ברלין עם ילדים ובני נוער – מה עושים ואיפה ישנים בחופשה המשפחתית (אביב 2024)

6 אטרקציות ופעילויות לילדים ובני נוער בברלין והסביבה

מגדל הטלוויזיה

מגדל הטלוויזיה

מגדל הטלוויזיה בברלין הממוקם באזור מיטה ליד אלכסנדרפלאץ הוא אחד מסמליה הבולטים והמעניינים ביותר של העיר. בראש המגדל, שנראה כמו כדור דיסקו, ישנה מרפסת תצפית ממנה נשקף נוף מדהים של העיר, ומעליה מסעדה מסתובבת שגם ממנה נשקף נוף פנורמי מדהים על כל רחבי העיר. למשפחות המחפשות נקודת תצפית ייחודית על הנוף העירוני של ברלין, מומלץ מאוד לבקר במגדל הטלוויזיה של ברלין.
כדאי לקרוא בהרחבה על המגדל בעמוד מגדל הטלוויזיה, ברלין – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף בעברית

אוטובוס התיירים של ברלין

אוטובוס התיירים של ברלין

אחת הדרכים הנוחות להכיר את ברלין היא שימוש באוטובוס התיירים (Hop On Hop Off Berlin) המציע את ההזדמנות לחוות את האטרקציות המרכזיות של העיר מבלי לצעוד לאורך רחובות ארוכים או להתמודד עם תחבורה הציבורית. מסלול אוטובוס התיירים עובר ועוצר במעל מ- 20 תחנות, כל אחת מהן צמודה לאטרקציה או נקודת ציון חשובה בעיר, וכולל תחנות רבות המתאימות למשפחות עם ילדים.
כדאי לקרוא בהרחבה על אוטובוס התיירים בעמוד אוטובוס התיירים, ברלין – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית

לגולנד ברלין

לגולנד ברליןלגולנד ברלין Christian Heindel, רישיון)

 

לגולנד דיסקברי סנטר ברלין (LEGOLAND Discovery Centre‬) משתרע על שטח של כ-3,500 מ”ר ומושך 400,000 – 600,000 מבקרים בשנה אשר יכולים לבקר לאורך השנה בזכות היותו מקורה ומחומם. המתחם מחולק ל-10 אזורים שונים, כאשר כל אזור בעל אופי שונה, אבל המכנה המשותף בכל המתחמים הוא הדמויות והמבנים המרשימים הבנויים ממעל 5 מיליון חלקי לגו. הביקור באתר מומלץ למשפחות עם ילדים בגילאי 2-10 (ישנו מתחם בפארק המתאים לגילאי 2-5).
כדאי לקרוא בהרחבה על לגולנד בעמוד לגולנד ברלין – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית

סטודיו הפלאים של ברלין

סטודיו הפלאים של ברליןסטודיו הפלאים של ברלין Tiqets, צילום מאתר Tiqets)

סטודיו הפלאים במינכן מספק חווית צילום ייחודית ואינטראקטיבית, שבה המבקרים יכולים לצלם את עצמם בסטים יצירתיים וליצור תמונות מדהימות ומותאמות אישית. עם התפאורות הנושאיות המעוצבות בקפידה וציוד הצילום המקצועי שלו, הסטודיו מציע מרחב ליחידים למצות את החזון האמנותי שלהם וליצור סיפורים ויזואליים בלתי נשכחים.

המוזיאון היהודי בברלין

המוזיאון היהודי בברלין

המוזיאון היהודי בברלין (Jewish Museum) ממוקם במרכז ברלין ונחשב למוזיאון היהודי הכי גדול באירופה. המוזיאון בנוי בצורת מבוך, מורכב משני בניינים שמחוברים במעבר תת קרקעי, בהם מיצגי מולטימדיה, אוספים, תערוכות קבועות ומתחלפות של אמנים רבים, שעוסקות ב2000 שנות היסטוריה של יהדות גרמניה. המוזיאון מומלץ למשפחות עם ילדים מפני שהוא ערכי וחינוכי ומסביר בצורה חוויתית על ההיסטוריה של העם היהודי.
כדאי לקרוא בהרחבה על המוזיאון בעמוד המוזיאון היהודי בברלין – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית

מוזיאון ההיסטוריה של הטבע בברלין

מוזיאון ההיסטוריה של הטבע

מוזיאון ההיסטוריה של הטבע בברלין (Naturkundemuseum), ממוקם בלב ברלין והוא אחד ממספר מוזיאונים מרכזיים העוסקים בתחום של היסטוריית הטבע, מדע וביולוגיה. המוזיאון מומלץ למשפחות עם ילדים, שכן הוא מכיל מעל 30 מליון פריטים שונים וכ-10,000 דוגמיות וזנים שונים. במוזיאון מוצגות שתי תצוגות עיקריות, האחת תערוכת הדינוזאורים והשנייה היא מאובן משומר של ארכאופטריקס, מעין דינוזאור מעופף, האב הקדמון של הציפורים כיום.
כדאי לקרוא בהרחבה על המוזיאון בעמוד מוזיאון ההיסטוריה של הטבע, ברלין – המדריך המקיף

