שייט בגנואה – המדריך המקיף בעברית | Bout tour from Genua

עדכון אביב 2024

שייט הוא אחת הדרכים המקסימות לחוות את את האביב בגנואה שחוץ מהתעוררות של הטבע מביא עימו תיירים רבים, ומבשר את פתיחת עונת התיירות. הימים אומנם הולכים ומתחממים, אבל מזג האוויר עדיין הפכפך, כך שכדאי להתכונן עם לבוש בהתאם, ולקחת בחשבון שיכול להיות שבשייט יהיה קריר יותר בגלל הרוח, במיוחד עם מדובר בשייט בשעות הערב. בגלל הפופולאריות של שייט בריביירה האיטלקית מרגישים גם בו את העומס ההולך וגובר של התיירים. אומנם במרבית המקרים ישארו כרטיסים לשייט גם ברגע האחרון (לעומת סופי שבוע בקיץ למשל), אך למי שרוצה להבטיח שעה מסויימת לשייט כדאי להזמין כרטיסים מראש, במיוחד במידה ומדובר בסופי שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לשייט בגנואה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

שייט בגנואה בכמה מילים

גנואה, היא בירת חבל ליגוריה שנמצא בצפון-מערב איטליה. מעבר לעובדה שגנואה מפורסמת כעיר הולדתו של מגלה הארצות כריסטופר קולומבוס, לגנואה יש את הנמל הגדול ביותר באיטליה (והשני בגודלו בים התיכון). בערבים הנמל הופך לאזור שוקק חיים ולאורך היום יוצאות מהנמל סירות לסיורים שונים. אין ספק שהים מהווה חלק בלתי נפרד מהאופי ומהתרבות של גנואה ושייט לאורך חופיה היפים של העיר, יכול להיות דרך טובה ומעניינת להכיר את העיר בצורה חווייתית. מאחר וגנואה ממוקמת לצד עיירות קיט נוספות, הנמצאות מרחק לא רחוק אחת מהשנייה, ניתן לשלב את הביקור בגנואה יחד עם שייט לעיירת חוף סמוכה.

סוגי שייט שונים בגנואה

בגנואה עצמה יש המון מה לראות, אך מעבר לכך, המיקום הייחודי שלה לצד הנמל השני בגודלו במזרח התיכון, מהווים הזדמנות מצוינת לצאת לשייט מרענן לאחד היעדים הקרובים אליה, ולהכיר עוד את האזור. קיימות מספר אופציות עיקריות לשייט בגנואה ובעיירות הסמוכות לה. האופציה הראשונה והפופולארית, היא שיט לאורך הנמל הציורי של גנואה, האופציה הזאת תתאים למי שמעוניין לקבל חווית שייט ממוקדת וקצרה יחסית. מסלול השייט עצמו נמשך לאורכו של הנמל, לכן פחות יתאים למי שמעוניין להגיע למקומות מרוחקים יותר מגנואה וכן למי שמעוניין לראות בעלי חיים מיוחדים לאורך השייט. במהלך שייט זה, תוכלו לצפות על העיר ולהתרשם מחופיה. אופציה נוספת שיכולה להתאים למי שמעוניין לראות בעלי חיים מקרוב, בסביבה הטבעית שלהם, היא שייט ללב ים וצפייה בדולפינים, או לוויתנים. השייט מלווה במדריך ביולוגי מומחה שידע להסביר ולספר על הדולפינים, התזונה שלהם, סביבת המחייה ועוד. במהלך השייט תוכלו לראות פנים מול את היונקים המיוחדים, ללמוד עוד עליהם ולצלם תמונות מיוחדות למזכרת, משך השייט כ 5 שעות. אופצייה נוספת לשיט, בסגנון מעט שונה, היא שייט לעיירה פורטופינו. אופציה זו תתאים לחובבי הטבע וכן למי שמעוניין לחוות עוד מחבל לגוריה היפיפה. פורטופינו, הנמצאת מרחק שעת שייט מגנואה, היא עיירת נופש יוקרתית המוקפת יער, בעבר הייתה עיירת דייגים צנועה וקטנה וכיום היא ידועה בזכות בתיה הצבעוניים הפרושים לאורך הנמל השוקק, שבעיני רבים נחשב לאחד היפים באגן הים התיכון. בחודשי הקיץ, מומלץ לשוט לצ’ינקווה טרה (Cinque Terre), או בתרגום חופשי “חמש האדמות”. מדובר באזור יפיפה שאף מוגדר כאתר מורשת של אונסק”ו, המורכב מחמישה כפרים השוכנים על קו החוף הצפון מערבי של איטליה. בכפרים הייחודים תוכלו לראות חופי ים צלולים, מטעי זיתים, כרמים ומבנים היסטוריים.

סרטון על שייט בגנואה

כרטיסים לשיט בגנואה

ישנן כמה אפשרויות שונות לרכישת כרטיסים לשייט בגנואה, תיירים רבים מתלבטים איזה כרטיס לקנות ואיזה סוג שייט יהיה הכי מתאים להם.

