1. עמוד הבית
  2. »
  3. איטליה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. סיציליה, איטליה 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Sicilia
  6. »
  7. הר הגעש אתנה, סיציליה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Etna

הר הגעש אתנה, סיציליה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Etna

עדכון אפריל, 2024

בשבועות הקרובים כמות התיירים בסיציליה הולכת ועולה, וכך גם הביקוש לאטרקציות התיירות הפופולאריות. אם אתם מתכננים להצטרף לאחד הסיורים המבוקשים, כמו סיור להר הגעש אתנה, מומלץ להזמין מקום בסיור לפחות כמה ימים מראש, שכן הסיורים מתמלאים במהירות, במיוחד בסופי שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לסיור להר הגעש אתנה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

הר הגעש אתנה בכמה מילים

הר אתנה (L’Etna), המכונה באיטלקית גם מונג’יבלו (Mongibello), הוא הר געש פעיל השוכן בצפון מזרח האי סיציליה (דרומית לאיטליה היבשתית), מצפון לעיר קטניה (Catania) ודרום מזרחית לעיר פלרמו (Palermo). הר הגעש הוא הגבוה באירופה, ואחד הפעילים שבהם, עם כמעט מאה התפרצויות מתועדות ב4000 השנים האחרונות. שמו של ההר נובע כנראה מהשפות היוונית או הפיניקית, ממילים שמשמעותן אש, בעירה או כבשן. ואכן, הר הגעש אתנה הוא בהחלט עצום – גובהו 3,357 מטר, ובימים עם ראות טובה ניתן לראותו ממרחק של מאות קילומטרים. למתבונן בהר מהעיר קטניה, השוכנת למרגלות הר אתנה, הדומיננטיות של הר הגעש גדולה יותר והוא האלמנט הגיאוגרפי המרכזי במרחב. בחודשי החורף הר הגעש מתכסה בשלג בשל גובהו הרב. המראה של הר געש המכוסה בשמיכת שלג לבנה הוא ייחודי ויפייפה, ואולי אחד המראות המזוהים ביותר עם הר הגעש אתנה.

הר אתנה מכוסה שלג בחורף (צילום: הר אתנה מכוסה שלג בחורף- מהמראות המזוהים ביותר של הר הגעש האימתני

היסטוריה גיאולוגית ואנושית

ראשית הפעילות הגעשית באזור בו שוכן כיום הר הגעש אתנה החלה לפני כחצי מיליון שנים. ההתפרצויות הגעשיות הראשונות התרחשו מתחת לים, ולאורך 200 אלף שנים חלו תנודות במקומות ההתפרצות עד שהתקבעו בנקודה שבהמשך הפכה למרכזו של הר אתנה. הר הגעש נוצר במשך אלפי שנים כתוצאה מהתקררות והתקשות של קילוחי הלבה שפרצו מהאדמה, ולכן מוקד ההתפרצות המרכזי נוטה להיות חלקו המרכזי של ההר. הר הגעש פעיל לכל אורך עברו הגיאולוגי מאז היווצרותו, והוא ידוע בהתפרצויותיו האלימות והעוצמתיות, שכן שאריות של תוצרים געשיים שנוצרו כתוצאה מהתפרצויותיו נמצאו אפילו ברומא, במרחק של כ800 קילומטרים מההר.

הפעילות הגעשית של ההר אמנם יוצרת סיכון בהתיישבות אנושית בקרבה אליו, אך האדמה הסובבת את ההר פורייה מאוד כתוצאה מהמינרליים הרבים שהיא רוויה בהם, שמקורם בשטיפת הקרקע בחומרים הגעשיים שבהר. בעת העתיקה מתועדות כמה התפרצויות שונות, כאשר הידועות שבהן היא התפרצות ההר בשנת 396 לספירה שפגעה בצבא העיר קרתגו בדרכו לחצות את סיציליה ולכבוש אותה, ההתפרצות של 122 לפני הספירה שכמעט והרסה לחלוטין את קטניה הקדומה ששכנה למרגלות ההר, וההתפרצות שמתאר המשורר ורגיליוס בחיבורו האפי איניאס. גודלו של הר אתנה, שליטתו במרחב וההתפרצויות הרבות שלו, הפכו אותו להר מיתולוגי ומשמעותי עבור היוונים והרומאים העתיקים, ומסורות תיאולוגיות רבות נקשרו אליו. האמונה הרווחת בתרבויות אלו הייתה שאל הנפחות (בתרבות היוונית הפייסטוס ותרבות הרומית וולקן) גרים בתחתיתו של ההר ומחשלים בו את כלי המלחמה האדירים שהם יוצרים. לאורך ההיסטוריה התרחשו התפרצויות רבות של ההר, כאשר האכזרית שבהן (מלבד ההתפרצות של שנת 122 לפני הספירה) התרחשה בשנת 1669. התפרצות זו הרסה עשרה כפרים בסביבתו של ההר, וייתכן וגם גבתה קורבנות רבים (המקורות ההיסטוריים חלוקים בשאלה זו).

