טיול יום לסנטאנדרה וברך הדנובה, בודפשט – המדריך המקיף ביותר בעברית | Szentendre and Danube Bend

עדכון אפריל, 2024

בשבועות אלו כמות התיירים בבודשפט במגמת עליה, ובהתאם לכך גם הביקוש לאטרקציות המבוקשות ביותר. לכן, אם אם מתככנים להצטרף לאחד הסיורים הפופולאריים, למשל טיול יום לסנטאנדרה וברך הדנובה, מומלץ מאוד לשריין מקום מראש - במיוחד אם אתם מגיעים לחופשה קצרה או רוצים להצטרף לסיור בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לטיול יום לסנטאנדרה וברך הדנובה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

טיול יום לסנטאנדרה וברך הדנובה בכמה מילים

אחד ממסלולי התיירות הפופולריים ביותר בקרב המבקרים בבודפשט השוהים בעיר מעל 3 ימים, הוא טיול יום לברך הדנובה. ברך הדנובה הנקראית גם עיקול הדנובה (Dunakanyar), היא מקטע שמזכיר בצורה שלו ברך והוא מתעקל על נהר הדנובה המרשים. לאורך איזור זה, הנמצא בצפון הונגריה, שוכנות עיירות מקסימות כשאחת המפורסמת שבעיירות אלו היא סנטאנדרה (Szentendre), עיירה יפהייפיה עם אופי כפרי, מאופיינת בסמטאות צבעוניות ובאווירה מיוחדת. בשל אופיה הייחודי הפכה העיירה במרוצת השנים למוקד משיכה לאמנים עד שנהפכה לכפר אומנים, והעיירה כולה מלאה ביצירות ועבודות אמנות. העיירה ממוקמת במרחק של כחצי שעה מבודפשט, ההגעה אליה פשוטה, וסיור בה מומלץ למבקרים בבודפשט שמעוניינים להכיר את האיזור טוב יותר, לשנות אווירה, לצאת מהעיר ולקבל נוף אחר ולראות את נהר הדנובה מקרוב. ישנן אופציות רבות לסיורים מודרכים במקום באורכים שונים, המומלצים מאד למשפחות, זוגות ובודדים, על מנת להספיק לעבור ולהכיר את כל הנקודות המעניינות והמיוחדות ביותר בעיירה, ובנוסף, אם תבקרו בין החודשים אפריל לספטמבר, תוכלו להנות גם משיט בנהר הדנובה, חוויה שאסור להחמיץ.

סנטאנדרה ונהר הדנובה ממבט עלסנטאנדרה ונהר הדנובה ממבט על

על חווית טיול יום לסנטאנדרה וברך הדנובה

ישנן אופציות רבות לטיולי יום בעיירה סנטאנדרה ובברך הדנובה, הכוללים אטרקציות ופעילויות שונות. הסיורים המוצעים הם בין 4 שעות ל9 שעות, ולכן מומלץ לבחור את הסיור המתאים לכם ולאופי הטיול שתרצו. ישנם סיורים הכוללים איסוף מבודפשט באוטובוס או עם נהג, וחלקם מתחילים בסנטאנדרה, כלומר, תצטרכו להגיע באופן עצמאי (רכבת, רכב) לנקודת המפגש בעיירה. כמו כן, הסיורים כוללים ליווי של מדריך (באנגלית) שייקח ויסביר לכם על המקומות היפים ביותר באיזור. בסיורים, תוכלו להיכנס ולהתרשם ממוזיאונים, גלריות, בנייני כנסיה, בתי קפה ומסעדות ומדרחוב מלא באמנים המציגים את יצירותיהם. בשולי העיירה יש שוק מציאות מומלץ ביותר המוכר מזכרות ייחודיות. תוכלו להתרשם מהאטרקציות הייחודיות של המקום, כמו מוזיאון המרציפן שנמצא במדרחוב הראשי של העיירה, ומעוצב כמבוך וגדוש בעבודות מרציפן כמו פסלים, מבנים, ודמויות מאגדות והכל עשוי ממרציפן צבעוני. מוזיאון נוסף הוא מוזיאון המינאטורות, שכעת סגור זמנית, בו יש אוסף של יצירות מיניאטורות מדהימות, אותן ניתן לראות רק מבעד למיקרוסקופ, למשל, יש יצירה שמונחת על שיערה. מוזיאון פופולארי נוסף שתוכלו לראות הוא מוזיאון הקרמיקה של האמנית מרגיט קובאק שנחשבת הממציאה של אמנות הקרמיקה ההונגרית. המוזיאון מכיל מעל 300 יצירות קרמיקה מרשימות ומסקרנות. יעד מיוחד נוסף הוא בית הכנסת הכי קטן בעולם שנבנה על ידי אב ובנו במטרה להנציח את זכר הורי האב ואת זכר אנשי העיירה שנספו בשואה. בחצר בית הכנסת ישנה רחבה עם לוח שיש להנצחת קורבנות השואה ומיצגים המספרים את סיפור הקהילה היהודית של סנטאנדרה. כמו כן, בעיירה כיכר מרכזית (Fo ter), ומעליה גבעה ועליה כנסייה קתולית שניתן לעלות אליה. לסיום, תוכלו להגיע מסמטאות העיירה  עד לדנובה, ומומלץ לצעוד עד שמגיעים לטיילת המקבילה לנהר דנובה ולהתרשם מנופים יפייפיים.

