ארמון בודה, בודפשט – המדריך המקיף ביותר בעברית | Buda Castle

עדכון אביב 2024

בעונה זו בבודשפט ישנה התעוררות וכמות התיירים שמגיעים כדי לחזות בארמון בודה עולה. אם אתם מתכננים לוח זמנים צפוף לחופשה בשבועות הקרובים ולא רוצים לבזבז זמן על עמידה בתורים, או אם אתם מתכננים כעת כמו רבים את חופשת הקיץ - אנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש וכך לחוסך את זמן ההמתנה לרכישת כרטיס בארמון עצמו. להזמנת כרטיסים מראש לארמון בודה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

ארמון בודה בכמה מילים

מתחם ארמון בודה (Buda castle hill), הוא קומפלקס מבנים מונומנטליים היסטוריים הממוקם בבודפשט, הונגריה, בקצה הדרומי של גבעת הטירה המשקיפה על נהר הדנובה. טירת בודה, המבנה הראשון בקומפלקס הארמון, נבנתה במאה ה-13 ועברה מאז מספר שיפוצים והרחבות, עד להפיכתה למתחם מבוצר גדול המכיל כמה מבנים בעלי מטרות ושימושים שונים. בטירה מרהיבה זו חיו מלכי הונגריה עד המאה ה-16, ולאחר הפסקת השימוש בה כבית מגורים שימשה כמעוז צבאי, ארמון ומוזיאון לאורך מאות שנים. מתחם הארמון מורכב ממספר מבנים ומבנים, כולל הארמון המלכותי, כנסיית מתיאש, מבצר הדייגים והגלריה הלאומית. הארמון המלכותי הוא המבנה הגדול ביותר במתחם ובו מספר מוזיאונים וגלריות, כולל המוזיאון הלאומי ההונגרי והמוזיאון להיסטוריה של בודפשט. כנסיית מתיאש, הנקראת על שמו של המלך מתיאש, היא כנסייה מהממת בסגנון גותי עם גג רעפים צבעוני ידוע. מבצר הדייגים הוא “מרפסת” ניאו גותית מיוחדת במינה, עם נוף פנורמי לנהר הדנובה והעיר בודפשט.

מתחם ארמון בודה הוא אתר מורשת עולמית של אונסק”ו ויעד התיירות המוביל בבודפשט. זהו נקודת ציון היסטורית ותרבותית חשובה ביותר בעיר בודפשט. הארכיטקטורה המדהימה, המוזיאונים והנופים הפנורמיים הופכים את מתחם הארמון ליעד חובה לתיירים המבקרים בעיר, ולאתר ייחודי ביופיו שאת הביקור בו לא תשכחו לזמן רב.

שער ארמון בודה המפואר על רקע צבעים רכים של זריחהשער ארמון בודה המפואר על רקע צבעים רכים של זריחה

מה רואים בארמון בודה

כאשר תתקרבו למתחם הארמון, שממוקמם בגדה המזרחית של נהר הדנובה על גבי גבעה טבעית המתנשאת על סביבתה, מבט יתקבע מבטכם מעלה, כלפי הפאר והיופי הקלאסי שיתגלו לנגד עינכם. לאחר טיפוס באורך של כ10 דקות בדרך המפותלת המובילה לטירה, או לחלופין נסיעה של כשתי דקות במעלית (פוניקולר) אשר ממוקמת בסמוך לנהר הדנובה ועולה במעלי הגבעה עליה שוכן מתחם הטירה, תגיעו לחלקו הדרומי בו שוכנים (מדרום לצפון): מוזיאון הטירה, הארמון המלכותי, הספרייה הלאומית והארמון הנשיאותי.

במוזיאון הטירה תוכלו לראות את הפאר וההדר של האימפריה האוסטרו-הונגרית בדמות יצירות אמנות של מיטב אמני הונגריה, רהיטי יוקרה, תכשיטים וחדרי מלוכה נוצצים. לאחר הביקור במוזיאון תוכלו לסייר מחוץ לארמונות השונים ולהבחין באיכותם האדריכלית ובשומרים שעומדים על משמרם. לאחר מכן תוכלו להמשיך לחלק הצפוני של מתחם הטירה, ולבקר בכנסיית מתיאש הידועה והמהממת, שמזכירה ברעפיה הצבעוניים את כנסיית סטפנוס שבוינה, ואת בסטיון הדגים, מבנה ייחודי בסגנון אדריכלי נאו גותי ששימש בעברו כשוק דייגים, ומשקיף על נהר הדנובה והגדה המזרחית של העיר בודפשט.

