1. עמוד הבית
  2. »
  3. יוון 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. פלופונס – המדריך המקיף לתייר הישראלי, יוון 2024 | Peloponnese
  6. »
  7. האתר האריכואלוגי של מסין, יוון – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | Ancient Messene Archaeological Site

האתר האריכואלוגי של מסין, יוון – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | Ancient Messene Archaeological Site

המדריך המקוצר לתייר

מסנה העתיקה שביוון הוא אתר הארכיאולוגי שמור להפליא ומדהים ביופיו, שבו מבקרים יכולים לשוטט בין חורבות עתיקות ולחזות בשרידי עיר מתוכננת היטב, כולל שערי העיר המונומנטליים, המקדש של אסקלפיוס, והאצטדיון והתיאטרון הגרנדיוזיים. כל אלו מספרים את סיפורה של הציוויליזציה היוונית העתיקה המהוללת והמפורסמת. מדובר באחד מאזורי הטיול הפופולאריים באזור פלופונס אליהם יוצאים סיורים מודרכים (ולכן כדאי להזמין מקום מראש, ראו כאן מספר אופציות עם אפשרות ביטול בחינם). אולם יש עוד דברים לעשות באזור למי שבוחר להגיע ליותר מיום טיול אחד, למשל לטייל בסביבות המוריקות של מסנה העתיקה, המבקרים יכולים לחקור את הכפר הציורי מברומטי (Mavromati) אשר שופע קסם יווני מסורתי, לטייל בשבילים הציוריים של הר איתומי (Ithome) ובו להשקיף על נופים פנורמיים של ארץ מסניה או להתענג על תענוגות קולינריים מקומיים, שמן זית ויין בטברנות הכפריות הסמוכות ולבקר בעיירה הגדולה הסמוכה קלמטה (Kalamata).

האצטדיון העתיק של מסיני העתיקההאצטדיון העתיק של מסיני העתיקה

טיולי יום לאתר הארכיאולוגי של מסיני

מאחר ואתר הארכיאולוגי של מסיני מהווה מוקד משיכה כה משמעותי לתיירים, ישנם מספר סיורים מאורגנים שיוצאים אל האתר. טיולי היום לאתר זה הינם פופולאריים מאוד כיוון שהם מאפשרים הגעה נוחה ללא צורך בהשכרת רכב ו/או נסיעה בתחבורה ציבורית. ישנן מספר אפשרויות לסיורים אילו, חלקם יתמקדו באתר הארכיאולוגי של מסיני בלבד, וחלקם ילוו בנקודת עניין אחת או שתיים נוספות או זמן חופשי. רוב הסיורי כוללים הסעה וביקור באתר, ובנוסף טעימות של יין או מאכלים מקומיים וביקור בעיר הקרובה קלמטה. בשל הפופולאריות של הסיורים הללו מומלץ להבטיח את מקומכם מראש (ראו כאן מספר אפשרויות עם ביטול בחינם), בקיץ כדאי להזמין אפילו כמה שבועות מראש.

השער הארקדי בכניסה למסיניהשער הארקדי בכניסה למסיני

איך מגיעים לאתר הארכיאולוגי של מסיני

ישנן כמה דרכים בהן ניתן להגיע לאתר הארכיאולוגי של מסין באופן מאורגן או עצמאי.

הגעה בסיור יומי מאורגן – הדרך המפנקת והמסקרנת (אבל היקרה)

ניתן כאמור להגיע לאתר הארכיאולוגי של מסין כחלק מטיול יום מאורגן מ (למשל סיור פופולארי זה). זו אופציה יקרה אומנם, ומאפשרת פחות גמישות מאחר ומוגבלים בזמן בו מבלים באתר הארכיאולוגי של מסין, אבל זו אופציה נוחה ופופולארית מאוד, ולכן כדאי להזמין מקום מראש, במיוחד בקיץ.

איך מגיעים לאתר הארכיאולוגי של מסיני ללא רכב שכור או טיול מאורגן

לא ניתן להגיע לאתר הארכיאולוגי של מסיני עם תחבורה ציבורית. הדרך היחידה להגיע לאתר ללא רכב שכור או סיור מודרך היא בעזרת מונית מהעיר קלמטה (40 דק’ נסיעה) לכפר הסמוך מברומטי, וממנו לעלות במעלה הדרך המפותלת העולה אל האתר הארכיאולוגי ברגל (הליכה של שעה לפחות בצד הכביש). לסיכום, דרך הגעה זו היא אינה מומלצת במיוחד.

איך מגיעים לאתר הארכיאולוגי של מסין עם רכב שכור – האופציה הנוחה והגמישה ביותר

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי לאתר הארכיאולוגי של מסיני היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים בקלמטה משם מרבית התיירים שמגיעים למקום יוצאים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשים של הכל על.

העיר קלמטה בקרבה לאתר מסיני, בה מבקרים חלק מסיורי היוםהעיר קלמטה בקרבה לאתר מסיני, בה מבקרים חלק מסיורי היום

לינה באתר הארכיאולוגי של מסיני

בקרב מי שבוחר להגיע באופן עצמי לאתר הארכיאולוגי של מסיני יש רבים שבוחרים ללון באזור, ונהנים ממה שיש לאתר הארכיאולוגי של מסיני להציע או יוצאים מכאן לטיולים נוספים באזור מסיני. כמה ממקומות הלינה המומלצים בסביבות האתר הארכיאולוגי של מסיני הם מלון ארבעה כוכבים Pharae Palace בקלמטה, מלון שלושה כוכבים Kleopatra Inn בעיירה מסיני המודרנית ומלון Messana הממוקם בעיירה הצמודה לאתר הארכיאולוגי מבמורטי. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.