שיקגו לופ, שיקגו – המדריך המקיף ביותר בעברית | Chicago Loop

שיקגו לופ בכמה מילים

שיקגו לופ (Chicago Loop) הוא אחד מהרבעים המרכזיים ביותר בעיר שיקגו שבמדינת אילינוי (Illinois). האזור ממוקם על שפת אגם מישיגן (Lake Michigan) בחלקה המזרחי של העיר, והוא ידוע בעיקר ברחובותיו ההומים, גורדי השחקים שנישאים מעלה וההיסטוריה העשירה של האזור. שמו של הלופ בא מהלולאה שנוצרה על ידי מערכת הגשרים של רכבות העילית של העיר, המקיפה את האזור. הרובע זה הוא הלב של חיי העסקים והתרבות של שיקגו כבר יותר ממאה שנה, והוא יעד חובה לתיירים המבקרים בעיר. תמצאו שם תיאטרות, בתי קולנוע, מרכזי קניות, חנויות בוטיק, פארקים ומבחר מגוון של מסעדות נהדרות ובתי קפה מקסימים. הלופ הוא גם ביתו של גורד השחקים Willis Tower בן 108 הקומות, שהחזיק בתואר הבניין הגבוה ביותר בארה”ב במשך מעל ל-25 שנים. זהו רובע פופולארי לביקור בשיקגו בזכות השילוב בין היסטוריה, ארכיטקטורה ותרבות שהמקום מציע.

שיקגו לופ ממוקמת על שפת אגם מישיגןשיקגו לופ ממוקמת על שפת אגם מישיגן

מה עושים בשיקגו לופ

ברובע שיקגו לופ שוררת האווירה האורבנית שוקקת החיים של “דאון טאון” שיקגו, ויש שם הרבה מה לעשות ולראות. גולת הכותרת ברובע היא תצפית מהקומה ה-103 של גורד השחקים Willis Tower, ממנה נפרש נוף מרשים על רחבי העיר (אפשר לרכוש כרטיסים באתר טיקטס, או גטיורגייד). על שפת אגם מישיגן נמצא פארק המילניום (Millennium Park) הירוק ורחב הידיים, בו ניצב הפסל המפורסם “שער הענן” (Cloud Gate) והוא מחולק לגנים מטופחים בנושאים שונים כמו Lurie Garden שמוקדש לאדריכלות נוף אקולוגית. פארק המילניום מחובר לפארק גראנט (Grant Park), גם הוא יפהפה, משובץ במלא פסלים מפתיעים ומציע נוף לחופי האגם, מלבד זאת יש בסביבתו כמה מוזיאונים מרתקים ואקווריום של בעלי-חיים ימיים. בסמוך לפארק נמצא מוזיאון האמנות Art Institute of Chicago בו יש אוסף גדול של יצירות אמנות מרחבי העולם. לא רחוק משם שוכן תיאטרון שיקגו (The Chicago Theatre) המרשים שבנוי בסגנון הבארוק הצרפתי. השדרה הראשית בשיקגו לופ היא מגניפיסנט מייל (Magnificent Mile), בה יש חנויות יוקרה, בוטיקים, מרכזי קניות, מסעדות, ברים ובתי קפה אופנתיים, ומומלץ לטייל לאורכה. בלופ יש סצנת קולינריה חיה ובועטת, וניתן להינות שם ממגוון מסחרר של מסעדות, מדוכני פאסט-פוד ועד לתפריטי שף. חובבי המופעים יכולים לצפות בהצגה באחד מהתיאטראות הרבים באזור. וכמובן, הלופ הוא גם מקום מצוין לחוות את הארכיטקטורה המפורסמת של שיקגו, כאשר רבים מהאדריכלים המפורסמים בעולם משאירים את חותמם על קו הרקיע. באזור נערכים סיורים מודרכים בנושאים שונים וזוהי דרך נהדרת לחקור את שיקגו לופ. האתרים גטיורגייד (מאפשר ביטול בחינם) וטיקטס (מעניק הנחה של 5% – קוד קופון HAKO5) מציעים מגוון גדול של סיורים, כמו סיור הליכה בעקבות הארכיטקטורה של האזור (בקישור), או סיור חווייתי בנושא גנגסטרים ורוחות רפאים (בקישור).