ההתפרצויות הגעשיות של אטנה ממשיכות גם בשנים האחרונות (צילום: התפרצות געשית בהר הגעש אתנה. ממשיכות גם בשנים האחרונות

הר הגעש כיעד תיירותי כיום

הר הגעש כיום הוא אחד מהיעדים התיירותיים החשובים בסיציליה, ומבקרים בו ובסביבתו הגיאולוגית כ4 מיליון אנשים בשנה. הר אתנה מציע מגוון רחב של פעילויות שונות למבקרים – טרקים מאורגנים לפסגת ההר, ומכתשים השונים בו ול “עמק השור”, אתרי סקי רבים הפעילים בחודשי החורף ופעילויות ספורט אתגרי הכוללת רכיבת הרים, טיפוס הרים וטיולי מודרכים בשלג. כמעט כל אדם ובכל גיל יוכל למצוא פעילות המתאימה לו ולתחומי העניין שלו בעת ביקור בהר הגעש אתנה. בעקבות הייחודיות הגיאולוגית והחשיבות ההיסטורית והתיירותית של הר אתנה הוענק לאתר סטטוס של אתר מורשת עולמית של אונסק”ו בשנת 2013.

הר אטנה הוא אחד מהאתרים התיירותים הפופולאריים ביותר באיטליה ופוקדים אותו מליוני תיירים בכל שנה (צילום: לועו של הר הגעש אטנה-  מיליוני תיירים פוקדים אותו מדי שנה

מה עושים בהר אתנה

כבר ממרחק של עשרות קילומטרים רבים מהר אתנה המראה השולט של ההר הגבוה יתפוס את מבטו של המטייל. הר אתנה הוא האלמנט המרכזי בנוף ואי אפשר לפספס אותו. ההר צבוע בצבעים כהים, כתוצאה מהמינרלים של החומרים הגעשיים המקוררים שיוצרים את ההר. המבקרים בסיציליה בחורף יזכו לראות את ההר מושלג – מראה ייחודי ובלתי נשכח. סביבתו של ההר היא ים תיכונית קלאסית והררית. ההר נמצא בקרבה לחוף וחלקו המזרחי של ההר כמעט וגולש לים התיכון. ההר “עטוף” על ידי שני נהרות – נהר אלקנטרה (Alcantara) בצפון ונהר סימטו (Simeto) במערב. ההר מעלה עשן באופן די תדיר, והמחזה של ההר “על סף התפרצות” (על אף שהעלאת עשן לא בהכרח מעידה על התפרצות משמעותית קרובה) מסקרן ומבהיל בו זמנית את המבקרים בו ובסביבתו. הר הגעש הינו פארק לאומי, וניתן לטייל בו באופן עצמאי או בעזרת סיור מודרך.

סיורים מודרכים בהר יוצאים מכמה ערים שונות – קטניה, טאורמינה (Taurmina) ומאסינה (Messina). נהוג להתחיל את טיול היום בחלקו הדרומי של ההר בספיאנצה רפוג’י (Rifugio Sapienza), שהיא נקודת התחלת המסלול הרגלי והמקום ממנו עולים על הרכבל (Funivia) שמגיע עד לגובה 2500 מטרים. ניתן להגיע לנקודת עצירת הרכבל מספיאנצה בטיול רגלי, אך הדבר מומלץ למיטיבי לכת עם ניסיון בטיפוס על הרי געש בלבד. מנקודת הירידה מהרכבל ניתן לטייל ברגל בין המכתשים השונים של ההר לקחת טיול ג’יפים ואפילו לטייל במערות שנוצרו התפרצות קילוחי לבה ברחבי ההר. ישנם גם טיולים וסיורים רבים בחלקו הצפון מזרחי של ההר, מנקודת ההתחלה באזור הכפר מרנבה (Mareneve). בחלק מהמקומות ניתן לטייל רק בליווי מדריך מומחה. אלו שמעוניינים לטייל במסלול מעט פחות מתויר, יכולים לבקר באחת משמורות הטבע או המכתשים הרבים במדרונות ההר, כמו עמק השור ומונטה נרו (Monte Nero). פסגתו של ההר קרירה מאוד ורוחות חזקות נושבות בה בכל השנה. המראה מהפסגה מרהיב, וכולל תצפית לערים השוכנות למרגלות ההר, לים התיכון ולסביבה הטבעית העשירה והירוקה שמקיפה את ההר. כאמור, בהר פעילויות רבות נוספות מלבד טיולי יום, כמו ספורט חורף באחד מאתרי הסקי הרבים שפעילים בחורף ושוכנים בחלק הצפון מזרחי של ההר, פעילויות ספורט אתגרי כמו אופני הרים וטיפוס הרים וטיולי יום קלילים יותר ובגבהים נמוכים יותר באחד מהמסלולים שלמרגלות ההר או באחד מהכפרים הרבים מסביב להר.

רכבל להר הגעש אתנה (צילום: רכבל להר הגעש אתנה, מספק נוף מרהיב לכל רחבי האי

התפרצות הר הגעש אתנה

כרטיסים להר הגעש אתנה

הר אתנה שוכן מחוץ למרכז העירוני של קטניה ומרבית המבקרים נוהגים לשלב את הביקור בהר הגעש עם ביקור בעיר. חשוב לציין שנקודות היציאה השונות למסלולים בהר אינן נגישות בתחבורה ציבורית. הערים קטניה וטאורמינה קרובות מאוד להר אתנה, כאשר קטניה קרובה לחלקו הדרומי של ההר וטאורמינה לחלק המזרחי והצפוני וניתן להגיע אליו מהן בעזרת סיורים מודרכים שיוצאים ממרכזי הערים או בנסיעה ברכב שכור, דבר אשר אנו ממליצים עליו אם ברצונכם לחסוך את עלויות ההסעה אשר כלולים בסיור מודרך. מערים מרוחקות יותר כמו פלרמו, מסינה וסירקוזה ההגעה להר היא יותר מסובכת, וכוללת בין שעתיים לשלוש נסיעה. מערים רחוקות יש מעט סיורים מודרכים, אם בכלל, ובכדי להגיע לטיול בהר מהן יש צורך בנסיעה ברכב שכור או בהגעה לקטניה בעזרת תחבורה ציבורית, ממנה ניתן לקחת סיור מודרך להר אתנה. במידה ותבחרו להגיע להר אתנה באמצעות רכב שכור אנו ממליצים לקרוא את המדריך המפורט שלנו בנוגע להשכרת רכב בסיציליה.

ישנם כמה סוגי כרטיסים שונים לסיורים מודרכים להר אתנה,אנו ממליצים לקרוא בעיון את הסוגים השונים על מנת לבחור את הסיור המתאים לכם מכל:

סיורים בחלקו הצפון מזרחי של ההר

סיור מודרך לאתר ההתפרצות הגעשית של שנת 2002

כרטיס זה הינו הכרטיס הזול ביותר, ומציע סיור באורך של כ3 שעות בחלקו הצפון מזרחי של הר אתנה (בו פועלים בחורף אתרי הסקי), במקום בו אירעה התפרצות געשית משמעותית בשנת 2002, אשר רשמיה ניכרים עדיין בדמות מכתש גדול. הכרטיס כולל ציוד טיולים והגנה בסיסי, והוא מומלץ לאלו אשר מעוניינים לטייל במסלול שונה ופחות מתויר מהמסלול התיירותי הראשי לפסגת ההר, לאלו שמעוניינים במסלול קצר יחסית בהר, לאלו אשר נמצאים בקרבה לחלקו המזרחי של הר אתנה וקל להם יותר להגיע לסיור באזור הזה, ולאלו עם תקציב נמוך יותר לטיול.

את הסיור המודרך ניתן לרכוש דרך אתר טיקטס כאן עם 5% הנחה לגולשי הכל על (בהזנת קוד קופון HAKO5)

החלק הצפוני של הר הגעש אתנה

חלקו הצפון מזרחי של הר אתנה, בחורף פועלים בו מסלולי סקי

סיור מודרך ארוך בצפון מזרח הר אתנה

סיור זה הוא סיור יקר יותר אך הוא מציע סיור ארוך של כ5 שעות באתרים רבים בחלק הצפון מזרחי של ההר הכולל נקודות תצפית מרשימות ומעבר בחלקים נרחבים, ייחודיים ונסתרים של ההר. הכרטיס לסיור כולל ציוד טיולים והגנה בסיסי. כרטיס זה מתאים במיוחד לאלו שמעוניינים במסלול פחות מתויר ו”פראי” יותר בנופיו לאלו אשר נמצאים בקרבה לחלקו המזרחי של הר אתנה.

