שדה התעופה בולוניה גוליילמו מרקוני | Bologna Guglielmo Marconi Airport (BLQ)

שדה התעופה בולוניה גוליילמו מרקוני (Bologna Guglielmo Marconi Airport), שבאיטליה נמצא במרחק של 10 ק”מ מבולוניה, דרכו מגיעים מרבית התיירים שבאים לחופשה באזור. בשדה התעופה יש טרמינל 1, ומגיעות אליו טיסות ישירות מישראל לאורך כל השנה, אך ניתן כמובן גם להגיע באמצעות טיסות קונקשיין עם עצירת ביניים (להזמנת טיסות לבולוניה). כדאי לדעת שהשם המקוצר של שדה התעופה הוא BLQ, כך הוא יופיע על כרטיס הטיסה.

שדה התעופה בבולוניהשדה התעופה בבולוניה

איך מגיעים אל ומשדה התעופה בולוניה גוליילמו מרקוני

ישנן מספר דרכים בהן ניתן להגיע אל ומשדה התעופה, כך שכל אחד יכול לבחור מה היא הדרך המתאימה ביותר עבורו.

שאטל

שאטל היא בחירה נוחה וחסכונית. ה-אירובס (Aerobus BLQ) פועל באופן קבוע ומחבר את שדה התעופה לתחנת הרכבת המרכזית של בולוניה (Stazione di Bologna Centrale). שירות זה יוצא בממוצע כל 20 דקות. הנסיעה לתחנה המרכזית אורכת כ-20 דקות ומשם להגיע בקלות לחלקים שונים של העיר בעזרת אוטובוס והרכבת תחתית. ניתן לרכוש כרטיסים באוטובוס עצמו, אופציה נוספת היא לרכוש כרטיסים מראש לתחבורה ציבורית משדה התעופה לעיר, וכך להגיע בראש שקט, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה.

מונית

מוניות מנמל התעופה אל העיר זמינות גם כן, תחנות המוניות ממוקמות ממש מחוץ לאזור ההגעה, וניתן לזהות בקלות את המוניות המורשות עם הצבע הלבן המובהק שלהן ושלט המונית על הגג (TAXI). הנסיעה משדה התעופה למרכז העיר אורכת בדרך כלל כ-15 דקות, תלוי בתנאי התנועה. כדאי לשים לב שתעריפי המוניות בבולוניה מוסדרים, אז וודאו שהמונה מופעל בתחילת הנסיעה ושיש לכם קצת מזומן בהישג יד לתשלום. ניתן להזמין מונית מראש בקישור הזה.

הסעות

מספר חברות מציעות שירותי הסעות משותפות ופרטיות. את ההסעות יש להזמין מראש והן מספקות שירות שלוקח אתכם משדה התעופה ועד לבית המלון, מה שיכול להיות שימושי במיוחד אם אתם מטיילים עם הרבה מזוודות או בקבוצה. עם ההגעה לשדה יקבל את פניכם נהג שיסייע לכם עם חפציכם וייקח אתכם ישירות ליעד הרצוי במרכז העיר. אמנם אפשרות זו עשויה להיות מעט יותר יקרה מתחבורה ציבורית, אך היא הנוחה ביותר וכאשר מגיעים מספר אנשים היא הופכת ליותר משתלמת, להזמנת הסעה מראש עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

