1. עמוד הבית
  2. »
  3. איטליה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. טורינו, איטליה 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Torino
  6. »
  7. אתרים אטרקציות ומסלולים בטורינו והסביבה
  8. »
  9. מולה אנטונליאנה, טורינו – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Mole Antonelliana

מולה אנטונליאנה, טורינו – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Mole Antonelliana

עדכון אביב 2024

עונה זו מסמנת את תחילת עונת התיירות בטורינו ומספר התיירים שמגיעים עולה. העומס מתחיל להיות מורגש וכמות המבקרים באתרים השונים בעיר, וכך גם מולה אנטונליאנה, עולה. אומנם אין בעיה של זמינות כרטיסים בתקופה זו של השנה, אבל יש ימים בהם עלולים להיווצר תורים. לכן, למי שרוצה להשיג כרטיסים אותם יוכל פשוט להציג בלי לעמוד בתור לרכישה, או למי שיש לו כבר תוכנית בנויה - כדאי להזמין כרטיסים מראש, מי שחושש להתחייב למועד ביקור קבוע יכול להסתכל על אופציות עם אפשרות ביטול. להזמנת כרטיסים מראש למולה אנטונליאנה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מולה אנטונליאנה בכמה מילים

המולה אנטונליאנה (Mole Antonelliana) הוא מבנה היסטורי ומוזיאון השוכן במרכז העיר טורינו (Torin), איטליה. טורינו היא עיר השוכנת בצפון איטליה בחבל פיימונטה (Piemonte), צפון מערבית לג’נובה (Genova) ודרום מערבית למילאנו (Milano). גובהו של בניין המולה אנטונליאנה הוא 167.5 מטרים, והוא היה בניין הלבנים הגבוה ביותר באירופה מרגע בנייתו ובמשך עשרות שנים. הבניין מהווה את הסמל הבלתי מעורער של טורינו ואחד מסמליה של אירופה, ולכן הוא מונצח במטבע בשווי סנט אירופאי אחד.

היסטוריה

בניית המולה אנטונליאנה החל בשנת 1863 בידי הארכיטקט היהודי-איטלקי אלסנדרו אנטונלי. שמה של המולה אנטונליאנה מורכב מהמילה מולה שמשמעותה באיטלקית מגדל גבוה, ושמו של אנטונלי. במקור תכנן אנטונלי מבנה בית כנסת ליהודי העיר, אך במהלך הבנייה ערך שינויים די מרחקי לכת בתכנית המבנה, כולל הגבהתו לגובה של מעל מאה מטרים (גובה גבוה מאוד לאמצע המאה ה19). לבסוף החליטה הקהילה היהודית לוותר על הבניין הראוותני ומסרה אותו לעירייה, שהחליטה להשלים את בנייתו ולהפוך אותו למוזיאון ציבורי. בניית המבנה התעכבה בשל בעיות בטיחותיות והנדסיות – הקרקע עליה נבנה המגדל לא הייתה יציבה, והמגדל עצמו סבל מתכנון לקוי ובעיות עמידות. לבסוף, בשנת 1900 שלד המבנה הושלם בידי בנו של אלסנדרו, שנפטר לפני שהספיק להשלים את הבנייה. עיצוב חלקו הפנימי של הבניין הושלם ב1908. לאחר השלמתו סבל הבניין מתקלות ובעיות בטיחותיות רבות, ועיריית טורינו נאלצה לערוך בו שיפוצים מזדמנים מעת לעת. בשנות ה70 הוספה למבנה מעלית מהירה לקומת התצפית של המגדל.

המגדל כיום

המולה אנטנוליאנה פתוחה באופן רציף כבר מעל 20 שנים ללא עבודות שיפוצים משמעותיות. בשנת 2000 הוחלט להקים בה מוזיאון המוקדש לתולדות תעשיית הקולנוע, וכיום שתי האטרקציות המרכזיות במגדל הם קומת התצפית והמוזיאון. מהתצפית אפשר לראות בבירור את כל טורינו, ואת סביבתה הטבעית הכוללת את רכס האלפים ממערב.

