1. עמוד הבית
  2. »
  3. איטליה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. טורינו, איטליה 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Torino
  6. »
  7. אתרים אטרקציות ומסלולים בטורינו והסביבה
  8. »
  9. הארמון המלכותי של בית סבויה, טורינו – כרטיסים בהנחה, דילוג על תור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Palazzo Reale

הארמון המלכותי של בית סבויה, טורינו – כרטיסים בהנחה, דילוג על תור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Palazzo Reale

עדכון אביב 2024

בעונה זו בטורינו כמות התיירים עולה ואפשר לראות כבר עכשיו שמספר התיירים שמגיעים לביקור בארמון המלכותי של בית סבויה עולה. אם אתם מתכננים לוח זמנים צפוף לחופשה בשבועות הקרובים ולא רוצים לבזבז זמן על עמידה בתורים, או אם אתם מתכננים כעת כמו רבים את חופשת הקיץ - אנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש וכך לחוסך את זמן ההמתנה לרכישת כרטיס בארמון עצמו. להזמנת כרטיסים מראש לארמון המלכותי של בית סבויה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

הארמון המלכותי של בית סבויה בכמה מילים

הארמון המלכותי של בית סבויה (Palazzo Reale di Torino) הוא מבנה מלוכה היסטורי בטורינו (Torin), איטליה. טורינו היא עיר השוכנת בצפון איטליה בחבל פיימונטה (Piemonte), צפון מערבית לג’נובה (Genova) ודרום מערבית למילאנו (Milano). הארמון הוא אחד היעדים התיירותיים החשובים והגדולים בטורינו, והמבנה הגדול והחשוב ביותר מבין קומפלקס מבני המגורים של בית סבויה בעיר. הארמון ידוע בפאר והעושר הרב שבו, והוא אולי הייצוג הטוב ביותר של הכוח והממון של בית סבויה בעת החדשה.

מידע היסטורי

בית סבויה (Savoia) היא שושלת מלוכה וישות פוליטית שהתקיימה באופן רציף מהמאה ה11 לספירה ועד למאה העשרים. תחילתו של בית סבויה בדוכס אומברטו הראשון שחי במאה ה10 וה11 באזור סבויה העתיק (צפון מערב איטליה וחלקים ממזרח צרפת ודרום שוויץ) והיה בעלים של חלק מהשטחים באזור. ממשיכיו הגדילה באופן הדרגתי את תחום השפעתם וכמות השטחים שבשליטת המשפחה. במאה ה14 רכשה המשפחה את נמל ניס, ובמאה ה15 רכשה את מחוז פיימונטה וטורינו בתוכו, ובעקבות כך החליטו שליטי בית סבויה החליט להפוך את טורינו לבירת הממלכה. הממלכה נחלשה ואיבדה שטחים רבים במאה ה16, ותהליך זה התעצם כאשר החלו להתפתח התנועות הלאומיות הצרפתית והאיטלקית במאות ה18 וה19. לאחר שאוחדה איטליה סופח בית סבויה לתוכה, ורבים ממלכי איטליה הראשונים הגיעו מבית מלוכה זה.

במאה ה17 לאחר סיפוח מחוז פיימונטה והפיכת טורינו לבירת ממלכת בית סבויה, הוחלט לבנות בעיר מגורים מלכותיים חדשים לבני המשפחה ובניית הארמון החלה בשנת 1645. המבנה לא נבנה מאפס אלא על גבי מבנה קדום יותר – ארמונו של בישוף העיר שנבנה במאה ה16, וכבר שופץ והורחב בעבר בידי דוכס בית סבויה שארל עמנואל הראשון. בניית הארמון המלכותי על סמך המבנה הקודם כללה שיפוצים נרחבים שהגדילו מאוד את המבנה ושינו את סגנון הבנייה האדריכלי לסגנון הבארוק. בניית הארמון לא פסקה במאה ה17, ותוספות אדריכליות המשיכה להיבנות לאורך עשרות שנים, תוך אימוץ סגנונות אדריכליים ואמנותיים חדשים וטכניקות בנייה מתקדמות יותר.

הארמון כיום

לאחר שנים רבות של בנייה חוזרת ונשנית והוספה של חלקים חדשים, בניית הארמון הופסקה במאה ה18. לאחר הקמת הרפובליקה האיטלקית החדשה בשנת 1946 וביטול המלוכה האיטלקית, הולאם הארמון בידי הממשלה ונהפך למוזיאון. כיום מבקרים בארמון בערך כ800,000 אנשים בכל שנה, והוא נחשב ליעד תיירותי חשוב ועיקרי בטורינו ובכלל איטליה.

