טיולי יום מבארי – המדריך המקיף בעברית | Day trips from Bari

טיולי יום מבארי בכמה מילים

מחוז פולייה (puglia) ומחוז בזיליקטה (Basilicata) הסמוכים לבארי טומנים בחובם שלל נקודות ציון הסטוריות חשובות ומעניינות, שיופין וייחודן לא נופל מהרקע והמסורת המסקרנים שלהן, ולכן תיירים רבים המגיעים לבארי בוחרים לצאת ליום טיול לאחד מהערים והאזורים סביבה. בעוד בארי מהווה עוד מהמאה ה-2 לפנה”ס מרכז כלכלי חשוב בזכות הנמל המפותח שלה והחיבור הבין יבשתי שהוא מאפשר, הערים הסמוכות לה אוצרות מראות ומבנים תקופתיים מרגשים והתפתחותן הייחודית הפכה אותן לרכזי עלייה לרגל עבור מבקרים רבים. בין שלטונות של האמפריה היוונית, הרומית, המוסלמית ולבסוף הנוצרית, צברו מחוזות פולייה ובזיליקטה עוד ועוד שכבות היסטוריות, וכיום הם מציעים לקהל התיירים הרחב לחשוף ולהתבונן בהן. מעבר למבנים וסגנונות בנייה שונים, שאפיינו כל אמפריה ששלטה באיזור. גם מסורות ואגדות בלתי נראים עופפים את האיזור (אחרי הכל, בארי נחשבת לעיר הולדתו של ניקולאס הקדוש, הרי הוא סנטה קלאוס המפורסם, וזוהי רק האגדה המוכרת ביותר שיש לאיזור זה להציע). סיורים קצרים היוצאים מהעיר יחשפו את המשתתפים לרבדי ההסטוריה השונים, המסורות והמנהגים שהצטברו עם הזמן במקום, לצד המבנים המיוחדים לכל עיר וכפר בסביבתה, ובניהם שני אתרי מורשת של UNESCO.

מה רואים בסיור יומי היוצא מבארי

מבארי ניתן לצאת לסיורי יום מאורגנים למספר יעדים שונים, כאן נתמקד באפשרויות הפופולריות והממומלצות ביותר. היעד הפופולרי ביותר עבור סיורי היום מבארי הן הערים אלברובלו (Alberobello), ומטרה (Matera) העתיקות. חלק מהסיורים מתחילים בסיור הסטורי בעיר העתיקה של בארי, וחלקם יוצאים ישר לערים האחרות במחוז פולייה. באלברובלו ניתן לצפות במבני טרולי ייחודיים שהפכו לאתרי מורשת עולמית המוכרים על ידי UNESCO, מבנים עם גגות דמויי מצנפת, חד קומתיים, אשר יכולים להראות כמו “גמדים גדולים” למתבוננים על העיר ממעל. פרט למבנים הייחודים, רחובות אלברובלו מקושטים פרחים יפהיפיים ורחובותיה לבנים בעלי אופי ימי-ביניימי. התחנה הבאה בסיור תהיה מטרה, הממוקמת במחזות בזיליקטה המרוחק יותר מהחוף, בה ניתן לסייר וצפות ב”סאסי במטרה” (Sassi di Matera, הסלעים במטרה), בתי מערה שנחצבו בתוך הגיר ושימשו למגורים והובילו להיכלים גדולים ששימשו להתכנסות. הסאסי מוגדר כיום כאתר מורשת עולמי על ידי UNESCO, וסיור בעיר יחשוף למשתתפים את אותם בתי מגורים ייחודיים ואת התפתחותם ההסטורית. כמו כן, במטרה ישנן כנסיות שנחצבו בסלעים על ידי קבוצות נזירים שהתקבצו סביב מטרה ביני הביניים, ומראם המרהיב ירשים כל מבקר. ניתן לשלב סיור באלרובלו עם סיור לעיירות החוף מונופולי (Monopoli) ופוליגאנו דל מאר (Polignano a Mare), שגם להן הסטוריה מפוארת (בעיקר מתקופת האמפריה הרומית), מבנים מרשימים, חוף משכר ואוכל מקומי מרגש. כמו כן, ניתן לצאת לטיול יומי אל טירת דל מונטה (Castel del Monte) המוכרזת גם היא כאתר מורשת עולמי על ידי UNESCO, זאת הודות למבנה המתומן בעל שמונת המגדלים המרשים, שדרש יכולות אדריכליות מורכבות כבר במאה ה-13.

סרטון על סיורי יום מנאפולי

כרטיסים לסיור יומי מבארי

מאחר ויש סיורים רבים ושונים שיוצאים מבארי אל המרחב סביבה ישנם גם כרטיסים שונים. חשוב לשים לב כי כל סיור כולל שירותים שונים, חלקם כוללים אוכל ומשקאות וחלקם לא, לחלקם יש תחנות עצירה נוספות, דבר שיכול להוות חסרון או ייתרון לפי ראות עיניו של כל אדם, ובהתאם לשינויים אלו משתנה גם המחיר, חלק מהסיורים נמשכים יום שלם לגמרי, וכוללים את אלרובולו, מטרה, וטירת דל מונטה (למשל הסיור בקישור הזה), חלקם כוללים את אלרובולו ומטרה בלבד (למשל הסיור בקישור הזה), וחלקם יהיו קצרים יותר ויכללו את אחד היעדים בלבד – למשל הסיור הזה לאלרובולו, הסיור הזה למטרה או הסיור הזה לטירת דל מונטה. כמו כן, ישנם סיורים שמשלבים את אחד מאתרי המורשת עם יעדים נוספים, כמו סיור שמשלב בין ביקור באלרובולו, מונופולי ופוליגאנו דל מאר (כאן), או ביקור בטירת דל מנוטה יחד עם ביקור עם טירות נוספות בסביבתה של בארי (כאן).

