1. עמוד הבית
  2. »
  3. הולנד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. רוטרדם, הולנד 2024 – המדריך המקיף | Rotterdam
  6. »
  7. רוטרדם, לא רק נמל ובתי קוביה – מסלול טיול בעיר הולנדית מפתיעה

רוטרדם, לא רק נמל ובתי קוביה – מסלול טיול בעיר הולנדית מפתיעה

כתבה: מיכל בן ארי מנור

רוטרדם, העיר השנייה בגודלה בהולנד, לבטח איננה היעד הראשון או אף השני והשלישי אליו מגיעים תיירים בטיול בהולנד. למעשה הרבה מאד מטיילים מדלגים על העיר, בה שוכן אחד הנמלים הגדולים בעולם, מתוך מחשבה שמדובר בעיר נמל תעשייתית ואפורה.

אז נכון שרוטרדם היא לא עיר הולנדית קלאסית עם מבנים בעלי גמלונים ותעלות קסומות כמו מאסטריכט או אוטרכט, אבל רוטרדם (ביחד עם איינדהובן) מייצגות את “הולנד החדשה”, זו שמבטאת את האדריכלות, התרבות והטכנולוגיה המודרנית שמאפיינות את הולנד בעשורים האחרונים. זוהי עיר בינלאומית, מגוונת חברתית, עם אווירה רב-תרבותית, חיי לילה תוססים והיצע קולינרי עשיר מאד.

הכנתי לכם מדריך למטייל ברוטרדם עם המלצות על אתרים ואטרקציות בעיר.

תמונה כללית רוטרדם

רוטרדם, עיר מודרנית המצייגת את הולנד החדשה.

שישים שניות על רוטרדם

רוטרדם שוכנת בדרום מערב הולנד, במרחק של כ-60 קילומטרים בלבד דרומית לאמסטרדם. נהר המאס החדש (Nieuwe Maas) חוצה אותה ויוצר מוצא אל הים הצפוני. היא שייכת למחוז “דרום הולנד” וחלק מאיזור הראנדסטאד (Randstad).
העיר הוקמה בשנת 1270 במפגש הנהרות מאס ורוטר. היא החלה ככפר דייגים קטן ובזכות הגישה לים התפתח בה נמל שברבות השנים הפך לגדול באירופה ותרם להתפתחותה ועושרה וגם זיכה אותה בכינוי “השער לאירופה”.

שכונת דלפהייבן ההיסטורית ברוטרדם

שכונת דלפהייבן ההיסטורית ברוטרדם, התחילה ככפר דייגים קטן ונעשתה ל”שער” של אירופה.

כיום חיים בה כ600 אלף תושבים. 60 אחוז מתושבי העיר הם הולנדיים, ו 40% הינם מהגרים או בני-מהגרים, התמהיל הדמוגרפי הזה מתבטא בעיר בהיבטים שונים, בין היתר בהיצע הקולינרי המגוון.
על אף שהיא העיר השנייה בגולדה בהולנד, היא איננה סובלת מתיירות יתר כמו אמסטרדם ולמען האמת היא לא ממש עיר תיירותית, אם כי מבחינת תשתיות תיירות (מלונות, מסעדות, תחבורה ציבורית, מוזיאונים וחנויות) היא אינה נופלת מאמסטרדם.

אוכל ומסעדות ברוטרדם

מתחם מסעדות ברוטרדם, מגוון קולינרי עשיר ביותר.

ייחודה של העיר ומה שהכי בולט בה (תרתי משמע) הם המבנים המודרניים והמיוחדים שמפארים את קו הרקיע שלה.
רוטרדם הופצצה קשות במהלך מלחמת העולם השנייה והמרכז העתיק שלה נהרס כמעט כליל. לאחר המלחמה הוחלט לא לשקם ולשחזר את מה שהיה אלא לעצב ולבנות את העיר מחדש, מה שהפך אותה למגרש משחקים עבור אדריכלים, שבנו בה במשך השנים מבנים מודרניים כיד הדימיון הטובה עליהם.
המבקר כיום בעיר ימצא בה יצירות אדריכליות מיוחדות שמאפיינות עשורים שונים וסגנונות אדריכליים שונים – כמו למשל מגדל היורמאסט, בתי הקוביה, גשר ארסמוס והרכש הכי חדש של העיר – Depot Boijmans Van Beuningen.

קו הרקיע של רוטרדם

קו הרקיע של רוטרדם, בולט בייחודיותו.




