1. עמוד הבית
  2. »
  3. יוון 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. כרתים- המדריך המקיף לאי, יוון, 2024 | Crete
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות בכרתים
  8. »
  9. טיול יום לחוף אלפוניסי, כרתים – המדריך המקיף ביותר בעברית | Day Trip to Elafonisi Beach

טיול יום לחוף אלפוניסי, כרתים – המדריך המקיף ביותר בעברית | Day Trip to Elafonisi Beach

עורכת: מעיינה קורן

עדכון אביב 2024

עם האביב בכרתים כמות התיירים שמגיעים מכל רחבי העולם עולה, ותמשיך לעלות ככל שנתקרב אל הקיץ. בשל כך, הביקוש לסיורים כמו טיול יום לחוף אלופיניסי עולה, ויש אפילו סיורים אשר מתמלאים לגמרי - בעיקר בסופי שבוע. המצב לא קיצוני כמו בקיץ, וכן ישנם סיורים בהם נשארים מקומות פנויים גם ברגע האחרון, אבל במידה ואתם מעוניינים לצאת לסיור במועד ספציפי אנו ממליצים להזמין מראש ולהבטיח את מקומתכם. להזמנת כרטיסים מראש לטיול יום לחוף אלופיניסי ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

טיול יום לחוף אלפוניסי בכמה מילים

בפינה הדרום מערבית של האי כרתים נמצא חוף אלפוניסי (Elafonisi Beach) עם מים רדודים ושקטים, חולות בגוונים ורודים ודיונות רכות סביב, לא מפתיע שהוא נחשב לאחד החופים היפים באירופה. הנוף והסביבה הייחודיים של חוף אלפוניסי מחוברים לשמורת טבע מוגנת בכרתים, ומהווים בית גידול לחברה רחבה של בעלי חיים, כולל צבי ים וצמחייה נדירה ואנדמית. על כן, טיול יום לחוף אלפוניסי היא מהאטרקציות העיקריות של המבקרים בכרתים, בעיקר בזכות הנוף האקזוטי של חוף לבן עם מי ים תכולים, כאן, בים התיכון. לטיול יום בחוף אלפוניסי ניתן להצטרף בין אם אתם נמצאים באיזור חאניה (לפרטים והזמנה), רתימנו (לפרטים והזמנה) או הרקליון וסביבתה (לפרטים והזמנה).

חוף הים אלפוניסי עם גוונים ייחודים מרהיביםחוף הים אלפוניסי עם גוונים ייחודים מרהיבים

מה עושים בטיול יום לחוף אלפוניסי

הביקור והשהות בחוף אלפוניסי הוא גולת הכותרת של רוב המבקרים בכרתים, וגם אם אתם חוששים מתיירים רבים, סיכוי גבוה שחוף אלפוניסי ישבה את ליבכם. אפילו הנסיעה לחוף היא מסע יפהפה ועוצר נשימה דרך העיירות ההרריות של קניון טופוליה (Topolia Gorge). חוף אלפוניסי משקיף על הים הלובי ואם אתם אוהבים לחקור ולשוטט תוכלו לצעוד לאורכו ולהביט בשלל מפרציו ואף לשחות אליהם בבטחה במימיו השלווים. תהנו מתחושת חופש מוחלטת עם צבעים בהירים סביבכם, בזכות החולות הלבנים שבשעות השקיעה והזריחה נצבעים ורוד ומי הטורקיז הצלולים.

בדרך אל חוף הים אלפוניסי תעברו בקניון טופוליה- חוויה בפני עצמהבדרך אל חוף הים אלפוניסי תעברו בקניון טופוליה- חוויה בפני עצמה

הביקור נפלא למשפחות עם ילדים, מכיוון שבחוף תמצאו את כל השירותים להם תזדקקו אם תחפצו להתרווח בכיסאות נוחים עם שמשיות, או לרכוש משקאות ונשנושים בקיוסק במחירים הוגנים. כאמור, מי הים הלובי באיזור זה שלווים, רדודים ובטמפרטורה נוחה מה שהופך את חוף אלפוניסי לחביב במיוחד לילדים. אם יוצא לכם להגיע בעת עונות המעבר, נחשב חוף אלפוניסי לאחת מתחנות העצירה החשובות של הציפורים הנודדות מאפריקה ואליה, על כן הקפידו להביט מעלה.