רכישת סיורים ואטרקציות בבארי- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לטיולי יום מבארי

  • טיולי יום מבארי מומלצים לאלו שמבקרים בעיר למשך מספר ימים וסקרנים לחקור גם את מחוז פוליה ודרום איטליה דרך ביקור במקומות נוספים.
  • ניתן לקיים את הסיור בכל עונות השנה בהזמנה מראש, עונת הקיץ היא העונה התיירותית ביותר, ולכן גם העמוסה ביותר, מה גם שמזג האוויר בתקופה זו עשוי להיות חם מאד ולכן יכול להיות נעים לערוך את הסיורים באביב או בתחילת הסתיו כדי להנות ממזג אוויר מתאים לשוטטות והליכה.
  • מרבית הסיורים אוספים את המשתתפים מנקודות הלינה שלהם בבארי או יוצאים מנקודה מרכזית בעיר בארי, שאר הנסיעות והמעברים כלולים בסיור.
  • משפחות המעוניינות להשתתף בסיורים צריכות להקדיש מחשבה לשני קשיים עיקריים. הראשון הוא שפת הסיור, כיוון שמרבית הסיורים יהיו באנגלית, ילדים שאינם דוברים את השפה עשויים להשתעמם ולהרגיש לא בנח מהר מאד. כמו כן, מכיוון שטבעם של הסיורים הוא שוטטות והסתכלות הסטורית – תרבותית, ילדים ומשפחות בעלי אוריינטציה הסטורית וסבלנות יוכלו להנות מהסיורים, שחלקם מותאמים למשפחות, אך ייתכן שהילדים יאבדו את סבלנותם, מכיוון שהסיור הוא ארוך וכולל נסיעות ברחבי המחוז. כמו כן, יש לשים לב כי חלק מהסיורים מגבילים את גילאי המשתתפים, ולכן יש לבדוק קודם ההזמנה האם הסיור מוגבל גיל וליצור קשר עם המדריך במידה והסיור מוגבל לגיל מסויים וברצונכם לצרף ילד מתחת לגיל זה.
  • מכיוון שמגוון הסיורים רחב וכל אחד מציע דבר שונה במעט מהאחר, טווח המחירים רחב גם כן, ותלוי במספר התחנות ובשירותים הנוספים הניתנים למשתתפים. חשוב לשים לב כי מחירם של חלק מהסיורים הוא לפי קבוצה ושל חלקם לפי משתתף.
  • אם ברצונכם להוזיל את עלות הסיור, מומלץ לבחור בסיור עבור קבוצות גדולות שכן כך מחירי הנסיעה ושכר המדריך מתחלקים בין יותר משתתפים, וכך המחיר למשתתף פוחת.
  • אם הסיור לפוליאנו דל מאר וכל הביקור באיזור החוף של בארי עורר את תאוותכם לחקור את עיירות החוף מזווית קצת אחרת, ניתן לצאת לסיור מפוליאנו דל מאר באמצעות סירה, ולחקור את מערות הסלע בתוך המצוקים המתנשאים מעל החוף, לשנרקל ולקבל עוד מידע ממדריך על המקום. סיור כמו זה יתאים גם לילדים ויאפשר למידה הסטורית בצורה מעט חוויתית ופשוטה יותר. ניתן להזמין מקומות מראש לסיור זה כאן.

שאלות נפוצות על טיולי יום מבארי

העונה המומלצת ליציאה לסיורים אלה היא בחודשי הקיץ, יוני - ספטמבר

כן. ישנם סיורים קצרים יותר המבקרים בפחות אתרים או מתמקדים פחות בכל אתר. כמו כן, למבקרים ברכב ניתן להגיע למקום ולחקור אותו בצורה עצמאית למשך כמה זמן שתרצו, העיירות עצמן אינן רחוקות מבארי וניתן לבקר בהן ולהמשיך לבלות חצי יום נוסף במקום אחר. שאלה: האם ניתן לבקר בעיירות הסמוכות לבארי מבלי לקחת סיור מודרך? תשובה: כן. ניתן להסתובב ולחקור כל אחד מהיעדים אליהם מגיעים הסיורים באופן עצמאי, אך ייתכן ותתקשו לקבל מידע והסברים במקום, כיוון שהשילוט והמפות לתייר אינם מפותחים כל כך. כמו כן, ייתכן וחלק מהאתרים ידרשו תשלום עבור כניסה למקומות מסויימים (כמו ביקור בבית מערה בסאסי של מטרה או בבית טרולי באלרובולו).




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: