טיול יום לדלוס, מיקונוס – המדריך המקיף ביותר בעברית | Day Trip to Delos

עדכון אביב 2024

עם האביב במיקונוס כמות התיירים שמגיעים מכל רחבי העולם עולה, ותמשיך לעלות ככל שנתקרב אל הקיץ. בשל כך, הביקוש לסיורים כמו טיול יום לדלוס עולה, ובחלק מימי הסיור יתכן ולא יישארו מקומות להצטרף לסיור. אומנם לא מדובר עדיין בהיעדר זמינות כמו שיש בקיץ או בסיורים מבוקשים יותר, אבל אם ברצונכם להבטיח את מקומכם בסיור מומלץ להזמין מקום מראש. להזמנת כרטיסים מראש לטיול יום לדלוס ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

טיול יום לדלוס בכמה מילים

האי דלוס הוא אי קטן ולא מיושב השוכן בים האגאי, והוא חלק מקבוצת האיי הקיקלאדיים היווניים. דלוס הוא אי מרתק, בעיקר בשל העובדה שהיה אחד המקומות הקדושים ביותר בעולם היווני העתיק, ותפקד כמרכז לפולחן האלים אפולו וארטמיס. החל מהאלף הראשון לפני הספירה קיבל האי דלוס מעמד קדוש בתרבות היוונית העתיקה, וסוחרים וימאים רבים הקריבו בו קורבנות ומתנות לאלים והשתתפו בו בטקסים פולחניים. הסיבה למעמדו הקדוש הוא האמונה כי האלים ארטמיס ואפולו, אלים חשובים במיתולוגיה היוונית, נולדו בדלוס. בתקופה הארכאית והקלאסית הוקמו בדלוס מקדשים אדירי מממדים לשני האלים התאומים, שאת שרידיהם ניתן לראות עד ימינו. דלוס המשיך לתפקד כמרכז פולחן חשוב עד אשר נכבש על ידי האימפריה הרומית בשנת 166 לפסה”נ. שלטונות האימפריה הפכו את האי למרכז מסחר גדול ופגעו באופן אנוש במעמדו התיאולוגי והפולחני. אופיו ותפקידו של האי הקטן השתנה במהירות, ובמאה הראשונה לפני הספירה הפך האי דלוס למרכז מסחרי מיושב בצפיפות, בו חיו 25,000 אנשים. בתקופה זו הוקמו מבני פולחן של בני דתות אחרות באי (ואפילו בית כנסת) וזהותו כמרכז דתי של דת יוון העתיקה נמחקה כמעט לגמרי. במאה הראשונה לפני הספירה נבזז האי על ידי שודדי ים, ולבסוף ננטש על ידי תושביו ועמד בשיממונו באופן כמעט מוחלט עד לעת המודרנית. כיום נחשב האי דלוס לאחד מהאתרים הארכיאולוגיים וההיסטוריים המעניינים והחשובים ביוון, והרבה רואים בו עדות לעוצמתה של הציוויליזציה היוונית העתיקה, וצוהר מרתק לחייהם של האנשים שחיו בה לפני אלפי שנים. בין אם אתם חובבי היסטוריה, ארכיאולוגיה, או פשוט חובבי יופי טבעי מדהים, האי דלוס הוא יעד חובה לבקר בו שבטוח ישאיר רושם מתמשך. מכיוון דלוס הוא אי, טיול יום אליו כולל שייט או נסיעה במעבורת ימית, כאשר תחנת היציאה היא בדרך כלל האי מיקונוס (Mykonos)

האי דלוס עם שפע של שרידים ארכיאולוגים ממגוון תקופותהאי דלוס עם שפע של שרידים ארכיאולוגים ממגוון תקופות

מה עושים בטיול יום לדלוס

טיול יום לדלוס ממיקונוס הוא דרך נפלאה לחוות את אחד מהאתרים הארכיאולוגיים ההיסטוריים והמשמעותיים ביותר של יוון, תוך כדי הנאה מהיופי הטבעי המדהים של הים האגאי. הטיול מתחיל מוקדם בבוקר, בשייט או במעבורת מהנמל במיקונוס או בנקסוס (Naxos) לדלוס. הנסיעה אורכת כ-30 דקות, אך לא תשתעממו בה, שכן בדרך תראו נופים עוצרי נשימה של האיים הקיקלאדיים שמסביב והמים הכחולים העמוקים של הים האגאי. עם הגעתכם לנמל הקטן של האי, לאחר הליכה קצרה של 5 דקות תגיעו לשרידי העיר העתיקה של דלוס. האתר הארכיאולוגי שבאי הוא בהחלט מהמרשימים ביוון. רמת ההשתמרות של המקדשים והמבנים בו היא מעולה, ותוכלו ממש לדמיין את החיים העתיקים בו. בסיורכם באתר תראו את מרפסת האריות המפורסמת, את מקדש אפולו, את מקדש הנימפות ואת בית דיוניסוס ופסיפסיו. בחלק גדול מטיולי היום יכלל סיור מודרך באתר, בו יסבירו המדריך או המדריכה על ההקשר התרבותי, ההיסטוריה והתיאולוגי של האי דלוס ושל עתיקותיו. המבקרים יכולים גם לטייל בנוף הירוק והשופע של דלוס, ולהתפעל מהיופי הטבעי המדהים של האי והים האגאי הסובב אותו. ישנם מספר שבילי הליכה המתפתלים בין ההריסות העתיקות, ומומלץ בחום לשוטט מעט באופן עצמאי באי. למי שרוצה ליהנות משחייה או להירגע על החוף, ישנם מספר מפרצונים מבודדים הממוקמים ברחבי האי, בהם המבקרים יכולים להשתזף וליהנות מטבילה מרעננת במים הצלולים. לאחר יום שלם של סיורים, המבקר יחזור, בעזרת המעבורת או בעזרת תוכנית השיט שהזמין, חזרה למיקונוס, ויגיע חזרה למלון עם הערכה חדשה להיסטוריה העשירה וליופי המדהים של הים האגאי. כפי שניתן להבין, טיול יום לדלוס הוא חוויה בלתי נשכחת המשלבת היסטוריה ונוף. 

כחלק מטיול באי תראו את מרפסת האריות המרהיבהכחלק מטיול באי תראו את מרפסת האריות המרהיבה

באי תוכלו לבקר בשרידי ביתו של אל היין- דיוניסוסבאי תוכלו לבקר בשרידי ביתו של אל היין- דיוניסוס

כרטיסים לטיול יום לדלוס

ישנו מגוון רחב של טיולי חצי יום ויום לאי דלוס, כאשר המשותף לכולם הוא שהמסגרת הכללית של הטיול היא שייט מהאי מיקונוס לדלוס ובחזרה. מלבד כך, לכל תוכנית טיולי סדר יום אחר. לכן, מומלץ לקרוא בעיון על סוגי הכרטיסים השונים ולבחור את התכנית המתאימה לכם ביותר:

שייט הלוך וחזור לדלוס ממיקונוס

כרטיס בסיסי זה כולל שייט באורך של כ40 דקות (כל כיוון) מהאי מיקונוס לאי דלוס בלבד. ניתן להוסיף איסוף לנקודת היציאה לשייט מהמלון, בתשלום. אורך החנייה באי הינו שעתיים. כרטיס זה מומלץ לאלו שמעוניינים רק בדרך הגעה לאי דלוס, ואינם מעוניינים בסיור מודרך ארוך באי. ניתן להזמין את הכרטיס דרך אתר גט יור גייד כאן. ניתן לבטל את הרכישה ולקבל החזר מלא עד 24 שעות לפני מועד הפעילות.

טיול חצי יום ממיקונוס לדלוס הכולל כרטיס כניסה לאתר והדרכה

כרטיס זה מקנה שייט מהאי מיקונוס לאי דלוס, ובנוסף לכך כולל כרטיס כניסה לאתר וסיור מודרך באתר באנגלית על ידי מדריך מוסמך. אורך החנייה באי הינו שעתיים כמו כן, ואורך הטיול הכולל הוא 3.5 שעות. הכרטיס מומלץ לאלו אשר מעוניינים בסיור מודרך באתר הארכיאולוגי, אשר יעניק הקשר ארכיאולוגי, היסטורי ותרבותי לסיור, ויעשיר את החוויה הכללית. הזמינו כרטיס דרך אתר גט יור גייד כאן, אותו ניתן לבטל עד 24 שעות לפני הפעילות ולקבל החזר כספי מלא.

טיול חצי יום ממיקונוס לדלוס הגולל כרטיס כניסה לאתר ודילוג על התור

כרטיס זה כולל, כמו הכרטיס הקודם שהוצג, שייט ממיקונוס לדלוס, כרטיס כניסה לאתר הארכיאולוגי באי וסיור מודרך בו באורך של כשעתיים וחצי. אך בנוסף לאלו, כולל הכרטיס גם זכות לדלג על התור הארוך שנוטה להצטבר בכניסה לקופות הכרטיסים באתר. הכרטיס מומלץ לאלו שמעוניינים בסיור באתר הארכיאולוגי שיעשיר את הבנתם התרבותית וההיסטורית של האתר, ובנוסף לכך לא מעוניינים לעמוד בתורים הארוכים בכניסה לאתר. רכשו את הכרטיס דרך אתר גט יור גייד כאן (ניתן לבטל ולקבל החזר מלא עד 24 שעות לפני מועד הפעילות).

