בניין הפרלמנט בבודפשט – המדריך המקיף ביותר בעברית | Hungarian Parliament Building

בניין הפרלמנט בבודפשט בכמה מילים

בניין הפרלמנט הוא אחד הבניינים המרשימים והמוכרים ביותר בבודפשט אשר הפך לאחד מסמני ההיכר של בודפשט. הבניין בנוי בסגנון ניאו-גותי המזכיר ארמון מרשים והוא הבניין הגדול ביותר בהונגריה. הבניין שוכן על גדת נהר הדנובה ומצידו השני נמצאת כיכר קוטוש הממוקמת במרכז בודפשט. הבניין תוכנן ונבנה על ידי האדריכל היהודי אימרה שטיינדל הניצח בתחרות בנילאומית שנועדה לבחור את האדריכל המיועד לבניית הבניין, שטיינדל התעוור לפני שהוא זכה לראות את המבנה הסופי אשר הוא תכנן.

הבניין נבנה בין השנים 1885-1904 וגובהו של הצריח המרכזי הוא 96 מטרים מה שהופך אותו לאחד המבנים הגבוהים בהונגריה. הבניין נבנה לכבוד חגיגות המילניום להקמת הונגריה ולכן הושקעו בו משאבים רבים ויותר מ1,000 אנשים לקחו חלק בבנייה. המבנה נחשב אחד המבנים הכי יקרים ומפוארים בזמן בנייתו ויש המעריכים שבשווי העלויות לבניית המבנה היה ניתן לבנות עיירה קטנה.

בניין הפרלמנט בבודפשט הוא אחד מבתי הפרלמנט המרשימים שנבנו והוא נבחר להיות אתר מורשת עולמי על ידי אונסק”ו בזכות החשיבות ההיסטורית שלו אשר מלמדת רבות על ההיסטוריה של הונגריה. בנוסף למושב של האספה הלאומית (פרלמנט) של הונגריה, כיום המבנה משמש כמוזיאון אשר מבקרים בו כ700,000 מבקרים בשנה ואחד מסמליה של הונגריה. מלבד העיצוב והגודל המרשים של המבנה ניתן לראות במוזיאון אולמות אשר שימשו את האצולה בעבר, יצירות אומנות, עבודות ויטראז’, מאות פסלים, עיטורי זהב ושטיח באורך שלושה קילומטרים.

בניין הפרלמנט הפך להיות סמל של בודפשט ושל הונגריהבניין הפרלמנט הפך להיות סמל של בודפשט ושל הונגריה

מה רואים בבניין הפרלמנט?

בניין הפרלמנט הוא הבניין הגדול ביותר בבודפשט ואחד הבניינים המרשימים באירופה הנחשב לאחד מסמליה הידועים ביותר של בודפשט. המבנה המרשים שוכן על גדות נהר הדנובה והוא מהריב ביופיו. כפי שצויין הבניין עצום בגודלו ויש בו כ691 חדרים, 10 חצרות ו29 גרמי מדרגות. הבניין בנוי בסגנון ניאו-גותי ומזכיר ארמון מפואר וניתן לראות בחדרים הרבה זהב, אבני חן, שטיחי קטיפה אדומים, שיש לבן וציורי קיר המשרים האווירה מלכותית ויוקרתית.

הבניין בנוי מ40 ק”ג של זהב טהור, ארבעים מיליון לבנים וחצי מיליון אבני חן, והבניין נמצא בשיפוץ ושימור תמידי. הכניסה המרכזית לבניין היא מכיוון כיכר קושוט רחבת הידיים ולצד גרמי המדרגות של הכניסה ניצבים 2 פסלי אריות. בבניין עצמו ניתן למצוא כ242 פסלים שונים ועל הקירות יש דיוקנאות של מלכים ושליטי האצולה. בבניין יש המון חדרים מפורסמים כמו אולם 16 הפאות ואת אחד הסמלים המפורסמים של הונגריה-הכתר המקורי של המלך ההונגרי הראשון אישטוואן הקדוש שאותו לא כדאי לפספס, ובנוסף מוצגים גם השרביט והחרב שלו. החדרים מלאים ביצירות אומנות שונות ועבודות ויטראז’ שאת חלקן יצר האומן היהודי מיקשה רות’.

בהמשך ניתן לראות גם את אולם הקונגרסים המפורסם ואת גרם המדרגות הראשי המרשימים ביותר בגודלם וביופיים. אחד המקומות היפים בבניין הוא הכיפה האדומה אשר נמצאת במרכז הבניין והיא בגובה 96 מטרים ובזכות הכיפה המרכזית הבניין נחשב לאחד משני הבניינים הגבוהים בהונגריה. בנוסף באיזור הכיפה מוצגים פסלים של השליטים ההונגרים מהעבר מעוטרים בזהב. בניין הפרלמנט הוא אחד מהמקומות היפים ביותר בהונגריה ובזמן הסיור בו ניתן לראות המון יצירות אומנות, עבודות זכוכית, פסלים, זהב ולהתרשם מהעושר ומהגודל שהבניין מציע. הבניין מהריב ביופיו גם מבחוץ וגם מבפנים ודרכו גם ניתן ללמוד רבות על ההיסטוריה של הונגריה.
1.