אטרקציות ואתרים במרכז העיר של רוטרדם

תחנת הרכבת – Rotterdam Centraal

כל סיור במרכז רוטרדם מתחיל בתחנת הרכבת המרשימה של העיר. תחנת הרכבת המרכזית של רוטרדם נבנתה ב1957 אך נסגרה ב2007. המבנה העכשווי של התחנה נבנה ב2012 והוא מפורסם בשל גג המתכת המנצץ שלו שחותך את השמיים כמו להב. בתחנת הרכבת נמצאת גם לשכת מידע לתיירים.

תחנת הרכבת של רוטרדם

תחנת הרכבת של רוטרדם וגג המתכת המפורסם שלה.

רובע קול COOL

צמוד לתחנת הרכבת נמצא רובע קול, המהווה את הלב המסחרי והתרבותי של העיר. רובע קול הוא מרכז שוקק של בוטיקים לאופנה, רשתות  אופנה גדולות, חנויות כלבו, מסעדות, בתי קפה, ברים, תיאטראות ובתי קולנוע.

הרובע תחום משני צדדיו על ידי שתי תעלות, לאורכן תמצאו אדריכלות מעניינת מתקופות שונות. שני המדרחובים העיקריים של הרובע, בהם מתרחשת רב סצינת השופינג של מרכז העיר הם Lijnbaan ו Beurstraverse.

רובע קול ברוטרדם

רובע קול, הלב המסחרי והתרבותי של רוטרדם.

תעלת Westersingel

תעלת Westersingel, היא התעלה המערבית שתוחמת את רובע קול. לאורך התעלה מתפתל שביל הפסלים שכולל פסלים של פסלים ידועים, כדוגמת אוגוסט רודן. בשדירה המקבילה לתעלה, שדירת Mauritsweg היפה, תמצאו מבנים המאתגרים את חובבי הקווים הישרים באדריכלות, כמו למשל כנסיית  Pauluskerk שממש לא נראית כמו כנסייה קלאסית, אלא כמו קוביית עץ מוזרה.

מערבית לשדירת Mauritsweg ותעלת Westersingel נמצאים הצ’יינהטאון ורובע אאודה וסטן, רבעים רב תרבותיים, בהם תמצאו מגוון מועדוני לילה ומקומות למוזיקה חיה, חנויות בוטיק, וינטג’ ועיצוב, גלריות קטנות וטרנדיות, בתי קפה, קופי שופס וכמובן מסעדות אסייתיות. הרחוב שחוצה את הרבעים –  West-Kruiskade, הוא מוזיאון פתוח של אמנות רחוב המספקת צבעוניות למבנים המונוכרומטיים והמכוערים שנבנו בשנות השישים והשבעים.

תעלה ברוטרדם

 תעלת Westersingel בשעה הכחולה לפני הזריחה ברוטרדם.

בית העירייה – Stadhuis

בצד השני של רובע COOL, לא רחוק מהתעלה המזרחית, נמצא בית העירייה של רוטרדם, אחד המבנים הציבוריים היחידים במרכז העיר שלא נהרסו במלחמת העולם השנייה. זהו מבנה בסגנון ניאו-רנסנס שנבנה בשנת 1914, ולו חצר פנימית מטופחת וירוקה, עם פסלים נאים. מול בניין העירייה ישנה רחבה גדולה בה נערכים שווקים.

כתובת: Coolsingel 40

Town Hall Of Rotterdam

בית העירייה ברוטרדם, מהמבנים הבודדים ששרדו את ההפצצות במלחמת העולם השנייה.

Timmerhuis

מבנה מגורים מודרני שתוכנן על ידי פירמת האדריכלים OMA של האדריכל הנודע רם קולהאס. המבנה המרהיב משלב בין פלדה לזכוכית וכולל בתוכו גם את ‘מוזיאון העיר’ החדש וחנויות ומסעדות בקומה התחתונה.

כתובת: Halvemaanpassage 1

Timmerhuis רוטרדם

Timmerhuis, שילוב מושלם בין פלדה לזכוכית.

Schielandshuis

חבוי בין בניינים רבי קומות מודרניים, ה-Schelandhuis הוא אייקון היסטורי, מבנה ציורי קטן, מהמאה ה17. המבנה עמד בפני הריסה, אך בלחץ תושבי העיר שומר וכיום הוא משמש, בין היתר, כלשכת התיירות ומרכז המידע לתייר של העיר.

כתובת: Korte Hoogstraat 31

Rotterdam Schielandshuis

Schelandhuis בחורף, כיום משמש כלשכת התיירות ומרכז המידע לתייר של העיר.

שוק האוכל – Markthal

אחד האתרים שאסור לפספס בביקור ברוטרדם הוא ה- Markthal – שוק האוכל המקורה הגדול ביותר בהולנד. השוק, שנמצא בקומות התחתונות של מבנה מגורים סופר מודרני, נבנה בשנת 2014 והוא כולל דוכני אוכל מרחבי העולם וחנויות לממכר מזון. הסיבה האמיתית לביקור במבנה היא התקרה המרהיבה בצורת פרסה, המעוטרת ביצירת אמנות עמוסה בדימויים מעולם הקולינריה, מעשה ידיהם של שני אמנים הולנדים. 

מחוץ למבנה נמצאת רחבת שוק גדולה, בה מתקיים בימי שלישי ושבת שוק מסורתי נחמד וגדול, שוק Blaak.

כתובת: Dominee Jan Scharpstraat 298

Colorful Ceiling And Side Wall Inside Markthal, Rotterdam, Netherlands

שוק האוכל ברוטרדם וקירותיו המעוטרים יצירות אמנות מתחום הקולינריה, מרהיב ביופיו.

בתי הקוביה – Kubus Woningen 

אי אפשר לבקר ברוטרדם מבלי לסמן וי על בתי הקובייה המפורסמים, שנחשבים לסמלים הארכיטקטוניים הכי מזוהים עם העיר. המבנים, הבולטים למרחוק בזכות צבעם הצהוב, תוכננו על ידי האדריכל Piet Blom ונבנו בשנים 1978-1984.  

האדריכל רצה לתכנן כפר בתוך העיר ועיצב את הבתים כמו עצים בתוך יער. אני לא בטוחה שיער זה הדימוי הראשון שקופץ לראש כאשר רואים את הקוביות (40 קוביות סה”כ, בגדלים שונים), אבל המתחם מאד פוטוגני ומה שמפתיע שאנשים אכן מתגוררים בבתים המשונים הללו.

כל דירה בנויה בזווית של 45 מעלות. בכל קובייה יש 3 קומות, עם סלון ומטבח, חדרי עבודה ושינה, שרותים, מקלחת, חדר כביסה וחדר או גינה קטנים על הגג.

אחד הבתים הוסב למוזיאון Kijk-Kubus שמדגים גם איך נראה בית כזה מבפנים.

כתובת: Overblaak 70

בתי הקוביה רוטרדם

מתחם בתי הקוביה ברוטרדם,הסמל הארכיטקטוני של העיר.

Central Library Rotterdam

מבנה משנות השמונים עם קונסטרוקציה של צינורות פלדה צבעונים שמזכיר מאד את מרכז פומפידו בפריז. זוהי אחת הספריות הגדולות ביותר בהולנד. במשולש בין היכל האוכל, בתי הקובייה והספריה, תפגשו עוד בניין מעניין שצורתו כצורת עיפרון ולכן הוא מכונה “בית העיפרון”.

כתובת: Hoogstraat 110

הספרייה המרכזית רוטרדם

הספרייה המרכזית ברוטרדם, מעוטר צינורות פלדה צבעוניים.

כנסיית Laurenskerk

כנסיית סנט לורנס,שנבנתה בין 1449 ל-1525, היא הבניין היחיד מתקופת ימי הביניים ברוטרדם. התמונות של הכנסייה שנפגעה קשות במלחמת העולם השנייה ושחזורה הפכו לסמל של כל מה שנאלצו לעבור העיר ואנשיה.

כתובת: Grotekerkplein 27

קתדרלת סנט לורנס רוטרדם

כנסיית סנט לורנס,המבנה העתיק ביותר ברוטרדם.

להזמנת כרטיסים לקתדרלת סנט לורנס לחצו כאן

Market Binnenrotte

השוק הגדול ביותר בהולנד. שוק שנערך בימים שלישי ושבת וכולל מעל 250 דוכנים של ירקות, פירות, דגים, גבינות, פרחים וגם בגדים ותכשיטים. יש בשוק גם איזור של שוק פשפשים ויד שנייה.

כתובת: Binnenrotte 101

כנסיית סנט לורנס,המבנה העתיק ביותר ברוטרדם.

שוק ביננרוטה,השוק הגדול ביותר בהולנד.

