פיימונטה וטורינו קארד – המדריך המקיף בעברית | Torino + Piemonte Card – 5 days

פיימונטה וטורינו קארד בכמה מילים

פיימונטה וטורינו קארד (Torino + Piemonte Card – 5 days) הוא כרטיס משולב המקנה כניסה לאתרים היסטוריים ומוזיאוניים מרכזיים בטורינו, (באיטליה) ובמחוז פיימונטה בו טורינו נמצאת. טורינו היא עיר גדולה וחשובה בצפון איטליה, בקרבה לערים גדולות נוספות בצפון מערב איטליה כמו מילאנו (Milano) וג’נובה (Genova). מטרתו של הכרטיס היא לחסוך את המאמץ וההשקעה הכספית שכרוכה בקנייה של כרטיסים נפרדים לכל אחת מהאטרקציות הרבות בהן יבקר המטייל הממוצע. קניית הכרטיס המשולב חוסכת עמידה בתורים ארוכים ויוצרת הנחה משמעותית בכניסה לכל אתר ואתר.

אתרים מרכזיים

הכרטיס מקנה כניסה בעיקר למוזיאונים. חלק מהמוזיאונים הידועים והמוכרים הנכללים בכרטיס הם:

  • המוזיאון המצרי של טורינו (Museo Egizio) בו אוסף הפריטים הארכיאולוגיים המצריים השני בגודלו בעולם.
  • המוזיאון לאמנות מודרנית של טורינו (Castello di Rivoli Museo d’Arte Contemporanea), שהוא אחד המוזיאונים הנחשבים בעיר ואוצר יצירות של חלק מהאמנים העכשוויים החשובים בעולם.
  • ארמון מדאמה (Palazzo Madama), בו שוכן המוזיאון לאמנות עתיקה של טורינו (Museo Civico d’Arte Antica).
  • המוזיאון של קבוצת הכדורגל יובנטוס (Juventus Museum), מקבוצות הכדורגל המוערכות והוותיקות באיטליה.

בנוסף לכניסה לאתרים אלו ורבים נוספים ב”חינם”, מעניק הכרטיס גם הנחות לאטרקציות נוספות, כמו המעלית לקומת התצפית במולה אנטונליאנה (Mole Antonelliana) ואוטובוס התיירים של טורינו (City Sightseeing Torino).

מה כלול בפיימונטה וטורינו קארד

במוזיאון המצרי, שנמצא במרכז רובע הסנטרו המתויר, תוכלו לראות מגוון מרתק של ממצאים ארכיאולוגיים מהתרבות המצרית העתיקה. פסלים עתיקים של פרעונים, מיניאטורות, כלי אבן וקרמיקה, תכשיטים, רהיטים מלכותיים, ועוד. כמות הממצאים במוזיאון רבה מספור, אך ניתן לסכם ולהגיד שכל אספקט של החיים במצרים העתיקה, מהאדם הפשוט ועד לבן המלוכה, מיוצג בתערוכה שבמוזיאון.

בארמון מדאמה שנמצא גם הוא ברובע הסנטרו, תוכלו לראות מבחר מגוון וחוצה תקופות של כלים וחפצי אמנות. פסלי אבן ותכשיטים מימי הביניים, ציורים ופסלים מתחילת תקופת הרנסאנס הכוללים את הציור הנודע “דיוקנו של אדם” של דה מאסינה, אמנות מתקופת הבארוק, ובנוסף חפצי מלאכה מעוטרים כמו כלי קרמיקה, זכוכית ותכשיטים מכל התקופות.

במוזיאון לאמנות המזרח (MAO – Museo d’Arte Orientale), שנמצא גם בסנטרו, תוכלו לראות מגוון של פריטי אמנות וחפצי יומיום מתרבויות המזרח, לרבות הודו, סין ויפן. פסלים ייחודיים של אלים הינדואיסטיים ושל בודהה, שריונות וכלי מלחמה נוספים של סמוראים יפנים, לוחות קרמיקה מוסלמיים וחללים שמעוצבים כמו בתים אסייתיים מסורתיים – את כל אלו תוכלו למצוא במוזיאון המרתק לאמנות המזרח.

במוזיאון של קבוצת הכדורגל יובנטוס (Juventus Museum), שממקום באצטדיון הקבוצה שבצפון מזרח טורינו, תוכלו לבקר באצטדיון הכדורגל הענק של ה”גברת הזקנה”, ללמוד על ההיסטוריה של קבוצת הכדורגל הוותיקה, לראות חולצות וציוד נוסף של שחקניה האגדיים של הקבוצה ולהידהם מהיופי של הגביעים והפרסים הרבים בהם זכתה הקבוצה לאורך שנותיה.

