בזיליקת סן דומניקו מאג’ורה, נאפולי – המדריך המקיף בעברית | Basilica of San Domenico Maggiore

בזיליקת סן דומניקו מאג'ורה בכמה מילים

בזיליקת סן דומיניקו מאג’ורה (Basilica of San Domenico Maggiore) שבנאפולי היא אחד היעדים המפתיעים בעיר עם ניגוד עז בין חזיתה החיצונית לאוצרותיה הנסתרים. הבזיליקה ממוקמת באיזור ההיסטורי של העיר, בסמוך ליעדים מסקרנים נוספים כמו הקתדרלה של נאפולי (The Royal Chapel of the San Gennaro Treasure) והארמון המלכותי של נאפולי (Royal Palace of Naples). בזיליקת סן דומיניקו מאג’ורה נבנתה בשנים 1283-1324 בסגנון גותי, ועם השנים עברה שינויים עיצוביים בעיקר מבפנים ומאז המאה ה-17 עד היום מעוצבת בסגנון בארוקי – גותי, לצד שכבות שונות של אמנות מתקופות וסגנונות שונים. לכן, מבט על הכנסייה מהרחוב ייצור רושם מוטעה בנוגע לכנסיה, המבנה הצנוע והקודר במעט, מעין מבצר במרכז העיר, לא משקף את עיטורי הזהב והציורים המרשימים המעטרים את קירות ותקרות הבזיליקה. כיום המבנה משמש כמוזיאון (San Domenico Maggiore Museum- DOMA), אליו ניתן להגיע באופן עצמי ולהכנס בחינם לבזיליקה עצמה או לרכוש כרטיסים לסיורים או כניסות עצמאיות בהיכלי המוזיאון. כמו כן, ניתן להגיע למקום דרך סיור רחב יותר המקיף מספר מבנים היסטורים ברובע ההיסטורי של נאפולי.

עיטורי זהב ואיורים ייחודיים בבזיליקת סן דומניקו מאג'ורה (צילום: עיטורי זהב ואיורים ייחודיים בבזיליקת סן דומניקו מאג’ורה

מה רואים בבזיליקת סן דומיניקו מאג’ורה

מכיכר סן דומיניקו מאג’ורה (Piazza San Domenico Maggiore) נכנסים למעשה לכניסה האחורית אל הכנסייה, בעוד שכניסתה הראשית פונה אל החצר. מעבר לבית התפילה המהודר והמרשים בעל התקרות הגבוהות והמעוטרות, המציגות עד היום כ-800 שנים של אמנות, נתן להתרשם במוזיאון מרהיטים ובגדים הסטורים, ציורי קיר מסגנונות שונים ובעלי משמעות דתית ואמנותית שונה, היכל קבורה של מלכי עבר ועוד. ניתן לסייר באופן עצמאי במוזיאון בתשלום סמלי, להשתתף בסיור מטעם המוזיאון או להגיע במסגרת סיור חיצוני. כמו כן, ניתן לשכור מדריך מוקלט שידריך את הסיור דרך אזניות בעוד אתם משוטטים לבד במקום.

החלל היפיפה בתוך הבזיליקת סן דומניקו מאג'ורה (צילום: החלל היפיפה בתוך הבזיליקת סן דומניקו מאג’ורה

סרטון על בזיליקת סן דומניקו מאג’ורה

כרטיסים לסן דומיניקו מאג’ורה

“הבזיליקה ממוקמת בכיכר סן דומיניקו מאג’ורה אליה ניתן להגיע דרך המטרו (Metro, הרכבת התחתית, בקו 1 בתחנת Dante stop, בקו 2 בתחנת Piazza Cavour stop) או בהליכה ברגל מהתחנה המרכזית. מומלץ להמנע מהגעה עם רכב מאחר וזהו מרכזה התיירותי של נאפולי, איזור עמוס ודל בחניה. יש לקחת בחשבון כי הכיכר ממוקמת במרכז האיזור ההיסטורי של נאפולי ולכן במרחק הליכה מתחנות הרכבת, אך בקרבת יעדים תיירותיים רבים אחרים.
הכניסה לבזיליקה עצמה (היכל התפילה) לא דורשת תשלום, דבר שמצד אחד מהווה ייתרון עבור חלק מהמבקרים ומצד שני עשוי לייצר תור מסויים עבור אלו הבוחרים באופציה החינמית בלבד. אלו המבקשים לסייר גם בחדרי המוזיאון השונים יכולים לרכוש מראש כרטיסי כניסה להיכלים השונים, אותם ניתן למצוא באתר המוזיאון , בו מוצעים מגוון סוגי כרטיסים שהזול מבניהם (6 אירו למשתתף) כולל כניסה לחלק אחד או שניים בלבד מתוך המוזיאון והמקיפים יותר (11 אירו למשתתף) כוללים כניסה לכל החללים וסיור מודרך או מוקלט. כמו כן, המוזיאון מציע סיורים מיוחדים כמו סיור לילי או סיורים קבוצתיים מותאמי אוכלוסייה, אך הם יקרים יותר מהאחרים (15-20 אירו למשתתף). כמו כן, ישנם סיורים שלא מטעם המוזיאון, המסיירים במספר אתרים הסטורים נוספים באיזור כמו מנזר סנטה כיארה (Santa Chiara Monumental Complex), בזיליקת סן לורנצו מג’ורה (Basilica of San Lorenzo Maggiore) ועוד (למשל כאן). סיורים אלו מתכללים מספר מוקדים וכך מרחיבים את התמונה עבור אלו המעוניינים באדריכלות והתקופות האומנותיות בנאפולי, כמו גם על תהליכים הסטורים שהשפיעו על המקומות בהם עוברים.

הזמנת סיור מודרך בבזיליקת סן דומניקו מאג'ורה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לבזיליקת סן דומניקו מאג'ורה

  • ביקור בבזיליקת סאן דומיניקו מאג’ורה מומלץ לחובבי היסטוריה ואדריכלות, כמו גם לחובבי אמנות. משפחות עשויות להנות מהביקור אך יש להקדיש מחשבה לקושי השפתי (רוב הסיורים באנגלית) ולהתלהבות של בני המשפחה מנושאים היסטוריים כמו אלו המוצגים בכנסייה. שעות הביקור הנפוצות ביותר במקום הן 17:00-18:00 ולכן ייתכן ומומלץ להקדים את השעות האלו ואף להגיע למקום בשעות הבוקר כדי להימנע מתור ארוך או צפיפות. העונה המומלצת לביקור במקום היא למעשה העונה המומלצת לביקור בנאפולי, חודשי האביב.
  • כנסיית סאן דומיניקו מאג’ורה עמוסה במבקרים לרוב לקראת שעת הסגירה שלה, בשעות 17.00-18.00, ולכן מומלץ להקדים ולבקר במקום בבוקר, בשעות פנויות בהן התור פחות עמוס והמקום פנוי לשיטוטים.
  • משך הזמן המומלץ להשקיע בביקור בסאן דומיניקו מאג’ורה ובמוזיאון DOMA, הוא כשעה-שעתיים. חובבי היסטוריה סקרנים או משתתפים בסיור פרטי אולי ירצו להקדיש מקום זמן נוסף.
  • את הביקור בבזיליקת סאן דומיניקו מאג’ורה מומלץ לחבר עם שאר המבנים ההיסטוריים הנמצאים במרכז ההיסטורי של נאפולי, כמו בזיליקת סן לורנצו מאג’ורה (Basilica di San Lorenzo Maggiore), קפלת סן סברו (Museo Cappella Sansevero) והקתדרלה של נאפולי (Duomo di San Gennaro).
  • מומלץ שלא להגיע לבזיליקת סאן דומיניקו מאג’ורה ברכב, היות וזהו המרכז ההיסטורי של העיר נאפולי וככזה מלא ושוקק תיירים, והכבישים המקיפים אותו מלאי מוניות ואוטובוסים שהמסיעים קבוצות תיירים גדולות. ניתן להגיע למקום במטרו, קו 1 המגיע לתחנת Dante stop, בקו 2 המגיע לתחנת Piazza Cavour stop, או בהליכה מהתחנה המרכזית של העיר.
  • בזיליקת סן דומיניקו מאג’ורה עשויה להתאים למשפחות, כתלות בתחומי העניין של המשפחה. מכיוון שהכנסייה היא גם מוזיאון (מוזיאון DOMA), ניתן להתרשם מחלל הכנסייה בחינם ולמשך זמן קצר, אך שוטטות במוזיאון פעמים רבות דורשת סבלנות רבה, סקרנות להיסטוריה ואמנות שאינה בת זמננו, וכן ברוב המקרים שליטה בשפה האנגלית. לכן, משפחות המבקשות להגיע למוזיאון עם ילדים יצטרכו לשאול את עצמן אם סיור באנגלית במוזיאון הוא דבר שמתאים להתנהלות המשפחתית. בנוסף, למשפחות המבקשות לבקר רק בחלל החינמי של הכנסייה, חשוב להביא בחשבון את התורים הרבים בשעות העומס (אחה”צ) ולנסות להקדים את ההגעה לשעות הבוקר על מנת להקל על העמידה בתור וכך על סבלנותם של הילדים והוריהם.
  • אין צורך של ממש לישון באיזור בזיליקת סן דומיניקו מאג’ורה, כיוון שההגעה אליה מכל רחבי נאפולי היא פשוטה למדי, אך האיזור ההיסטורי של נאפולי הוא אכן מאיזורי הלינה המומלצים בנאפולי, ולכן אין מניעה או חשש להעביר מספר לילות בקרבת הבזיליקה.
  • ביקור בבזיליקת סן דומיניקו מאג’ורה היא חינמית, וכניסה לחללי המוזיאון עולה תשלום נוסף התאם לכרטיס. בעלות של עד 6 אירו למשתתף ניתן להכנס לחלק מההיכלים ללא סיור או הדרכה מוקלטת. בעלות של 11 אירו למשתתף ניתן להכנס לכל ההיכלים ולקבל הדרכה, ובעלות של 15-20 אירו למשתתף ניתן להשתתף בסיורים מיוחדים כמו סיורים ליליים.
  • ניתן להוזיל את הביקור בבזיליקת סן דומיניקו מאג’ורה במספר דרכים. ראשית, למזמינים מראש באתר המוזיאון ניתנת הנחה מיידי במחיר הכרטיסים. כמו כן, לאלו המעוניינים בטעימה קטנה מהמקום ולא להקיף את המידע עליה ככל הניתן, ניתן להזמין כרטיס חלקי המאפשר כניסה רק לחלק ממתחמי המוזיאון בעלות נמוכה יותר. כמו כן, הביקור בבזיליקה עצמה הוא חינמי, ולכן ניתן לבקר ולהתרשם רק ממנו מבלי לסייר במוזיאון.
  • מכיוון שבזיליקת סן דומיניקו מאג’ורה ממוקמת באיזור תיירותי, יש להזהר מפני כייסים וגנבים בכיכר סן דומיניקו מאג’ורה ממנה נכנסים לכנסייה.
  • לא מומלץ להגיע לבזיליקת סן דומיניקו מאג’ורה עם רכב מכיוון שהיא ממוקמת במרכז ההיסטורי של נאפולי מה שהופך את האיזור לצפוף וגדוש במוניות ותיירים.
  • לאלו שבכוונתם לבקר במספר אתרים דומים לבזיליקת סן דומיניקו מאג’ורה, ניתן להצטרף לסיור חיצוני המתכלל מספר אתרים היסטוריים בנאפולי (לדוגמא: https://www.getyourguide.com/naples-l162/naples-old-town-spaccanapoli-and-the-veiled-christ-tour-t218085/? )