כרטיסים לסיור זה ניתן לרכוש כאן בתוספת 5% הנחה לגולשי הכל על (בהזנת קוד קופון HAKO5)

צפון מזרח הר אתנה עוד מבט לעבר חלקו הצפון מזרחי של הר אתנה, מלא במסלולים “פראיים” ופחות מתוירים

סיור מודרך לפסגתו הצפונית של הר אתנה ב4X4

כרטיס זה מציע סיור מודרך לפסגה הצפונית של הר אתנה, הכולל עלייה בעזרת רכב 4X4 וירידה רגלית. הכרטיס מומלץ לאלו אשר חוששים שיתקשו בעלייה רגלית ומעוניינים בעלייה בעזרת רכב, ולאלו אשר רוצים לטייל במסלולים מעט פחות מתוירים מהמסלולים הראשיים של דרום הר אתנה. כרטיסים לסיור 4*4 זה ניתן לרכוש כאן בתוספת 5% הנחה לגולשי הכל על (בהזנת קוד קופון HAKO5)

סיורים בחלקו הדרומי של ההר

סיור למכתשים הדרומיים העיקריים ולפסגת ההר

כרטיס זה מציע סיור באורך של כ6 שעות בחלק הדרומי של ההר, דרך מכתשיו העיקריים ועד פסגתו. הסיור עובר במסלול הראשי לפסגת ההר הכולל את הרכבל המרכזי וכולל ציוד טיולים ברמה גבוהה יותר מציוד בסיסי.  סיור זה מומלץ לאלו שמעוניינים במסלול ארוך שעובר בנקודות המרכזיות והידועות ביותר של ההר, לאלו שמעוניינים בנסיעה ברכבל המפורסם של ההר ואלו שזקוקים לציוד טיולים משלים עבור הטיול. את הכרטיסים לסיור זה ניתן לרכוש כאן בתוספת 5% הנחה לגולשי הכל על (בהזנת קוד קופון HAKO5)

רכבל הר אתנה סיציליה הרכבל העולה לפסגתו של הר אתנה, מקסימום נוף במינימום מאמץ

סיור לחלקו הדרומי של הר אתנה הכולל הסעה מקטניה

כרטיס זה כולל סיור מודרך באורך של כ5 וחצי שעות היוצא ממרכז העיר הקרובה להר אתנה – קטניה. הסיור אינו מגיע לפסגת ההר אלא מתרכז במכתשים משניים של חלקו הדרומי, בפאונה ובפלורה הייחודית של ההר וכולל ביקור במערת לבה.סיור זה מומלץ לאלו שנזקקים להסעה לאתר מקטניה, ולאלו שמעוניינים בסיור לא שגרתי וייחודי בהר.  את הכרטיסים לסיור ייחודי זה ניתן לרכוש כאן בתוספת 5% הנחה לגולשי הכל על (בהזנת קוד קופון HAKO5) 

סיור לחלקים לא מתויירים בהר אתנה הכולל הסעה מקטניה

סיור זה מציע טיול בחלקים שקטים ולא מתוירים של ההר בחלקו הדרומי והמזרחי עם מדריך מוסמך שמכיר את ההר בצורה מצוינת, כולל את חלקיו הפחות מוכרים. הסיור כולל מעבר בעמק השור וביקור במערת לבה. הוא מותאם במיוחד לאלו שרוצים טיול שקט ללא תורות של תיירים על ההר. הסיור כולל גם הסעה הלוך וחזור לעיר קטניה, ומומלץ למי שצריכים הסעה מהעיר. כרטיסים לסיור זה ניתן לרכוש כאן בתוספת אפשרות לביטול בחינם.