המדרחוב הציורי בסנטאנדרההמדרחוב הציורי בסנטאנדרה

כרטיסים לטיול יום לסנטאנדרה וברך הדנובה

כרטיסים לטיול יום לסנטאנדרה וברך הדנובה בבודפשט מגוונות, וכוללות סיורים מודרכים שונים בכפר האמנים. אופציות אלו מומלצות למבקרים שמעוניינים להכיר את העיירה לעומק, ולבקר ביעדים החשובים במיוחד. ישנן אופציות לסיורים למשך חצי יום ויום שלם, כולם עם הדרכה בשפה האנגלית, ורובם כוללים סיור בסירה (בין ה-1 במאי ל-30 בספטמבר), נסיעה ברכב ממוזג, וטעימה מהמאכל ההונגרי המקומי “לנגוס”.

כרטיסים מומלצים לסיור יומי מודרך באורך חצי יום

  • להזמנת כרטיס לטיול יום מודרך באורך 4 שעות, עם 5% הנחה לגולשי להכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן
  • להזמנת כרטיס לטיול יום מודרך באורך 4.5 שעות, עם אפשרות ביטול, הכולל אופציה לאיסוף מהמלון וכניסה למוזיאון המרציפןלחצו כאן

כרטיסים המשלבים סיור בסנטאנדרה עם עוד אטרקציות

כרטיסים אלו יתאימו למי שרוצה לבלות זמן ארוך בעיירות הקסומות של צפון הונגריה וללמוד על ההיסטוריה המרתקת תוך התרשמות מנופים עוצרי נשימה. הכרטיסים מקנים סיורים פרטיים ומציעים שירות של נהג פרטי שיאסוף אתכם מנקודות האיסוף שתבחרו.

  • להזמנת כרטיס לסיור מודרך של 4 שעות הכולל ביקור בעיקול הדנובה, בסנטאנדרה ובוישגרד (עיירה נוספת), עם אפשרות ביטוללחצו כאן
  • להזמנת כרטיס לסיור מודרך של 6 שעות הכולל טיול פרטי בסנטאנדרה, בוישגרד, ארוחת צהריים משובחת וטעימות יין, עם אפשרות ביטול לחצו כאן
  • להזמנת כרטיס לסיור מודרך יומי, באורך 9.5 שעות לחצו כאן

הזמנת כרטיסים לטיול יום לסנטאנדרה וברך הדנובה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים בטיול יום לסנטאנדרה וברך הדנובה

  • טיול יום לסנטאנדרה וברך הדנובה מומלץ מאד ומתאים לכל הגילאים, משפחות עם ילדים, זוגות ובודדים, המטיילים בבודפשט ומעוניינים לשנות אווירה ולהרחיב אופקים. ההגעה לסנטאנדרה פשוטה גם עם ילדים, וביחד עם מדריך טיולים שיכיר לכם את נקודות המפתח באיזור, תוכלו להיחשף לחלק נוסף בהונגריה ולהוסיף לחופשה שלכם עוד חוויה מיוחדת.
  • החודשים המומלצים לביקור בסנטאנדרה ובדרך הדנובה הם מאי עד ספטמבר, מפני שאז יש אופציה כחלק מהטיול גם לשוט בנהר הדנובה.
  • מומלץ להשקיע בביקור בין חצי יום ליום.
  • ניתן לשלב את טיול היום בסנטאנדרה עם שייט על הדנובה. כך תוכלו לשלב בין שייט על הנהר המדהים של בודפשט, לבין ביקור מודרך בעיירות ובכפרים קסומים, ולהנות מיום שלם גדוש נופים יפייפיים.
    אופציה נוספת לשילוב, היא ביקור במוזיאון שנמצא במרחק 4 ק”מ מהעיירה. למוזיאון קוראים Skanzen, והוא מדמה כפר הונגרי מסורתי ישן.
  • נוח להגיע למקום בתחבורה ציבורית מבודפשט, אך גם ברכב ניתן להגיע למקום.
  • מומלץ למשפחות עם ילדים לבחור בסיור יום קצר (של 4 שעות) על מנת שתוכלו לאחר מכן לשוטט במקום בקצב שלכם אחרי שאתם מכירים את המקום וסימנתם לכם יעדים שתרצו לשהות בהם. כמו כן, מומלץ להגיע ליעד בין חודשים אפריל לספטמבר כדי להנות מהשיט המוצע על נהר הדנובה.
  • לא מומלץ ללון בסנטאנדרה, עדיף ללון בבודפשט ולהגיע לסנטאנדרה לביקור יומי. אם בכל זאת תעדיפו לישון בסנטאנדרה תוכלו ללון בבית המלון Mathias Rex המומלץ, שנמצא במיקום מרכזי. מלון נוסף מומלץ שקיבל דירוג גבוה מאד על ידי המבקרים הוא Bükkös Hotel & Spa.