מה רואים בארמון המלכותי של בית סבויה

הארמון המלכותי של בית סבויה נמצא ברובע המרכזי של טורינו (Centro), ליד מבנים היסטוריים חשובים נוספים כמו ארמון מדאמה (Palazzo Madama) ושער הפלטין העתיק (Porta Palatina). הארמון שוכן בסופה של פיאצה ארוכה וחשובה בעיר ששמה הוא פיאצה קסטלו (Piazza Castello). לאחר הליכה די ארוכה מצדה השני של הפיאצה תתגלה חזית הארמון המפוארת – בניין בצורת האות ח’ אשר חלקו המרכזי לבן וצלעותיו וורודות. הבניין המרכזי הוא הארמון עצמו, הבניין המזרחי מורכב מהספרייה המלכותית (Biblioteca Reale) בשתי הקומות התחתונות והנשקייה המלכותית (Armeria Reale) בשתי הקומות העליונות. הבניין המערבי נקרא פלאצו קיאבלזה (Palazzo Chiablese) והוא מתפקד כמוזיאון לחלק מפריטי הארמון. ממערב לבניין הארמון המרכזי נמצאת הקפלה דלה סינדונה (Capple dela Sindone) תוספת מאוחרת בכמה עשרות שנים לקומפלקס האדריכלי, אשר לפי האמונה הנוצרית בה מצויים תכריכי הקבורה של ישוע הנוצרי. מצפון למבנה הארמון המרכזי מצויים הגנים המלכותיים (Giardini Reali), גלריית סבאודה (Galleria Sabauda) בה מוצגות יצירות אמנות רבות שנרכשו על ידי בית המלוכה, ומוזיאון ארכיאולוגי (Museo di Antichità) המציג את אוסף העתיקות הרחב שנאסף על ידי אנשי בית המלוכה החל מהמאה ה15. הארמון הוא ללא ספק מעיין נובע של שפע ואושר, המלא בקישוטים, עיטורים, יצירות אמנות ורהיטים בעבודת יד. חדרי הארמון עמוסים בשטיחים יקרים, נברשות, עמודי ורצפות משיש, כסף וזהב. בבניין המזרחי תוכלו להציץ לאוסף הספרים הגדול של בית המלוכה ולהתפעל מיופייה של הספרייה, ובקומות העליונות תוכלו לראות את אוסף הנשקים הייחודי והאקזוטי של משפחת המלוכה, הכולל מאות חרבות, שריונות ורובים. ביקור באגפים המערביים והצפוניים של הארמון מומלץ, בהם תוכלו לראות יצירות אמנות ופריטים ארכיאולוגיים נדירים, ובכך להפוך את הביקור בארמון לחוויה מלמדת ומעשירה עוד יותר. את הביקור אפשר לסיים בשוטטות בגנים המלכותיים העצומים שמאחורי הארמון המרכזי, להתרשם מהיופי, השקט והניקיון שלהם, ולנוח מעט לאחר הביקור הארוך בארמון.

סרטון על הארמון המלכותי של בית סבויה

כרטיסים לארמון המלכותי של בית סבויה

ישנם כמה סוגי כרטיסים שאפשר לרכוש לכניסה לארמון המלכותי של בית סבויה:
הכרטיס הראשון המוצע, אותו ניתן לרכוש דרך אתר טיקסט כאן, מלווה בסיור מודרך באורך של כשעה וחצי ומקנה בנוסף כניסה דרך התור המהיר. הכרטיס מומלץ לאלו שמעוניינים לא רק לראות את הארמון אלא להעמיק ולהכיר באמת את בית המלוכה סבויה ואת ההיסטוריה, הארכיטקטורה והפריטים שבו. הכרטיס מומלץ גם לאלו שרוצים לקצר את התור בכניסה, שנוטה להתארך בשיא עונת התיירות.
כרטיס נוסף מציע גם הוא סיור מודרך בארמון, אך באורך של כשעתיים. ניתן לרכוש אותו דרך אתר גט יור גייד כאן והוא מומלץ לאלו שרוצים סיור ארוך יותר ומקיף יותר במכלול העצום של ארמון המלוכה.
עבור אלו שמעוניינים לבקר גם במוזיאון המצרי (Museo Egizio) בטורינו, מומלץ לרכוש כרטיס משולב לשני האתרים דרך אתר גט יור גייד כאן

הזמנת כרטיסים להארמון המלכותי של בית סבויה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לארמון המלכותי של בית סבויה

