סנט אנטון אם ארלברג, טירול – המדריך המקיף | St. Anton am Arlberg

סנט אנטון אם ארלברג בכמה מילים

סנט אנטון אם ארלברג (St Anton am Arlberg) הוא כפר אוסטרי בהרים האלפים האוסטריים הממוקם על גדות הנהר רוזאנה (Rosanna). הכפר ידוע בשל אתר הסקי המפורסם והפופולארי שלו. גולשי סקי רבים מגישים אליו מרחבי העולם מדי חורף לטובת סקי איכותי ומקצועי ונהנים גם כן ממתחמי הברים, מסעדות והאווירה כפרית לאורך המסלול. מרחב הגלישה של סן אנטון מחובר ישירות לאתרים סן כריסטוף (St. Christoph) ושטובן (Stuben), ובסקי פס המורחב כלולים גם האתרים לך (Lech) וצורס (Zurs). הנקודה הגבוהה ביותר באתר היא פסגת ואלוגה (Valluga)‏, אשר גובהה עומד על 2,811 מטרים מעל פני הים. אתר הסקי אירח בעבר תחרויות אולימפיות ואליפויות עולם בשל תוואי הגלישה היוצא דופן, אורך המסלול הארוך ביותר בו הוא 10.2 ק”מ (מפסגת ואלוגה לסן אנטון). פסגות ואלוגה, קאפאל (Capal) ושינדלר (Schinder) מציעות יותר מ-1.5 ק”מ של סקי אנכי.

שלט אייקוני עם שם הכפר על רקע הרי האלפים המושלגיםשלט אייקוני עם שם הכפר על רקע הרי האלפים המושלגים

מה עושים בסנט אנטון אם ארלברג

כמו עיירות רבות בחבל טירול עיקר האטרקציות התיירותיות באזור סובבות סביב סקי וספורט חורף במהלך החודשים המושלגים, ובקיץ המקום הופך ליעד מועדף על ידי חובבי טיולים שמגיעים מכל רחבי העולם למסלולים ומקסימים באלפים.

סקי בסנט אנטון אם ארלברג

מרחב הגלישה של ארלברג כ-460 קילומטרים של מסלולים לכל הרמות ו-85 מעליות. 180 ק”מ מתוך המסלולים הללו מיועדים לגלישת פרירייד, על כן השלג בהם אינו מהודק. נוסף לכך, האזור סביב סן אנטון ידוע במרחבי האוף פיסט הרבים שבו ובתוואי שטח מאתגר, אשר מהווה יעד אטרקטיבי בעיקר עבור גולשים מתקדמים. העיירה נמצאת בעמק הממוקם בין שני רכסים, ושלושה רכבלים מובילים ממנה את הגולשים לפסגות שונות: גמפן (Gampen), גלציג (Galzig) ורנדל (Rendl). האזור של רנדל כולל בעיקר מסלולים כחולים (מסלול כחול משמעותו שמבחינת קושי הגלישה הוא מתאים לאנשים ברמה של מתחילים עד בינוניים. המסלול רחב מספיק כדי שהגולש יוכל לגלוש לרוחב המסלול ולא בכיוון הירידה, דבר שמאט את מהירות הגלישה, כמו כן הזווית של המסלול לא מאוד חדה) אך יש ממנו גם מסלול אדום (מותאם לגולשים יותר מנוסים עם תוואי שטח קשה יותר) המוביל חזרה לסן אנטון. יש ברנדל גם פארק שלג, הכולל שפע מתקנים לגולשי פריסטייל. לגולשים מתקדמים מומלץ להעפיל עם מדריך לפסגת הוולוגה ולחקור את מרחבי האוף פיסט בדרך לצורס. סנט אנטון ידועה כעיירה תוססת עם תרבות אפרה סקי מפותחת. כבר משעות אחר הצהריים המוקדמות מתחילים הברים המקומיים להתמלא ובעיירה יש גם מועדונים בהם המסיבות נמשכות לתוך השעות הקטנות של הלילה. שניים מהמוסדות המוכרים ביותר בסנט אנטון הם ה-“Mooserwirt” וה-“Krazy Kangaroo”, שני ברי אפרה סקי אשר ממוקמים זה מול זה, במסלול המוליך את הגולשים חזרה לעיירה. השתייה והריקודים בהם נמשכים מדי יום ביומו גם אחרי שקיעת החמה ולאחריהם נאלצים הגולשים לגלוש בזהירות חזרה לעיירה.