הפארק הלאומי גדול אמוד, ויש סיורים שונים לחלקים שונים ולאזורי התפרצויות שונים (צילום: הפארק הלאומי גדול אמוד, ויש סיורים שונים לחלקים שונים ולאזורי התפרצויות שונים

הזמנת כרטיסים להר הגעש אתנה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים להר הגעש אתנה

  • הר אתנה הוא בהחלט פלא טבעי והיסטורי, והוא לא סתם זכה למעמד של אתר מורשת עולמית של ארגון אונסק”ו. לכן, הביקור בהר מומלץ לחובבי הטבע, הטיולים, הגיאולוגיה וההיסטוריה.
  • כאשר מעריכים את זמן הביקור כדאי לקחת בחשבון את מזג האוויר ועומס המבקרים הצפוי. בכדי להימנע ממזג אוויר קר מדי בפסגת ההר, ולהימנע מעומס התיירות החריג של שיא הקיץ, מומלץ להגיע לטייל בהר בסוף האביב (מאי-יוני) ובתחילת האביב (ספטמבר ואוקטובר). יש לציין שגם בחודשים אלו ייתכן שיהיו תיירים רבים בהר, שכן מבקרים בו בערך כ4 מיליון תיירים בשנה.
  • אורכו של סיור בהר אתנה הוא בין 4 ל6 שעות – כמות זמן מספקת לטיול באחד מחלקיו של ההר (דרום הר אתנה / צפון הר אתנה). לאלו אשר מעוניינים בסיור גם בצפון וגם בדרום ההר, ולאלו מתכננים טיולים עצמאיים בהר ובסביבתו הטבעית, מומלץ להשקיע בין יום לשני ימי טיול במסלולים השונים בהר.
  • מומלץ לשלב את הביקור בהר אתנה עם ביקור בעיר הגדולה ששוכנת למרגלותיו – קטניה ובפארק הלאומי נברודי (Parco dei Nebrodi) ששוכן מצפון להר אתנה.
  • לנקודות היציאה השונות לרכבל ולמסלולים בהר אתנה נוח להגיע בעזרת רכב שכור או בעזרת אוטובוס של סיור מודרך. נקודות אלו לא נגישות לתחבורה ציבורית.
  • לאלו שמטיילים עם ילדים קטנים, מומלץ לקצר את אורך המסלול ולא לקחת סיורים הכוללים מסלולי הליכה קשים (לדוגמא המסלול המגיע עד לפסגת ההר). כמו כן, לאלו שמגיעים עם תינוקות, כדאי להצטייד במנשא טיולים מתאים.
  • ניתן ללון בעיר הגדולה קטניה, שהיא הפופולארית ביותר באזור מבחינת לינה ויש בה כ-1850 מקומות לינה מסוגים שונים – מלונות, דירות ואפשרויות הארחה נוספות. אפשרות הלינה הנפוצה ביותר הינה דירות (למשל Palazzo Scammacca), מבחינת המלונות מרביתם הם מלונות בעלי דירוג של שלושה כוכבים (למשל Hotel Manganelli Palace או Hotel Villa Romeo), כך שלמי שמחפש מלון שכזה יש יותר אפשרויות לבחור מתוכן. לקריאה נוספת אודות אפשרויות לינה באזור העיר קטניה- לחצו כאן
  • מומלץ לשלב את הביקור בהר הגעש אתנה ביחד עם ביקור בתיאטרון העתיק של טאורמינה אשר נמצא בסמוך אליו. ישנם סיורים מודרכים רבים אשר כוללים גם ביקור בתיאטרון העתיק- למשל כאן.
  • ניתן לבחור מסלולים ספציפיים המתאימים להליכה ללא מדריך בכדי להוזיל באופן משמעותי את הביקור בהר אתנה. כמו כן, ניתן לבחור את אחד מהסיורים הזולים יותר בהר (פערי המחירים בין הסיורים השונים מגיעים לכ80 יורו לאדם).
  • ישנם מסלולים וסיורים רבים בהר אתנה. מומלץ לערוך מחקר מקדים על האתר בכדי להבין מהם הצרכים שלכם ואיזה סיור / מסלול מתאים עבורכם.
  • כדאי לדעת שהמסלולים לפסגת ההר הם די אתגריים, ובעלי נגישות נמוכה למוגבלי תנועה ולילדים קטנים.
  • במידה ותרצו לחמוק מהעומס התיירותי, מומלץ להגיע לטיול בהר מוקדם בבוקר.

מידע שימושי/h2>

  • שעות פתיחה: הר אתנה הוא פארק לאומי ציבורי ולכן הוא אינו מגודר ופתוח 24 שעות ביממה לאורך כל ימות השנה.
  • מחיר כרטיסי כניסה: הר אתנה הוא פארק לאומי ציבורי ואין צורך לרכוש אליו כרטיסי כניסה. כרטיס בסיסי לרכבל עולה כ30 יורו לאדם לשני הכיוונים.
  • מקטניה ומטאורמינה ניתן להגיע להר אתנה בעזרת סיור מודרכים שיוצאים ממרכזי הערים. ההר לא נגיש עבור תחבורה ציבורית ובכדי להגיע אליו שלא במסגרת סיור יש צורך ברכב שכור או הסעה.
  • ניתן לטייל בהר באופן עצמאי ללא עלות. עלות הביקור תלויה בסוג הסיור המודרך (סיור מודרך ברכב יעלה יותר מסיור מודרך רגלי) ובסוג ואורך המסלול בו בוחרים לטייל. עלות סיור מודרך בהר נעה בין 37 יורו ועד ל115 יורו לאדם.