Luchtsingel 

גשר Luchtsingel הצהוב, הינו גשר עץ יפהפה, שמיועד להולכי רגל, באורך של 390 מטר. הגשר מחבר את מרכז העיר לצפונה ועל ידי כך מחזיר לחיים אזור שנזנח. הגשר חוצה מספר מתחמים מעניינים – Luchtpark Hofbogen – פארק עירוני ירוק וגן ירק אקולוגי שהוקם על גג תחנת הרכבת Hofbogen לשעבר. ו- De Hofbogen אחד המיזמים הטרנדיים של רוטרדם, ששימש בעבר כגשר רכבת וכיום מהווה בית ליזמים יצירתיים שפתחו בקשתות של הגשר חנויות אופנה, עיצוב ובתי קפה.

כתובת הגשר: Schiekade 1

כתובת דה הופבוחן: Raampoortstraat 30

Luchtsingel רוטרדם

גשר Luchtsingel הצהוב,חוצה מספר מתחמים מעניינים ומחבר בין מרכז העיר לצפונה.

אטרקציות, מוזיאונים ואתרים בדרום העיר ולאורך הנהר

ממרכז העיר קל מאד להגיע לחלקים של העיר, שנמצאים מדרום לרחובות Westblaak וBlaak, הכוללים את הרובע הימי, פארק המוזיאונים, הדאונטאון ואיזור הנהר. תמצאו שם מוזיאונים רבים, גשרים, ואטרקציות שייט. סביב נמל Leuvenhaven נמצא האיזור הדרום המזרחי של רוטרדם, שחובר למרכז העיר על ידי גשר ארסמוס ותעלת ה- Maas. האיזור, בו מתעתדים להיבנות פרוייקטים חדישים של מגורים ובילוי, הוא מפגן מרהיב של גורדי שחקים.

המוזיאון הימי – Maritime Museum

המוזיאון הימי הוא מוזיאון מקסים ואינטראקטיבי לכל המשפחה, הממוקם בנמל העתיק והגדול ביותר בעיר, המשמש גם כמוזיאון פתוח. הספינות והמנופים הישנים בנמל מאפשרים לחוות כיצד החל הנמל הבינלאומי של רוטרדם במקום זה ממש. המוזיאון מספר את הסיפור ההיסטורי של רוטרדם והקשר שלה לים, כמו גם את הסיפור ההולנדי וחלקה של רוטרדם בו.

במוזיאון תמצאו מעל מיליון מוצגים הקשורים לים או לעולם התחבורה הימית ואף תוכלו לבקר בספינה מהמאה ה 19 של חיל הים ההולנדי.

כתובת: Leuvehaven 1

המוזיאון הימי ברוטרדם

המוזיאון הימי ברוטרדם, מציג מעל מיליון מוצגים הקשורים לים או לתחבורה ימית.

להזמנת כרטיסים למוזיאון הימי ברוטרדאם לחצו כאן

Witte de Withstraat 

Witte de Withstraat הוא אחד מהרחובות המקסימים בדאון טאון של רוטרדם. תמצאו בו שפע של בתי קפה, מסעדות, ברים, גלריות, חנויות וינטג’ ובוטיקי אופנה אוונגרדיים. הרחוב גם מכונה “ציר האמנות” של העיר, כי הוא מחבר בין המוזיאון הימי לפארק המוזיאונים, מרופד בגלריות וכולל שפע של אמנות רחוב על הקירות. ברחוב נמצא גם Witte de With Center for Contemporary Art – מוזיאון לאמנות מודרנית.

 Witte De WithstraatWitte de Withstraat ברוטרדם, ציר האמנות של העיר.

פארק המוזיאונים

פארק ירוק ובו נמצאים מספר מוזיאונים במבנים מרשימים כשלעצמם:

מוזיאון Boijmans Van Beuningen

מוזיאון לאומנות משנות ה-30 של המאה ה-20, עם אוספים של יצירות מופת הולנדיות ואירופיות, מימי הביניים ועד היום. המוזיאון סגור לרגל שיפוצים.

מוזיאון הטבע 

המוזיאון ממוקם בתוך ווילה ומציג מאובנים, שלדים ומגוון חיות – ציפורים, דגים, זוחלים, חרקים ויונקים.  יש בו חדר פלאות מיוחד וגם תערוכות מתחלפות בנושאים שונים.

Kunsthal Rotterdam

קונסטהל רוטרדם הוא אייקון של אדריכלות מודרנית. הבניין ממוקם בקצה פארק המוזיאונים וה-Westzeedijk היפה. תמיד יש בו כמה תערוכות מעניינות – גדולות וקטנות – בו-זמנית, ממאסטרים ותיקים ועד לאמנים עכשוויים, ממעצבים חדשניים ועד צלמים מרתקים. 

Het Nieuwe Instituut – HNI

HNI הוא המכון לארכיטקטורה, עיצוב ותרבות דיגיטלית של רוטרדם. זהו שילוב בין מוזיאון, ספרייה וארכיון. המכון, שפונה לקהל של אדריכלים, מעצבים וחובבי התחומים הללו,  מציג את החלל האנושי בדרכים שונות ומרתקות, בעזרת שרטוטים, מודלים, סדנאות ועוד. המכון כולל שבעה אולמות תצוגה גדולים, המכילים בתוכם עשרות תצוגות שונות.

Chabot Museum

מוזיאון לאמנות השוכן בוילה יפה בסגנון מודרניסטי ומציג יצירות אמנות אקספרסיוניסטיות.

Chabot Museum

 Chabot Museum. וילה יפה, ומגוון יצירות אמנות אקספרסיוניסטיות בתוכה.

Depot Boijmans Van Beuningen

המבנה הכי חדש, הכי עגול והכי מושך תשומת לב כיום ברוטרדם הוא Depot Boijmans Van Beuningen שהחזית שלו המורכבת מעשרות אלפי מראות מושכת צלמים ואינסטגרמרים.

Depot Boijmans Van Beuningen הוא מחסן אחסון האמנות הראשון בעולם המציע גישה לאוסף שלם ללא התערבות של אוצר. בניגוד למוזיאון, לא מתקיימות כאן תערוכות, אבל הציבור יכול לעיין – עצמאית או עם מדריך – ב-151,000 חפצי אמנות. בינינו, עם כזו חזית מנצנצת, רב האנשים יישארו לצלם בחוץ ולא ייכנסו לתוך המבנה. הדיפו הוא חלק מפארק המוזיאונים של רוטרדם המתואר לעיל.

כתובת: Museumpark 1

Construction Of A New Depot Building By Museum Boijmans Van Beuningen In Rotterdam

 Depot Boijmans Van Beuningen, קו הרקיע של העיר משתקף במבנה הזכוכית הגדול.

גשר ארסמוס – Erasmusbrug

גשר מיתרים יפהפה באורך של 850 מטר המהווה את אחד הסמלים המודרנים של העיר. הוא חוצה את נהר המאאס ומחבר בין החלק הצפוני והדרומי של העיר. הגשר מפורסם בזכות עמוד פלדה בגובה של 139 מטר שצורתו וצבעו הלבן העניקו לו את הכינוי “הברבור”. מזוויות מסוימות נראה כאילו הגשר בנוי רק על גדה אחת של הנהר ולא מגיע לצד השני.

בין גשר ארסמוס לגשר האדום (Wilemsburg) ישנה טיילת יפה באורך כמה עשורת מטרים שנעים לצעוד עליה. 

Iconic Skyscraper And Bridge Against Sky In Rotterdam

גשר ארסמוס, מחבר בין צפון ודרום העיר.

Remastered

Remastered הוא אטרקציה חדשה, הנמצאת מתחת לגשר ארסמוס, במתחם שגודלו מעל 1500 מ”ר. Remastered היא חוויה ייחודית, בת 60 דקות, שבה מיטב האמנים הדיגיטליים ההולנדים יצרו עולם חדש ואינטראקטיבי תוך כדי הישענות ומחווה ליצירות המופת של האמנים ההולנדים המפורסמים – ואן גוך, רמברנדט, מונדריאן ואחרים.

כתובת: Willemsplein 79

 

להזמנת כרטיסים לremastered לחצו כאן

מוזיאון העולם – Wereldmuseum

במוזיאון העולם מרוכזות יצירות אומנות מכל רחבי העולם, משנת 1885 ועד היום. יותר מ-200,000 פרטי אומנות ממתינים לכם במוזיאון שנותן טעימה ממדינות ותרבויות שחלקן כבר לא קיימות על המפה.

כתובת: Willemskade 25

מוזיאון העולם, מגוון יצירות אומנות מכל קצוות תבל.

מוזיאון הצילום ההולנדי

מוזיאון הצילום נמצא בבניין לאס פלמאס המרשים והתעשייתי, שהיה פעם בניין הסדנאות של קו האוניות הולנד-אמריקה ושופץ לחלוטין בשנת 2006. במוזיאון ישנו אוסף מרשים של יותר מ-5.5 מיליון תמונות. המוזיאון מציג צילום על כל היבטיו. צילום היסטורי ועכשווי, הולנדי ובינלאומי.

כתובת: Statendam 1

ss Rotterdam

ss Rotterdam היא ספינת הדגל לשעבר של קו הולנד-אמריקה. ספינת קיטור זו נבנתה בשנת 1959 ברוטרדם עצמה והייתה פעילה עד שנת 2008.

הספינה מתפקדת היום כמלון, מסעדה ומקום אירועים. המרפסת על הסיפון, הכוללת בריכה קטנה, מציעה נוף ייחודי של העיר. השטחים הציבוריים באונייה, כולל המסעדות, פתוחים לקהל הרחב. ה-ss רוטרדם מציעה גם סיורים שונים בסיפונים, במסדרונות, באולמות וברציפים.

כתובת: Maashaven

The SS Rotterdam V In Rotterdam Harbor

. ss Rotterdam, ספינת הדגל שהוסבה למלון.

מגדל היורמאסט – Euromast 

מגדל היורסמאט שנבנה בשנות השישים ומתנוסס לגובה של 185 מטר, מציע נקודת תצפית מרשימה על העיר, הנמל והים, אליה מגיעים במעלית שקופה. 

התצפית הגבוהה ביותר נמצאת בקודקוד המגדל, וקצת מתחתיה, ישנה תצפית נוספת הממוקמת במסעדה. מהמגדל ניתן לרדת במעלית השקופה, אבל מי שמחפש אתגרים יוכל לרדת ממנו בסנפלינג או אומגה, הנחשבים להכי גבוהים באירופה.

כתובת: Parkhaven 20

Exterior Of The Euromast Tower In Rotterdam, Zuid Holland, The Netherlands, Europe

מגדל היורומאסט. נקודת תצפית מרשימה, וירידה אתגרית בדרך למטה.

להזמנת כרטיסים ליורומאסט ברוטרדאם לחצו כאן

Het Park

אחד המקומות לתפוס שלווה ברוטרדם הוא Het Park השוכן קרוב למגדל ה-Euromast, הפארק תוכנן בשנת 1852 בהשראת סגנון הנוף האנגלי. עם השנים נוסף לו גן בוטני, גן בסגנון צרפתי וגן היסטורי מלא בהפתעות. בפארק יש בתי קפה ונערכים בו פסטיבלים וארועים שונים.

כתובת: Kievitslaan

The Park Rotterdam

het park ברוטרדם, מקום לתפוס שלווה.

המרינה הישנה של רוטרדם – Historisch Delfshaven

המרינה הישנה היא אחד המקומות הבודדים בעיר, בהם שרדו בתים עתיקים שלא נחרבו במלחמה. זהו מקום עתיר בהיסטוריה, ממנו יצאו הספנים ההולנדים אל עבר אמריקה. כיום הבתים הישנים לאורך תעלת Voorhaven מאכלסים חנויות יד שנייה, בוטיקים מיוחדים, גלריות ובתי קפה. זהו אחד המקומות המקסימים והציוריים לבקר בהם במהלך ביקור ברוטרדם, האיזור היחיד בעיר שנראה כמו אמסטרדם או אוטרכט.

Old Historic District Delfshaven In The City Of Rotterdam.

המרינה הישנה בדלפסהייבן, מראה של עיר הולנדית קלאסית.

Dakpark

פארק על גג שנמצא בגובה של 9 מטרים. פארק הגג מציע נופים מרהיבים של הנמלים והבניינים רבי הקומות שמסביב. אורכו של הפארק 1,200 מטר ורוחבו 85 מטר, והוא פארק הגג הציבורי הגדול באירופה. אפשר לעשות בו פיקניקים, ברביקיו, לטייל או להשתזף. לילדים יש מגרש משחקים ומפל שבו הם יכולים להשתכשך.

יש בו גם כמה גנים יפים וגינות ירק ואפילו כבשים שרועות בו. כאשר יש רוח חזקה, אפשר לברוח ל’חדר החום’ – גן מוקף חומה עם צמחים ים תיכוניים. 

כתובת: Vierhavensstraat 79

Shops And Park In Rotterdam West

דקפארק,פארק הגג הציבורי הגדול באירופה.

אפשרויות שייט ברוטרדם

ברוטרדם יש מספר לא מבוטל של אפשרויות בהן תוכלו לשוט ולחוות את מעיר מהזווית של הנהר: 

האופציה המדליקה: באוטובוס אמפיבי של Splash Tours BV. האוטובוס מתחיל ביבשה, בסיור בנמל ואז יורד למים, שט בנמל וחוזר ליבשה.

האופציה המשמינה: בשייט בספינת פנקייקים.

האופציה המהירה: בשייט מהיר בספינת ספידו.

האופציה היעילה: בשייט איטי יותר במונית מים שתביא אתכם ממקום למקום. 

האופציה ההיסטורית: שייט על הנהר בספינה עתיקה.  

האופציה החינוכית: בסיור מושט ומודרך בנמל רוטרדם או על הנהר. יש כמה וכמה אופציות לסיורים מושטים ברוטרדם: חלקם משלבים סיור בנמל רוטרדם השוקק (למשל כאן), במהלכו תעברו דרך הרציפים והמספנות שבהן נמצאות אלפי מיכליות עמוסות כל טוב, סיורים אחרים מתרכזים רק בחלק של הנהר וכוללים גם משקאות וחטיפים על הסיפון.

סיור שיט ברוטרדםשיט לאורך נהר מס ברוטרדם, העיר מציעה מבחר אפשרויות שונות ומגוונות.




אטרקציות לילדים ולכל המשפחה ברוטרדם

מיניוורלד – Miniworld Rotterdam

מיניוורלד רוטרדם הוא עולם מיניאטורי מקורה המציג את המבנים הידועים של העיר, את הנמל ואת הפולדרים וייחודו בכך שהוא מאפשר לראות איך נראתה רוטרדם לפני מלחמת העולם השנייה. אם ביקרתם במדורדאם אז אין טעם לבקר גם במיניוורלד, אבל אם פסחתם על מדורדאם ואתם אוהבים את הז’אנר, ביקור במיניוורלד יכולה להיות אופציה חביבה, בעיקר כי המקום קרוב מאד לתחנת הרכבת המרכזית וניתן להתחיל או לסיים בו את הביקור בעיר.

כתובת: Weena 745

להזמנת כרטיסים למיניוורלד ברוטרדם לחצו כאן

גן החיות בליידורפ – Diergaarde Blijdorp

גן החיות של רוטרדם נחשב לאחד מגני החיות העשירים בהולנד. הגן מחולק לשישה איזורי אקלים שונים ובעלי החיים נמצאים בסביבות המעוצבות לפי אזורי המחייה הטבעיים שלהם. אחד מהאיזורים המושקעים ביותר הוא האזור הימי הבנוי כמנהרה תת-ימית, העוברת תחת אקווריום ענק, המכיל 3 מיליון ליטר של מי ים. גן החיות של רוטרדם גם תומך במספר פרוייקטים לשימור הסביבה ושימור חיות הבר.

כתובת: Blijdorplaan 8

Iconic Columns With Stylized Animals Of The Old Entrance Of Rotterdam Zoo Blijdorpגן החיות ברוטרדם. מגני החיות העשירים בהולנד.

להזמנת כרטיסים לגן החיות של רוטרדם לחצו כאן

המרינה של הילדים –  Kids Marina 

המרינה של הילדים, שצמודה למוזיאון הימי, מאפשרת לילדים קטנים להרגיש כמו קפטיין של ספינה. כל ילד בוחר באיזו סוג סירה חשמלית הוא רוצה לשוט (סירת משטרה, סירת טיולים, סירת גרר וכד’) ומשיט אותה בנמל המיניאטורי. כל “הפלגה” אורכת 15 דקות.

כתובת: Leuvehaven 1a

וגם:

  • מגדל היורמאסט
  • המוזיאון הימי
  • Remastered
  • אחד מסוגי השייט לעיל
  • למתבגרים חובבי אינסטגרם – בתי הקוביה, Markthal וDepot Boijmans Van Beuningen

קינדרדייק  – Kinderdijk

לא רחוק מרוטרדם נמצא ה-קינדרדייק, אתר טחנות הרוח הגדול בהולנד. האתר כולל מסלול הליכה בין 20 טחנות רוח. אחת מהטחנות פתוחה לקהל וניתן לראות את אופן פעולתה מבפנים.  יש אפשרות להגיע לקינדרדייק בשייט בספינה שיוצאת מרוטרדם.

פסטיבלים ברוטרדם

רוטרדם מארחת מבחר פסטיבלים כשהמעניינים והחשובים ביניהם הם:

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי המתקיים בינואר, פסטיבל הג’אז בים הצפוני שנערך בחודש יולי, קרנבל הקיץ של רוטרדם המתרחש ביולי-אוגוסט.

לאורך כל השנה מתקיימים בעיר פסטיבלים וארועי אמנות ומוזיקה רבים, הן באולמות הגדולים (כמו אולם א-הוי שאירח את האירוויזיון), הן במוזיאונים וחללים גדולים שעברו שיפוץ והן במחסנים וממגורות ישנות, גגות, מבנים נטושים ו’גנים סודיים’. רוטרדם היא בכל המובנים ‘עיר ללא הפסקה’.

תוכנית הפסטיבלים המלאה של רוטרדם

כמה המלצות שלי למי שרוצה לבקר ברוטרדם

איך מגיעים לרוטרדם

הדרך הנוחה ביותר להגיע לעיר היא ברכבת מהירה מאמסטרדם (רק עשרים דקות נסיעה!!!!), לבלות בה כיממה ולחזור לאמסטרדם (או להמשיך לעיר קרובה אחרת,כגון האג או ליידן). פחות מומלץ להתנייד ברכב בעיר ולכן אם הגעתם לרוטרדם ברכב, כחלק מטיול משפחתי בהולנד, עדיף לחנות את הרכב באחד מהחניונים בפאתי העיר, לקחת רכבת לתחנת הרכבת המרכזית ולהמשיך לטייל ברגל ובתחבורה ציבורית. אם אתם רוצים לצאת לאזור הכפרי ולעיירות הקטנות על חוף הים אנו ממליצים לכם להשכיר רכב בעיר ולטייל איתו במרחב זה. עוד על השכרת רכב ברוטרדם תוכלו לקרוא כאן.

מומלץ לרכוש את ה – Welcome Card של רוטרדם, כרטיס המקנה נסיעה חופשית בכל קווי האוטובוסים, החשמליות ורכבת המטרו התחתית, כמו גם הנחות של עד 50% הנחה בכ-50 אטרקציות ברוטרדם כולל מוזיאונים ומסעדות. לרכישת הwelcome card של רוטרדם לחצו כאן.

למי מתאים לבקר ברוטרדם?

  • חובבי אדריכלות מודרנית.
  • חובבי אמנות (יש ברוטרדם מוזיאונים משובחים לאמנות).
  • חובבי קולינריה בינלאומית.
  • למי שנמאס מערים הולנדיות קלאסיות ורוצה לגוון.
  • משפחות עם ילדים – יש ברוטרדם כמה וכמה אטרקציות לכל המשפחה ובתכנון נכון גם משפחות עם ילדים יוכלו ליהנות בה.

איפה לנים ברוטרדם?

ברוטרדם ישנם כ-150 מקומות לינה מסוגים שונים – מלונות, דירות ואפשרויות הארחה נוספות. אפשרות הלינה הנפוצה ביותר הינה מלונות (למשל citizenM Rotterdam), מבחינת המלונות מרביתם הם מלונות בעלי דירוג של שלושה כוכבים (כמו מלון Hotel Breitner), כך שלמי שמחפש מלון שכזה יש יותר אפשרויות לבחור מתוכן.
האזור המרכזי סביבו מרבית התיירים בוחרים ללון הינו מרכז רוטרדם ובמיוחד ליד כיכר Hofplein, בין המקומות המומלצים באזור זה ניתן למנות את מלון חמישה כוכבים Hilton Rotterdam. ככל שמקום הלינה יהיה קרוב יותר לאזור זה כך לרוב גם המחיר שלו יעלה. בעבור מי שמחפש אזורים אשר מעט יותר מרוחקים ממרכז רוטרדם אך עדיין קרובים מספיק להגעה נוחה אליו אפשרות טובה יכולה להיות לינה במערב רוטרדם, בין המקומות המומלצים באזור זה ניתן למנות את מלון שלושה כוכבים Hotel Van Walsum. במידה ואתם מגיעים לרוטרדם עם רכב אנו ממליצים לבחור מקום לינה עם חניה, למשל מלון ארבעה כוכבים nhow Rotterdam, מלון ארבעה כוכבים Room Mate Bruno ומלון שלושה כוכבים The James Rotterdam. לקריאה נוספת אודות אפשרויות לינה ברוטרדם לחצו כאן

 

על כותבת הכתבה: 

מיכל בן ארי מנור. עורכת מדור מוד-תיירות ברשת 13 ועורכת אתר רואה עולם

ליצירת קשר עם מיכל