אפשר למצוא פעילויות ואטרקציות נוספות שמתאימות למשפחות שמגיעות לחופשה בברלין כך שתוכלו לתכנן טיול שמתאים למשפחה שלכם – גם מבחינת גילי הילדים וגם מבחינת תחומי העניין שמדברים אליכם ולילדים שלכם. בקישור הזה תוכלו לראות שלל אפשרויות נוספות מעבר למה שמופיע ברשימה זו.

גני חיות ואקרוויומים בברלין

ברלין תמצאו שני גני חיות: אחד במערב העיר, סמוך לקודאם, והשני במזרח העיר, בתוך פארק טירגארטן. גן החיות המערבי גדול יחסית ומכיל מגוון רחב של בעלי חיים . צמוד לגן החיות המערבי נמצא האקווריום הלימודי אבל רוב התיירים ילכו לאקווה דום התיירותי והנגיש יותר ובו גם יש מעלית שקופה שהילדים והמבוגרים מאדו אוהבים (להזמנת כרטיסים לאקווריום של ברלין עם הנחה לגולשי הכל על), המתפרס על פני שלוש קומות ומציג מגוון עצום של יצורים ימיים. האקווריום מרשים מאוד ומומלץ לביקור לכל גיל. ניתן לרכוש כרטיס משולב לגן החיות ולאקווריום.

טיפים והמלצות למבקרים בגני החיות בברלין:

  • בחורף לא תמיד מומלץ להגיע לגן החיות, כיוון שהמזג האוויר קר ורוב החיות מעדיפות להישאר במתחמים סגורים.
  • מומלץ להגיע לגן החיות בשעות הבוקר המוקדמות, אז החיות פעילות יותר בקיץ .
  • ישנן מספר מסעדות ובתי קפה בגן החיות, אך מומלץ להביא גם נשנושים ושתייה מהבית — המחירים גבוהים

פארקי מיים בברלין

פארק המיים הגדול בברלין הוא Tropical islands זהו פארק המיים הסגור הגדול בעולם. לרוב נוסעים אליו לא ליום אחד אלא נשארים בו ללינהפירטנו עליו יותר בחלק זה של העמוד. אבל אילו שרוצים להינות רק מהפארק ללא לינה יכול לעשות כן – לפרטים והזמנת כרטיסים (רצוי מראש). שימו לב הפארק מחוץ לעיר ודורש נסיעה!

אטרקציות נוספות לילדים ונוער בברלין

מלונות ודירות למשפחות בברלין

בקרב משפחות שמגיעות לחופשה בברלין יש שני פתרונות לינה פופולאריים – אופציה אחת היא לינה במלונות אשר מתאימים למשפחות והאופציה השנייה היא לינה בדירות.

מלונות פונקציונאליים למשפחות בברלין

כאשר בוחרים במלון שמתאים למשפחות חשוב לשים לב לשני דברים – שהמקום מאפשר אירוח של ילדים ושהוא גדול מספיק. משפחות רבות מחפשות מלון פונקציונאלי – שמצד אחד יהיה נוח ונעים ללון בו, אך מצד שני יציע את הלינה במחיר סביר יחסית. מלונות שכאלו לרוב לא יציעו מתקנים מפוארים, מספר בריכות או הפעלות לילדים, אבל יענו על הצרכים הבסיסיים של משפחות שמגיעות לחופשה בברלין. שימו לב שישנם מקומות שלא מאפשרים אירוח עם ילדים כלל או רק עם ילדים מעל גיל מסויים, על מנת להימנע ממקרים כאלו חשוב להכניס את גילאי הילדים באתרי החיפוש השונים. מבחינת החדרים כדאי לשים לב מעבר לגודל החדר גם למספר האורחים שהוא יכול להכיל והאם ניתן להוסיף לחדר מיטה או לא. בין המלונות הפונקציונאליים אשר מתאימים למשפחות בברלין אפשר למנות את Aeronaut Serviced Apartments Neukölln-Kreuzberg powered by Pearl 1 ,Precise Tale Berlin Potsdamer Platz ,SANA Berlin Hotel ,Hollywood Media Hotel am Kurfürstendamm