  • הארמון המלכותי של בית סבויה הוא בהחלט פלא ותאווה לעיניים. הוא מכיל, בנוסף לארמון, גלריות אמנות, ספרייה, נשקייה עתיקה, מוזיאון ארכיאולוגי ופארק גדול. לכן, כמעט כל אדם יוכל למצוא בביקור ארמון עניין, ולנווט את עצמו לאגפים אליהם הוא יותר יתחבר.
  • מומלץ לבקר בארמון לאורך כל השנה, אך בעיקר בחודשי הסתיו. בחודשים אלו העומס התיירותי פוחת, מזג האוויר טוב יותר והעיר שוקקת חיים ומלאה באירועים תרבותיים.
  • כדאי להשקיע בביקור בארמון המלכותי בין שעה לשלוש שעות, בתלות בכמה אגפים מבקרים במהלך הביקור בארמון.
  • כדאי לשלב את הביקור בארמון עם ביקור באתרים היסטוריים מעניינים נוספים בטורינו, כמו המולה אנטונליאנה (Mole Antonelliana), קתדרלת יוחנן המטביל (Cattedrale di San Giovanni Battista) שנמצאת בסמוך לארמון, המוזיאון המצרי (Museo Egizio) וארמון מדאמה (Palazzo Madama).
  • נוח להגיע למקום בהליכה רגלית ממרכז העיר או בעזרת אוטובוס או חשמלית.
  • הארמון מלא בשפע דומסטי, אמנותי וארכיאולוגי שכנראה ועניין גם ילדים קטנים. יתכן שעדיף לקצר את הביקור בארמון עם ילדים בכדי למנוע שעמום ולייצר חוויה טובה מהביקור.
  • המוזיאון שוכן ברובע המרכזי של טורינו, וניתן למצוא ממש בקרבה אליו מאות אפשרויות לינה (דירות, אכסניות ומלונות) בכל רמות המחירים.
  • עלות הביקור בארמון לאדם מבוגר היא 15 יורו. עלות הביקור לבני 18 עד 25 ולאזרחים ותיקים היא 2 יורו. ילדים מתחת לגיל 18 נכנסים בחינם.
  • במידה ותבחרו לבקר גם במוזיאון המצרי, מומלץ לרכוש כרטיס משולב עם סיור מודרך לשני האתרים במקום לקנות שני כרטיסים נפרדים. בנוסף יש לזכור כי ילדים, צעירים ואזרחים ותיקים זכאי להנחות בכרטיסי הכניסה.
  • הארמון נמצא במרכז רובע התיירות המרכזי של טורינו ונחשב למקום בטוח. תמיד מומלץ לשמור את חפציכם האישיים בקרבה אליכם ובתא סגור בכדי להימנע ממקרי כייסות.
  • הארמון נמצא במרכז הצפוף של טורינו ומומלץ שלא להגיע אליו עם רכב, אלא להחנות אותו בחלקים פריפריאליים ולהגיע ברגל או בעזרת תחבורה ציבורית.
  • הארמון הוא מכלול מורכב המלא באגפים שונים המציעים דברים שונים. מומלץ להסתכל על התכנית של הארמון לפני ההגעה אליו או בתחילת הביקור בו בכדי לבחור את האגפים שמעניינים אתכם ולתכנן טיול מותאם באתר.

מידע שימושי/h2>

  • שעות פתיחה
    שני עד שישי – 09:30 – 12:00 ו 14:30 – 18:00
    שבת וראשון – 09:30 – 18:00
    בחודשי החורף המנזר נסגר ב 17:00
  • כדאי לדעת שמתחת לגיל 18 הכניסה לארמון היא חינם.
  • הארמון המלכותי נמצא ממש במרכז טורינו ההיסטורית בקרבה לאתרים מרכזיים נוספים בהם יבקרו רוב התיירים. לכן, קל להגיע לארמון בהליכה רגלית קלילה ממרכז רובע הסנטרו או בעזרת תחבורה ציבורית – קווי האוטובוס 4, 13 ו15 וקווי החשמלית 7, 13 ו15.

שאלות נפוצות על הארמון המלכותי של בית סבויה

הארמון המלכותי של בית סבויה הוא בהחלט פלא ותאווה לעיניים. הוא מכיל, בנוסף לארמון, גלריות אמנות, ספרייה, נשקייה עתיקה, מוזיאון ארכיאולוגי ופארק גדול. לכן, כמעט כל אדם יוכל למצוא בארמון עניין, ולנווט את הביקור בו לאגפים אליהם הוא יותר יתחבר.

מומלץ לבקר בארמון לאורך כל השנה, אך בעיקר בחודשי הסתיו. בחודשים אלו העומס התיירות פוחת, מזג האוויר טוב יותר והעיר שוקקת חיים ומלאה באירועים תרבותיים.

כדאי להשקיע בביקור בארמון המלכותי בין שעה לשלוש שעות, בתלות בכמה אגפים מבקרים במהלך הביקור בארמון.