סרטון על פיימונטה וטורינו

קניית פיימונטה וטורינו קארד

ניתן לרכוש את פיימונטה וטורינו קארד דרך אתר גט יור גייד כאן. הכרטיס מומלץ לאלו שמטיילים בטורינו ובמחוז פיימנוטה למשך כמה ימים ומעוניינים לבקר בחלק נכבד מהאטרקציות שכלולות בכרטיס. יש לזכור שהכרטיס כולל כניסה בעקיר למוזיאונים, ולכן רכישתו מומלצת לאוהבי הביקור במוזיאונים. אנו מאוד ממליצים לפני הרכישה לבדוק האם הכרטיס משתלם בעבורכם או לא, כמו כל הכרטיסים המשולבים בערים הגדולות בעולם בעבור חלק מהתיירים הכרטיס כדאי מאוד ויכול לחסוך עשרות שקלים, ואילו בעבור תיירים אחרים הוא יקר יותר מאשר מה שהיו משלמים אילו היו רוכשים כרטיס בנפרד בעבור כל אתר ואטרקציה אליה רוצים להגיע.

הזמנת כרטיסים לפיימונטה וטורינו

המלצות "הכל על" למגיעים לפיימונטה וטורינו קארד

  • פיימונטה וטורינו קארד מומלץ למי שמתכוון לטייל בטורינו וסביבתה למשך יותר מיום או יומיים, ובמהלך הזמן הזה לבקר לפחות ב4 עד 5 אטרקציות שונות (בכדי להפוך את הכרטיס למשתלם). כמו כן הכרטיס מומלץ לאלו שמתכוונים לבקר בהרבה מוזיאונים בטורינו, לדוגמא חובבי אמנות וארכיאולוגיה, סטודנטים בטיול לימודי וכו’. בנוסף הכרטיס מקנה הנחות משמעותיות לאטרקציות תיירותיות נוספות כמו אוטובוס התיירים ומומלץ למי שמתכוון לבקר באטרקציות אלו.
  • הביקור בטורינו ובמחוז פיימונטה מומלץ בעיקר בעונות המעבר – מרץ עד מאי וספטמבר עד נובמבר. בחודשים אלו ישנם פחות תיירים בעיר ופחות תורים במוזיאונים ובאטרקציות מרכזיות, ובנוסף מזג האוויר יחסית נוח.
  • רכישת הכרטיס מומלצת לאלו שמתכוונים לבלות בטורינו ובסביבתה יותר מיום או יומיים, ולבקר לפחות ב4 עד 5 אטרקציות מרכזיות שכלולות בכרטיס.
  • בנוסף לכניסה להמון מוזיאונים, מציע הכרטיס גם הנחות משמעותיות על אטרקציות נוספות כמו אוטובוס התיירים, המעלית לקומת התצפית במולה אנטונליאנה, קונצרטים והצגות. לכן רכישת הכרטיס מומלצת גם עבור מי שמעוניין בפעילויות הנ”ל, בכדי לקבל עליהם הנחה משמעותית בנוסף לכניסה חינם.
  • חלק גדול מהמוזיאונים שמוצעים בכרטיס המתאימים מאוד לילדים, כמו מוזיאון יובנטוס ומוזיאון המכוניות (MAUTO – Museo dell’Automobile di Torino). גם המוזיאונים הקלאסיים שכלולים בכרטיס עשויים להיות אטרקטיביים לילדים קטנים, בהנחה שהביקור בהם יהיה יחסית קצר בכדי למנוע שעמום.
  • לאטרקציות שנמצאות בחלקים פריפריאליים של העיר כמו המוזיאון לאמנות מודרנית ומוזיאון יובנטוס ניתן להגיע עם רכב. לעומת זאת, למרכז העיר מומלץ שלא להגיע עם רכב.

שאלות נפוצות על פיימונטה וטורינו קארד

פיימונטה וטורינו קארד מומלץ למי שמתכוון לטייל בטורינו וסביבתה למשך יותר מיום או יומיים, ובמהלך הזמן הזה לבקר לפחות ב4 עד 5 אטרקציות שונות (בכדי להפוך את הכרטיס למשתלם). כמו כן הכרטיס מומלץ לאלו שמתכוונים לבקר בהרבה מוזיאונים בטורינו, לדוגמא חובבי אמנות וארכיאולוגיה, סטודנטים בטיול לימודי וכו'. בנוסף הכרטיס מקנה הנחות משמעותיות לאטרקציות תיירותיות נוספות כמו אוטובוס התיירים ומומלץ למי שמתכוון לבקר באטרקציות אלו.

הביקור בטורינו ובמחוז פיימונטה מומלץ בעיקר בעונות המעבר - מרץ עד מאי וספטמבר עד נובמבר. בחודשים אלו ישנם פחות תיירים בעיר ופחות תורים במוזיאונים ובאטרקציות מרכזיות, ובנוסף מזג האוויר יחסית נוח.

רכישת הכרטיס מומלצת לאלו שמתכוונים לבלות בטורינו ובסביבתה יותר מיום או יומיים, ולבקר לפחות ב4 עד 5 אטרקציות מרכזיות שכלולות בכרטיס.