רוטנבורג על הטאובר, גרמניה – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | Rothenburg

המדריך המקוצר לתייר

רוטנבורג אוב דר טאובר (Rothenburg ob der Tauber), או בקיצור – רוטנבורג – היא עיירה ציורית על הדרך הרומנטית של גרמניה שמפורסמת בארכיטקטורת ימי הביניים השמורה והקסם האופף את הרחובות. עיירה קסומה זו מושכת מבקרים מכל העולם בזכות הרחובות המרוצפים, בתי העץ והחומות המבוצרות שלה. רוטנבורג מתוארת לעתים קרובות כעיירת אגדות, המציעה הצצה לתקופה שחלפה. האווירה הקסומה של העיירה, במיוחד במהלך חג המולד או כאשר היא מוארת בלילה, הופכת אותה ליעד אהוב גם בחורף למרות הקור והשלג. מדובר באחד מאזורי הטיול הפופולאריים באזור הדרך הרומנטית אליהם יוצאים סיורים מודרכים (ולכן כדאי להזמין מקום מראש, ראו כאן מספר אופציות עם אפשרות ביטול בחינם). אולם יש עוד דברים לעשות באזור למי שבוחר להגיע ליותר מיום טיול אחד, למשל לטייל בחומות העיר ולהנות מהנוף הנשקף, להיכנס למוזיאון הפשע (Medieval Crime Museum) לחובבי הז’אנר או למוזיאון חג המולד (Christmas Museum) למי שרוצה לראות קישוטים מכל הזמנים שיש בו אווירת חג לאורך כל השנה. בנוסף רוטנבורג היא נקודת יציאה מעולה לצפון הדרך הרומנטית למקומות כמו וירצבורג ולעמק טאובר בכלל – בו אפשר להנות משבילים רבים – גם שבילים רגליים וגם שבילי אופניים.

רוטנבורג

רוטנבורג הציורית – יעד חובה בדרך הרומנטית

טיולי יום לרוטנבורג על הטאובר

מאחר ורוטנבורג על הטאובר מהווה מוקד משיכה כה משמעותי לתיירים, ישנם מספר סיורים מאורגנים שיוצאים אל רוטנבורג ממינכן או פרנקפורט. טיולי היום לרוטנבורג פופולאריים מאוד כיוון שהם מאפשרים הגעה נוחה ללא צורך בהשכרת רכב ו/או נסיעה בתחבורה ציבורית. ישנן מספר אפשרויות לסיורים אילו, חלקם יתמקדו ברוטנבורג בלבד, וחלקם ילוו בנקודת עניין אחת או שתיים נוספות או זמן חופשי. לרוב מדובר בסיור של יום שלם – בין 9 ל-11 שעות שעובר ברוטנבורג וגם בעיירות נוספות ואטרקציות בדרך הרומנטית, למשל נורדלינגן או ארמון וירצבורג (Würzburg Residence). בשל הפופולאריות של הסיורים הללו מומלץ להבטיח את מקומכם מראש (ראו כאן מספר אפשרויות עם ביטול בחינם), בקיץ כדאי להזמין אפילו כמה שבועות מראש.

ארמון וירצבורג

ארמון וירצבורג היפה – חלק מסיורי היום עוברים גם בו

איך מגיעים לרוטנבורג על הטאובר

ישנן כמה דרכים בהן ניתן להגיע לרוטנבורג באופן מאורגן או עצמאי.

הגעה בסיור יומי מאורגן – הדרך המפנקת והמסקרנת (אבל היקרה)

ניתן כאמור להגיע לרוטנבורג כחלק מטיול יום מאורגן ממינכן או פרנקפורט (למשל סיור פופולארי זה). זו אופציה יקרה אומנם, ומאפשרת פחות גמישות מאחר ומוגבלים בזמן בו מבלים ברוטנבורג, אבל זו אופציה נוחה ופופולארית מאוד, ולכן כדאי להזמין מקום מראש, במיוחד בקיץ.

תחבורה ציבורית – הדרך הזולה

אפשר להגיע עם אוטובוס שיוצא מנירנברג, העיר הגדולה הסמוכה, אך אם מגיעים מערים אחרות בגרמניה לרוב הנסיעה כוללת החלפה של לפחות שני קווים – תלוי מאיפה יוצאים. מלבד נירנברג אין מהערים הגדולות של גרמניה אוטובוס או רכבת ישירים לרוטנבורג, צריך להגיע עם תחבורה ציבורית לעיירה Dombühl ומשם לקחת אוטובוס שמגיע לרוטנבורג. ניתן לבדוק את אפשרויות ההגעה השונות, הזמנים בהם יש תחבורה ציבורית ואף להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה (מומלץ, במיוחד בקיץ).

רכב שכור – האופציה הנוחה והגמישה ביותר

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי לרוטנבורג היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים במינכן או ממינגן משם מרבית התיירים שמגיעים למקום יוצאים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשים של הכל על.

מלונות ברוטנבורג על הטאובר

בקרב מי שבוחר להגיע באופן עצמי לרוטנבורג יש רבים שבוחרים ללון באזור, ונהנים ממה שיש לרוטנבורג להציע או יוצאים מכאן לטיולים נוספים באזור הדרך הרומנטית. האזור המרכזי בו תיירים רבים בוחרים לקחת מלון או דירה הוא אזור כיכר השוק (Marktplatz). כמה ממקומות הלינה המומלצים ברוטנבורג הם Hotel Reichs-Küchenmeister, Hotel Altes Brauhaus garni או Hotel BurgGartenpalais למי שמחפש מלון ברמה גבוהה, Burghotel, Historik Hotel Goldener Hirsch או Romantik Hotel Markusturm למי שמחפש מלון שלושה כוכבים, Hotel Zum Breiterle או Hotel Sonne למי שמחפש מקום פשוט ונעים, ו-Gästehaus Edelzimmer או Gästehaus am Plönlein למי שמעדיף לקחת דירה. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.

כיכר השוק ברוטנברג

כיכר השוק של רוטנבורג – אזור הלינה הפופולארי