היעד השני בו מומלץ ללון לפחות לילה אחד הוא פילוס וכך תוכלו להנות מהאווירה היוונית האותנטית, כאשר מקום הלינה המומלץ בפילוס הוא Karalis Beach. אך קחו בחשבון כי בחודשי הקיץ העמוסים גם ביעדים הללו יש תיירים רבים ולכן אל תצפו להיות התיירים היחידים באזור. מאחר ומשפחות ישראלית הן לרוב גדולות יותר מהמשפחה הממוצעת בעולם מציאת מקום לינה מתאים יכולה להיות משימה מאתגרת ולכן אנו ממליצים להזמין לינה מספר שבועות לפני הטיול. למי שחושש מביטולים ושינויים מהרגע האחרון, ניתן לבצע הזמנה מראש בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם וכך לשמור על גמישות. למשפחות שמתכננות טיול מתגלגל עם רכב שכור חשוב לוודא כי מקום הלינה מציע חנייה. להזמנת מקום לינה עם חנייה בפלופונס לחצו כאן.

נאפפליו נחשבת לאחת העיירות היפות ביווןנאפפליו נחשבת לאחת העיירות היפות ביוון

)

טיול משפחתי בפלופונס עם רכב שכור

הדרך הנוחה ביותר לטייל כמשפחה בפלופונס היא בעזרת רכב, ולכן רובן המוחלט המשפחות המטיילות באזור שוכרות רכב בתחילת הטיול. הסיבה העיקרית לכך היא שישנם כפרים קטנים ומקומות מיוחדים, כמו שמורת אורדסה, אליהם קשה מאוד להגיע עם תחבורה ציבורית וממש חבל לפספס. את מגוון הרכבים הגדול ביותר ניתן למצוא בקלמטה אך מכיוון שזוהי עיר גדולה מומלץ לא להיכנס אליה עם רכב ואם החלטתם ללון בה הקפידו לבחור מלון עם חנייה (כמו למשל – Grand Hotel Kalamata). אנו ממליצים לא להתפתות לרכבים קטנים מדי ולשלם מעט יותר עבור רכב סטיישן מרווח או אפילו מיני וואן, כדי שגם לילדים מאחור יהיה נח. רכבים גדולים מומלצים במיוחד למשפחות עם ילדים בגיל המחייב כסא תינוק אך קחו בחשבון כי חברות ההשכרה גובות מחירים מופקעים על כסא תינוק ומסיבה זו משפחות רבות בוחרות להביא איתן את הסל-קל מישראל. כדי לחסוך בעלויות השכרת הרכב תוכלו להזמין כאן רכב עם 10% הנחה לגולשי הכל על.

את הרכבים מומלץ להזמין חודש מראש לפחות מכיוון שרכבי משפחה מבוקשים מאוד, במיוחד רכבים עם מעל לחמישה מושבים, והאפשרויות הולכות ומצטמצמות ככל שהולכים ומתקרבים לטיול. למי שחושש מביטול טיסות ושינוי תוכניות ניתן להזמין כאן רכב עם אפשרות ביטול וכך תוכלו להזמין את הרכב שתרצו בראש שקט. למשפחות קטנות ולמי שמתכנן לנסוע מרחקים קצרים ניתן להזמין כאן רכב לואוקוסט אבל שימו לב להגבלה במעבר בין מדינות ולעלויות הנלוות.




המלצות לטיול משפחות בפלופונס

  • אופי הטיול שלכם בפלופונס יושפע מאוד מגיל הילדים. משפחות המטיילות עם בני נוער יתמקדו בפארקים ובאטרקציות המתאימות לגיל זה, כאשר המרחקים הארוכים בין האטרקציות לא יהוו בעיה לרוב. לעומת זאת, אנו ממליצים למשפחות עם ילדים קטנים להתמקד באזור אחד עיקרי וביעדים צמודים באופן יחסי כדי להימנע מנסיעות מעייפות.
  • בשבועות הקרובים מזג האוויר מתחמם, והביקוש למקומות למקומות לינה במגמת עלייה בפלופונס מה שגורם לעליית מחירים ומחסור במקומות לינה המתאימים למשפחות. לכן אנו ממליצים למשפחות המגיעות בתקופת האביב להזמין מלון לפחות שבועיים לפני הטיול ולמשפחות המתכננות להגיע בקיץ להזמין שלושה שבועות מראש. תוכלו לעשות הזמנה בקישור הזה בו מגוון אפשרויות המציעות ביטול בחינם כך שתוכלו לשמור על גמישות.
  • מלאי הרכבים הגדולים למשפחות בפלופונס הוא מוגבל מאוד, במיוחד לרכבים של מעל 5 מקומות ישיבה, ולכן מומלץ להזמין רכב מוקדם ככל האפשר, ניתן להזמין כאן רכב עם 10% הנחה לגולשי הכל על.
  • ההוצאה העיקרית של מרבית המשפחות המטיילות בפלופונס היא על לינה. כדי לנסות לצמצם מעט בהוצאות מומלץ להיכנס לקישור כאן ולחפש דירות ומלונות במחירי מבצע.
  • באטרקציות רבות בפלופונס מוצעות הנחות מיוחדות לילדים לכן אנו ממליצים תמיד לשאול בקופות על הנחה לפני קניית הכרטיסים.
  • למשפחות הלנות בדירה עם מטבח ולמי שמעוניין להוזיל את ההוצאות על אוכל, ישנה אפשרות לעצור בסופרמרקטים הפזורים ברחבי הפלופונס ולהצטייד בלחם, ירקות טריים גבינות וממרחים. הרשתות המובילות באזור הן Lidl או AB