הוליווד, לוס אנג’לס – המדריך המקיף ביותר בעברית | Hollywood

הוליווד בכמה מילים

הוליווד (Hollywood) היא שכונה בלוס אנג’לס, קליפורניה, הידועה כמוקד תעשיית הקולנוע האמריקאית. ההיסטוריה של הוליווד מתחילה מסוף המאה ה-19, כאשר מפתחי נדל”ן הקימו את האזור כקהילה פרברית. עם השנים הוא הפך לסמל לזוהר וליוקרה הקשורים לתעשיית הקולנוע. כיום, הוליווד היא אחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר בעולם, ומושכת אליה מיליוני מבקרים מדי שנה. ללא קשר למקור השם, השנוי במחלוקת, בין אם בהשראת שפע העצים באזור בעת הקמת השכונה (״הולי-ווד״ – העצים הקדושים), או בהשראת שמו של כפר סקוטי אחר, השם “הוליווד” הפך לשם נרדף לזוהר ולהתרגשות של תעשיית הקולנוע האמריקאית.
כיום, הוליווד מוכרת כבירת הבידור של העולם והיא אחת השכונות האייקוניות ביותר בארצות הברית. ביקור בהוליווד מומלץ לכל מי שמתעניין בקולנוע ובידור, בין אם אתם חובבי קולנוע או סקרנים לגבי השכונה המפורסמת. בהוליווד יש משהו לכל אחד, בעיקר מכיוון שבאיזה שהוא שלב בחיים כל אחד מאיתנו הושפע מסרט שנוצר, נולד והתהווה בהוליווד. תוכלו ללכת על שדרת התהילה (שדרת הכוכבים), לבקר בבתי קולנוע, או לסייר באולפנים המפורסמים.

שדרת הכוכבים של הוליווד, בירת הבידור של העולםשדרת הכוכבים של הוליווד, בירת הבידור של העולם

מה עושים בהוליווד

ישנם הרבה דברים מהנים שתיירים יכולים לעשות בהוליווד, כמה מהפופולריים ביותר כוללים ביקור בשדרת הכוכבים של הוליווד. זוהי מדרכה הכוללת את הכוכבים של כמה מהשמות הגדולים בבידור. מבקרים יכולים ללכת במורד השדרה ולראות את הכוכבים של השחקנים, המוזיקאים והסלבריטאים האהובים עליהם.  תוכלו גם לראות היכן מבלים העשירים והמפורסמים בסיור מודרך בהוליווד, מערב הוליווד ובוורלי הילס במיניבוס עם גג נפתח. לחצו כאן להזמנת כרטיסים לסיור מהנה של שעתיים, בליווי מדריך מוסמך כדי לגלות את המקומות הידועים בהוליווד ולקבל הצצה לבתי הסלבריטאים של בירת הבידור העולמית.

אחת האטרקציות הפופולאריות של הוליווד היא סיור באולפני סרטים, תוכלו לצאת לסיור מאחורי הקלעים בכמה מאולפני הסרטים המפורסמים ביותר בעולם, כולל אולפני האחים וורנר (Warner Bros. Studio), אולפני יוניברסל בהוליווד ואולפני סוני. מבקרים שיבחרו לסייר באולפני האחים וורנר יוכלו לחוות ההתרגשות של אולפן הוליוודי ולהירגע על הספה האיקונית מהסדרה ׳חברים׳ (Friends) ולצאת לסיור מאחורי הקלעים, לחצו כאן להזמנת סיור של שלוש שעות עם אפשרות דילוג על התור.

