1. עמוד הבית
  2. »
  3. בריטניה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. ברייטון אנד הוב, בריטניה 2024 – המדריך המקיף | Brighton and hove

ברייטון אנד הוב, בריטניה 2024 – המדריך המקיף | Brighton and hove

ברייטון אנד הוב בכמה מילים

ברייטון אנד הוב נחשבת ליעד תיירותי פופולרי מאוד בבריטניה ומבקרים בה תיירים רבים מכל העולם ומבריטניה עצמה. השם הארוך שניתן לעיר הוא תוצר של חיבור בין שתי עיירות חוף – ברייטון והוב שתפקדו כשתי רשויות שונות עד לאיחוד ביניהן שהתרחש בשלהי שנות ה90. העיר שוכנת על החוף הדרומי של מחוז סאסקס, מה שהופך אותה לעיירת קיט מבוקשת.
כבר בשנת 2000 לפני הספירה התקיימה במקום התיישבות רומאית שהפכה עם הזמן לכפר דייגים קטן. רק לפני כמה מאות שנים חוותה העיירה תנופה משמעותית, בין היתר בזכות אמונה בסגולות רפואיות הגלומות ברחצה במי ים. במרכז העיר ניצב ארמון מרהיב ביופיו ובסגנונו המיוחד, הלא הוא ביתו של המלך ג’ורג’ הרביעי שמלך בבריטניה בשנת 1820. בתקופת מעמדו כיורש העצר הוא ביקש למצוא מקום מפלט מהחיים הציבוריים ומפעם לפעם היה סר לביתן המלכותי בברייטון. מקום משכנו החדש של המלך היווה אף הוא גורם משמעותי לפיתוחה של ברייטון ושדרוג מעמדה לעיר בעלת מעמד. ברייטון אנד הוב מושכת אליה בכל שנה צעירים רבים שנהנים מהאוירה הבליינית ומחיי הלילה בנוסף לשתי האוניברסיטאות הממוקמות בה.

שתי עיירות החוף שהתאחדו לאחת- ברייטון אנד הוב    שתי עיירות החוף שהתאחדו לאחת- ברייטון אנד הוב

מה עושים בברייטון אנד הוב

ברייטון אנד הוב שופעות בפעילויות תיירותיות מהנות ובאווירה צעירה ותוססת כפי שהזכרנו. מראה רחובותיה של העיר משלב בנייה עתיקה בסמטאות ציוריות בסגנון אומנותי ייחודי וכן שכונות ובהן שורות צפופות של בניינים נמוכי קומה בצבעים ססגוניים האחד ליד השני, מעוטרים באיורים מרהיבים. אם תבקרו בעיר בחודשי הקיץ תוכלו לתפוס כמה שעות שמש אנגלית בחוף הים של העיר בסמוך למזח המפואר (Brighton Pier) שנבנה לייד קו החוף, פעילות אהובה ביותר על תושבי העיר. במרכז העיר ניצב הארמון Royal Pavilion אשר היה בעבר ארמונו המלכותי של המלך ג’ורג’ הרביעי וכיום משמש כמוזיאון ואתר פתוח לציבור, אפילו לעריכת חתונות. הארמון מוקף בגנים מטופחים ונקיים, יש בו סו מספר אולמות אשר מעוצבים בסגנון ססגוני בצבעים חזקים ובנייתו נגועה בהשפעות מן המזרח הרחוק, לכרטיסי כניסה לארמון לחצו כאן.
אם אתם בעלי אומץ מגובה ותרצו לראות את העיר מגבוה תוכלו לעלות למגדל התצפית British Airways i360 ולשתות קוקטייל בגובה של 162 מטרים ( כרטיסים ניתן למצוא כאן ) או לרחף מעל העיר בעזרת אומגה אקסטרימית (כרטיסים ניתן למצוא כאן).
אם תרצו לראות את העיר אך אתם לא בעניין של גובה, אוטובוס התיירים האדום או משחק אינטרקטיבי ברחבי העיר הן אופציות מצויינות עבורכם.
מבט נוסף על העיר ואטרקציה נחמדה לילדים היא מוזיאון חיות הים (Sea Life Brighton) של ברייטון שבו פוגשים חיות ים מגוונות במסע חוויותי בין האקווריומים המופלאים,ששוכני בבניין ויקטוריאני מרשים. מומלץ להזמין כרטיסים מראש כאן.

