אורליאן, צרפת 2024 – המדריך המקיף | Orléans

אורליאן בכמה מילים

אורליאן הינה אחת הערים העתיקות בצרפת, עוד מהשנים שלפני הספירה. העיר נמצאת על גדת נהר הלואר, כ-200 קילומטרים דרומית לפריז והינה עיר אירופאית עתיקה ויפה. נקודה זו הינה בעלת חשיבות אסטרטגית וגרמה לכך שהעיר היוותה נקודת מפתח לאורך הקרבות השונים בהיסטוריה. במלחמת מאה השנים ניצחה בו את הקרב ז’אן דארק, הקרויה גם בכינויה “הבתולה מאורליאן”, והשפיעה כך על צרפת כולה. בשל כך המלך לואי ה-11 השקיע בעיר ושיקם את כלכלתה ההרוסה. בעיר ישנה גם אוניברסיטה חשובה מימי הביניים שהעניקה לעיר משנה חשיבות, וגרמה לכך שהייתה בין 3 הערים העשירות בצרפת בתקופות מסוימות. גם במלחמת העולם השנייה הייתה העיר מרכזית, ולאחר שנכבשה בידי הגרמנים היא היוותה מרכז אספקה שלהם, מה שגרם לכך שהופצצה קשות על ידי בעלות הברית. אחרי המלחמה העיר שוקמה, בדגש על שמירת הצביון העתיק שלה ושל נקודות העניין ההיסטוריות הרבות הנמצאות בה.

מבניה היפים והעתיקים של העיר אורליאן שעל גדת נהר הלואר מוארים לעת ערב, ובמרכז מתנשאת אל על קתדרלת  Ste-Croixמבניה היפים והעתיקים של העיר אורליאן שעל גדת נהר הלואר מוארים לעת ערב, ובמרכז מתנשאת אל על קתדרלת Ste-Croix

מה עושים באורליאן

באורליאן, כמו ערים עתיקות רבות שוכנת קתדרלה מרשימה ביותר במרכזה של העיר (Cathedrale Ste-Croix), בניין עצום, מפוסל, ומרשים ביותר. כמו כן, התושבת הידועה ביותר של העיר, ז’אן דארק הידועה גם בתור “הבתולה מאורליאן” מונצחת היטב במונומנטים שונים בעיר, ביניהם כיכר המרטיר (Place du Martroi) ומלון בו לכאורה שהתה (Maison de Jeanne d’Arc). בעיר ישנם גם גנים ופארקים מרהיבים דוגמת Parc Louis Pasteur, Parc Floral de La Source, ו- Jardin des Plantes, וכמובן שהסתובבות פשוטה בתחומי העיר העתיקה והיפה, ועל גדת נהר הלואר העובר במרכזה מומלצות מאוד.

אחת מהכיכרות המרכזיות שבעיר אורליאןאחת מהכיכרות המרכזיות שבעיר אורליאן

צילום של חזיתות המבנים באחד מרחובות העיר אורליאן המתאפיינים בצבעוניות ובשילוב קורות עץצילום של חזיתות המבנים באחד מרחובות העיר אורליאן המתאפיינים בצבעוניות ובשילוב קורות עץ

לינה באורליאן

אורליאן הינה מקום לינה פופולרי ומומלץ למטיילים בה, ומקומות הלינה המרכזיים בעיר נמצאים במרכזה – צפונית לנהר הלואר, שם נמצאות רוב נקודות העניין בעיר. בין המקומות המצוינים בהם ניתן ללון באזור זה ניתן למנות את המלונות Escale Oceania Orléans, Hôtel d’Orléans, ו-Empreinte Hotel & Spa, שהינם מכוכבים ומומלצים למתפנקים ובאחרון יש גם ספא מפנק ביותר. ישנן גם דירות כגון Au Bourg Neuf הנמצאות כולן ממש בתוך תחומי העיר העתיקה המרהיבה ביופיה, ומומלצות למשפחות ולשהיות ממושכות יותר.




המלצות "הכל על" למבקרים באורליאן

  • העיר מומלצת לכל חובבי הערים האירופאיות, ובאשם לחובבי היסטוריה וקרבות. מלבד זאת ישנם בעיר מוקדי אומנות, תרבות, וגנים יפהפיים, המתאימים לטיולים למשפחות, זוגות, ומטיילים מבוגרים יותר. הטיול מומלץ בחודשי האביב והסתיו, בשל העומס התיירותי שעלול להיות בקיץ.
  • מומלץ להשקיע באורליאן בין יום ליומיים של ביקור, בתוך ביקור ארוך יותר בצרפת ובעמק הלואר.
  • כדאי לשלב את הביקור באורליאן יחד עם ביקור בעמק הלואר, ואף בפריז ובשאר צרפת, למשל בטור ובלואה הסמוכות.
  • למשפחות המגיעות לאורליאן כדאי לבקר בגנים המדהימים המפוזרים בעיר, לעבור בפסלה של ז’אן דארק ולספר על הלוחמת האמיצה, ולטיילבעיר היפה ועל גדת הנהר.
  • מומלץ מאוד לישון באורליאן, בין אם כטיול בה עצמה, או כמרכז של טיול בעמק הלואר.
  • העיר העתיקה, כמו רוב הערים מימי ביניים לא נבנתה למעבר רכבים, ולכן כדאי לחשוב היטב לפני כניסה לרחובות הצרים והצפופים עם רכב. השטח אינו גדול ולכן ניתן להתנייד בעיקר ברגל ומעט בתחבורה הציבורית.
  • בעיר ישנם מספר שווקים הפועלים בימים ושנים ומוכרים דברים שונים. בימי שישי מתקיים בכיכר המרטיר שוק לספרים ישנים, ובימי שלישי ב-Rue Charles le Chauve מתקיים שוק אוכל, כמו בכיכר Place Dunois בימי חמישי, ועוד רבים. מומלץ לבדוק לפני הביקור אילו שווקים מתקיימים בו ביום הנוכחי.
  • בעיר ישנו שפע של מסעדות ומקומות לאכול בהם, מכל הסוגים, המרוכזים בעיקר במרכז העיר.
  • במרכז העיר ישנם מקומות רבים לקנייה, של כל המוצרים הנדרשים. רובן של החנויות מרוכז סביב רחוב הרפובליקה (Rue de la République), שם ניתן למצוא חנויות המוכרות כל דבר לו תזדקקו.

תשובות לשאלות נפוצות

בביקור באורליאן מומלץ להשקיע בין יום ליומיים.

החודשים המומלצים לביקור באורליאן הם בין מאי ליולי, אך יש לקחת בחשבון שהם גם העמוסים ביותר בתיירים.

הביקור באורליאן מומלץ לחובבי היסטוריה וערים עתיקות, למתעניינים בקרבות ובמלוכה, למשפחות, אנשים מבוגרים וזוגות.

סרטון על אורליאן