בורג’ חליפה, דובאי – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף בעברית | Burj Khalifa

בורג' חליפה בכמה מילים

הבורג’ חליפה (Burj Khalifa) אשר נמצא בדובאי הינו הבניין וגורד-השחקים הגבוה ביותר בעולם. הבניין אשר מתנשא לגובה 828 מטר כולל 163 קומות ומאכלס בין היתר את קניון דובאי שהוא החמישי בגודלו בעולם, מסעדות, בית מלון, מוזיאון ומופעי מזרקות עם מופעים אור-קוליים. גולת הכותרת של הבניין היא התצפית המדהימה אל הנוף של דובאי שמאפשרת לתיירים להנות מנוף עוצר נשימה שאי אפשר לחוות באף מקום אחר.

בורג’ ח’ליפה, הבניין הגבוה בעולם, מוקף בגורדי שחקים מרשימים אחרים בנוף העירוני המודרני של דובאי. לא לחינם זהו סימן ההיכר של דובאי.

רוב המגיעים לבורג’ חליפה יבואו לתצפית בבניין באחת מהאופציות הרבות והשונות לכך מומלץ להזמין כרטיסים מראש (אפשר להזמין אותם בקישור זה המעניק 5 % הנחה לגולשי הכל על, ואפשר להזמין אותם בקישור זה המאפשר ביטול חינם בעת הצורך). למי שמתעניין בסוגי הכרטיסים והאופציות השונות אנו ממליצים להסתכל בהמשך עמוד זה בחלק העוסק בכרטיסים לבורג’ חליפה. חלק גדול מהבקרים יבקרו בנוסף לתצפית באטרקציות קרובות כמו המזרקות המפורסמות, קניון דובאי או האקווריום של דובאי הנמצאים בקרבה למגדל.

הנוף מהבורג’ חליפה, לא חינם תצפית מהמגדל זו אחת האטרקציות הכי פופלאריות בדובאי – רצוי להזמין כרטיסים מראש (למידע נוסף והזמנה)

רבים מהמבקרים בדובאי בוחרים ללון דווקא באזור זה של המגדל– שהוא מאוד מרכזי ויש בו כמה וכמה מהאופציות המומלצות ללינה בדובאי (למשל:Manzil Downtown by VidaLeva Hotel and Suites, Opposite DowntownוVida Downtown) יש לקחת בחשבון שאזור זה מבוקש מאוד ללינה בדובא, הוא הכי יקר ומומלץ להזמין את הלינה כמה שיותר זמן מראש (אפשר למצוא פה מגוון אופציות מצויינות ללינה באזור המגדל עם אפשרות ביטול, ואפשר למצוא פה מגוון הנחות ודילים לאופציות נוספות באזור).

המתחם של הבורג’ חליפה – מרכז הפעילות של דובאי ביום ובלילה ולכן האזור המבוקש ביותר ללינה (לחצו כאן למגוון אופציות לינה באזור עם אפשרות ביטול)

על הליך בניית בורג’ חליפה

הבניין נבנה לאורך 6 שנים ונפתח בינואר 2010 כאשר עלות בנייתו הכוללת מוערכת בכ-8 מיליארד דולר. במקור שם הבניין היה “בורג’ דובאי”, אך השם שונה ל“בורג’ חליפה” על שמו של נשיא איחוד האמירויות הערביות והשליט של אבו דאבי, שייח’ ח’ליפה בן זאיד אל נהיאן (Khalifa bin Zayed Al Nahyan). שייח’ ח’ליפה ידוע בשל הצלחתו להוציא את דובאי ממשבר כלכלי חריף באמצעות הזרמת כספים רבים אליה.

האדריכלות של הבורג’ חליפה

אדריכלים רבים היו מעורבים בבניית הבניין אשר במקור יועד כולו להיות בניין מגורים. הסגנון העיצובי נגזר מהאדריכלות האיסלאמית, כאשר הליבה המרכזית נמתחת מהקרקע השטוחה ומתנשאת מעלה באמצעות מבנה ספירלי המורכב מאלמנטים שבנויים לצורות גובה שונות. אין ספק שמדובר במבנה יחודי עולמי מבחינת אדריכלות, ועל כן מושך אליו מבקרים רבים.

בילוי בבורג’ חליפה

אין ספק שזוהי אחת האטרקציות המרשימות ביותר בדובאי שניתן לבלות בה יום שלם. הבניין מכיל בתוכו מלון בן 37 קומות של המעצב הנודע ג’ורג’יו ארמני (Giorgio Armani), בתוך המלון ישנו מועדון לילה, מסעדה ו160 סוויטות יפייפיות. בנוסף בבניין יש את קניון דובאי שמכיל מסעדות בשפע, חנויות רבות, אטרקציות לילדים, מתחם החלקה על הקרח, ואפילו את האקווריום שנחשב הגדול בעולם. פארק דובאי שמקיף את הבורג’ חליפה – בנוי בצורה מהודרת עם בריכות נוי, צמחייה ונוף יפייפה להנות בו בפיקניק וממופעי המזרקות המדהימים.

הנוף הנשקף ממרומי הבניין הגבוה בעולם- הבורג' חליפההנוף הנשקף ממרומי הבניין הגבוה בעולם- הבורג’ חליפה

מה רואים ומה עושים בבורג’ חליפה

תצפיות מהבורג’ חליפה

בורג’ חליפה מתהדר במספר תצפיות מרשימות וייחודיות, בזכות גובהו שמאפשר ראות פנומנלית מכל אחת מהן. אחת מתצפיות אלו היא תצפית דה טופ (The top) אשר נמצאת בקומה 124. כשנפתחה בשנת 2010 היא היתה מרפסת התצפית הגבוהה ביותר בעולם, ומאפשרת מבט רחב על בנייני העיר ואי הדקלים המפורסם. תצפית נוספת היא סקיי (Sky) אשר נמצאת בקומה 148 וכוללת מסעדה ונוף עוצר נשימה.

בית מלון

בורג’ ח’ליפה כולל את בית המלון היוקרתי של בית האופנה ארמני אשר נמצא ב-37 הקומות הראשונות של הבניין. בית מלון זה כולל מסעדות, סוויטות, בריכות ועוד.

מזרקת דובאי

אחת האטרקציות המרשימות ביותר נמצאת ממש מחוץ לבורג’ חליפה, והיא מזרקת דובאי. מזרקה זו מוארת על ידי אלפי אורות ועשרות מקרנים צבעוניים ויורה מים לגובה של 150 מטרים בליווי מוזיקה ערבית קלאסית ועכשווית! זוהי המזרקה הכוריאוגרפית הגדולה בעולם ואלמנטים האור-קוליים המשולבים בה מרשימים בהחלט.

פארק בורג’ חליפה

הבניין מוקף בפארק מרשים אשר תוכנן על ידי אדריכלי נוף מומחים. עיצובו של הפארק מבוסס על פרח ההימנוקליס (Hymenocallis), פרח מדברי עדין ומיוחד. בסביבת הפארק ישנם ספסלים, גנים, בריכות נוי, מזרקות, צמחיה מיוחדת ומקומות רבות לשהייה ומנוחה.

מסעדת בורג’ חליפה

מסעדה מפורסמת במיוחד נמצאת בקומה ה-122 של הבורג’ חליפה, בשם At.mosphere. מסעדה זו מתהדרת בכוכב מישלן ומאפשרת חוויה קולינרית יחודית תוך כדי תצפית מרהיבה על הנוף מגובה של 442 מטרים.

קניון דובאי

קניון דובאי נמצא בצמוד לבניין הבורג’ ח’ליפה. הקניון מהווה אטרקציה ליום שלם – יש בו מסעדות מעולות, החלקה על הקרח, לונה פארק קטן ואקווריום. האקווריום שבקניון נחשב לאחד הגדולים בעולם וכולל מינים רבים של דגים, כרישים וחתולי ים. ניתן לשוט בסירה עם תחתית שקופה, ללמוד צלילה ולצלול עם כרישים, וגם להאכיל פינגווינים.

המזרקה המרקדת הגדולה בעולם בסמוך לבניין הגבוה בעולם- הבורג' חליפההמזרקה המרקדת הגדולה בעולם בסמוך לבניין הגבוה בעולם- הבורג’ חליפה

צניחה חופשית מהבורג’ חליפה

כרטיסים לבורג’ חליפה

ישנם מספר סוגי כרטיסים לברוג’ חליפה, ומחירי הכניסה משתנים בהתאם לקומה אליה עולים והאטרקציות איתן משלבים את הביקור.

כרטיס כניסה לקומות 124 ו-125

זהו כרטיס הכניסה הבסיסי. תוכלו לרכוש כרטיס המיועד לכניסה לקומות 124 ו125, בהן יש את התצפית הפנורמית המרשימה של הבורג’ חליפה. הכרטיס כולל עליה לתצפית במעלית המהירה בעולם שמהווה אטרקציה בפני עצמה, ואפשרות לחזות בנופים מרהיבים מקומות אלו. הכרטיס מתאים למי שמעוניין לחוות צפייה ממגדל גבוה במיוחד ואינו מעוניין לשלב את החוויה עם אטרקציות נוספות בעיר.

  • להזמנת הכרטיס עם שירות לקוחות בעברית לחצו כאן
  • להזמנת הכרטיס עם הנחה של 5% לחצו כאן (קופון HAKO5)
  • להזמנת הכרטיס עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן

כרטיס כניסה למרפסות התצפית הגבוהות

יש שתי מרפסות תצפית גבוהות יותר, האחת בקומות 154-148. כרטיסים אלו יקרים יותר מכרטיסי הכניסה הבסיסיים ומאפשרים כניסה ללאונג’ים ולמרפסות תצפית כמעט 30 קומות מעל לקומה אליה מגיעים עם הכרטיס הבסיסי.

  • להזמנת כרטיס כניסה עד לקומה ה-154 עם הנחה של 5% לחצו כאן (קופון HAKO5)
  • להזמנת הכרטיס עד לקומה ה-148 עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן

כרטיס משולב לבורג’ חליפה ולאטרקציות נוספות

הבורג’ חליפה הוא האטרקציה המפורסמת ביורת בדובאי, אבל העיר מציעה עוד שלל אטרקציות נוספות, וישנם כרטיסים משולבים אשר יכולים להוזיל את הביקור בהם. כרטיסים אלו כוללים את הכניסה לקומות 125-124 ולא למרפסות התצפית הגבוהות יותר.

  • להזמנת כרטיס משולב לבורג’ חליפה ולאקווריום של דובאי לחצו כאן
  • להזמנת כרטיס משולב לבורג’ חליפה ולמסגרת של דובאי עם הנחה לחצו כאן (קופון HAKO5)
  • להזמנת כרטיס משולב לבורג’ חליפה ולתצפית סקיי ויוז עם הנחה לחצו כאן (קופון HAKO5)

האקווריום של דובאי

הכרטיס המשולב לבורג’ חליפה ולאקווריום של דובאי שנמצא בקניון תחתיו מאוד פופולארי

הזמנת כרטיסים לבורג' חליפה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור בבורג’ חליפה מומלץ לסוגים רבים של תיירים בזכות ההיצע הרחב של אטרקציות בו ובאזורו: משפחות עם ילדים, זוגות, או קבוצות בכלל הגילאים. לחובבי התצפיות הגבוהות מומלץ להגיע לקומות העליונות במגדל, בנוסף מדובר באטרקציה עירונית וחדשה כך שמי שאוהב קניונים וחנויות יהנה ממנה.
  • אם רוצים להגיע להנות מתצפית אל השקיעה בבניין הכי גבוה בעולם, מומלץ להגיע כשעה וחצי לפניה. יש לקחת בחשבון שיש בשעות אלו כמות רבה של תיירים ולכן גם תורים ארוכים. אם תרצו להגיע ללא עומס בתורים תוכלו להגיע בשעות הבוקר ולהנות מהתצפית היפייפיה. מומלץ גם להגיע בשעות 18:00-23:00 אל מופעי המזרקות מרהיבים בפארק שסובב את הבורג’ חליפה. בקניון שבקרבת הבורג’ חליפה מומלץ לבקר בכל שעות היום – וניתן להנות ממסעדות חנויות ואטרקציות שמתאימות לכל שעה ביום.
  • בתצפיות בקומות 124-125 מומלץ להשקיע כשעה ביקור, ובפארק ניתן לסייר עוד כשעה או שעתיים. בנוסף, לקניון בבניין ולאטרציות שהוא מציע בתוכו מומלץ להקדיש בין חצי יום ליום שלם. אם משלבים ארוחה במסעדה זמן הביקור כמובן יוארך.
  • מומלץ לשלב את הביקור בבורג’ חליפה יחד עם הגעה למוזיאון Infinity des Lumières, מוזיאון אומנות מהפנט שנמצא באזור. כמו כן מומלץ לבקר בתצפית סקיי ויוז (Sky Views Observatory) אשר מאפשרת סוג אחר של תצפית אל מול אלו שקיימות בבורג’ חליפה, במזרקת דובאי (The Dubai Fountain) ובאקווריום של דובאי (Dubai Aquarium & Underwater Zoo) שנמצאים בקרבת הבורג’ חליפה.
  • למשפחות מומלץ לבקר בקניון דובאי, להנות מההחלקה על הקרח, האקווריום הגדול, המסעדות המפנקות ושלל האטרקציות שהקניון מציע לילדים. לאחר מכן ניתן לטייל בפארק דובאי הסמוך ולעשות פיקניק בנוף ומרחבים.
  • טיפ לגבי עלויות הביקור – רוב הכרטיסים היקרים יותר לקומות הגבוהות יותר יכללו גם את הזכות לא לעמוד בתורים.
  • קומות 124-125 נחשבות מוזלות יותר מאשר קומות גבוהות יותר. כדאי לרכוש כרטיסים משולבים למשל גם לתצפית וגם לאקווריום על מנת לשלם פחות על אותם כרטיסים בנפרד. בנוסף, כדאי לרכוש כרטיסים מראש באונליין על מנת להוזיל את המחירים, לרוב המחירים גבוהים יותר בקופות.
  • מומלץ לא להגיע עם רכב משום שהאזור מאוד מרכזי וישנה אפשרות התניידות דרך המטרו.
  • אין אפשרות לעלות לקומות הגבוהות במגדל עם תיקים גדולים ועל כן יש מקום לשמירת חפצים בהם תוכלו להשאיר אותם (מותרת העליה עם תיקים קטנים בלבד).
  • לא ניתן להכניס אוכל איתכם לבניין הבורג’ חליפה.

