ליל כל הקדושים בברצלונה – Halloween

מידע כללי

ליל כל הקדושים (Halloween) הוא חגיגה שנתית המתקיימת במדינות נוצריות רבות ב-31 באוקטובר, בערב הסעודה הנוצרית של יום הקדושים. זמן זה היה במקור מוקדש לזכר המתים- במיוחד הקדושים (Hallows), המרתירים (קדושים מעונים) וכל המאמינים ההדוקים שנפטרו.

קישוטים להאלווין

קישוטי הלוואין של רוח רפאים בחלון הדלת

הדגש המסורתי הוא סביב הנושא של הומור והשתטות כדרך להתמודד עם כוח המוות. אפשר לומר כי ליל כל הקדושים הוא הגרסה הנוצרית לחג פורים, כאשר לרוב התחפושות יהיו מפחידות יותר (אך לא בהכרח). תוכלו לקרוא עוד בעמוד שלנו פסטיבלים וחגים בברצלונה

בחלק מהמדינות (למשל בספרד) נחגג ביום למחרת החג יום כל הקדושים (All Saints Day). כאשר בספרד זהו יום חופש ונחשב לחג חשוב (אפילו יותר מערב החג).

למידע על אירועים נוספים בברצלונה מומלץ להכנס לעמוד שלנו על כדורגל, אירועים והופעות בברצלונה – לוח מתעדכן




מה רואים?

לפי המסורת הילדים (אך גם מבוגרים) מתחפשים לדמויות מפחידות – רוחות רפאים, מפלצות, או אפילו דמויות מסרטי אימה – ויוצאים לאסוף ממתקים (Trick or treat) ומתחרים ביניהם למי יש את התחפושת הטובה (והמפחידה) ביותר. זהו הערב היחידי בשנה בו הילדים מורשים לבצע מעשי קונדס, במידה ולא קיבלו ממתק כפי שביקשו.

באנגליה, שם התחילה המסורת, נהוג לקשט את הבתים ברוח החג (ראו גם ליל כל הקדושים בלונדון). בברצלונה בפרט ובספרד בכלל המנהג הזה פחות נהוג, אך בתי עסק כגון מסעדות, ברים ובמיוחד מועדונים נוהגים לקשט את המקום באווירה המתאימה ולערוך חגיגות.

גם בפארק השעשועים פורט אוונטורה לא חסכו והמקום מקושט בדלעות ענק ודמויות מפחידות.

דלעת ענקית לכבוד ליל כל הקדושים בפארק השעשועים פורט אוונטורה
(צילום: מתוך  האתר הרשמי של הפארק)

המלצות "הכל על"

  • לנוסעים עם ילדים לעיר, בכפר הספרדי בפארק השעשועים פורט אוונטורה מארגנים פעילויות נהדרות לכבוד החג, מומלץ מאוד!לפרטים נוספים>>
  • אומנם החג מתקיים בתחילת החורף, אך זו נחשבת עדיין לתקופה יחסית עמוסה מבחינה תיירותית – לכן מחירי המלונות בעיר גבוהים יחסית לחורף. ראו מלונות בברצלונה ומלונות זולים בברצלונה.
  • בכל שנה בעיר ברצלונה ישנה פעילות בפאבים ובמועדונים. מומלץ פשוט לשאול בעיר.
  • בראשון בנובמבר אחרי הלילה, החנויות בעיר ברצלונה לא פעילות (יום חופש)

מידע שימושי

ילדים: אם אתם מגיעים עם ילדים לעיר בתאריכים כדאי לדאוג ל״מיני״ תחפושת מראש, כדי שלא יתאכזבו שהם לא חלק מהחגיגה (ראו גם ברצלונה עם ילדים וברצלונה עם בני נוער).

מפה