דירות למשפחות בברלין

האפשרות השנייה היא ללון בדירת נופש שמתאימה למשפחה. אפשרות זו לא פעם כדאית יותר, מאחר ומקבלים מקום מרווח יותר – בעוד שבמלון לא פעם הלינה היא בחדר אחד בדירות לרוב תהיה חלוקה לחדר וסלון או כמה חדרים. יתרון נוסף הוא שניתן להכין אוכל בדירה, וכך להכין ארוחת בוקר או כריכים למהלך היום. בין הדירות שמתאימות למשפחות בברלין אפשר למנות את Flower’s Berlin by limehome – Digital Access ,Nena Apartments – Kreuzberg 61 ,Wilde Aparthotels by Staycity, Berlin, Checkpoint Charlie

מאחר ומשפחות ישראלית לא פעם גדולות יותר מהמשפחה הממוצעת בעולם מציאת מקום מתאים יכולה להיות מאתגרת, ולכן מומלץ מאוד להזמין מקום לינה לפחות כמה שבועות לפני החופשה כדי שיהיה מבחר אפשרויות זמינות רחב יותר מתוכן תוכלו לבחור, המלצה זו מקבלת משנה תוקף כאשר מדובר בחופשה בשיא עונת התיירות. למי שחושש מהתחייבות ניתן לבצע הזמנה מראש בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם, וכך לשמור על גמישות. מאחר והלינה בחופשה משפחתית יכולה להיות עסק יקר כדאי לבדוק האם יש מבצעים והנחות בקישור הזה על אפשרויות לינה רלוונטיות עבורכם.
עוד על לינה בברלין תוכלו לקרוא בעמוד הזה.

כפרי נופש וריזורטים באזור ברלין

ברלין נתפסת כיעד עירוני בלבד אבל במרחק נסיעה קצר ממנה אפשר למצוא ריזורטים וכפרי נופש למשפחות שיעניקו לכם חוויה אחרת לגמרי של לינה. היום יותר ויותר  ישראלים פוקדים את אפשרויות לינה שונות אילו למשל: Tropical Islands  נמצא במרחק נסיעה מברלין והוא אחד מהריזורטים הכוללים פארקי מיים מקורים הפופלאריים באזור. למי שמוכן לנסוע יותר רחוק Center Parcs Bispinger Lüneburger Heide  הוא מתחם גדול יותר (שלוש שעות נסיעה) וגם הוא מאוד פופולארי – בשני המתחמים הנל מאוד מומלץ להזמין את הלינה מבעוד מועד.


Tropical Islands  – אחד ממתחמי הנופש הפופלארים בגרמניה, מרחק נסיעה מברלין

השכרת רכב למשפחות בברלין

משפחות רבות שמגיעות לחופשה של כמה ימים בברלין בוחרות לשכור רכב בעבור יום אחד או יותר ולטייל גם במרחבים מסביב לברלין ולסוע עם הרכב למשל לאזור פוטסדאם ולראות נופים ומקומות נוספים בגרמניה ששונים ממה שרואים בברלין. חלק מהתיירים בוחרים לשכור רכב כבר בשדה התעופה ברנדרבורג ברלין אחרי הנחיתה, וחלק בוחרים לשכור רכב אחרי שהיו יום או יותר בברלין. כך או כך, כאשר מדובר ברכב שמתאים למשפחות מומלץ מאוד להזמין רכב מראש! רכבים אלו מבוקשים מאוד ולכן מבחר האפשרויות שעומדות להשכרה הולכות ומצטמצמות ככל שמחכים עם הזמנת הרכב. הדבר נכון במיוחד כאשר מחפשים רכבים גדולים (7 מקומות ויותר) או ואנים, במקרים אלו מומלץ להזמין אפילו מספר חודשים לפני החופשה כדי להבטיח רכב שמתאים לכם. למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין רכב בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם, וכך להיות בראש שקט אבל להשאיר מקום לשינויים. למי מכם שחשוב לו יותר החיסכון במחיר הרכב השכור כדאי להזמין רכב בקישור הזה ולהנות מהנחה ייחודית לגולשי הכל על, או להזמין רכב לואו קוסט בקישור הזה – אך שימו לב שרכבי לואו קוסט לרוב פחות מתאימים למי שמתכנן לסוע קילומטרים רבים ביום או לסוע בדרכים מאתגרות או שאינן סלולות בשל עלויות נלוות אשר מייקרות את המחיר ההשכרה הכולל.