חוף הים אלפוניסי מאובזר היטב לביקור משפחותחוף הים אלפוניסי מאובזר היטב לביקור משפחות

כרטיסים לטיול יום לחוף אלפוניסי

הכרטיסים לטיול יום בחוף אלפוניסי מגוונים, תלויים באיזור בו אתם לנים, ובסוג הסיור בו אתם מעוניינים, אם יוקרתי או פחות.

טיול יומי לחוף אלפוניסי מחאניה (Chania)

כרטיס זה כולל איסוף מנקודות איסוף שונות באיזור חאניה, מהלך הנסיעה והיום כולו יתלווה אליכם מדריך שיספר על שתראו בעודכם נוסעים דרך ערוץ טופוליה המרשים וחולפים על פני כפרים מסורתיים רבים. הסיור יכלול 4 שעות חופשיות בחוף אלפוניסי ועצירה לארוחת צהריים בטברנה מקומית (שאיננה כלולה במחיר הסיור). אנו ממליצים על כרטיס זה למשפחות עם ילדים, זוגות וגם מטיילים יחדנים שהיו רוצים לנפוש באופן מוחלט, להנות מהדרכה מקומית ברחבי החלק המערבי של כריתים וחופו היפה ביותר.

לרכישת כרטיס זה עם אפשרות ביטול – לחצו כאן

טיול יומי לחוף אלפוניסי מהרקליון (Heraklion)

כרטיס זה כולל איסוף ספציפי מהאזורים סביב הרקליון כמו סיסי ומאליה, כמו גם איסוף מנקודות שונות בהרקליון. לאחר האיסוף מצפה לנוסעים נסיעה של כ-4 שעות לחוף אלפוניסיס בליווי מדריך מוסמך וזמן חופשי של 4 שעות וחצי בחוף, לאחר מכן מפגש עם האוטובוס וחזרה לבתי המלון. אנו ממליצים לכם לרכוש כרטיס זה אם אתם מתכננים לבקר בכריתים ולשהות באיזור הרקליון בלבד אך לא רוצים לפספס את החוף היפה ביותר באי, רכישת כרטיס זה תקל על ההגעה למקום ותחסוך נסיעה ארוכה לנופשים. שימו לב שיום סיור זה עשוי להתחיל (תלוי בנקודת האיסוף) ב-5.30 בבוקר ולהסתיים ב 21.00, מוטב להיערך בהתאם במידה ואתם מטיילים עם ילדים קטנים.

לרכישת כרטיס זה עם אפשרות ביטול – לחצו כאן

טיול יומי לחוף אלפוניסי מרתימנו (Rethymno)

סיור זה כולל איסוף מהנקודה הקרובה ביותר לבית המלון בו תשהו ברתימנו, ישנה אפשרות לאיסוף גם מהכפר של גיוריופולי, קאביוס ודראמיה. היערכו לנסיעת אוטובוס של כשלוש שעות בה תהנו מהדרכה של מדריך מוסמך על הטבע, ההיסטוריה והתרבות של האי כריתים. הבוחרים בסיור זה יהנו מזמן חופשי של כארבע שעות בחוף אלפוניסי המפורסם, ולאחר מפגש באוטובוס חזרה לבתי המלון או הנקודות מהן נאספתם. אנו ממליצים על כרטיס זה למשפחות עם ילדים, זוגות וגם מטיילים יחדנים שהיו רוצים לנפוש באופן מוחלט, להנות מהדרכה מקומית ברחבי החלק המערבי של כריתים וחופו היפה ביותר. אם ישנם מבקרים השוהים בנקודות וכפרים שונים בין רתימנו לחאניה, מומלץ לבדוק אם אוטובוס הסיור יוכל לאסוף אתכם מבית המלון, ייתכן וסיור יומי לחוף אלפוניסי מרתימנו יתאים גם לכם.