הנוף המרשים של שיקגו הנשקף מגורד השחקים Willis Towerהנוף המרשים של שיקגו הנשקף מגורד השחקים Willis Tower

לינה בשיקגו לופ

הלופ ננמצא בדאון טאון של שיקגו וזהו אחד האזורים הפופולארים ביותר לבילוי וללינה בעיר. תוכלו למצוא שם מגוון רחב של אפשרויות, החל ממלונות יוקרתיים, דרך מלונות ממוצעים ועד אכסניות והוסטלים. בכל מקרה אם תבחרו ללון באזור של שיקגו לופ תוכלו להיות קרובים לאקשן האורבני של לב העיר. עבור מבקרים שמעוניינים להתארח בבית מלון מומלץ ללון במלון סיטיזן M שיקגו דאונטאון (citizenM Chicago Downtown) המעולה שנמצא במיקום מרכזי בלופ ומציע חדרים נוחים ונעימים, או במלון הדירות הנהדר Kasa South Loop Chicago שמציע יחידות אירוח מרווחות שכוללות מטבח מאובזר, פינת אוכל ושולחן עבודה. אפשרות מומלצת נוספת היא מקום האירוח סנטרל מישיגן אווניו (Sentral Michigan Avenue) שנמצא בסמוך לפארק גראנט ויש בו יחידות דיור רחבות ידיים ומוארות היטב עם פינות ישיבה אלגנטית, מאובזרות בכל הדרוש לאורחים כולל מטבח ומכונת כביסה. יש שם גם בריכה מקורה, ספא וחדר כושר. עבור מבקרים שמעוניינים באפשרות זולה יותר אך איכותית מומלץ ללון בהוסטל HI Chicago Hostel שמציע חדרי מעונות נפרדים לגברים ונשים. כדאי להזמין מקום לינה באתר בוקינג שמאפשר ביטול בחינם וכך להישאר גמישים במהלך החופשה.




המלצות "הכל על" למבקרים בשיקגו לופ

  • הביקור בשיקגו לופ מומלץ לכל מי שמגיע לביקור בעיר ומעוניין להכיר את אחד מהאזורים התוססים והמעניינים ביותר בסביבה. האטרקציות רבות וכל אחד יכול למצוא מה לעשות שם. חובבי המוזיאונים והאמנות ייהנו מהמגוון הרחב של התערוכות. אוהבי האוכל יוכלו להינות מחוויה קולינרית מגוונת. ומי שמתעניין בארכיטקטורה יכול להינות מטיול ברחובות העיר והתרשמות מהמבנים. הזמנים האידיאלים לביקור בשיקגו לופ מבחינת מזג אוויר וצפיפות תיירים הם באפריל-יוני וספטמבר-נובמבר.
  • על מנת למצות את כל האטרקציות והדברים לעשות בשיקגו לופ מומלץ לבלות שם לפחות חצי יום, ובהחלט אפשר למלא אפילו יומיים.
  • הדרך הנוחה ביותר להתנייד בשיקגו לופ (ובשיקגו בכלל) היא באמצעות תחבורה ציבורית, ובייחוד הרכבת העילית (the L train).
  • למשפחות עם ילדים מומלץ לא לפספס את האטרקציה Willis Tower Skydeck, וכדאי גם לבקר בשני הפארקים שברובע, שם תמצאו גינות שעשועים ומרחבים פתוחים לטייל בהם.
  • כל הרובע שיקגו לופ נחשב למרכזי בעיר והוא בחירה פופולארית ללינה. רוב מקומות הלינה נמצאים בסמוך לשני הפארקים- במרכז הרובע.
  • בין המסעדות הפופולאריות ביותר בשיקגו לופ יש את The Dearborn שמגישה אוכל אמריקאי, את Acanto האיטלקית, מסעדת טרסת הגג Cindy’s Rooftop, את Saucy Porka South Loop שיש לה תפריט פיוז’ן אסייתי ואת Broken English Taco Pub המקסיקנית.
  • האזור המומלץ ביותר לשופינג בשיקגו לופ הוא בשדרת מגניפסנט מייל וסביבתה, שם ניתן למצוא את מירב החנויות ומרכזי הקניות.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור שיקגו לופ עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי שיקגו. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד תחנת רחוב ואן בורן (Van Buren Street). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

סרטון על שיקגו לופ

תשובות לשאלות נפוצות

על מנת למצות את כל האטרקציות והדברים לעשות בשיקגו לופ מומלץ לבלות שם לפחות חצי יום, ובהחלט אפשר למלא אפילו יומיים.

הזמנים האידיאלים לביקור בשיקגו לופ מבחינת מזג אוויר וצפיפות תיירים הם באפריל-יוני וספטמבר-נובמבר.

הביקור בשיקגו לופ מומלץ לכל מי שמגיע לביקור בעיר ומעוניין להכיר את אחד מהאזורים התוססים והמעניינים ביותר בסביבה. האטרקציות רבות וכל אחד יכול למצוא מה לעשות שם.