שייט במיקונוס – המדריך המקיף ביותר בעברית | Mykonos Cruise

עדכון אביב 2024

שייט הוא אחת הדרכים המקסימות לחוות את את האביב במיקונוס שחוץ מהתעוררות של הטבע מביא עימו תיירים רבים, ומבשר את פתיחת עונת התיירות. הימים אומנם הולכים ומתחממים, אבל מזג האוויר עדיין הפכפך, כך שכדאי להתכונן עם לבוש בהתאם, ולקחת בחשבון שיכול להיות שבשייט יהיה קריר יותר בגלל הרוח, במיוחד עם מדובר בשייט בשעות הערב. בגלל הפופולאריות של שייט בים ממיקונוס כדאי להזמין כרטיסים מראש. למרות שעוד לא מדובר על העומס של הקיץ, ובמרבית המקרים אפשר למצוא כרטיסים לשייט גם ברגע האחרון, הכרטיסים הזמינים לשעות הפופולאריות מתחילים להיות מוגבלים בשל הביקוש, במיוחד בסופי שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לשייט במיקונוס ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

שייט במיקונוס בכמה מילים

מיקונוס (Mykonos) שביוון הוא אי בארכיאפלג האיים הקיקלאדיים – קבוצת איים, שרובם לא מיושבים, שנמצאת בדרום הים האיגאי, בין 100 ל200 קילומטרים דרום מזרחית לעיר אתונה (Athens). למיקונוס היסטוריה ארוכה. הוא מוזכר בכמה מסיפורי המיתולוגיה היוונית, וישנן עדויות ארכאולוגיות והיסטוריות לכך שהוא מיושב ברציפות במשך אלפי שנים, כמו איים רבים אחרים בארכיפלג הקיקלאדי. עד לפני כמה עשרות שנים היה מיקונוס אי בלתי ידוע לחלוטין, אשר חוץ ממקומיים ויוונים יודעי דבר לא אירח תיירים ונופשים כמעט בכלל. החל משנות ה70, “התגלה” האי המקסים הזה, כל הארכיפלג הקיקלאדי, ובמיוחד האי סנטוריני. מיקונוס, סנטוריני ואיים נוספים הפכו במהירות ליעד חופשה נוצץ לעשירים ולסלבריטאים מכל העולם. נפתחו בהם מלונות יוקרתיים, אתרי ספא וריזורטים ואתרי ספורט ימי ושיט. לא קשה להבין מדוע נמשכים רבים כל כך לאיים הקיקלאדיים, שכן רבים נמשכים ליופי של מראה הבתים היווניים הקלאסיים בצבעים לבן וכחול על רק הטבע המהמם של האיים והים הטורקיז והצלול. כמובן שבמהלך חופשה במיקונוס בוחרים רבים לשוט לאיים אחרים בארכיפלג, לרבות סנטוריני, דלוס ואיים אחרים, ולחוות את כל היופי של האריכפלג הקיקלאדי יחד עם שייט מהנה בים. זוהי פעילות מומלצת ביותר במלך חופשה במיקונוס, שבוודאי תשאיר רושם על כל המשתתפים בה.

בשייט למרגלות האי סנטוריני תוכלו להתפעל משילוב צבעי הטבע עם הבתים היוונים הלבניםבשייט למרגלות האי סנטוריני תוכלו להתפעל משילוב צבעי הטבע עם הבתים היוונים הלבנים

מה רואים בשייט במיקונוס

ההגעה לשייט

רוב ההפלגות ממיקונוס יצאו מאחד מנמלי העיר מיקונוס, שנמצאת בחלקו המערבי של האי. במיקונוס שני נמלים – הנמל הישן והנמל החדש, ומומלץ לברר מאיזה נמל יוצאת ההפלגה שבה תשתתפו. ההגעה לנמל היא קלה במיוחד שכן הוא קרוב מאוד למרכז העיר. בנוסף, חלק גדול מתוכניות השייט מציעות איסוף מהמלון לרציף ההפלגה.

השייט והפעילויות השונות בו

מרציף ההפלגה תעלו על הספינה ותצאו לדרך. השייט בתחום הארכיפלג הקיקלאדי לא יהיה ארוך במיוחד (בין 30 ל60 דקות, בתלות ביעד), ובינתיים תוכלו להתרווח במושבי כלי השייט ולהנות מהבריזה, מהשמש הטובה של יוון ומהנוף הטבעי המהמם של האיים הקיקלאדיים. ישנם תוכניות שייט שונות לאיים שונים, וכמובן שלכל תוכנית סדר יום אחר משלה המציע פעילויות שונות. למרות זאת, רב המשותף מן המפריד. ברוב התכניות תבקרו באחד מהאיים הקרובים, ותוכלו להסתובב בעיירות הדייגים הקטנות והיפות שבהם, לבקר בשווקים, בחנויות המקומיות ובסמטאות. בדרך כלל חלק מהזמן יוקצה גם לרחצה באחד מהחופים שבאי, ולביקור בעתיקות האי (במידה ויש). כמעט כל תכנית הפלגה תציע ארוחת צהריים, אשר תוכן בידי צוות הספינה או בידי טבחים מקומיים. פעילויות נוספות, כמו צלילה, שנורקלינג וסיורים מודרכים באתרים ארכיאולוגיים או בעיירות מוצעות ברבים מההפלגות.

חזרה למיקונוס

אורכן של רוב ההפלגות הוא חצי יום (3 עד 6 שעות), כאשר לקראת שעות אחר הצהריים יתחיל כלי השייט את דרכו חזרה לאי מקונוס. באחר הצהריים תגיעו שוב לנמל העיר, מרוצים ושבעים, לאחר הפלגה נהדרת וביקור באיים מקסימים ובנופים משגעים.

מומלץ לברר אם השייט שלכם יוצא מהנמל הישן במיקונוסמומלץ לברר אם השייט שלכם יוצא מהנמל הישן במיקונוס

כרטיסים לשייט במיקונוס

ישנו מגוון רחב של טיולי חצי יום ויום לאי דלוס, כאשר המשותף לכולם הוא שהמסגרת הכללית של הטיול היא שייט מהאי מיקונוס לאחד או כמה מאיי הסביבה באורך של 3 עד 6 שעות. מלבד כך, לכל תוכנית טיולי סדר יום אחר. רמות המחירים של הכרטיסים משתנות לפי רמת היוקרתיות של השייט. לכן, מומלץ לקרוא בעיון על סוגי הכרטיסים השונים ולבחור את התוכנית המתאימה לכם ביותר. חשוב להדגיש כי כל הכרטיסים המוצעים ניתנים לביטול עד 24 שעות לפני מועד הפעילות תוך קבלת החזר מלא על מחיר הכרטיס.

שייט ממיקונוס לדלוס הכוללת כרטיסים לאתר הארכיאולוגי באי ודילוג על התור

כרטיס זה כולל שייט ממיקונוס לדלוס, כרטיס כניסה לאתר הארכיאולוגי באי וסיור מודרך בו באורך של כשעתיים וחצי. אך בנוסף לאלו, כולל הכרטיס גם זכות לדלג על התור הארוך שנוטה להצטבר בכניסה לקופות הכרטיסים באתר. הכרטיס מומלץ לאלו שמעוניינים בסיור באתר הארכיאולוגי שיעשיר את הבנתם התרבותית וההיסטורית של האתר, ובנוסף לאלו שאינם מעוניינים לעמוד בתורים הארוכים שנוטים להצטבר בכניסה לאתר.

הזמינו כרטיס זה עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

שייט ממיקונוס לדלוס ולריניה הכוללת כרטיסים לאתר הארכיאולוגי באי וסיור מודרך

כרטיס זה כולל שייט באורך כולל של כ6 שעות ממיקונוס לאי דלוס ולאי ריניה. הביקור בדלוס כולל כרטיס כניסה לאתר הארכיאולוגי וסיור מודרך (בתוספת תשלום). לאחר מכן, הפלגה לאי השומם ריניה, בו תאכלו ארוחת הצהריים, ויתרחשו פעילויות נוספות כמו רחצה בחופים הפראיים של האי, צלילה ושנורקלינג וכו’. התוכנית כוללת בר פתוח עם משקאות ללא הגבלה, וארוחת BBQ מפנקת.

להזמנת כרטיסים לשייט עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

שייט רומנטי ממיקונוס

כרטיס זה כולל שייט קצר של שעתיים וחצי ממיקונוס, בו תוכלו לצפות בקו החוף המהמם של האי, לעגון בקרבה לחוף ולצפות בשקיעה מכלי השייט. השייט כולל כיבוד ושתייה קלה. שייט זה מתאים לאלו שמעוניינים בשייט קצר ורומנטי בכלי שייט קטן המציע פרטיות גדולה יותר. זהו שייט מעולה לזוגות.

להזמנת שייט זה עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

שייט יוקרתי ממיקונוס

כרטיס זה מציע שייט יוקרתי באורך של כ5 שעות בכלי שייט קטן (קטמרן) ברחבי הסביבה הימית של האי מיקונוס, ללא עגינה באחד האיים. השייט כולל שתייה, ארוחת שלוש מנות, צלילה וספורט ימי נוסף. כלי השייט הינו קטן ויכול להתאים לקבוצת אנשים מאורגנת. תוכנית זו מתאימה לאלו שמעוניינים בחוויה יוקרתית, חובבי הצלילה והספורט הימי ולאלו שמעוניינים בהזמנת שייט פרטי לכמות מצומצמת של אנשים. ניתן לבקש איסוף מהמלון בתוספת תשלום.

לרכישת הכרטיס עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

שיט בכלי שיט קטן לדלוס ולריניה

כרטיס זה מציע תוכנית הפלגה הכוללת כלי שייט קטן, אשר מקנה פרטיות וחוויות שייט יוקרתית ואותנטית יותר. בהפלגה מגיעים לאי דלוס, בו מוקצה זמן לסיור באתר הארכיאולוגי. לאחר מכן ממשיך השייט לאי ריניה, בו תתקיים חנייה של שעתיים וחצי הכוללת רחצה בחופים וארוחת צהריים מפנקת. הכרטיס מתאים לאלו שמעוניינים בחוויה פרטית יותר אל מול כלי השייט הגדולים והציבוריים יותר.

להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

הזמנת כרטיסים לשייט במיקונוס

המלצות "הכל על"

  • שייט ממיקונוס מומלץ לחובבי הים והשייט, לחובבי הטבע והעתיקות ולכל מי שמעוניין לראות את היופי של הים האגאי והאיים הקיקלאדיים.
  • מומלץ לבקר באי מיקונוס, ובאיים הקיקלאדיים בכלל, בסוף האביב ובסתיו (מאי-יוני וספטמבר-אוקטובר), ולהימנע מהחום הקשה של שיא הקיץ היווני.
  • אורכן של תוכניות השייט נע בין 2.5 ל6 שעות.
  • כמובן שמומלץ, בנוסף לשייט ממיקונוס, לבקר באי מיקונוס ובעיר מיקונוס בפרט. למידע נוסף על האי מיקונוס לחצו כאן. אי נוסף בו מומלץ לבקר הוא סנטוריני, עליו ניתן לקרוא עוד כאן
  • כמובן שמומלץ, בנוסף לשייט ממיקונוס, לבקר באי מיקונוס ובעיר מיקונוס בפרט. למידע נוסף על האי מיקונוס לחצו כאן. אי נוסף בו מומלץ לבקר הוא סנטוריני, עליו ניתן לקרוא עוד כאן.
  • מומלץ להביא לשייט אמצעים נגד בחילה (לימון, כדורים וכו’), למקרה של מחלת ים. כמו כן, מומלץ להכין מראש פעילויות לשעות ההפלגה ה”מתות” בשייט, ובכך למנוע שעמום מהילדים.
  • ישנם מקומות לינה בכל רחבי מיקונוס, כאשר כמובן שהאזור הצפוף ביותר בו מספר האפשרויות הרב ביותר הוא העיר מיקונוס עצמה. מומלץ ללון בעיר או בסביבותיה, שכן כך תהיו קרובים לנמלים מהם יוצאות ההפלגות. אפשרויות לינה מומלצות במיוחד במיוחד הן מלון Saint John Hotel Villas & Spa היוקרתי והמפנק, מלון דירות Eleanna’s הנוח שמציע דירות ממש במרכז העיר ובית ההארחה Villa Varnali Small Boutique שמציע חדרים במחירים נוחים.
  • מחיר תוכניות השייט נע בין 50 ל150 יורו לאדם.
  • בכדי להוזיל את עלות השייט ניתן לבחור בתוכניות השייט הזולות יותר. לרכישת כרטיסים לתוכניות שייט במחירים נוחים לחצו כאן.
  • מומלץ להימנע מלהגיע לנמלי העיר עם רכב פרטי, ובאופן כללי להימנע משימוש ברכב פרטי במרכז העיר מיקונוס.
  • הביאו אמצעים נגד מחלת ים לשייט!
  • חלק מתוכניות השייט מציעות איסוף מהמלון בתוספת תשלום. בכל מקרה, ניתן להגיע לנמלים גם ללא איסוף.

שאלות נפוצות על שייט במיקונוס

שייט מהאי מיקונוס מומלץ לחובבי הים וההפלגות, לאוהבי הנוף, ההיסטוריה והארכיאולוגיה, לחובבי הספורט הימי, ולכל מי שמעוניין לחוות את העוצמה והיופי של ארכיפלג האיים הקיקלאדיים, אחת מאזורי התיירות הפופולאריים והיפים בעולם.

מומלץ לבקר באי באיים הקיקלאדיים בעיקר בסוף האביב ובסתיו (מאי-יוני וספטמבר-אוקטובר), ובכך להימנע מהחום הקשה של שיא הקיץ היווני והעומס התיירותי הכבד של חודשים אלו. אל מול זאת, מי שמעוניין במים חמים מאוד ובמזג אוויר המתאים לשיזוף בכל אחד מימות השבוע, ואלו הן העדפותיו החשובות ביותר, יעדיף דווקא כן להגיע לאיים ביולי או אוגוסט.

אורכן של תכניות השייט השונות מגוון ונע בין 2.5 ל6 שעות.

בהחלט. חלק מכלי השייט קטנים ולא כוללים הרבה מקומות, ומירב הסיכויים שלא תמצאו מקום פנוי לשייט בהתראה של כמה ימים. לכן מומלץ להזמין כרטיס מראש (הזמינו כרטיסים לתוכניות השייט השונות כאן)

ניתן להגיע לנמלי ההפלגה בהליכה רגלית קצרה ממרכז העיר מיקונוס, במונית או בעזרת איסוף מהמלון אשר מציעות חלק מתוכניות השייט.

סרטון על שייט במיקונוס

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: היציאה לרוב תכניות השייט היא בשעות מגוונות, ויש לבדוק באופן ספציפי ביחס לתוכנית ההפלגה.
  • מחיר: מחיר תוכניות השייט נע בין 50 ל150 יורו לאדם.
  • כתובת: חלק מההפלגות יוצאות מנמל מיקונוס החדש, שכתובתו היא Τούρλος 846 00, יוון, וחלק מנמל מיקונוס הישן שכתובתו היא Unnamed Road, Mikonos 846 00, יוון.
  • דרכי הגעה: הדרך הטובה להגיע לנמלים היא בהליכה רגלית, מונית או בעזרת איסוף מהמלון.
  • מידע נוסף: יש לברר ביחס לכל תוכנית שייט את זמן היציאה ואת מיקום רציף ההפלגה.