שאלות נפוצות על הר הגעש אתנה

אורכו של סיור בהר אתנה הוא בין 4 ל6 שעות - כמות זמן מספקת לטיול באחד מחלקיו של ההר (דרום הר אתנה / צפון הר אתנה). לאלו אשר מעוניינים בסיור גם בצפון וגם בדרום ההר, ולאלו מתכננים טיולים עצמאיים בהר ובסביבתו הטבעית, מומלץ להשקיע בין יום לשני ימי טיול במסלולים השונים בהר.

כאשר מעריכים את זמן הביקור כדאי לקחת בחשבון את מזג האוויר ועומס המבקרים הצפוי. בכדי להימנע ממזג אוויר קר מדי בפסגת ההר, ולהימנע מעומס התיירות החריג של שיא הקיץ, מומלץ להגיע לטייל בהר בסוף האביב (מאי-יוני) ובתחילת האביב (ספטמבר ואוקטובר). יש לציין שגם בחודשים אלו ייתכן שיהיו תיירים רבים בהר, שכן מבקרים בו בערך כ4 מיליון תיירים בשנה.

הר אתנה הוא בהחלט פלא טבעי והיסטורי, והוא לא סתם זכה למעמד של אתר מורשת עולמית של ארגון אונסק"ו. לכן, הביקור בהר מומלץ לחובבי הטבע, הטיולים, הגיאולוגיה וההיסטוריה.

ישנם אפשרויות לינה רבים סמוך להר הגעש אתנה, רובם מרוכזים בעיר הגדולה קטניה הסמוכה להר.אפשרויות אלו כוללות מלונות ארבעה כוכבים מומלצים כגון Palace Catania | UNA Esperienze או מלונות שלושה כוכבים כגון Hotel Villa Romeoלקריאה נוספת אודות אפשרויות לינה באזור העיר קטניה- לחצו כאן

 

ההגעה להר הגעש אתנה לא אפשרית באמצעות תחבורה ציבורית ולכן מומלץ לבחור מאחת משתי אפשרויות,בהתאם להעדפותיכם האישיות:

השכרת רכב פרטי והגעה באופן עצמאי להר-  אפשרות מומלצת למבקרים אשר רוצים לאפשר לעצמם יותר גמישות ועצמאות בביקור בהר. על מגוון האפשרויות השונות להשכרת רכב בסיציליה מומלץ לקרוא עוד בעמוד שלנו לגבי השכרת רכב בסיציליה

רכישת סיור מודרך הכולל הסעה מאחת מהערים הגדולות בסיציליה- ישנם סיורים מודרכים להר אשר כוללים במחיר גם הסעה מאחת מערי סיציליה הסמוכות כגון קטניה (למשל כאן או כאן) או טאורמינה (למשל כאן) והם מומלצים למבקרים אשר לא רוצים להסתבך עם ההגעה להר באמצעות רכב שכור.

מומלץ לשלב את הביקור בהר הגעש אתנה יחד עם ביקור בעיר הבירה של  האי סיציליה, פלרמו וכן בעיר קטניה הסמוכה להר הגעש.

בנוסף, מומלץ לשלב את הביקור בהר הגעש אתנה ביחד עם ביקור בתיאטרון העתיק של טאורמינה אשר נמצא בסמוך אליו. ישנם סיורים מודרכים רבים אשר כוללים גם ביקור בתיאטרון העתיק- למשל כאן.

הביקור בהר הגעש לא מותאם ברובו לילדים קטנים, כיוון שהמסלולים הם יחסית מאתגרים ותלולים, לכן חשוב לערוך מחקר מקדים מקיף לפני שיוצאים לטיול בהר. לחלופין, ניתן להזמין סיורים מודרכים הכוללים סיור רכוב על גבי 4*4 (למשל כאן) או סיורים הכוללים עלייה לפסגת ההר באמצעות רכבל (למשל כאן) אשר יוכלו לחסוך לכם את החלקים המאתגרים יותר של הטיול.