ביקור בטירת בודה הוא מסע מרתק בעברה של הונגריה והזדמנות להעריך את האמנות והארכיטקטורה של המדינה. בין אם אתם חובבי היסטוריה, חובבי אמנות או פשוט מעריכים יופי עוצר נשימה, טיול במתחם טירת בודה הוא חוויה שאסור לפספס.

הפוניקולר שנושא את המבקרים מעלה לארמון בודההפוניקולר שנושא את המבקרים מעלה לארמון בודה

כרטיסים לארמון בודה

הכניסה למתחם הארמון הינה ללא עלות. אך בכדי להיכנס לאטרקציות השונות בתוך הארמון (הגלריה הלאומית, הספרייה הלאומית והמוזיאון לתולדות בודפשט) ובחלק הצפוני של מתחם הטירה (כנסיית מתיאס) יש לרכוש כרטיס כניסה באתרים הרשמיים או בקופות האתרים. כמו כן, ניתן להצטרף לסיור מודרך באתר, בו תוכלו להעמיק ולהכיר את ההיסטוריה וההקשר של מתחם ארמון בודה ושלל המבנים שבו. לפניכם מוצגים כמה כרטיסים לסיורים שונים בארמון בודה, מומלץ לקרוא את המידע בעיון ולבחור את סוג הכרטיס שמתאים ביותר לצרכים ולרצונות שלכם:

סיור מודרך במתחם ארמון בודה

כרטיס זה מקנה סיור מודרך עם מדריך מנוסה במתחם ארמון בודה כרטיס זה מתאים לאלו המעוניינים לקבל הדרכה ולהכיר לעומק את מתחם ארמון בודה. הגעה עם מדריך מקנה כניסה דרך כניסת הקבוצות, לכן היא מקנה גם דילוג על התור ומעבר מהיר למתחם ארמון בודה, ככה שבימים עמוסים ייתכן וכרטיס זה נוח ומשתלם רק בזכות היותו נותן כניסה מהירה, גם עבור אלו שאינם מעוניינים בהדרכה.
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

סיור מודרך במערכת המערות של ארמון בודה

כרטיס זה מקנה כניסה למערכת המערות של ארמון בודה הכוללת סיור מודרך עם מדריך מנוסה. כרטיס זה מתאים לאלו המעוניינים לקבל הדרכה ולהכיר לעומק את מערכת המערות המסתורית והמבוכית של ארמון בודהה, ללמוד על הגיאולוגיה של הגבעה, ולבחור בפעילות קצת אחרת והרפתקנית.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

בודפשט קארד – כרטיס כניסה משולב למגוון אתרים בעיר

בודפשט קארד הוא כרטיס כניסה משולב למגוון רב של אתרים בעיר בודפשט, לרבות מוזיאון ההיסטוריה שבטירת בודה והגלריה הלאומית, אשר מאפשר כניסה נוחה במחיר נמוך יותר. עבור אתרים אשר לא כלולים בכרטיס מקנה בודפשט קארד הנחות משמעותיות. כרטיס זה מתאים ומשתלם עבור מבקרים היודעים מראש כי ברצונם לבקר באתרים רבים ברחבי העיר ובמתחם ארמון בודה באופן ספציפי במהלך הטיול שלהם.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

 