אחד מ2 האריות שמוצבים בכניסה לבנייןאחד מ2 האריות שמוצבים בכניסה לבניין

2.

הכיפה המרכזית הופכת את הבניין לאחד משני הבניינים הגבוהים בהוגנריה הכיפה המרכזית הופכת את הבניין לאחד משני הבניינים הגבוהים בהוגנריה

כרטיסים לבניין הפרלמנט בבודפשט

בניין הפרלמנט הוא אחד היעדים הפופולרים ביותר בבודפשט ומבקרים בו מספר גדול של תיירים כל יום. אנו ממליצים על רכישת כרטיסים מראש כדי להימנע מתורים ארוכים ולהבטיח את מקומכם באתר. ישנם מגוון כרטיסים לבניין הפרלמנט, אותם ניתן לקנות גם באתר הרשמי וגם דרך ספקים שונים. אנו ננסה לעשות קצת סדר.

כרטיס כניסה ודילוג על התור עם מדריך

כרטיס כניסה לבניין הפרלמנט הכולל דילוג על התורים הארוכים בכניסה. הכרטיס הזה כולל סיור עם מדריך בנקודות חשובות בבודפשט ובפרט סיור עם מדריך מנוסה בבניין הפרלמנט. הסיור אורך כארבע שעות וכחלק מהסיור הכרטיס מקנה הסעה ממוזגת בין הנקודות השונות. הכרטיס הזה מומלץ למבקרים בעונות העמוסות של השנה הרוצים להמנע מתורים ארוכים ולמבקרים הרוצים ללמוד לעומק על ההיסטוריה של המקום. להזמנת כרטיס זה בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן

כרטיס כניסה עם הדרכה דיגיטלית

כרטיס כניסה לבניין הפרלמנט הכולל הדרכה דיגיטלית עם אוזניות. הכרטיס מקנה גם את האוזניות וסיור דיגיטלי בבניין, אורך הסיור הוא כשעה ורבע. הכרטיס הזה מומלץ למבקרים המתעניינים ברקע וההיסטוריה של המקום אך רוצים לבקר בו בצורה עצמאית. להזמנת כרטיס זה בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן

בניין הפרלמנט עמוס בתיירים בכל יום- לכן מומלץ לרכוש כרטיסים מראשבניין הפרלמנט עמוס בתיירים בכל יום- לכן מומלץ לרכוש כרטיסים מראש

הזמנת כרטיסים לבניין הפרלמנט בבודפשט- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים בבניין הפרלמנט בבודפשט

  • הביקור בבניין הפרלמנט מומלץ למבקרים המעוניינים להתרשם מההיסטוריה העשירה של הונגריה.
  • מומלץ לבקר בשעות המוקדמות של הבוקר כדי להמנע מעומס של מבקרים.
  • מומלץ להשקיע בביקור בין שעה לשעתיים.
  • אנו ממליצים לשלב את הביקור בבניין הפרלמנט יחד עם מרחצאות גלרט הנמצאות בסמוך לבניין בהן תוכלו להתרענן ולשנות אווירה ובארמון בודה המספר על ההיסטוריה המרשימה של הונגריה.
  • בניין הפרלמנט נמצא באיזור מרכזי בבודפשט ולכן מומלץ להגיע אליו ברגל.
  • מומלץ לחבר את הביקור בטיול מודרך עם נקודות נוספות בבודפשט ומדריך
  • ישנם מקומות לינה רבים בקרבת בניין הפרלמנט ואנו ממליצים על מלון ארבעה כוכבים Hotel Parlament המומלץ בזכות הקרבה שלו למקום והצוות האדיב. בנוסף אנו ממליצים על מלון חמישה כוכבים Áurea Ana Palace by Eurostars Hotel Company בגלל מרכז הכושר והספא הנמצא במלון.
  • בניין הפרלמנט נמצא באיזור מאוד תיירותי בבודפשט ולכן מומלץ לשים עין על הציוד האישי.
  • מומלץ להמנע מהגעה לבניין הפרלמנט עם רכב פרטי כדאי להמנע מפקקים ובעיות חנייה.

תשובות לשאלות נפוצות על בניין הפרלמנט בבודפשט

כדאי להשקיע בביקור בבניין הפרלמנט בין שעה לשעתיים.

הביקור מומלץ לאורך כל השנה אך מומלץ להמנע מביקור בחודשי הקיץ העמוסים ולהגיע בשעות הבוקר המוקדמות לפני שהעומס מתחיל.

הביקור בבניין הפרלמנט בבודפשט מומלץ לחובבי היסטוריה, תרבויות, אדריכלות ולכל המבקרים אשר רוצים להתרשם מאתר מורשת עולמי הקשור לאבני היסוד של הונגריה.

סרטון על בניין הפרלמנט בבודפשט

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: האתר פתוח בכל הימים בין השעות 8:00-16:00
  • מחיר כניסה: עלות הכרטיס למבקרים מעל גיל 24 הוא 25 יורו.
    למבקרים בגילאים 6-24 עלות הכניסה הוא 12 יורו.
    הכניסה חינם מתחת לגיל 6.
  • כתובת: H-1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 1-3.
  • אתר רשמי