לינה ליד שדה התעופה בולוניה גוליילמו מרקוני

מאחר ושדה התעופה בולוניה גוליילמו מרקוני לא נמצא ממש בבולוניה, במקרים בהם הטיסה ממריאה או נוחתת בשעה מאוחרת מאוד יש המעדיפים ללון ליד שדה התעופה, וכך להפוך את ההגעה בין שדה התעופה למלון לנוחה ביותר. זו אופציה טובה גם למי שמגיע לטיסה לא מהעיר עצמה, ולמי שרוצה לשכור או להחזיר רכב מעבר לשעות הפעילות של חברות ההשכרה – כך ניתן להמתין בנוחות במלון עד שתחנת ההשכרה נפתחת. בין מקומות הלינה המומלצים הסמוכים לשדה התעופה ניתן למנות את Hotel EMI ,Sleep & Fly ,casa ottaviano ,Stop Over BLQ. בגלל שמספר המלונות הסמוכים לשדה נמוך בהשוואה למלונות בבולוניה כדאי להזמין חדרים מראש, אפשר לעשות זאת עם ביטול בחינם בקישור הזה, וכך למנוע מצב בו החוויה הראשונה שלכם באיטליה היא של חיפוש מייאש של מקום לינה.
שימו לב כי אומנם הלינה ליד שדה התעופה נוחה מבחינת ההגעה, אבל האזור יהיה רועש בגלל תנועת המטוסים הערה וכדאי לבדוק שהמלון מציע חלונות אטומים לרעש, כמו כן לרוב מדובר במלונות ברמה נמוכה יותר מאשר בערים עצמן, שכן הם פונקציונאלים במהותם. בנוסף, במרבית המקרים מלונות אשר נמצאים באזור שדה התעופה מציעים שאטלים בחינם בין המלון לשדה, כדאי לבדוק זאת גם בעבור המלון בו אתם מעוניינים – גם כאשר מדובר בהליכה קצרה יחסית כאשר עושים אותה עם מזוודות או עם ילדים קטנים היא יכולה להיות מאתגרת.

השכרת רכב בשדה התעופה בולוניה גוליילמו מרקוני

למי שרוצה להתחיל טיול רחב יותר באיטליה עם רכב שכור ולא מתכנן לישון לילה אחד או יותר בבולוניה כדאי לשכור את הרכב כבר בשדה התעופה. רבים עושים זאת כאשר מיד אחרי הנחיתה הם יוצאים לכיוון אגם גארדה למשל. יש בשדה התעופה בולוניה גוליילמו מרקוני מספר תחנות השכרה, שימו לב שחלקן נמצאות בשדה עצמו וחלקן מחוץ לשדה (אליהן ההגעה מעט יותר מסורבלת, אבל מחיר ההשכרה בהן לרוב יהיה נמוך יותר), בין חברות ההשכרה בשדה עצמו ובסמוך אליו ניתן למנות את Avis ו-Hertz. שימו לב כי במידה ואתם צריכים לשכור או להחזיר את הרכב בשעות מאוחרות או מוקדמות יש לתאם זאת מראש אל מול חברות ההשכרה (אם מדובר במועד מעבר לשעות הפתיחה קחו בחשבון שהדבר יהיה כרוך בתשלום נוסף על מחיר ההשכרה).

כמה המלצות לשוכרים רכב בשדה התעופה של בולוניה:

  • הביקוש לרכב בבולוניה בכלל ובשדה התעופה בפרט גבוהה לכן כדאי להזמין רכבים מספר שבועות מראש, במיוחד כשמגיעים בשיא עונת התיירות, כל שכן שמדובר ברכבים מבוקשים – כמו רכבים אוטומטיים , רכבים משפחתיים גדולים, ואנים, קראוונים או ג’יפים. אם אתם חוששים מהתחייבות אנו ממליצים להזמין רכבים אם אפשרות ביטול (לחצו כאן להזמנת רכבים בבולוניה עם אפשרות ביטול).
  • המחירים לרכבים בשדה התעופה בולוניה גוליילמו מרקוני יכולים להיות גבוהים, אפשרות אחת לחסוך בעלות היא להזמין רכבי לואו קואסט. אפשרות זו מתאימה למי שלא הולך לעשות נסיעות בהרים ומגיע לקחת או להחזיר את הרכב בשעות היום ולא מחוץ לשעות הפעילות (לחצו כאן למגוון רכבי לואו קוסט בשדה התעופה של בולוניה). לאילו שזקוקים ליותר שירות באיסוף ולקיחת הרכב (למשל אילו הנוחתים וטסים אחרי השעה 22:00), מתכננים לסוע מחוץ לאיטליה וחשוב להם לאסוף את הרכב מאזורים קרובים לטרמינל אנו ממליצים לא להזמין לואו קוסט ולחפש הנחות ספציפיות לרכבים בשדה התעופה של בולוניה (לחצו כאן להזמנת רכבים בבולוניה עם 10% הנחה לגולשי הכל על).
  • ישנם היבטים רבים שכדאי לקחת בחשבון בנסיעה בבולוניה, ואיטליה בכלל. מהיבטים של חניה ועד היבטים של הימנעות מקנסות אנו ממליצים לקרוא על כך בעמודים המקיפים שלנו:
    השכרת רכב בבולוניה והשכרת רכב באיטליה.




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: