1. עמוד הבית
  2. »
  3. גרמניה 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. דרזדן, גרמניה – מה עושים באזור, איך מגיעים ואיפה ישנים | Dresden
  6. »
  7. הפארק הלאומי סקסון שוויץ, גרמניה – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | Saxon Switzerland National Park

הפארק הלאומי סקסון שוויץ, גרמניה – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | Saxon Switzerland National Park

המדריך המקוצר לתייר

הפארק הלאומי סקסון שוויץ (Saxon Switzerland National Park), בניגוד למה שאפשר לחשוב מהשם שלו ממוקם במזרח גרמניה סמוך לגבול צ’כיה, והוא אחד האזורים היפים במדינה שמושך תיירים בזכות יער העבות והנופים עוצרי הנשימה והסלעים המרשימים. למעשה זהו פארק אשר חלקו נמצא בגרמניה וחלקו בצ’כיה, שם נקרא שווויץ הבוהמית. הפארק המדהים הזה הוא חלק מהרי אלבה וידוע בנוף הדרמטי שלו, ששימש השראה לאמנים ולחובבי טבע במשך מאות שנים. בפארק הלאומי סקסון שוויץ ישנם מסלולי טיול במגוון רמות שונות שמאפשרות להנות מהטבע באזור. מדובר באחד מאזורי הטיול הפופולאריים באזור דרזדן אליהם יוצאים סיורים מודרכים (ולכן כדאי להזמין מקום מראש, ראו כאן מספר אופציות עם אפשרות ביטול בחינם). אולם יש עוד דברים לעשות באזור למי שבוחר להגיע ליותר מיום טיול אחד, למשל לצאת למסלולים בפארק הלאומי, לבקר בעיירות הקטנות המקסימות באזור כמו באד שנדאו (Bad Schandau) או פירנה (Pirn) ובמבצר קניגשטיין המרשים (Königstein Fortress) בו חלק מהסיורים עוברים.

הנוף ממבצר קניגשטיין

הנוף המרשים ממבצר קניגשטיין

טיולי יום לפארק הלאומי סקסון שוויץ

מאחר ופארק הלאומי סקסון שוויץ מהווה מוקד משיכה כה משמעותי לתיירים, ישנם מספר סיורים מאורגנים שיוצאים אל הפארק הלאומי סקסון שוויץ ממדרזדן ומפראג. טיולי היום לפארק הלאומי סקסון שוויץ פופולאריים מאוד כיוון שהם מאפשרים הגעה נוחה ללא צורך בהשכרת רכב ו/או נסיעה בתחבורה ציבורית. ישנן מספר אפשרויות לסיורים אילו, חלקם יתמקדו בפארק הלאומי סקסון שוויץ ובצד הצ’כי של הפארק – שוויץ הבוהמית, וחלקם ילוו בנקודת עניין אחת או שתיים נוספות או זמן חופשי. ישנם סיורים שכוללים אוטובוס הלוך וחזור מדרזדן ללא הדרכה (למשל זה), ישנם סיורים מודרכים עם מדריך באנגלית (כמו זה) וישנם סיורים בסירה (כמו זה), מרבית הסיורים אורכים בין שעות 4 ל-10 שעות – תלוי מה הסיור כולל ומאיפה הוא יוצא. בשל הפופולאריות של הסיורים הללו מומלץ להבטיח את מקומכם מראש (ראו כאן מספר אפשרויות עם ביטול בחינם), בקיץ כדאי להזמין אפילו כמה שבועות מראש.

איך מגיעים לפארק הלאומי סקסון שוויץ

ישנן כמה דרכים בהן ניתן להגיע לפארק הלאומי סקסון שוויץ באופן מאורגן או עצמאי.

הגעה בסיור יומי מאורגן – הדרך המפנקת והמסקרנת (אבל היקרה)

ניתן כאמור להגיע לפארק הלאומי סקסון שוויץ כחלק מטיול יום מאורגן מדרזדן ומפראג (למשל סיור פופולארי זה). זו אופציה יקרה אומנם, ומאפשרת פחות גמישות מאחר ומוגבלים בזמן בו מבלים בפארק הלאומי סקסון שוויץ, אבל זו אופציה נוחה ופופולארית מאוד, ולכן כדאי להזמין מקום מראש, במיוחד בקיץ.

איך מגיעים לפארק הלאומי סקסון שוויץ בתחבורה ציבורית – הדרך הזולה

ההגעה לפארק עם תחבורה ציבורית אומנם אפשרית, אך פחות נוחה. ניתן להגיע עם רכב מדרזדן לבאד שנדאו ומשם להגיע עם אוטובוס לאחת מנקודות ההתחלה של המסלולים בפארק. ניתן לבדוק את אפשרויות ההגעה השונות, הזמנים בהם יש תחבורה ציבורית ואף להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה (מומלץ, במיוחד בקיץ).

איך מגיעים לפארק הלאומי סקסון שוויץ עם רכב שכור – האופציה הנוחה והגמישה ביותר

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי לפארק הלאומי סקסון שוויץ היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים בפראג או ברלין, כתלות בעיר בה נוחתים משם מרבית התיירים שמגיעים למקום יוצאים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשים של הכל על.

מסלול הליכה בפארק הלאומי סקסון שוויץ

הגעה עצמאית לפארק מאפשרת לצאת לטיול באחד ממסלולי ההליכה הרבים

מלונות בפארק הלאומי סקסון שוויץ

בקרב מי שבוחר להגיע באופן עצמי לפארק הלאומי סקסון שוויץ יש רבים שבוחרים ללון באזור, ונהנים ממה שיש לפארק הלאומי סקסון שוויץ להציע או יוצאים מכאן לטיולים נוספים באזור סקסוניה. תיירים רבים בוחרים לקחת מלון או דירה בבאד שנדאו שמציעה איזון בין קרבה לפארק לבין מקומות לינה ברמות שונות כך שאפשר למצוא את מה שהכי מתאים לכם. כמה ממקומות הלינה המומלצים באזור הפארק הלאומי סקסון שוויץ הם Haus Bergfriede, Ferienhaus Bildhauer Thiele או Bio-Hotel Zur Mühle למי שרוצה ללון ממש בסמוך לפארק הלאומי, או מלון Hotel Elbresidenz an der Therme, Apartments Badallee 4, Albergo-Toscana או STEIGER Apparthotel Bad Schandau שנמצאים בבאד שנדאו. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.

באד שנדאו

הלינה בבאד שנדאו היא אופציה טובה למבקרים בפארק