מסלולי הסקי הרבים שמקיפים את הכפר סנט אנטון אם ארלברג מסלולי הסקי הרבים שמקיפים את הכפר סנט אנטון אם ארלברג

לינה בסנט אנטון אם ארלברג

בעיירת הסקי יש מגוון פתרונות לינה, בין המומלצים שביניהם הוא מלון אמדרייהוטל (M3Hotel). מלון 4 כוכבים, מפואר הממוקם במרכז המדרחוב של זנקט אנטון אם ארלברג (Sankt Anton am Arlberg),‏ 5 דקות הליכה בלבד מתחנת הרכבל הקרובה, שם תוכלו לקחת מגלשיים בהשאלה. לרשותכם אינטרנט אלחוטי חינם וחניה מקורה בחינם. בכל חדר יש תחנת עגינה לאייפוד, טלוויזיית LED, כספת למחשב נייד עם תקע טעינה, ומקלחת גשם טרופית גדולה בכל חדר רחצה. ערוצי שלם וצפה עומדים לרשותכם על פי בקשה ובחינם. ארוחת הבוקר מוגשת בטרקלין m3 Sky Lounge על טרסת הגג, המשקיפה על זנקט אנטון ועל ההרים שמסביב. מנות בינלאומיות משובחות מוגשות במסעדת Hazienda במרתף, ובית הקפה m3café הוא מקום שנעים לשתות בו קפה ריחני או דרינק. 900 מטרים מהמלון יש מגרש גולף, אולמי טניס וסקווש, מסלולי באולינג ובריכה מקורה. להזמנה לחצו כאן

במרחק של 250 מטרים ממרכז העיירה ובמרחק 250 מטרים ממעלית סקי נמצא מלון אנדינו (Hotel Andino) שוכן במיקום מושלם באזור המדרחוב בלב סנט אנטון אם ארלברג (Sankt Anton am Arlberg) שבאזור טירול (Tyrol), ומציע סאונה ותא אינפרא אדום. כל החדרים כוללים ריהוט מודרני, טלוויזיה בעלת מסך שטוח, ספה, כספת וחדר רחצה פרטי עם מקלחת, מוצרי טיפוח וחלוקי רחצה. מזנון ארוחת הבוקר משלב מוצרים מטירול ומפרו. מסעדת Al fuego פתוחה בחורף ומגישה מנות בגריל פתוח. מגוון פעילויות מוצעות באזור, כגון סקי, מזחלות, רכיבה על אופניים, טיפוס וטיולי הליכה. רכבלים נמצאים במרחק מספר דקות בלבד ו שדות התעופה של מינכן (Munich), אינסברוק (Innsbruck) וציריך (Zürich) נגישים בקלות ברכב. להזמנה לחצו כאן.

במרחק של 5 דקות הליכה ממרכז סנט אנטון אם ארלברג ומאזור הסקי נמצא מלון ואלוגה (Valluga Hotel), המציע הסעות סקי ללא תשלום לרכבלים, גישה חופשית למרכז הספא הגדול, בר-מסעדה וגישה חופשית לאינטרנט אלחוטי בכל האזורים. המלון סמוך לתחנת אוטובוס סקי, ומסלולי קרוס קאנטרי סקי ומזחלות שלג נגישים בקלות מהאתר. מחסן ציוד סקי עם מייבש למגפי סקי זמין גם כן. זהו אזור מושלם עבור טיולי הליכה ורכיבה על אופניים ובמהלך חודשי הקיץ תוכלו ליהנות מטיולי הליכה מודרכים ללא תשלום. מקום האירוח יוכל לארגן עבורכם שירות להשכרת אופניים, וחניה פרטית אפשרית חינם. מחודש יולי עד ספטמבר, המחיר כולל את כרטיס הקיץ של סנט אנטון, המציע הנחות והטבות רבות ללא תשלום, לרבות שימוש חופשי ברכבלים המקומיים ליום אחד ובאוטובוסים. להזמנה לחצו כאן.




