טיולי יום מבולוניה – המדריך המקיף בעברית | Day trips from Bolonga

טיולי יום מבולוניה בכמה מילים

בולוניה (Bologna)היא בירת המחוז אמיליה-רומניה (Emilia-Romagna), שנמצא בעמק הפו (Po) בין נהר הפו לנהר סאבנה (Savena), שבצפון איטליה. העמק שמשתרע על פני כ-46,000 קמ”ר, כולל בתוכו את המחוזות פיימונטה (Piemonte), לומברדיה (Lombardia) אמיליה (Emilia), ונטו (Veneto), וליגוריה (Liguria). עמק הפו הוא אולי האזור המתועש ומאוכלס ביותר באיטליה ובאירופה בכלל. עד היום ההסטוריה של האזור כולו ספוגה ברחובות הערים השונות. כמו כן, כמו בבולוניה, גם הערים הסמוכות לה ידועות בקולינריה המשובחת בייצור מקומי. לצד אדריכלות מרשימה, ומוזיאוני אומנות, באזור נמצאים כמה מוזיאוני רכבי יוקרה כמו פררי ולמבורגיני. מומלץ לבקר בכפרים הסמוכים לבולוניה ולהנות מהטבע במרחק קצר מהעיר על אתריה המרשימים .בביקור בבולוניה תוכלו להנות מטיולי אופניים, ביקור בכפרים ואתרים ייחודיים, לצד שיטוט עירוני, והתרשמות מהמוזיאונים והאדריכלות המקומית.

מה עושים בטיולי יום מבולוניה

מבולניה ניתן לצאת ללא מעט מקומות, בעלי אופי שונה. האתר הראשון הוא היכל המדונה של לוקאס הקדוש (Santuario della Madonna di San Luca). זוהי כנסייה קתולית, הממוקמת באזור שנקרא “גבעת המשמר” (Colle della Guardia) המוקף יער ונמצא בגובה 270 מ’ מעל פני הים. האתר מושך אליו מאמינים רבים, אך לא רק, ההיכל מפורסם בזכות הפורטיקו (Portico) – מבנה שער על עמודים הארוך ביותר בבולוניה, אורכו 3,796 מ’ שעולים אליו דרך 664 מדרגות. ישנה אופציה להגיע אל ההיכל ברכבת ייעודית מבולוניה.

לחובבי מכוניות, ישנה אופציה מעניינת לסיור פרטי במוזיאון של פררי ולמבורגיני. הסיור כולל ביקור בשני המפעלים ובמסלולי המרוצים שונים. שני המוזיאונים מציגים דגמים מהעבר ומההווה, ואף כאלה שמעולם לא הוצעו למכירה.

אופצייה נוספת, המתאימה לחובבי טיולי אופניים, היא רכיבה לכפרים מונגרדינו (Mongardino), גרוטה (Grotta) וסאסו מרקוני (Sasso Marconi). הסיור לכפרים הציוריים מלווה במדריך. את הסיור תתחילו המרכז העיר, תוכלו להתרשם מהארכיטקטורה המרשימה של העיר, משם, דרך הפארקים הירוקים של העיר תתקדמו אל עבר הגבעות ההיסטוריות של בולוניה, לכיוון הכפרים הקטנים והציוריים מונגרדינו, גרוטה וסאסו מרקוני. בזמן הרכיבה תהנו מאווירה קסומה תוך רכיבה בנוף מיוער עם הרבה צמחיה מקומית.

סרטון על טיול יום מבארי

כרטיסים לטיול יום מבולניה

כרטיסים לטיולים שונים ניתן לרכוש באתר Get Your Guide, באתר תוכלו להזמין סיור לקבוצה או לאדם. בכל מקרה, בכל הסיורים ישנו ביטול בחינם עד 24 שעות לפני מועד הסיור.

למי שמתכנן להיות בבולוניה יותר מיום אחד, מומלץ לצאת לטיול לאחת העיירות הסמוכות לה. תוכלו לדוגמה לרכוש כרטיס לטיול יום מבולניה לסן מרינו, במהלך הסיור תוכלו להתפעל מהעיר סן מרינו בסגנון ימי ביניימי, תבקרו באתרים החשובים ביותר במרכז ההיסטורי של סן מרינו ולשמוע סיפורים מעניינים עודות העיר. הסיור כולל מדריך, איסוף וחזרה מהמלון וארוחת צהריים. מחיר לאדם בסיור פרטי החל מ-520 יורו. ניתן לרכוש את הכרטיסים כאן.

אופציה נוספת, לחובבי מכוניות ולמתעניינים בפרטי אספנות, היא סיור למוזאון של פררי ולמבורגיני. במהלך הסיור, תוכלו להתרשם משניים ממותגי מכוניות היוקרה הנחשבות ביותר באיטליה. תוכלו לראות את מסלול המרוצים המיוחד ולהתרשם מדגמים נדירם שלא הוצאו למכירה. כרטיס לסיור כולל איסוף וחזרה למלון, כניסה למוזיאון למבורגיני ולמוזיאון פררי, ביקור במסלול פרארי ובמפעל למבורגיני, כמו כן הכרטיס לסיור כולל ארוחת צהרים. מחיר כרטיס לסיור כ-282 יורו לאדם. ניתן לרכוש את הכרטיסים כאן.

למי שמוגבל בזמן ישנם גם סיורים קצרים יותר, כמו לדוגמה טיול ברכבת לבזיליקת סן לוקה (San Luca Basilica). במהלך הסיור תוכלו להתבונן על העיר מנקודת מבט חדשה וכמו לחזור בזמן. תוכלו להתרשם מהמבנה המיוחד ומהנוף הנשקף מהחלון לאורך הנסיעה. הכרטיס לסיור כולל כרטיס נסיעה ברכבת לבזיליקה הלוך ושוב, מדריך שמע, מפה ולוח זמנים לרכבת. כרטיס לסיור יעלה כ-25 יורו לאדם. כרטיסים ניתן לרכוש כאן.

סיור מודרך לכפר סאסו מרקוני הכולל רכיבה על אופניים מומלץ למי שמעוניינים לחזות בנופים האיטלקיים מנקודת מבט קצת אחרת, למי שנמצאים בכושר סביר המתאים לרכיבה על אופניים ולמי שמעוניינים לגוון את דרך הנסיעה שלהם ליעד מסוים ולקבל מידע ממקור מוסמך על ידי הדרכה מקצועית. הטיול נמשך כ-4 שעות. ואינו כולל איסוף או החזרה לבית מלון. יש להביא נעליים ובגדי ספורט, תרמיל גב, מים, חטיפים ומשקפי שמש. מחיר כרטיס לסיור יעלה כ-25 יורו לאדם. כרטיסים לסיור ניתן לרכוש כאן.




המלצות "הכל על" למגיעים לטיולי יום מבולוניה

  • טיולי יום מבולניה מומלצים בעיקר למי שמגיע למספר ימים לעיר ומעוניין לנצל את הקרבה למוקדי עניין נוספים, ולראות עוד מעמק הפו.
  • הקיץ הוא העונה המומלצת ביותר לביקור בבולוניה.
  • בביקור בבולוניה ניתן לשלב ביקור בעוד כמה מקומות מרכזיים באיטליה, כמו לדוגמה גנואה או סן מרינו. יש לשים לב שלא מדובר במקומות קרובים במיוחד כך שרק אם מתוכנן טיול לאזור של יותר מכמה ימים כדאי לשקול את השילוב של הטיול במקומות אלו.
  • בסיורים השונים יש נקודות איסוף שונות, לרוב יש איסוף מהמלון, ובמקרה שלא מצוינת נקודת מפגש, כמו בסיור אופניים המודרך, בו נפגשים בחנות האופניים Slow Emotion Bike ב-Casalecchio di Reno. בכל מקרה, איש צוות יפגוש אתכם במקום.
  • ישנם סיורים שונים, בעלי אופי שונה, ככלל הסיורים המודרכים מועברים בשפה האנגלית, לכן, עבור ילדים שלא שולטים בשפה העניין עשוי להיות די מאתגר ומעייף. מצד שני, סיור יום למוזיאון של פררי ולמוזיאון למבורגיני עשוי אולי לעניין ילדים שמכוניות מדליקות אותם, אפילו בלי להבין לגמרי את ההיסטוריה המפוארת של החברה. עוד עניין לא פחות חשוב, בסיור הנ”ל יש איסוף ישיר מהמלון, מה שבהחלט עשוי להקל התניידות עם ילדים בעיר.
  • האזור הפופולרי ללינה בבולוניה הוא מרכז העיר, השוכן ברובע ההיסטורי של בולוניה. שם גם נמצאים רוב האתרים התיירותיים, כמו לדוגמה מזרקת נפטון המרהיבה, שכדאי לראות בזמן ביקור בעיר. קישור למלון מומלץ הנמצא באזור: Re Enzo Apartment. אופציית לינה מומלצת נוספת היא Hercolani Apartment.
  • ישנם סיור שונים באורך שונה, המספקים שירותים שונים, לכן גם מחיר הכרטיס יהיה בהתאם. ישנם סיורי יום שלם, וכאלה של מספר שעות בודדות, סיורים כוללים שובר לארוחה ואיסוף והחזרה למלון, ואחרים לא.
  • כדי לחסוך מעט בעלויות הסיור, כדאי לשים לב האם יש איסוף והחזרה למלון, או שצריך להגיע עצמאית. עניין נוסף, בחלק מהסיורים כלולים שוברים לארוחה, כדאי לשים לב. נוסף לכך, אם אתם מטיילים עם ילדים בחלק גדול מהמקומות ישנה הנחה עבור ילדים. מחיר כרטיס לסיור ברכבת התיירים לבזיליקה, יעלה כ 12 יורו, עבור ילדים עד גיל 10, במקום 25 יורו למבוגר. כמו כן, ילדים עד גיל 5, פטורים מתשלום.
    מחיר כרטיס לסיור האופניים, יעלה כ- 100 יורו, עבור ילדים עד גיל 12, במקום 130 יורו למבוגר.
    כרטיס לסיור במפעלים של רכבי היוקרה, יעלה כ- 120 יורו, עבור ילדים עד גיל 12, במקום 640 יורו למבוגר. כמו כן, ילדים עד גיל 3 פטורים מתשלום.
    כרטיס לסיור הפרטי לסאן מרינו הכולל ארוחת צהרים, יעלה כ- 165 יורו, עבור ילדים עד גיל 11, במקום 870 יורו למבוגר. כמו כן, ילדים עד גיל 3, פטורים מתשלום.

שאלות נפוצות על טיולי יום מבולוניה




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: