1. עמוד הבית
  2. »
  3. יוון 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אתונה – מה עושים ואיפה ישנים בבירת יוון, 2024 | Athens
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות באתונה
  8. »
  9. המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה, אתונה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | National Archaeological Museum of Athens

המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה, אתונה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | National Archaeological Museum of Athens

עדכון אביב 2024

בעונה זו באתונה כמות התיירים הולכת ועולה, דבר אשר מורגש באתרים והאטרקציות המובילים ביתר שאת. על אף שבעונה זו בדרך כלל אין בעיה של זמינות כרטיסים במוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה עדיין יכולים להיות ימים בהם יהיו תורים ועומס רב יותר, מיוחד בסופי שבוע וככל שנתקרב אל הקיץ. לכן, למרות שזה לא הכרחי כמו באתרים המובילים, תוכלו לרכוש כרטיסים מראש במידה והכנתם תוכנית לחופשה ויודעים מתי תרצו להגיע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה בכמה מילים

מוזיאון הארכיאולוגיה באתונה הוא המוזיאון הארכיאולוגי הגדול ביותר ביוון ואחד מהמוזיאונים החשובים בעולם בתחום של יוון העתיקה. זהו המוזיאון הראשון שנבנה ביוון אחרי שחרורה מהשליטה העות’מאנית, והוקם במקור בעיר אגינה, שתוכננה להיות בירת יוון. עם ההכרזה על אתונה כבירת יוון, עבר המוזיאון למקום מושבו הנוכחי שבשכונת אקסרכיה. המוזיאון שוכן במבנה מרשים ומפואר שנבנה בסוף המאה ה-19. תחילה תוכנן המוזיאון להכיל את כל ממצאי החפירות של המאה ה19, בעיקר מאזור של האי אתיקה, אך עם השנים התרחב והפך למוזיאון לאומי ארכיאולוגי מרכזי ביוון. המוזיאון כיום הוא ביתם של ממצאים ארכיאולוגיים בעלי ערך מכל רחבי יוון העתיקה, ומספק למבקרים בו תמונה רחבה ומרשימה של התרבות היוונית העתיקה מראשית הפרהיסטוריה ועד לשלהי העת העתיקה. במוזיאון נמצאים למעלה מ-11,000 פריטים ביניהם פסלים, כלי חרס, כלי מתכת, תכשיטים, ועוד, הנפרשים על פני שטח של 8000 מ”ר. במוזיאון חמישה אוספים מרכזיים, תערוכות מתחלפות, ארכיון תמונות וספרייה עשירים המכילים הוצאות ייחודיות ונדירות, סדנאות המשמשות לשימור ותחזוקה של הפריטים במוזיאון ואמפיתאטרון המשמש להרצאות.

מלבד היותו מוזיאון מבקרים תיירותי ותרבותי, המקום משרת חוקרים מרחבי העולם, ותורם רבות לתכנון ופיתוח של תוכניות לימוד בנושא יוון העתיקה.

מבקרים מתרשמים מהמיצגים והתערוכות בתוך המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה באתונהמבקרים מתרשמים מהמיצגים והתערוכות בתוך המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה באתונה

מחפשים אטרקציה ייחודית באתונה? אנו ממליצים על סיור עצמאי בעברית בליווי אפליקציה וסרטונים. כך תוכלו לעשות את הסיור בקצב שלכם, עם הדרכה מקצועית בעברית וכל זה במחיר נמוך יותר מאשר סיור עם מדריך בשטח. באפליקציה תוכלו לעקוב באופן מדויק אחר המסלול והתחנות, ובכל תחנה לצפות בהדרכה מקצועית על המקום.

אם אתם רוצים סיור מעמיק עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם בנופים, הטעמים והתרבות המרתקת של יוון יש מגוון סיורים בעברית בקישור הזה. מסיורים בעיר עצמה – סיורים קולינריים וסיור להכרת העיר, ועד סיורים היוצאים לריביירה של אתונה ונאפפליו המקסימה.

מה רואים במוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה

מבנה המוזיאון מפואר ומרשים, בנוי בעיצוב ניאו קלאסי ומכיל שתי קומות וקומת מרתף בהן למעלה מ-60 אולמות. במוזיאון מוצגים באופן קבוע חמישה אוספים, ובחלק האחורי של קומת הקרקע, מוצגות תערוכות משתנות. ניתן לעקוב אחר התערוכות המשתנות באתר הרשמי של המוזיאון.

התערוכות הקבועות במוזיאון:

  • אוסף העתיקות מהתקופה הפרהיסטורית – האוסף מכיל עבודות אומנות ייחודיות, המייצגות את התרבויות המרכזיות ששגשגו באזור הים האגאי בתקופה שבין האלף ה-7 לפני הספירה ועד לסביבות האלף ה-1 לפני הספירה. באוסף נמצאים פריטים מהתקופה הניאוליתית, מתקופת הברונזה, מיבשת יוון והאיים האגאיים ומטרויה. האוסף ממוקם בקומת הקרקע של המוזיאון, באולמות 3-6 ו- 48.
  • אוסף הפסלים – מציג את התפתחות אומנות הפיסול ביוון העתיקה מהמאה ה-7 לפני הספירה ועד למאה ה-5 לספירה. האוסף שנמצא במוזיאון כולל כ-16,000 פסלים לערך. מרבית הפסלים הגיעו ממקדשים, בתי קברות ומבנים ציבוריים, שנמצאו בחפירות במקומות שונים ברחבי יוון, ביניהם העיר אתיקה, מחוז הפלופונסוס, האי אגינה, מקדוניה, מערב יוון וקפריסין. האוסף ממוקם בקומת הקרקע של המוזיאון ומשתרע על שטח גדול באולמות 7-35.
  • אוסף המתכות – אחד האוספים העשירים בעולם של עבודות ברונזה עתיקות. רובם נחשפו בחפירות הגדולות שנערכו במאה ה-19 והמאה ה-20. העבודות כוללות פסלים של דמויות נשיות, גבריות, מיתולוגיות ובעלי חיים, וכן אגרטלים, כלי שיט ונשקים. אחד החפצים המשמעותיים שמוצגים בתערוכה הוא המנגנון המפורסם שנמצא בהריסות האוניה אנטיקיתרה. המנגנון נבנה במאה ה-1 לפני הספירה ושימש לתחזיות אסטרונומיות ולחיזוי לוח השנה. המגוון הרחב של העבודות המוצגות, חושף תמונה מעמיקה של התפתחות העבודה במתכת ושל מגוון הסגנונות האמנותיים שהתפתחו עם השנים. דרך העבודות, מקבלים המבקרים גישה לחיי היום-יום ביוון העתיקה, על מסורותיהם, מנהגיהם ואמונותיהם הדתיות. האוסף ממוקם בקומת הקרקע, באולמות 36-39.
  •  תערוכת הכדים – אוסף המכיל כ-6000 חפצים לערך. הפריטים באוסף מציגים את ההתפתחות הרציפה של עיצוב כלי החרס והציורים היווניים מהמאה ה-11 לפני הספירה ועד למאה ה-4 לפניה הספירה. לאחרונה נוספו לתערוכה אוספים נוספים וביניהם כלים הלניסטיים, כלי זכוכית, כלי זהב וכסף ותכשיטים. האוסף ממוקם בקומה ה-1 באולמות 49-63.
  •  אוסף העתיקות ממצריים – אוסף משמעותי ברמה עולמית, המכיל עושר של פריטים איכותיים ונדירים. מרבית החפצים נתרמו למוזיאון על ידי חובבי אומנות וגורמים ממשלתיים ביוון ובמצרים וחלקם נמצאו בחפירות ברחבי יוון. האוסף ממוקם בקומה ה-1 באולמות 40-41.

בקומת המרתף שבמוזיאון תמצאו פאטיו עם גינה יפהפיה ומרשימה הכוללת למעלה מ- 700 סוגים של צמחים, ובית קפה צמוד לה. בית הקפה מציג גם הוא תערוכות מתחלפות ועבודות אמנות. בצידו השני של בית הקפה תוכלו למצוא את חנות המזכרות של המוזיאון.

החזית המפוארת והיפה של מבנה המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה החזית המפוארת והיפה של מבנה המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה

כרטיסים למוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה

ניתן לרכוש את כרטיס הכניסה למוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה בהנחה של 5% (קוד קופון HAKO5) כאן, או לקנות את כרטיס הכניסה עם אפשרות ביטול חינם כאן. קיימת אפשרות לשדרג את כרטיס הכניסה ולהוסיף לו קובץ שמע עם הדרכה למוזיאון, ניתן לרכוש כרטיס זה עם אפשרות ביטול חינם כאן.

בנוסף, ניתן לרכוש כרטיס הכולל כניסה למוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה, לאקרופוליס ולמוזיאון האקרופוליס. הכרטיס כולל כניסה לשלושת המקומות ותקף לחמישה ימים. כרטיס זה מתאים למבקרים באתונה למספר ימים, ומתעניינים במוזיאונים ובהיסטוריה של יוון העתיקה. ניתן לרכוש כרטיס זה עם אפשרות ביטול חינם כאן.

הזמנת כרטיסים למוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • המוזיאון מומלץ לאנשים שמגלים עניין בהיסטוריה, אמנות ובתרבות יוון העתיקה. עשוי להתאים למשפחות עם ילדים שמגלים בנושא.
  • למעוניינים להמנע מעומס בעת הביקור במוזיאון, מומלץ להגיע בשעות הבוקר או בשעות אחר הצהריים. לרוב, המוזיאון עמוס ביותר בשעות הצהריים.
  • המוזיאון הוא גדול מאוד ועל כן מומלץ להשקיע לפחות שעתיים לביקור בו.
  • מומלץ לשלב את הביקור במוזיאון עם ביקור באקרופוליס הנמצא בקרבתו.
  • ההגעה נוחה ביותר באמצעות תחבורה ציבורית. קיים מגוון רחב ונוח של אפשרויות הגעה והתנועה בעיר ברכב פרטי עשויה להיות צפופה ועמוסה.
  • קיימים מספר ימים בשנה בהם המוזיאון פתוח לכלל הציבור ללא תשלום : 6.3, 18.4, 18.5, 28.10, בכל יום ראשון הראשון בחודש (בין החודשים נובמבר למרץ), ובסוף השבוע האחרון בחודש ספטמבר. מומלץ לקחת בחשבון כי המוזיאון עשוי להיות עמוס מאוד בימים אלו.

    בנוסף, קיימות הטבות רבות להוזלת כרטיסי הכניסה, ביניהן:

    • כניסה בחינם לצעירים בגילאי 5-25 שהם אזרחי האיחוד האירופי. יש להציג תעודה מזהה.
    • צעירים שאינם אזרחי האיחוד, עשויים לקבל הטבת כניסה של 50% הנחה בחודשים בהן הכניסה היא בתעריף גבוה. יש להציג תעודה מזהה על מנת לקבל את ההטבה.
    • ילדים מתחת לגיל 5 ואנשים עם מוגבלויות מכל העולם זכאים לכניסה בחינם בהצגת תעודה מזהה/תעודת נכה.

    קיימות הטבות רבות נוספות, כלל המידע מפורט באתר הרשמי של המוזיאון ומומלץ לבחון אותן טרם הביקור במוזיאון על מנת להוזיל בעלויות.

שאלות נפוצות על המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה

הביקור במוזיאון מומלץ לאנשים המעוניינים לקבל תמונת מבט רחבה ועשירה להיסטוריה ולתרבות של יוון העתיקה. הביקור עשוי להתאים גם לילדים, במידה והם נוטים לגלות עניין בהיסטוריה ותרבויות.

למעוניינים להוזיל בעלויות הביקור, מומלץ לבקר בחודשי החורף מאחר ותעריף הכניסה מוזל. אין משמעות רבה למזג האויר, היות והמוזיאון ברובו המוחלט סגור.

מומלץ להשקיע בין שעתיים לשלוש לביקור במוזיאון.

סרטון על המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה באתונה

מידע שימושי

  • שעות פתיחה:

    בחודשים נובמבר – מרץ, המוזיאון פתוח ביום ג’ – 13:00-20:00 ובימים ד’-ב’ – 8:30-15:30.

    בחודשים אפריל -אוקטובר, המוזיאון פתוח ביום ג’ – 13:00-20:00 ובימים ד’-ב’ – 8:00-20:00.

  • מחיר כניסה : בחודשי החורף (נובמבר-מרץ) מחירו של כרטיס כניסה הוא 6 אירו, ובחודשי הקיץ (אפריל-אוקטובר) מחירו של כרטיס הוא 12 אירו.
  • כתובת : 44, 28th of October (Patission) str., Athens 106 82
  • ההגעה למוזיאון נוחה בתחבורה ציבורית ועל כן זוהי האפשרות המומלצת ביותר. קיימות מגוון של אפשרויות להגעה:
    • מטרו או ברכבת החשמלית – לתחנת Omonia או לתחנת Victoria station.
    • אוטובוס – קווים רבים מגיעים לאזור המוזיאון, ביניהם A8, 224, 622, 608, 035,046.
    • טרולי – קווים 2,3,4,5,6,7,8,9,11,13,14.
    • רכב פרטי – לא קיים חניון למבקרי המוזיאון. ניתן לחנות בחניון בתשלום ברחובות Zaimi, Alexandras Avenue ו- Mpoumpoulinas.
  • לקישור לאתר הרשמי לחצו כאן.
  • כדאי לשים לב לכך שהמוזיאון סגור במספר מועדים בשנה : 25-35.12, 1.1, 25.3, ביום ראשון של חג הפסחא האורתודוקסי וב1.5.