הזמנת כרטיסים לארמון בודה

המלצות "הכל על" למבקרים בארמון בודה

  • מתחם ארמון בודה הוא כנראה היעד התיירותי החשוב ביותר בעיר, והוא מציג באופן מעולה את ההיסטוריה, האדריכלות והתרבות של העם ההונגרי. לכן, הביקור בו מומלץ לכל מי שמבקר בעיר בודפשט.
  • מומלץ לבקר בעיר בודפשט באופן כללי בסוף האביב ובתחילת הסתיו (מאי-יוני וספטמבר-אוקטובר), ובכך להימנע משיא העומס התיירותי ומהחום הכבד של הקיץ. במתחם ארמון בודה באופן ספציפי שורר פחות עומס תיירותי בשעות הבוקר המוקדמות ולקראת הסגירה, ומומלץ לבקר בו בשעות אלו.
  • מומלץ להשקיע בין שלוש לחמש שעות בביקור במתחם ארמון בודה, בתלות בכמות האתרים שמשלבים בביקור.
  • מלבד שלל האתרים השונים במתחם ארמון בודה, מומלץ לבקר באתרים עירוניים חשובים נוספים כמו בית הכנסת הגדול בבודפשט (Budapest Synagog), בזיליקת אישטבן הקדוש (St. Stephen’s Basilica), המוזיאון לאמנות של בודפשט (Museum of Fine Arts Budapest) ובניין הפרלמנט ההונגרי (Hungerian Parliament). ניתן לרכוש את כרטיס בושפט קארד, אשר מקנה כניסה לאתרים רבים ברחבי העיר ומוזיל את עלות קניית כרטיסים הכוללת.
    להזמנת הכרטיס עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

    למידע נוסף אתם מוזמנים לבקר בעמוד שלנו אזורים, אתרים אטרקציות בבודפשט

  • ניתן להגיע למתחם ארמון בודה בעזרת תחבורה ציבורית: קווים M2 או H5 של הרכבת התחתית עד לתחנת Batthyány tér או קווי חשמלית 19או 41 עד לתחנת Clark Ádám tér.
  • הארמון הוא מרחב גדול מאוד ולמשפחות עם ילדים קטנים או תינוקות מומלץ להביא עגלה או מנשא. בנוסף, ייתכן כי המבנים ההיסטוריים המונומנטליים לא יעניינו במיוחד ילדים קטנים, ולכן מומלץ להכין פעילויות אלטרנטיביות למהלך השהייה באתרים אלו.
  • מתחם ארמון בודה שוכן בגדה המערבית של נהר הדנובה. אמנם אזור זה אינו אזור הלינה העיקרי והמרכזי ביותר בעיר בודפשט, אך ניתן למצוא בו אפשרויות לינה נוחות ומצוינות, בקרבה רבה למתחם הארמון ואפילו בתוכו!

    מלון B&B מומלץ, אשר מציעים חדרים נוחים ופשוטים במחירים מצוינים במרחק של כמה מאות מטרים בודדים ממתחם ארמון בודה הוא מלון Bellevue Budapest B&B.

    להזמנת לינה לחצו על קישור זה

    מלון מומלץ נוסף הוא מלון מלון ארבעה כוכבים, יוקרתי ומוקפד יותר ובעל מחירי חדרים גבוהים יותר הוא מלון Maison Bistro & Hotel, אשר שוכן ממש במתחם הארמון

    להזמנת לינה לחצו על הקישור הזה

    מלון חמישה כוכבים, בין היוקרתיים והידועים בעיר, אשר ידוע בסטנדרט הגבוה והמעולה שלו, הוא מלון Hotel Clark Budapest – Adults Only. מלון זה מומלץ לאלו שמעוניינים בחווית לינה מפנקת ויוקרתית, למבוגרים בלבד. המלון שוכן במרחק הליכה קצר ממתחם אמרון בודה

    להזמנת לינה לחצו על הקישור הזה

  • הכניסה למתחם הארמון עצמו הינה ללא עלות, האטרקציות בתוך הארמון הנן בתשלום, ואת הכרטיסים אליהן יש לרכוש בקופות האתרים.

    מחיר לכרטיס כניסה למוזיאון הטירה: 2400 פורינט.