המלצות "הכל על" למבקרים בסנט אנטון אם ארלברג

  • למרות שסנט אנטון אם ארלברג הוא יעד נהדר לבקר בו כמעט כל השנה, מרץ הוא הזמן הטוב ביותר ללכת אליו בשל תנאי האקלים הנהדרים שלו. כאשר כמות השלג טובה והטמפרטורות חמות יותר, הסקי נוח מאוד. כמו כן, היעד מומלץ עבור חובבי הסקי והאקסטרים, מתאים גם לגולשים לא מנוסים ומתחילים כולל משפחות עם ילדים, יש אזורים ייעודיים ומסלולים ברמות שונות.
  • השהות המומלצת בעיירה סנט אנטון היא בין 4-5 ימים, לטובת מיצוי מירבי של אטרקציות העיירה.
  • אנו ממליצים לשלב את הטיול בסנט אנטון יחד עם אתרים נוספים, בין היעדים היותר פופולארים וכדאיים לביקור הם אישגל (Ischgl), סולדן (Solden) וזיפלד (Seefeld). אישגל ממוקמת במרחק של כ43 דק’ נסיעה ברכב פרטי מסנט אנטון וכשעה ו10 דק’ בתחבורה ציבורית. באישגל תוכלו להנות מסקי מצוין ואיכותי, מסעדות מקומיות ואווירה כפרית נהדרת, מומלץ לחובבי האקסטרים המעוניינים לבקר בעוד אתר סקי מאתגר. כמו כן, ניתן לבקר בסולדן הנמצאת במרחק של 01:15 ש’ נסיעה ברכב פרטי ועד 3 ש’ בתחבורה ציבורית. שם תוכלו להנות גם כן מסקי מקצועי וממגוון רחב של מקטעים המתאימים לכל הגילאים ולכל הרמות. זיפלד נמצאת במרחק של כשעה ו5 דק’ נסיעה ברכב פרטי וכשעתיים נסיעה בתחבורה ציבורית, שם תוכלו להנות מפארקים, חוות המאפשרות כניסה למטיילים, מקווי מים ומתחמי ספורט. לרוב היעד מתאים לטיולים בחודשי הקיץ החמים ומתאים לטיולי משפחות עם ילדים.
  • במידה והינכם שוהים במרכז העיירה ומיעדים את טיולכם עבור גלישת סקי, מומלץ להשתמש בשירותי מוניות בהגעה מהשדה למרכז העיירה וחזרה. במרכז העיירה אין צורך ממשי בהשכרת רכב עקב נגישות ושירותי האוטובוסים הטובים באופן יחסי. במידה והינכם מעוניינים לבקר בעוד יעדים מחוץ לעיירה, מומלץ להשכיר רכב מכיוון ששירותי האוטובוסים מחוץ לעיירה פחות מפותחים. הדרך הזולה ביותר, היא שימוש במונית בהלוך ובחזור מהשדה ולהתנייד באופן רגלי או באוטובוס בתוך העיירה.
  • אתרי הסקי ארלברג מותאמים במיוחד למשפחות וילדים. בסנט אנטון אם ארלברג, סנט כריסטוף, לך, ציר, שרקן, שטובן ו-וורת יש אזורים ומדרונות נרחבים לילדים. בנוסף במרכז העיירה תוכלו למצוא את פארק Spielplatz. פארק נהדר עבור ילדים בטווחים גילאים 4-10, פתוח 24 שעות.
  • מבחינת שופינג וקניות, רוב החנויות שתמצאו בעיירה מוכרות ביגוד חורפי לגולשים. בנוסף, תוכלו למצוא בסמטאות ובשדרות במרכז העיירה חנויות מקומיות הכוללות חנויות מזכרות, ביגוד וכו’.

סרטון על סנט אנטון אם ארלברג

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור בסנט אנטון אם ארלברג מומץ עבור חובבי הסקי והאקסטרים, מומלץ גם עבור משפחות עם בני נוער וילדים קטנים.

מומלץ לבקר בחודש מרץ, שם כמות השלג די גדולה ומאפשרת סקי נהדר במזג אויר נוח.

השהות המומלצת בעיירה סנט אנטון הוא 4-5 ימים.