אתרי D-Day, נורמנדי – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | D-Day

עדכון קיץ 2024

זוהי העונה העמוסה ביותר בתיירים בנורמנדי וכמות התיירים שמגיעים מכל רחבי העולם עצומה. העומס באטרקציות השונות, ובניהן גם אתרי D-Day, עולה. בימים בהם יש תורים הם אומנם קצרים בהרבה לעומת התורים לאתרי החובה, אבל העמידה בשמש והעיכוב בתכנון היום שלכם יכולים להעיק. כדי להימנע מכך אנו ממליצים להזמין כרטיסי כניסה מראש, וכך לדלג על התור לרכישת הכרטיסים. להזמנת כרטיסים מראש לאתרי D-Day: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

אתרי D-Day בכמה מילים

התיירות בעקבות ה-D-Day בנורמנדי מהווה מוקד משיכה משמעותי לאזור זה בצפון צרפת. האירועים ההיסטוריים של הפלישה לנורמנדי ב-6 ביוני 1944, שהיו ציון דרך במלחמת העולם השנייה והביאו לשחרור אירופה מהכיבוש הנאצי, מושכים אליהם מבקרים מכל העולם. מאז מלחמת העולם השניה נורמנדי הפכה ליעד מועדף עבור היסטוריונים, משפחות, וסטודנטים המבקשים ללמוד ולהתעמק באחד האירועים המכריעים של המאה ה-20. אזור זה הוא מוכר מאוד לכל מי שגדל על עשרות הסרטים והספרים שנכתבו על ימים גורליים אילו – מסרטים כמו להציל את טוראי ראיין ועד סדרות מפורסמות כמו אחים לנשק.

בונקר גרמני בחופי נורמנדי

בונקר גרמני בחופי נורמנדי

ב-6 ביוני 1944התבצעה בחופי נורמנדי הפלישה הגדולה והמורכבת ביותר בהיסטוריה. כוחות הברית נחתו בחוף והחלו את כיבוש אירופה מידי הגרמנים, במהלך ששינה את פני המלחמה. במהלך היום נחתו על החוף, מהאוויר ומהים יותר מ150 אלף חיילים, במבצע שנקרא “מבצע אוברלוד“, והתחילו להתקדם לאיטם בתוך היבשת. האבידות היו כבדות ל-2 הצדדים, אך המאורע היה נקודת מפנה במלחמה וסימן את תחילת תבוסתה של גרמניה הנאצית ומדינות הציר.
על מנת לשמור על אלמנט ההפתעה, הנחיתה התבצעה בחופי נורמנדי- שהינם הרחוקים ביותר מחופי אנגליה. חזית הנחיתה התפרשה על פני כ-90 קילומטרים, אף שרק מעטים מהם הצליחו להיכבש ביום הראשון. כיום, בחופים אלו ישנם אתרי הנצחה רבים לפלישה הגדולה, לקרבות שהתקיימו שם, ולחללים שנפלו במקומות האלו. קו החוף חולק לחופים רבים בהם אתרי הנצחה שונים, מהמוזיאון בחוף יוטה שמנציח את הנחיתה האמריקאית, מוזיאון הזיכרון בחוף אומהה, בתי קברות ועוד.

מה עושים ומה רואים באתרי הD-Day

לאורך החופים המרהיבים ישנם אינספור אתרי הנצחה, זיכרון, מוזיאונים ואנדרטאות מביניהם מומלץ לבחור ולבקר. (את כל הפרטים ניתן למצוא באתר האינטרנט הרשמי של נורמנדי).

סרטון על אתרי D-Day

אומהה ביץ’ (Omaha Beach) ומוזיאון הD-DY ובית הקברות האמריקאי 

אומהה ביץ’ הוא אחד החופים המרכזיים והחשובים ביותר בנורמנדי, בו התרחשו קרבות עזים במהלך הפלישה של בעלות הברית ב-D-Day ב-6 ביוני 1944. החוף, המשתרע על פני כ-8 קילומטרים, היה נקודת הנחיתה של הכוחות האמריקאים, ונתפס כאחד האתרים הקשים ביותר בשל הביצורים הגרמניים החזקים והאיום המתמיד מהירי האויב. על אף האבדות הכבדות שספגו, הצליחו הכוחות האמריקאים לפרוץ את קווי ההגנה ולהתקדם לתוך היבשה.

בית הקברות האמריקאי באומהה ביץ’

כיום, אומהה ביץ’ הוא אתר היסטורי מרשים המושך אליו אלפי מבקרים מדי שנה. על החוף נמצא מוזיאון ה-D-Day באומהה, המציג תערוכות מרתקות על הקרבות וההקרבה של החיילים. בסמוך לחוף נמצא גם הבית הקברות האמריקאי בנורמנדי, בו קבורים אלפי חיילים אמריקאים שנפלו בקרבות. הביקור באתר מספק חוויה מרגשת ומלמדת על עוצמת הרוח והאומץ של הלוחמים, ומהווה זיכרון חי לאירועים ששינו את פני ההיסטוריה.

באזור זה יש שלל של סיורים מודרכים מומלצים ופופלארים באזור, חלקם מבוססים על הגעה עצמית וחלקם כוללים גם הסעה ושירותים נוספים (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול). 

אזור אומהה ביץ’ הוא אזור פופלארי ללינה בקרב אילו הרוצים לחקור את הD-D לעומק ולהשקיע בביקור באתרים בנושא יותר מיום אחד. לרוב הם ילונו באפשרויות לינה מומלצות כמו: Hôtel De Brunville & Spa, Hotel Reine Mathilde ו Churchill Hotel Bayeux

מוזיאון הניצחון בנורמנדי (Normandy Victory Museum)

מוזיאון הניצחון בנורמנדי (Normandy Victory Museum): מוזיאון זה ממוקם בסן-קומ-דו-מונט, קרוב לחוף יוטה. המוזיאון מתמקד בניצחון בעלות הברית במערכה בנורמנדי, החל מהנחיתות ב-D-Day ועד לשחרור צרפת. התערוכות כוללות כלי רכב היסטוריים, תלבושות, נשק ומוצגים אינטראקטיביים הממחישים את חוויות החיילים והאזרחים בתקופה זו. המוזיאון מספק גם סיורים מודרכים וסיפורים אישיים שמעמיקים את ההבנה של האירועים והקרבות שהובילו לניצחון. (מומלץ להזמין כרטיסים מראש – לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על)

יש לנו עמוד מקיף על אתר זה: הכל על מוזיאון הניצחון בנורמנדי

מוזיאון הממוריאל בקן (Caen Memorial Museum):

מוזיאון הממוריאל בקן (Caen Memorial Museum): מוזיאון זה נחשב לאחד המוזיאונים הגדולים והמפורסמים ביותר המוקדשים למלחמת העולם השנייה ולמערכה בנורמנדי. המוזיאון מציע תערוכות מקיפות ומרגשות שמספרות את הסיפור המלא של התקופה, החל מהשלטון הנאצי, דרך הפלישה לנורמנדי, ועד לשחרור אירופה. התערוכות כוללות פריטים היסטוריים, סרטים, תצוגות אינטראקטיביות וסיפורים אישיים שמעניקים מבט מעמיק על האירועים שהתרחשו. בנוסף, המוזיאון מציע סיורים מודרכים ומתקיים בו גם פסטיבל סרטים בינלאומי בנושא מלחמת העולם השנייה.

מומלץ להזמין כרטיסים מראש – לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על

המצוק של פוינט דו הוק (Pointe du Hoc)