טיול יום מלא מנקסוס לדלוס ולמיקונוס

כרטיס זה שונה מהקודמים שהוצגו בכך שהוא פונה לאלו השוהים באי נקסוס, ומציע טיול באורך של 10 שעות לאי דלוס ולאי מיקונוס. כרטיס כולל תעבורה ימית בלבד, ואינו כולל כרטיס כניסה לאתר הארכיאולוגי וסיור מודרך בדלוס. כרטיס זה מתאים לשוהים באי נקסוס, שמעוניינים בפעילות מעניינת באורך של יום מלא. ניתן להזמין את הכרטיס דרך אתר גט יור גייד כאן, וניתן לבטל את הרכישה ולקבל החזר מלא עד 24 שעות לפני היציאה להפלגה.

הזמנת כרטיסים לטיול יום לדלוס

המלצות "הכל על"

  • הביקור באי דלוס מומלץ לחובבי ההיסטוריה, הארכיאולוגיה, האדריכלות העתיקה והטבע, ובנוסף לכך לכל מי ששוהה באיים הקיקלאדיים ומעוניין בטיול יום מעניין ומלמד.
  • מומל לבקר באי דלוס, ובאיים הקיקלאדיים בכלל, בסוף האביב ובסתיו (מאי-יוני וספטמבר-אוקטובר), ולהימנע מהחום הקשה של שיא הקיץ היווני.
  • אורך של ביקור בדלוס, כולל שייט, הוא בין 3 ל4 שעות.
  • מומלץ לשלב את הביקור באי דלוס עם ביקור באיים נוספים בארכיפלג הקיקלאדי, ובמיוחד ביקור במיקונוס, בנקסוס ובסנטוריני (Santorini).
  • מומלץ להביא לשייט אמצעים נגד בחילה (לימון, כדורים וכו’). כמו כן, מומלץ להסביר לילדים על התרבות והמיתולוגית היוונית העתיקה לפני ההגעה לאי, ובמיוחד על סיפורי המיתולוגיה שקשורים באי דלוס, בכדי להעשיר את החוויה שלהם ולהעניק לה הקשר.
  • דלוס הוא אי לא מיושב, ניתן ללון באיים הסמוכים לו כמו מיקונוס, נקסוס וסנטוריני.
  • ישנם תאריכים רבים בשנה בהם הכניסה לאקרופוליס היא בחינם לכולם: ה6 במרץ, ה18 באפריל, ה18 במאי, הסופ”ש האחרון של ספטמבר, ה28 באוקטובר ויום ראשון הראשון של כל חודש מאוקטובר ועד אפריל.
  • מומלץ מאוד לארוז לשייט כדורים נגד בחילה ולימון למקרה של מחלת ים.
  • מומלץ לקרוא מעט על המיתולוגיה היוונית, ובמיוחד על סיפורי המיתולוגיה אשר התרחשו בדלוס, לפני הביקור באי.

שאלות נפוצות על טיול יום לדלוס

הביקור באי דלוס מומלץ לכל מי שמעוניין בטיול מעניין ומלמד באורך של כחצי יום, ובמיוחד לחובבי ההיסטוריה, הארכיאולוגיה, התרבות היוונית העתיקה והמיתולוגיה היוונית.

מומלץ לבקר באי דלוס, ובאיים הקיקלאדיים בכלל, בסוף האביב ובסתיו (מאי-יוני וספטמבר-אוקטובר), ולהימנע מהחום הקשה של שיא הקיץ היווני.

אורך הביקור באי, כולל תעבורה ימית, הוא בין 3 ל4 שעות לפחות.

בקלות! הזמינו כרטיס מאתר גט יור גייד (כאן) אשר מקנה זכות לדלג על התור בכניסה לאתר הארכיאולוגי.

אורך שייט הוא בין 30 ל40 דקות (לכל כיוון)

סרטון על טיול יום לדלוס

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: האתר פתוח מ08:30 עד 15:30 בכל ימות השבוע.
  • עלות הכרטיס: עלות כרטיס הכניסה לאתר היא 12 יורו לאדם.
  • כתובת: יש לברר מהיכן יוצאת תכנית השייט הספציפית אשר הזמנתם.
  • דרכי הגעה: יש להגיע לאי דלוס בעזרת שייט פרטי או בעזרת מעבורת.
  • אתר רשמי: https://www.visitgreece.gr/islands/cyclades/delos/