מידע שימושי/h2>

  • 10:00-18:00
  • 0-11 אירו לאדם (בתלות בחללים בהם מבקרים). כ164 ש”ח עבור משתתף בסיורים מודרכים (שאינם מנוהלים על ידי המוזיאון)
  • P.za S. Domenico Maggiore, 8A, 80134 Napoli NA, Italy. או חפשו את כיכר סן דומיניקו מאג’ורה (Piazza San Domenico Maggiore)
  • במטרו של נאפולי: קו 1 המגיע לתחנת Dante stop, בקו 2 המגיע לתחנת Piazza Cavour stop, או בהליכה מהתחנה המרכזית של העיר.
  • https://museosandomenicomaggiore.it/

שאלות נפוצות על בזיליקת סן דומניקו מאג'ורה

הביקור בבזיליקת סן דומיניקו מאג'ורה מומלץ לחובבי היסטוריה ואמנות.

מומלץ לבקר במקום בשעות הבוקר כאשר הוא פחות עמוס. העונה המומלצת לביקור במקום תהיה האביב, שכן זו העונה המומלצת לביקור בנאפולי.

מומלץ להשקיע בביקור במוזיאון (DOMA) ובבזיליקת סן דומיניקו מאג'ורה כשעה לפחות, כאשר חובבי היסטוריה סקרנים יכולים להאריך את הביקור למשך זמן רב יותר.

מומלץ להזמין את כרטיסי הכניסה למוזיאון מראש ולהגיע בשעות הבוקר הפחות עמוסות מבקרים.