הגעה משדה התעופה לברלין למשפחות

שדה התעופה ברנדרבורג ברלין נמצא במרחק 28 ק”מ ממרכז ברלין וישנן כמה דרכים להגיע ממנו לברלין. האפשרות המועדפת על משפחות רבות היא להגיע אל ומהשדה עם הסעה – פרטית או משותפת. כאשר מגיעים לחופשה כל המשפחה גם הפער במחיר בין אפשרות זו לאחרות מצטמצם, והוא שווה בעבור הנוחות של האיסוף מהשדה וההורדה בפתח מקום הלינה, במיוחד כשמגיעים עם ילדים קטנים או עם מספר מזוודות. מומלץ לשריין מקום בהסעות מראש, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה עם ביטול בחינם. אפשרות נוספת היא מוניות, בהן המחיר לא תמיד ידוע מראש, אבל הן נוחות מאוד. במידה ואתם נוחתים בשעות מאוחרות, בהן כבר אין מוניות רבות שמחכות מחוץ לשדה, כדאי מאוד להזמין מונית מראש, למשל באפשרות הזו, כדי להבטיח שיהיה נהג שיחכה לכם ויסיע אתכם למלון או לדירה. ניתן כמובן גם להגיע עם תחבורה ציבורית, שהיא האופציה הזולה ביותר, אך לרוב הכי פחות נוחה – יש צורך להחליף קו או ללכת בתוך העיר עם המזוודות במידה ומקום הלינה לא סמוך לתחנת הרכבת או האוטובוס ויש תלות בלוח זמני הנסיעות הקבוע – דבר שיכול להגביל.
כדאי לדעת ששם השדה באנגלית הוא Berlin Brandenburg Airport וכי הקיצור שלו (כמו שמופיע על כרטיס הטיסה) הוא BER.
תוכלו לקרוא עוד מידע על השדה בעמוד שדה התעופה ברנדרבורג ברלין.

משפחות רבות בוחרות לסוע בין השדה וברלין עם הסעה, ולכן כדאי לשריין מקום מראשמשפחות רבות בוחרות לסוע בין השדה וברלין עם הסעה ולכן כדאי לשריין מקום מראש




המלצות למשפחות המבקרות בברלין

  • אופי החופשה תלוי מאוד בתחומי העניין של הילדים ובגילאים שלהם. תוכלו למצוא בברלין אטרקציות ואתרים שיתאימו למגוון תחומי עניין ולבנות את החופשה לפי מה שמתאים למשפחה שלכם.
  • בשבועות הקרובים ישנה מגמת עלייה בביקוש ללינה למשפחות בברלין מה שהופך את מציאת מקום הלינה המתאים לכם לבעייתית יותר. לכן, כדאי להזמין שבועיים מראש מקום לינה למי שמגיע לחופשה במהלך האביב, ושלושה שבועות מראש למי שמתכנן להגיע לחופשה בקיץ. אנו ממליצים לעשות את ההזמנה מראש בקישור הזה בו מגוון אפשרויות המציעות ביטול בחינם כך שתוכלו לשמור על גמישות.
  • שימו לב, בברלין נוחה מאוד להליכה עם ילדים אבל פחות לנסיעה עם עגלות – המדרכות מחוספסות ולא בכל תחנות התחבורה הציבורית יש מעליות. מומלץ  להביא מנשאים
  • במקרים רבים הלינה היא אחת ההוצאות המשמעותיות בחופשה המשפחתית בגרמניה בכלל ובברלין בפרט. תוכלו לנסות להוזיל אותה ולחפש הנחות ומבצעים בקישור הזה בעבור מלונות או דירות שרלוונטיים למשפחה שלכם.
  • לא פעם מציאת מסעדה שמתאימה גם לילדים ויש בה מנות שמתאימות גם לילדים בררניים בברלין יכולה להיות בעייתית. יש כמה רשתות בגרמניה שכוללות תפריטים ידידותיים לילדים, מרחבי משחק או אטרקציות ייחודיות לילדים שיכולות להיות בחירה בטוחה, למשל Kindercafé Wunderland או רשתות כמו מקדונלדס ובורגר קינג.
  • אם אתם לנים בדירה, או רוצים להוזיל מעט את ההוצאות על אוכל במהלך היום תוכלו לעצור באחד מהסופרים בברלין ולהצטייד בפירות, חטיפים או לחם וממרחים. יש כמה רשתות להם סניפים רבים בגרמניה, למשל Rewe או Aldi.
  • במידה ואתם מתכננים לצאת מברלין לטיול עם רכב שכור ברחבי גרמניה מומלץ מאוד לעשות את ההזמנה לפחות שבועיים-שלושה לפני החופשה. יש ביקוש רב לרכבים מרווחים למשפחות, במיוחד במהלך הקיץ, ולכן כדי להשאיר לכם מבחר אופציות לבחור מתוכן מומלץ לעשות את ההזמנה כמה שיותר מוקדם. תוכלו לעשות זאת בקישור הזה עם ביטול בחינם וכך להשאיר פתח לשינויים.
  • בחלק מהאטרקציות בברלין יש כרטיסים מוזלים לילדים או כרטיסים ללא תשלום מתחת לגיל מסויים. כדאי תמיד לברר זאת בכניסה לאטרקציה במידה וקונים כרטיסים בקופות. במידה ורוכשים כרטיסים מראש שימו לב שאתם מסמנים את כמות הכרטיסים הנכונה עבור כל טווח גילים.