חובבי נוף וטבע יוכלו לבחור ביום טיול בפארק גריפית (Griffith Park), זהו אחד הפארקים העירוניים הגדולים בארצות הברית והוא ביתם של מסלולי הליכה רבים, אזורי פיקניק ומצפה הכוכבים המפורסם של גריפית. בסיור הליכה בן שעתיים ידידותי למשפחות, בליווי מדריך מוסמך, תחשפו לנופים הטובים והמפורסמים ביותר של לוס אנג’לס. בסיור משעשע זה תגיעו אל תצפית כדי לצלם תמונה מושלמת של השלט ׳הוליווד׳, להזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

חובבי הבילויים, ביום או בלילה יוכלו לשוטט לאורך רצועת הסאנסט (Sunset Strip), זוהי רצועה אגדית של שדרות סאנסט בה נמצאים כמה ממקומות המוזיקה, הברים ומועדוני הלילה המפורסמים ביותר בעולם. ואם אתם מרגישים חיבה ייחודית לחיי הלילה, והייתם רוצים טעימה מאלה ההוליוודיים, בחרו בסיור ברים בהוליווד בהנחיית מדריך מקומי, למידע נוסף והזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

אלו הם רק חלק מהדברים הרבים שתיירים יכולים לעשות בהוליווד. בין אם אתם חובבי קולנוע, חובבי מוזיקה, או סתם מחפשים חוויה ייחודית, יש משהו לכל אחד בשכונה האייקונית הזו.

רצועת הסאנסט, שדרה בה יש ברים, מוזיקה, מועדונים וחיי לילה תוססיםרצועת הסאנסט, שדרה בה יש ברים, מוזיקה, מועדונים וחיי לילה תוססים

לינה בהוליווד

בהוליווד ישנם כ-200 מקומות לינה לשהות בהם, האזור הטוב ביותר עבור תייר לשהייה בהוליווד תלוי בתחומי העניין והתקציב, כמה מהאפשרויות הפופולריות כוללות את שדרות הוליווד, מערב הוליווד הידוע כשכונת מלרוז והוליווד הילס.

שדרות הוליווד, הן לב ליבה של הוליווד והוא ביתם של רבים מהאטרקציות התיירותיות המובילות, ישנם גם מלונות ומוטלים רבים באזור זה, מה שהופך אותו לבחירה נוחה למטיילים. אנו ממליצים על מלון ארבעת הכוכבים, המעוצב למשעי, מלון הוליווד רוזוולד (The Hollywood Roosevelt). לעומת זאת, מבקרים המחפשים מקום לינה יותר אינטימי יכולים לבחור בבית הארחה איליינ‘ס הוליווד (Elaine’s Hollywood Bed & Breakfast) הנמצא לקראת סוף שדרות הוליווד. מערב הוליווד, או שכונת מלרוז, היא שכונה אופנתית שידועה בחיי הלילה התוססים שלה וסצנת הקניות. זוהי בחירה פופולרית עבור אלה המחפשים חוויה יוקרתית יותר והיא ביתם של מלונות, מסעדות ובוטיקים מפנקים, כמו מלון ארבעת הכוכבים לה פארק את מלרוז (Le Parc at Melrose) הידוע כגן עדן אורבני, או מלון ארבעת הכוכבים צ׳מברלין ווסט הוליווד (Chamberlain West Hollywood)ֿ הידוע, בין היתר, בזכות בריכת הגג שלו. מבקרים החפצים להתרחק ממרכז השכונה יכולים לשהות בהוליווד הילס, אזור זה ממוקם צפונית להוליווד וידוע בנופים המדהימים של העיר והגבעות. זוהי בחירה מצוינת עבור אלה המחפשים שהות מבודדת ושלווה יותר, והיא ביתם של וילות יוקרה והשכרות נופש רבות, אנו ממליצים על מלון ארבעת הכוכבים מלון הוליווד היסטוריק (Hollywood Historic Hotel).