לרכישת כרטיס זה, עם אפשרות ביטול ובדיקת נקודות האיסוף – לחצו כאן

טיול פרטי לחוף אלפוניסי ולחוף פאלאסארנה מחאניה

כרטיס הכולל איסוף מבית המלון בחאניה ברכב ג׳יפ יוקרתי עם מדריך אישי וביקור בחופים המפורסמים של אלפוניסי ופאלאסארנה. במהלך הסיור תקבלו ארוחת צהריים ותשהו בכל אחד מן החופים כשעתיים, הסיור עובר בכפרים מסורתיים באיזור הדרום מערבי של האי כריתים. הכרטיס מומלץ למבקרים הרוצים להינות מהחופים האקזוטיים והטבע הפראי של כריתים בנוחות ופרטיות.

לרכישת כרטיס זה עם אפשרות ביטול – לחצו כאן

הזמנת כרטיסים לטיול יום לחוף אלופיניסי

המלצות "הכל על"

  • טיול יום לחוף אלפוניסי מומלץ לחובבי חופים, טבע וצפרות.
  • בחודשי הקיץ מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות כדי להימנע מעומס תיירים.
  • מומלץ לבקר בחוף אלפוניסי לפחות 3 שעות ועד יום שלם.
  • לאלו הלנים בהרקליון או סביבתה, אנו ממליצים לבקר במהלך חופשתכם במוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון (Heraklion Archeological Museu) ובאתר הארכיאולוגי המפורסם של ארמון קנוסוס (Knossos palace).
  • הדרך הנוחה ביותר להגיע לחוף אלפוניסי היא בעזרת סיור יום.
  • חוף אלפוניסי מומלץ ביותר למשפחות בזכות הלגונות הפזורות (הבטוחות לשחייה עבור קטנטנים) והמים הרדודים לאורך קו החוף. מומלץ להצטייד במקדמי הגנה שונים נגד השמש מכיוון שהחולות הלבנים עשויים להעלות את אחוז הקרינה בחוף.
  • מרבית בתי המלון נמצאים בהרקליון, אך אם בכל זאת תעדיפו ללון בסמוך לאתר אנו ממליצים על מלון דירות פינס דיזיינג ליבינג (3 Pines Design Living) הנמצא שלושה קילומטרים מארמון קנוסוס. מלונות מומלצים בקרבת הים בהרקליון הם מלון חמישה כוכבים מונומנט הוטל (GDM Megaron, Historical Monument Hotel), ומלון ארבעה כוכבים מטרופולין אורבן הוטל (Metropole Urban Hotel).
  • הכניסה לחוף אלפוניסי היא בחינם.
  • האי כריתים נחשב למקום בטוח במיוחד, אך כמו בכל מקום תיירותי מומלץ לשמור על חפציכם האישיים.
  • מבקרים רבים שוכרים רכב בעת שהותם בכריתים ואין מניעה להגיע לחוף אלפוניסי עם רכבכם השכור, החנייה בחינם.

שאלות נפוצות על טיול יום לחוף אלפוניסי

סיור יום לחוף אלפוניסי מומלץ למשפחות עם ילדים, זוגות או מטיילים יחדינים, חובבי טבע וחופים.

החודשים המומלצים להשתתפות בסיור יום לחוף אלפוניסי הם חודשי הקיץ, יש להקפיד להזמין סיור מראש אם כוונתכם היא לבקר בעת יולי ואוגוסט.

לרוב סיורי יום לחוף אלפוניסי אורכים כיום שלם בעקבות זמני הנסיעה המשתנים מאזורים שונים באי. זמן הביקור המומלץ לשהות בחוף היא לפחות שלוש שעות ועד יום שלם.

יום בחוף אלופיניסי

מידע שימושי

  • דרכי הגעה: בחודשי הקיץ ישנו אוטובוס אחד שיוצא ב 9.00 בבוקר מהתחנה המרכזית של חאניה לחוף אלפוניסי.