אם אתם מתעניינים בעולם החי, ורוצים לראות דולפינים ממרחק נגיעה, תוכלו לצאת לשייט מודרך לשמורת פלאגוס. השיט כולו עורך כ 5 שעות, מלווה בביולוג ימי, אמנם ההסברים ניתנים באנגלית או באיטלקית. על סיפון הסירה ישנו בר פעיל. יש להגיע עם בגדים נוחים ונעליים נוחות, שימו לב, השייט עלול להתבטל במקרה של מזג אוויר גרוע, במקרה ולאורך השייט לא זכיתם לצפות בדולפינים, תוכלו לרכוש כרטיס לשייט נוסף (באותה העונה) בחצי מחיר. כרטיסים ניתן לרכוש כאן.  אופציה נוספת ומשתלמת עבור חובבי היונקים הימיים, משלב שייט צפייה בליוויתנים יחד עם כרטיס כניסה לאקווריום של גנואה. את הסיור תתחילו באקווריום המפורסם של גנואה, שם תוכלו לראות מעל 600 מינים ימיים מכל רחבי העולם, ביניהם גם מינים נדירים ביותר כמו פרות ים ועוד. לאחר הסיור לכו למזח שליד האקווריום, משם תפליגו לעבר שמורת פלאגוס במטרה לראות לוויתנים בסביבתם הטבעית. משך ההפלגה כ4 שעות, ומלווה במדריך. ההסברים ניתנים באנגלית ואיטלקית. שימו לב שייט זה זמין ממרץ עד נובמבר. כמו כן, מומלץ להצטייד בכובע, משקפי שמש ובמצלמה. אל המזח כדאי להגיע כחצי שעה לפני השעה שנקבעה. שימו לב, שייט הלוויתנים עלול להתבטל עקב מזג אוויר גרוע, או מסיבות אחרות, במקרה כזה, החלק היחסי ממחיר הכרטיס, עבור שייט הלוויתנים יוחזר. כמו כן, במקרה ולא ראיתם לוויתנים במהלך השייט, תקבלו כרטיס לשייט חוזר, ללא תשלום. כרטיסים לשייט ניתן לרכוש  בלינק הזה.

עוד אופציה לשייט בגנואה, היא שייט לעיירה פורטפינו, אחד המקומות היפים בריביירה האיטלקית. בשייט של כשעה, תגיעו לעיירה הציורית פורטפינו, בדרך לעיירה, כדאי לשים לב לצוק פורטפינו המרשים ולמגדלור הלבן. לאחר העגינה, צאו לסיור קצר בעיירה, תוכלו לטייל להנאתכם, בקצב שלכם. כדאי לראות את כנסיית סאן ג’ורג’יו, ולהנות מהנוף הטבעי, הבוטיקים המקומיים ומהמסעדות המעולות. חזרה לגנואה משוערת בשעה 18:00. יציאה לשייט מהמשרד Golfo Paradiso. שימו לב, שייט זה לא כולל מדריך ואינו מתאים לאנשים עם מוגבלות תנועה. כרטיסים ניתן לרכוש בקישור הזה (השייט לא פעיל בחורף).

להזמנת מקום בשייט מגנואה לצפייה בדולפינים

המלצות "הכל על" למגיעים לשייט בגנואה

  • שייט בגנואה מומלץ למי שרוצה להוסיף אטרקציה מעניינת ומרעננת לביקור שלו בגנואה.
  • מרבית אטרקציות השייט מגנואה אינן פעילות בחורף, או נוטות להתבטל בשל מזג אוויר שאינו מתאים לשייט בעונה זו.
  • למתעניינים בעולמם העשיר של ייצורי המים, כמו גם למשפחות עם ילדים, מומלץ לשלב את השייט בלב ים יחד עם ביקור באקווריום של גנואה. השייט עשוי לסקרן את הילדים הרבה יותר מסיור רגיל בעיר, וביקור באקווריום יכול להיות השלמת חוויה מעניינת עבורם. ניתן למצוא כרטיסים המשלבים את שתי האטרקציות במחיר משתלם.
  • יש לקחת בחשבון שהסברי המדריך לאורך השייט יהיו באנגלית, מה שעשוי לשעמם את הילדים. עוד עניין שכדאי לקחת בחשבון הוא שהשייט עשוי פחות להתאים למשפחות עם עגלות ילדים, מאחר והעליה לסיפון עם עגלה, עשויה להיות מאתגרת. כנראה גם שלא תהיה אפשרות לאחסן את העגלה בנמל גנואה.
  • ישנו טווח רחב יחסית של מחירים בעבור שייט מגנואה, והמחיר תלוי בסוג השייט שבוחרים.
  • כדאי לדעת שבמקרה של מזג אוורי בעייתי, השייט עשוי להדחות למועד אחר.

שאלות נפוצות על שייט בגנואה

היציאה לשייט פחות מומלצת בסתיו בגלל גשמים וסיכוי לדחיית השייט בשל מזג אוויר בעייתי.

הצפיה בדולפין ובלוויתנים לכשעצמה עשויה להיות מרגשת עבור הילדים, אמנם יש לשים לב כי ההסבר המודרך לרוב באנגלית, מה שעשוי לשעמם אותם. עוד עניין, העליה לסיפון עשויה להמצא מסורבלת עבור משפחות עם עגלות ילדים.