קו החוף ומזח בברייטון אנד הוב בשעת שקיעה קו החוף ומזח בברייטון אנד הוב בשעת שקיעה

הארמון הייחודי Royal Pavilion אשר שירת את המלוכה הבריטית לנופש הארמון הייחודי Royal Pavilion אשר שירת את המלוכה הבריטית לנופש

לינה בברייטון אנד הוב

רוב התיירים המגיעים לברייטון אנד הוב בוחרים ללון לפחות לילה אם לא יותר בעיר, לכן ישנן אפשרויות לינה רבות ומגוונות בעיר, בייחוד לאורך חוף הים שנחשב לאזור לינה מומלץ עבור תיירים. המבקשים ללון בסמיכות לחוף ברמת ארבעה כוכבים לפחות יוכלו לבחור במלון New Steine Hotel – B&B המעוצב בצורה אנגלית קלאסית או במלון The Grand Brighton המרשים ביותר
אם אתם מחפשים לינה ואירוח בסגנון צעיר וקליל בית ההארחה Blok-74 ממוקם ממש בסמוך לחוף הים והוא יהיה בחירה מצוינת עבורכם.
במיקום קצת יותר מרוחק מחוף הים אך בקרבת הרחוב הראשי ופארק גני ויקטוריה נמצא מלון Q Square by Supercity Aparthotels, מלון דירות המציע סוויטות נוחות בעלות מטבחון וחדר כביסה משותף
אופציית לינה בסיסית מומלצת היא מלון Bow Street Runner, מלון שני כוכבים אשר מומלץ בעיקר בזכות מיקומו הקרוב לחוף והפאב האנגלי-קלאסי ששוכן בתוכו.




המלצות "הכל על" למבקרים בברייטון אנד הוב

  • זהו יעד שנחשב לפופולרי מאוד בבריטניה במיוחד בעונת הרחצה, בה ניתן ליהנות מחוף הים. כמו כן מתאים לחובבי היסטוריה, חיי לילה ושופינג.
  • מומלץ להשקיע בביקור בעיר בין יום ליומיים. ניתן לשלב את הביקור עם טיולים בפארקים שליד העיר ומסלולים נוספים ברגל ובאופניים.
  • ניתן לשלב את הביקור בברייטון אנד הוב עם כל טיול בלונדון וסביבותיה, התחבורה בין הערים נוחה ומהירה.
  • האפשרות הנוחה ביותר היא נסיעה ברכבת היוצאת מלונדון בתדירות גבוהה – כל רבע שעה בערך, הנסיעה אורכת כשעה. כמו כן ניתן לשכור רכב בלונדון (אם שם נחתם) ולהגיע לברייטון בנסיעה של כשעתיים, ישנם מספר מגרשי חניה בתשלום באזור החוף. בתוך בעיר עצמה ניתן להתנייד באוטובוסים ואף מומלץ.
  • מעבר למוזיאון חיות הים שבעיר, אנו ממליצים למשפחות עם ילדים לבקר במוזיאון הצעצועים של ברייטון אנד הוב (Brighton Toy and Model Museum). המוזיאון מציג עשרות דגמים של צעצועים ממונעים כמו רכבות, מטוסים אופנועים ועוד. המוזיאון פתוח שלישי עד שישי בין 10:00 ל-17:00 ובשבת בין 11:0 ל-17:00. מחירו של כרטיס כניסה נע בין ארבע פאונד לילד עד שבעה פאונד למבוגר, אך ישנה גם אופציה לכרטיס משפחתי. פרטים באתר.
  • אזור הלינה המומלץ לתיירים בעיר הוא לאורף רצועת החוף, שם גם נמצא הריכוז הגבוה ביותר של פתרונות הלינה.
  • כאיה לעיר חוף תיירותית, בעיר יש מגוון רחב של מסעדות ודוכני אוכל רחוב. אל תפספו את הגבינות המיוצרות בברייטון, במיוחד את הגבינה הכחולה המיוצרת בברייטון שזכתה בפרס הגבינה העולמית בשנת 2018.
  • בעיר מתקיימים פסטיבלים רבים ומופעי תרבות ואומנות. ניתן להתעדכן באתר התיירות הרשמי של העיר.
  • העיר ידועה ביחסה האוהד לקהילת הלהט”ב ובכל שנה מתקיים בה מצעד הובלת חברי הקהילה.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לברייטון אנד הוב עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה או כחלק מטיול בבריטניה בתחבורה ציבורית), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד תחנת הרכבת של ברייטון (Brighton Railway Station). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

חופיה של ברייטון אנד הוב

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור בברייטון מומלץ לאוהבי ים, היסטוריה, אומנות וחיי לילה.

הביקור בבריטון אנד הוב מומלץ בחודשים בחמימים של השנה, בין מאי לאוקטובר. עם זאת יש לקחת בחשבון בחודשים יולי ואוגוסט כמות התיירים בעיר גדולה מאוד, בעיקר בזכות החוף שלה, ומחירים המלונות והטיסות עולים בהתאם.

מומלץ להשקיע בביקור בעיר בין יום ליומיים, ניתן לשלב עם פארקים ומסלולי טיול בקרבת העיר.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם:

https://umap.openstreetmap.fr/en/map/map_803383#6/53.331/-1.692