שאלות נפוצות על בורג' חליפה

הביקור בבורג’ חליפה מומלץ לסוגים רבים של תיירים בזכות ההיצע הרחב של אטרקציות בו ובאזורו: משפחות עם ילדים, זוגות, או קבוצות בכלל הגילאים. לחובבי התצפיות הגבוהות מומלץ להגיע לקומות העליונות במגדל, בנוסף מדובר באטרקציה עירונית וחדשה כך שמי שאוהב קניונים וחנויות יהנה ממנה.

שעות פתיחה של הבורג’ חליפה הם בין השעות 9:00-23:00 כל יום- מומלץ לבקר כשעתיים לפני השקיעה על מנת להנות מנוף עוצר נשימה. אך אם תרצו להגיע בשעות ללא הרבה תיירים, דווקא שעות הבוקר הן יותר מומלצות.

בורג’ חליפה הוא הבניין וגורד-השחקים הגבוה ביותר בעולם, מתנשא לגובה 828 מטר כולל 163 קומות, גולת הכותרת של הבניין היא התצפית המדהימה אל הנוף של דובאי שמאפשרת לתיירים להנות מנוף עוצר נשימה שאי אפשר לחוות באף מקום אחר.

מעבר לתצפית מהבורג’ חליפה הבניין מאכלס בין היתר את קניון דובאי שהוא החמישי בגודלו בעולם, מסעדות, בית מלון, מוזיאון ומופעי מזרקות עם מופעים אור-קוליים.

ניתן להגיע לבורג’ חליפה עם המטרו בקו האדום, לתחנה שנושאת את השם בורג’ חליפה. בנוסף ניתן כמובן להגיע עם מונית. מומלץ לא להגיע עם רכב משום שהאזור מאוד מרכזי.

ניתן להזמין כרטיסים לבורג' חליפה עם 5% הנחה לגולשי הכל על בהזנת קופון HAKO5 בקישור הזה כמו כן, ניתן להזמין כרטיסים עם אפשרות לביטול והחזר כספי בקישור הזה.

ניתן להזמין כרטיס הכולל כניסה לתצפית בבורג' חליפה מקומות ה-124, ה-125 וה-148 ודילוג על הגישה לקו לאבטחה והמעליות עם אפשרות לביטול והחזר כספי בקישור הזה.

ניתן להזמין כרטיס הכולל סיור למשך 8 שעות עם מדריך טיולים בשפות אנגלית/גרמנית בו תגלו את דובאי וגם תהנו מתצפית מהבורג' חליפה, ניתן לבטל ולקבל החזר כספי בקישור הזה.

מומלץ לשלב את הביקור בבורג’ חליפה יחד עם הגעה למוזיאון Infinity des Lumières, מוזיאון אומנות מהפנט שנמצא באזור. כמו כן מומלץ לבקר בתצפית סקיי ויוז אשר מאפשרת סוג אחר של תצפית אל מול אלו שקיימות בבורג’ חליפה, במזרקת דובאי ובאקווריום של דובאי שנמצאים בקרבת הבורג’ חליפה.

כדאי לקנות כרטיסים מוזלים מראש באונליין, כי בקופות המחירים יקרים יותר.

אין אפשרות להכניס אוכל לתצפיות. בקומות הגבוהות יותר הכרטיס כולל כיבוד קל אך בקומה 124-125 אין אפשרות. בשאר הזמן ניתן להנות משפע רב של מסעדות בקניון שבבורג' חליפה.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: 9:00-23:00 כל יום
  • מחירי הכניסה לאטרקציות השונות בבורג’ חליפה משתנים כתלות באטרקציה. מומלץ לרכוש כרטיסים מראש ולבחור מבין האפשרויות השונות בקישור הבא. 
  • כתובת: 1 Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd – Downtown Dubai – Dubai – United Arab Emirates
  • ניתן להגיע עם המטרו בקו האדום, לתחנה שנושאת את השם בורג’ חליפה. בנוסף ניתן כמובן להגיע עם מונית.
  • אתר רשמי: https://www.burjkhalifa.ae/en/