מגדל המולה אנטונליאנה הנראה מנקודות רבות בעיר (צילום: מגדל המולה אנטונליאנה הנראה מנקודות רבות בעיר

מה רואים במולה אנטונליאנה

המולה אנטונליאנה נמצא במערב רובע הסטנרו (Centro), בקרבה לאתרים מרכזיים נוספים של מילאנו כמו ארמון מדאמה (Palazzo Madama) והארמון המלכותי של בית סבויה (Palazzo Reale di Torino). בשל גובהו הרב ניתן לראות את הצריח המחודד של הבניין מנקודות רבות בעיר. הסגנון האדריכלי של הבניין מעורב ומשלב עקרונות קלאסיים ומודרניים. חזיתו התחתונה של הבנייה נצמדת למסורות אדריכלות קלאסיות – שימוש בשיש, פורטיקו עם עמודים גבוהים ועיטורים אדריכליים וחלונות ארוכים ומעוצבים. חלקו העליון של הבניין כבר נראה מודרני יותר, עם שימוש במתכות וברעפים מודרניים. הבנייה הפנימית במולה אנטונליאנה היא צדדית, ולכן פנים הבניין פתוח ולא מקורה, וניתן לראות באופן ישיר את הגג הפנימי מרחבת הכניסה, מה שמיד מעניק תחושת קטנות והתפלאות לנכנס (בדומה לכנסייה). ברחבת הכניסה הגדולה ניתן לראות את הנוכחות החזקה של עולם הקולנוע בו בדמות כיסאות קולנוע, מסכי הקרנה, פסלים דל דמויות קולנועיות ידועות וכניסות צדדיות לאולמות קולנוע. הקומות הראשונות במבנה מהוות את המוזיאון לקולנוע שמלא בפעילויות ואגפים מעניינים: תערוכה על ה”ארכיאולוגיה של תעשיית הקולנוע”, “קפלות” המוקדשות לסרטים ובמאים שונים, צפייה בקולנוע דרך משקפי מציאות מדומה, מוזיאון של תהליך הפקת סרטי קולנוע וגלריית פוסטרים של סרטים. עלייה קצרה במעלית תיקח אתכם לקומה 85 – קומת התצפית. מנקודת תצפית אפשר לראות את כל העיר טורינו ואת רצועת האלפים המושלגים, וזהו נוף שלא תשכחו במהרה.

מולה אנטונליאנה לצד הבניינים העתיקים של העיר (צילום: מולה אנטונליאנה לצד הבניינים העתיקים של העיר

סרטון על מולה אנטונליאנה

כרטיסים למולה אנטונליאנה

הגעה למולה אנטונליאנה

הבניין שוכן במרכז העיר וניתן להגיע אליו בהליכה קלילה מאתרים מרכזיים אחרים. בנוסף, בקרבה לבניין כמה תחנות אוטובוס וחשמלית.

כרטיסים למולה אנטונליאנה

הכרטיס הראשון הוא כרטיס המקנה דילוג על התור בכניסה לבניין ובנוסף עלייה חופשית על אוטובוס התיירים (Hop on-Hop off) של טורינו. ניתן לרכוש את הכרטיס דרך אתר טיקטס כאן, והוא מומלץ לאלו שמעוניינים לסייר באתרים המרכזיים של טורינו ולדלג על התור הארוך שנוטה להיווצר בכניסה למגדל בעונות התיירות.

כרטיס נוסף, אותו ניתן לרכוש כאן דרך אתר גט יור גייד, הוא כרטיס כניסה המלווה בסיור מודרך במוזיאון לקולנוע ובמגדל עצמו. הכרטיס מומלץ לאלו שרוצים להעמיק ולהבין את ההיסטוריה והאדריכלות של הבניין, לשמוע את סיפורי הבנייה הידועים, ולערוך סיור נרחב ומעניין במוזיאון לקולנוע.

 

הזמנת כרטיסים למולה אנטונליאנה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים למולה אנטונליאנה

  • המולה אנטונליאנה הוא אולי האטרקציה המרכזית והידועה בעיר, ומומלץ לכל מי שנמצא בטורינו לבקר בה, בייחוד בגלל הנוף המדהים מקומת התצפית. הביקור במגדל מומלץ במיוחד לאוהבי הקולנוע בגלל המוזיאון שנמצא בו.
  • הביקור בטורינו ובאטרקציות מרכזיות בה כמו המולה אנטונליאנה מומלץ בעיקר בחודשים מרץ עד מאי ובספטמבר עד נובמבר. בחודשים אלו פחות חם ועמוס בתיירים ונעים יותר לטייל בעיר.
  • מומלץ להשקיע בביקור במולה אנטונליאנה בין שעה לשעתיים, בתלות בכמות הזמן שמעוניינים לבלות במוזיאון הקולנוע.
  • כדאי לשלב את הביקור במולה אנטונליאנה עם ביקור באטרקציות מרכזיות נוספות בעיר, כמו הארמון המלכותי של בית סבויה (Palazzo Reale di Torino) והמוזיאון המצרי (Museo Egizio). בנוסף, מומלץ לבקר במוזיאון קולנוע נוסף שנמצא ליד המגדל בבית הקולנוע סינמה מאסימו (Cinema Massimo) ובמוזיאון הטלוויזיה והרדיו (Museo della Radio e della Televisione RAI) שנמצא גם הוא ממש ליד המגדל.
  • המולה אנטונלאינה נמצא במיקום יחסית מרכזי ברובע הסנטרו (Centro) ונוח להגיע למגדל בהליכה רגלית ממרכז העיר או בעזרת אוטובוס (תחנת Po או Plazzo Nuovo) או חשמלית (קו 16).
  • הביקור במגדל מאוד מתאים לילדים בגלל מוזיאון הקולנוע האינטרקטיבי והמעניין ובגלל התצפית המהממת מקומת הפנורמה.
  • המוזיאון שוכן במרכז טורינו, ולידו מצויות מאות אפשרויות לינה מכל הסוגים (דירות, אכסניות ומלונות) ובכל רמות המחירים.
  • כרטיס כניסה לאדם מעל גיל 26 עולה 11 יורו למוזיאון, 8 יורו למעלית לקומת התצפית ו15 יורו לשני הכרטיסים ביחד. מבצע שהחל לאחר דעיכת מגפת הקורונה מציע מחיר מופחת לאנשים מתחת לגיל 26, והמחיר עבורם הוא הוא 9 יורו למוזיאון, 6 יורו למעלית ו12 יורו לכרטיס משולב. ילדים בגיל 5 ומטה ובעלי מוגבלויות נכנסים בחינם.
  • במידה ומעוניינים בכניסה ללא סיור מודרך, מומלץ לרכוש כרטיס משולב למעלית ולמוזיאון ולקבל הנחה משמעותית במחיר. יש לזכור כי ילדים מתחת לגיל 5 נכנסים בחינם למוזיאון ולמעלית.
  • המולה אנטונליאנה נמצא ברובע המתויר של טורינו – הסנטרו, ולכן לא צפויות בו ובאזור שלו בעיות בטיחותיות. תמיד מומלץ לשמור על חפציכם האישיים בקרבה אליכם ובתא סגור בכדי להימנע מכיוס.
  • מומלץ שלא להיכנס למרכז העיר טורינו עם רכב בגלל צפיפות, עומס וקושי במציאת חנייה. קל מאוד להגיע למולה אנטונליאנה בהליכה רגלית או בתחבורה ציבורית.

שאלות נפוצות על מולה אנטונליאנה

הביקור בטורינו ובאטרקציות מרכזיות בה כמו המולה אנטונליאנה מומלץ בעיקר בחודשים מרץ עד מאי ובספטמבר עד נובמבר. בחודשים אלו פחות חם ועמוס בתיירים ונעים יותר לטייל בעיר.

מומלץ להשקיע בביקור במולה אנטונליאנה בין שעה לשעתיים, בתלות בכמות הזמן שמעוניינים לבלות במוזיאון הקולנוע.