המצוק של פוינט דו הוק הוא אתר היסטורי בעל חשיבות עליונה בנורמנדי, הממוקם בין חופי אומהה ויוטה. במהלך הפלישה של בעלות הברית ב-D-Day ב-6 ביוני 1944, היה פוינט דו הוק יעד אסטרטגי חשוב בשל תותחי החוף הגרמניים שהיו מוצבים בו, ואיימו על הכוחות הנוחתים. יחידת הריינג’רס של הצבא האמריקאי קיבלה את המשימה הקשה לטפס על המצוקים התלולים, בגובה כ-30 מטר, ולנטרל את האיום. על אף התנגדות עזה ואבדות כבדות, הצליחו הריינג’רס לכבוש את העמדה ולהשמיד את התותחים, תוך שהם מונעים פגיעה משמעותית בכוחות הנוחתים. כיום, האתר משמר את הבונקרים והעמדות הגרמניות, ומאפשר למבקרים לסייר בשטח ולהבין את הקושי והגבורת הלוחמים. הנוף הפנורמי מהמצוק מספק תצפית מרהיבה על החופים הסמוכים והאוקיינוס האטלנטי, ומהווה מקום זיכרון מרגש לאומץ והקרבה של הריינג’רס ביום הגורלי ההוא. גם לאתר זה יוצאים לא מעט  סיורים מודרכים  – מומלץ לשקול זאת, כי ללא הסברים ופירוט הביקור באתר קצת שטחי (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול)

פוינט דה הוק 

פוינט דה הוק

חופי הנחיתה חשובים נוספים בנורמנדי

  • יוטה ביץ’ (Utah Beach): חוף נוסף בו נחתו הכוחות האמריקאים, הכולל מוזיאון המציג את ההיסטוריה והקרבות שהתרחשו בו. גם ליוטה ביץ’ ישנם לא מעט סיורים מודרכים שיאפשרו למי שמבקר במקום להבין מעט יותר את ההיסטוריה והיחודיות של האזור. (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול)
  • גולד ביץ’ (Gold Beach): חוף הנחיתה של הכוחות הבריטיים, עם מספר אתרים ומוזיאונים הקשורים לאירועים שהתרחשו בו.
  • סוורד ביץ’ (Sword Beach): חוף נוסף בו נחתו הכוחות הבריטיים.
  • ג’ונו ביץ’ (): חוף הנחיתה של הכוחות הקנדיים, בו נמצא גם מרכז מבקרים ומוזיאון.

חוף יוטה

בתי קברות צבאיים:

  • בית הקברות הצבאי הבריטי בבאיו (Bayeux War Cemetery): בית הקברות הגדול ביותר של חיילים בריטיים שנפלו במלחמה בצרפת.
  • בית הקברות הצבאי הגרמני בלה קמבר (La Cambe German War Cemetery): בית קברות שבו קבורים חיילים גרמנים רבים שנפלו בקרבות בנורמנדי.

אתרי זיכרון ושחזורי קרבות:

  • פגודת פגסוס (Pegasus Bridge): גשר שהתקיפה והכיבוש שלו היוו חלק חשוב מהפעולות הראשוניות של הפלישה.
  • בונקר היל הגרמני בגרנדקאמפ-מייזי (Grandcamp-Maisy): מתחם בונקרים גרמני שניתן לבקר בו וללמוד על מערך ההגנה הגרמני בחוף אומהה.

סיורים מודרכים בעקבות הD-DAY

סיורים מודרכים לנורמנדי בעקבות ה D-DAYהיוצאים מפריז:

רבים בוחרים באופציה זו – למרות הנסיעה האורכה – מדובר ביום טיול מאורגן מפריז לאזור וזו אופציה פופלארית מאוד למי שלא רוצה להעמיק באזור.הסיורים מתחילים בהסעה נוחה מפריז, וממשיכים לביקור בחופי הנחיתה המרכזיים כגון אומהה ביץ’ ויוטה ביץ’, שם התרחשו קרבות מפתח ב-6 ביוני 1944. במהלך היום, המבקרים נהנים מביקור בבתי הקברות הצבאיים, כמו בית הקברות האמריקאי בנורמנדי, המציע רגעים של התבוננות וזיכרון. הסיורים כוללים גם עצירה במוזיאונים חשובים כמו מוזיאון הממוריאל בקן, שם ניתן ללמוד לעומק על האירועים ההיסטוריים והקרבות העזים. עם הדרכה מקצועית המספקת הסברים מרתקים וסיפורים אישיים של הלוחמים, הסיורים האלו מספקים חוויית למידה מעשירה ובלתי נשכחת על ההיסטוריה של הפלישה לנורמנדי והשפעתה על תוצאות מלחמת העולם השנייה.

מומלץ מאוד להזמין מקומות מראש: לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון Hako5) | לפרטים והזמנה של מגוון סיורים מודרכים בעקבות הD-DAY מפריז עם אפשרות ביטול

סיורים מודרכים בעקבות ה-D-Day בנורמנדי בהגעה עצמית:

סיורים מודרכים בעקבות ה-D-Day בנורמנדי בהגעה עצמית מציעים חוויה מרתקת ומעשירה. ניתן לבחור בין מספר סוגי סיורים, בהם סיור בחופי הנחיתה המרכזיים כמו אומהה ביץ’, יוטה ביץ’ וגולד ביץ’, סיור מקיף במוזיאונים ואתרי זיכרון כמו מוזיאון הממוריאל בקן ובית הקברות האמריקאי, סיור מיוחד בפוינט דו הוק ובאתרי הקרבות הסמוכים, וסיור רגלי בעיירות היסטוריות כמו באיו. כל הסיורים כוללים הדרכה מקצועית ותחבורה מקומית, ומאפשרים למבקרים לחוות ולהבין את ההיסטוריה העשירה והמורכבת של נורמנדי בצורה מעמיקה ומרגשת. מומלץ מאוד להזמין את סיורים אילו מראש במיוחד בקיץ  – לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון Hako5) | לפרטים והזמנה של מגוון סיורים מודרכים בעקבות הD-DAY עם אפשרות ביטול

 

הזמנת כרטיסים לאתרי D-Day - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים באתרי D-Day

  • הביקור מומלץ לחובבי היסטוריה, ולכל אדם המעריך את נקודת העבר המשמעותית הזאת ששינתה את פני ההיסטוריה.
  • הביקור מומלץ בין האביב לסתיו. בחודשי הקיץ ובחופשות עלול להיות עומס גדול יותר של תיירים באתרים השונים.
  • זמן הביקור המומלץ נע בין יום ליומיים, תלוי ברמת העניין שלכם בתחום ובהיסטוריה של המקום. כמובן שבחבל נורמנדי ניתן לבלות עוד זמן רב, וניתן לשלב ביקור בנקודות מסויימות באופן מפוזר בזמן הטיול באזור.
  • האתרים נמצאים לאורך חופי נורמנדי, ומומלץ לשלב את הביקור עם ביקור בכלל בחבל הארץ, יש באתר שלנו מידע מפורט על האזור  ראו הכל על נורמנדי.

שאלות נפוצות על אתרי D-Day

התקופה המומלצת לביקור באתרי הD DAY היא בין חודשי האביב לסתיו, ופחות בחודשי הקיץ בשל העומס התיירותי העלול לקרות.

הביקור באתרי הD DAY מומלץ לכל המשפחה, כל גיל לפי רמתו, ולחובבי היסטוריה ומורשת קרב.

מידע שימושי

  • ישנם אתרים בעלי שעות פתיחה, כמו מוזיאונים ואתרי מסויימים, בהם מומלץ לבדוק מראש את שעות הפתיחה לביקור. כמו כן, באנדרטאות , בחופים עצמם ובבתי הקברות ניתן לבקר בכל שעה ביום והם פתוחים לציבור.
  • לחלק מהאתרים אין מחיר כניסה והם פתוחים לציבור באופן חופשי, ביניהם כמובן האנדרטאות ברחובות העיירות, בתי הקברות וכו’. לחלק מהאתרים ישנו מחיר כניסה הנע בסביבות ה3-7 יורו לכניסה.
  • האתרים מפוזרים לאורך כל חופי נורמנדי. מומלץ לבחור אזור מסויים ובו לבקר במספר אתרים שונים ולחסוך את הנסיעות מאתר לאתר.
  • דרכי ההגעה משתנות מאתר לאתר. ניתן לבחור אתרים בהם הגישה קלה יותר בתחבורה ציבורית למתניידים בדרך זו, או אתרים מפוזרים יותר למתניידים ברכב. בנוסף,ישנה אופציה לרכוש סיורים מודרכים הכוללים הסעה מאתר לאתר.
  • https://en.normandie-tourisme.fr/