    בנוגע לאופציות לינה במרכז בודפשט, תוכלו ללון במלון Novotel Budapest Danube, מלון מומלץ מאד, הממוקם במרכז העיר, בקרבת נהר הדנובה, ונמצא במרחק של 250 מטר בלבד מתחנת בתיאני טר (Batthyány Tér), ממנה גם מומלץ לקחת רכבת לסנטאנדרה. מלון מומלץ נוסף על ידי המבקרים הוא Bo33 Hotel Family & Suites, הנמצא גם הוא בלב בודפשט וכן בקרבת תחנת הרכבת קלטי (Keleti).

  • ניתן להגיע למקום עם רכב, אך מומלץ יותר להתנייד עם הרכבת.
  • מומלץ לטפס לכנסייה הקתולית שמעל הכיכר המרכזית, כדי לקבל נקודת תצפית טובה על כל העיירה.

תשובות לשאלות נפוצות על טיול יום לסנטאנדרה וברך הדנובה

החודשים המומלצים לביקור בסנטאנדרה ובדרך הדנובה הם מאי עד ספטמבר, מפני שאז יש אופציה כחלק מהטיול גם לשוט בנהר הדנובה.

משך זמן הביקור שלכם בסנטאנדרה וברך הדנובה תלוי ברצונכם ואם תבחרו להיות בסדר. תוכלו להסתובב במקום כחצי יום (4 שעות) ואם תבחרו להעמיק במקום תוכלו להשאיר גם יום שלם.

סרטון על סנטאנדרה

מידע שימושי

  • דרכי הגעה: דרכי ההגעה למקום רבות ותלויות באופי הטיול שתבחרו. אם תבחרו להגיע באמצעות תחבורה ציבורית תוכלו לקחת את הרכבת HEV מבודפשט אל סנטאנדרה, שמסומנת ב-H5 וכתוב עליה Szentendre. הרכבת יוצאת מתחנת הרכבת Batthyány tér שבמרכז בודפשט ומגיעה לכניסה לעיירה, שזו התחנה האחרונה שלה. מרכז העיירה נמצא במרחק של כ5 דקות הליכה מהתחנה. משך הנסיעה הוא כ- 40 דקות. הרכבת מגיעה בתדירות גבוהה, ופועלת משעה 4 בבוקר עד חצות. מחיר כרטיס רכבת משתנה בהתאם לסוג הכרטיס- יש כרטיסייה של 10 נסיעות, יש כרטיס חופשי ל-24 שעות, 72 שעות או שבועי. אם ביום הנסיעה לסנטנדרה תבחרו להשתמש באחד מהכרטיסים האלו, תצטרכו לשלם רק על הנסיעה באיזור היוצא מתחומי בודפשט (מהתחנה Békásmegyer. ז”א, יש לרכוש את הכרטיס המתאים בתחנת המוצא Battyhany ter). אם ואין ברשותכם את אחד הכרטיסים האלו, יש לשלם על כל הדרך מ-Battyhany ter לסנטנדרה. עלות נסיעה לכיוון אחד הוא בין 155 פורינט ל-370 פורינט. מומלץ לרכוש את כרטיס החזרה לבודפשט במקביל, כך תוכלו לשלם פחות, והם לא מוגבלים לשעת חזרה, אלא רק לתאריך נסיעה. לעומת זאת, ניתן להגיע עם רכב. הנסיעה היא על כביש מספר 11, כ20 קילומטרים צפונה מבודפשט, ומשך הנסיעה כחצי שעה. בנוסף, ניתן להגיע עם נהג פרטי באחד מהסיורים המאורגנים, לשם כך יש לרכוש כרטיס ייעודי לסיור מאורגן. עם הנהג ניתן לקבוע את יעדי האיסוף וההורדה. כמו כן, בחודשים אפריל עד ספטמבר יש אפשרות להגיע בשיט על נהר הדנובה. שעות ההפלגה מועטות יחסית, ואין בכל יום הפלגות. הפלגה מבודפשט נגד הזרם אורכת כשעה וחצי, ואילו חזרה לבודפשט ההפלגה אורכת כשעה, עם כיוון הזרם.