    מחיר לכרטיס כניסה לגלריה הלאומית: 3400 פורינט

    מחיר לכרטיס כניסה לכנסיית מתיאש הקדוש: 2500 פורינט

  • כאמור, ניתן לבקר במתחם ארמון בודה (Castle hill) ללא עלות, במידה ולא מבקרים באטרקציות השונות. כמו כן, ניתן לבקר באטרקציות הזולות מבין אלו במתחם, כמו מוזיאון הטירה.
  • הארמון הוא אתר מאוד פופלרי ויכול להיות עמוס במבקרים. מומלץ לשמור חפצים את חפציכם היקרים קרוב אליכם ובתא סגור ולשים לב להישמר מפני כייסים ומפני מלכודות תיירים באזורי התכנסות.
  • מומלץ להימנע מהלגיע למתחם ארמון בודה עם רכב, שכן הוא לא נגיש לרכבים פרטיים של מבקרים ואין בו מקומות חנייה כמעט בכלל.
  • הבהרה: מתחם ארמון בודה בכללותו מכונה Castel hill, ובתוכו שוכנות שלל האטרקציות השונות המתוארות בעמוד זה כמו מוזיאון ההיסטוריה של הטירה, הגלריה הלאומית ,כנסיית מתיאש וכו’.
  • מומלץ להסתובב ברחובות ובשווקים המקסימים של מתחם הארמון. לא תצטערו!

תשובות לשאלות נפוצות על ארמון בודה

מומלץ להשקיע בין שלוש לחמש שעות בביקור במתחם ארמון בודה, בתלות בכמות האתרים שמשלבים בביקור.

מומלץ לבקר בעיר בודפשט באופן כללי במאי ויוני ובספטמבר ואוקטובר. ובכך להימנע משיא העומס התיירותי ומהחום הכבד של הקיץ. במתחם ארמון בודה באופן ספציפי שורר פחות עומס תיירותי בשעות הבוקר המוקדמות ולקראת הסגירה, ומומלץ לבקר בו בשעות אלו.

הביקור במתחם ארמון בודה מומלץ לכולם, שכן הוא אחד מיעדים התיירותיים החשובים בעיר המשלב בתוכו אמנות, היסטוריה, אדריכלות ותרבות. לכן הביקור בו מומלץ לכל מי שמבקר בעיר בודפשט.

הכניסה למתחם (הסביבה החיצונית) של ארמון בודה היא ללא תשלום. בכדי להיכנס אל תוך האתרים השונים במתחם (כנסיית מתיאש, מוזיאון הארמון, הגלריה הלאומית וכו') יש לרכוש כרטיס כניסה.

וודאי. ישנם סיורים מודרכים במתחם הארמון וסיורים מודרכים במערכת מערות המסתור של הגבעה עליה שוכן הארמון.
להזמנת סיור מודרך במתחם הארמון, עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה,

להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

להזמנת סיור מודרך במערכת המערות עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

כן, מוזיאון היסטוריה בטירת בודה והגלריה הלאומית כלולים בכרטיס בודפשט קארד.
להזמנת כרטיס עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

ארמון בודה דרך רחפן

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: השטחים הפתוחים במתחם ארמון בודה פתוחים 724, מלבד בימים בהם נערכים פסטיבלים, אז צריך לרכוש כרטיס כניסה לפסטיבל כדי להיכנס.
    האתרים במתחם ארמון בודה פתוחים בימי שליש עד ראשון משעה 10:00 עד שעה 18:00.
    כנסיית מתיאש פתוחה משני עד שבת מ09:00-17:00 וביום ראשון מ13:00-17:00
  • מחיר: הכניסה למתחם הארמון עצמו הינה ללא עלות, האטרקציות בתוך הארמון הנן בתשלום, ואת הכרטיסים אליהן יש לרכוש בקופות האתרים.

    מחיר לכרטיס כניסה למוזיאון הטירה: 2400 פורינט.

    מחיר לכרטיס כניסה לגלריה הלאומית: 3400 פורינט

    מחיר לכרטיס כניסה לכנסיית מתיאש הקדוש: 2500 פורינט

  • כתובת: Budapest, Szent György tér 2, 1014 הונגריה.
  • דרכי הגעה: קווים M2 וH5 של הרכבת התחתית עד לתחנת Batthyány tér או קווי חשמלית 19 ו41 עד לתחנת Clark Ádám tér.
  • אתר רשמי: https://budacastlebudapest.com/
  • מדי שנה ישנם מספר פסטיבלים המתרחישם בטירה, כמו פסטיבל היין בחודש ספטמבר ופסטיבל האביב בחודשי מרץ אפריל. מומלץ לבקר במתחם הארמון בעת התקיימותם של פסטיבלים!