המלצות "הכל על" למבקרים בהוליווד

  • בדרך כלל, שיא עונת התיירות היא מסוף האביב ועד תחילת הסתיו כאשר מזג האוויר חם ושטוף שמש, עם זאת, מבקרים רבים מעדיפים לבקר במהלך החודשים הקרירים יותר כאשר קהל המבקרים קטן יותר והאטרקציות הפופולאריות לביקור הן פחות עמוסות.
  • מומלץ להשקיע בהוליווד בין יומיים לשלושה בעבור השכונה עצמה וכמובן יותר אם מתכננים לצאת ממנה לטיול בסביבת לוס אנג׳לס.
  • התניידות בהוליווד, נוחה עם תחבורה ציבורית, רשות התחבורה המטרופולינית של מחוז לוס אנג’לס מפעילה רשת של אוטובוסים ורכבות המשרתים את הוליווד ומספקות גישה נוחה ליעדי תיירות פופולריים. בנוסף, נוח מאוד לנוע בהוליווד ברגל ובאמצעות אופניים, מכיוון שהיא מרושתת בשבילי אופניים רבים.
  • בין המקומות המומלצים למשפחות עם ילדים בהוליווד אפשר למנות את אולפני האחים וורנר (Warner Bros. Studio Tour Hollywood). שם הילדים יוכלו לראות מקרוב איך נעשו הסררטים האהובים עליהם.
  • בעת נהיגה בשכונת הוליווד, עדיף להימנע מכניסה עם הרכב להוליווד הילס, סאנסט סטריפ, שדרת התהילה וכמה שכונות מגורים עקב כבישים צפופים וצרים, חניה מוגבלת ואזורי תיירות עמוסים.
  • למבקרים חובבי השווקים המעוניינים לראות מה קורה שתהילה פוגשת קולינריה, אנו ממליצים לבחון את שוק האיכרים (Farmers Market) המקורי האייקוני של הוליווד. ישנה אפשרות להשתתף בסיור רגלי בן 2.5 שעות מלא באוכל טעים, עובדות ממדריך מוסמך והרבה כיף. אם רצו להנות מסיור טעימות בדוכני סוחרים שונים ולהינות מחוויית אוכל אולטימטיבית, לחצו כאן להזמנת כרטיסים. בהוליווד יש שווקי חג המולד ופסחא, אם כי התאריכים והמיקומים המדויקים עשויים להשתנות משנה לשנה.
  • בהוליווד מגוון אפשרויות קניות, המציעות חנויות קמעונאיות יוקרתיות, בוטיקים ייחודיים וחנויות אופנתיות לבגדי רחוב. בין אם אתם מחפשים מוצרי מעצבים או ממצאים מקומיים, בהוליווד יש משהו לצרכי הקניות של כולם.המומלצים והמפורסמים ביותר הם: רצועת סנסט (Sunset Strip), שדרת מלרוז (Melrose Avenue), הגרוב (The Grove) והוליווד והיילנד סנטר (Hollywood & Highland Center).
  • מבקרים המתכננים להיכנס לכמה מהאתרים והאטרקציות בהוליווד, כרטיס ההנחות של לוס אנג׳לס יכול להיות אופציה משתלמת, כדאי קודם לתכן לאילו אתרים ואטרקציות אתם מתכננים להגיע, ולאחר מכן לבדוק האם וכמה מהם נכללים בכרטיס וכך להחליט מה ישתלם בעבורכם יותר: לרכוש כרטיסים בנפרד לכל אחת מהאטרקציות או לרכוש את כרטיס ההנחות. תוכלו לקרוא אילו אתרים ואטרקציות נכללים בכרטיס ולהזמין אותו מראש עם אפשרות ביטול בחינם. תיהנו מחיסכון וגמישות מקסימלית עם כרטיס הכל כלול זה, להזמנתו לחצו כאן.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור הוליווד עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי לוס אנג’לס. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד תחנת הוליווד / תחנת גפן (Hollywood / Vine Station). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

סרטון על גבעות הוליווד

תשובות לשאלות נפוצות

מומלץ להשקיע בביקור בהוליווד בין יומיים לשלושה ואף יותר אם מתכננים לטייל בעוד מקומות ברחבי לוס אנג׳לס.

הביקור בהוליווד מומלץ במהלך כל השנה, וגם בעת החורף מכיוון שהטמפרטורות יחסית נוחות ועונת הקיץ עשויה להיות עמוסה מאוד במבקרים.

הביקור בהוליווד מומלץ במיוחד לחובבי הקניות וקולנוע - שכן היא מקום יצירתם של מיטב הקולנוע העולמי. כמו כן, הביקור מומלץ גם לכל מי שרוצה לצאת לחופשה באחת מהשכונות המרגשות והמפורסמות בלוס ואנג׳לס.