1. עמוד הבית
  2. »
  3. איטליה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. בארי, איטליה 2024 – השער לחבל פוליה | Bari
  6. »
  7. קסטל דל מונטה, איטליה – איך מגיעים ,מה רואים ומלונות מומלצים באזור | Castel del Monte

קסטל דל מונטה, איטליה – איך מגיעים ,מה רואים ומלונות מומלצים באזור | Castel del Monte

המדריך המקוצר לתייר

קסטל דל מונטה (Castel del Monte) שבאיטליה הוא מבצר מהמאה ה-13 הממוקם במחוז פוליה, הידוע בצורתו המתומנת הייחודית והמרהיבה. תיירים מגיעים למבצר בזכות הארכיטקטורה הייחודית וההיסטוריה המרתקת שלו, שנבנה על ידי הקיסר פרידריך השני. המבצר מציע נופים פנורמיים עוצרי נשימה של הסביבה הכפרית, מה שהופך אותו ליעד פופולרי לחובבי היסטוריה, אדריכלות ונופים טבעיים. ישנם סיורים במצבר ובעיירה הסמוכה אנדראה אליהם אפשר להצטרף ולשמוע עוד על ההיסטוריה המרתקת של האזור (פרטים נוספים והזמנה כאן), בנוסף ישנם סיורים שיוצאים למבצר מעיירות סמוכות, למשל טראני (פרטים נוספים על הסיור והזמנה כאן).

קסטל דל מונטה פוליה

המבצר המתומן והייחודי

איך מגיעים לקסטל דל מונטה

תחבורה ציבורית – הדרך הזולה

אפשר להגיע לקסטל דל מונטה באמצעות תחבורה ציבורית. ההגעה בתחבורה ציבורית מבארי דורשת החלפה של שני קווים (לכל הפחות) וכך גם מערים קרובות יותר כמו טראני או בארלטה. יש להחליף לאוטובוס המגיע לטירה בקוראטו (Corato), בשל ההחלפות המרובות ותדירות הקווים זו דרך הגעה יותר מסורבלת ופחות מומלצת. ניתן לבדוק את אפשרויות ההגעה השונות, הזמנים בהם יש תחבורה ציבורית ואף להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה (מומלץ, במיוחד בקיץ).

רכב שכור – הדרך הנוחה

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים בבארי משם מרבית התיירים שמגיעים לאזור יוצאים, זוהי האופציה הנוחה ביותר. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על.

הכביש המוביל למבצר – הגעה ברכב שכור היא הנוחה ביותר

לינה באזור בקסטל דל מונטה

המבקרים במבצר בדרך כלל שוהים בעיירות הסמוכות כמו אנדראה (Andria) או טרני (Trani), מה שמאפשר גישה נוחה למבצר תוך כדי הנאה ממלונות, מסעדות ושירותים נוספים. אולם אם תרצו ללון בסמוך למבצר עומדות בפניכם כמה אפשרויות טובות. כמה ממקומות הלינה המומלצים עליהם כדאי להסתכל הם B&B Il Falco, Montegusto, MASSERIA CITULO, I Lari או Le Masserie Zucaro. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול בחינם – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.

נמל טראני

טראני – מרבית התיירים בוחרים ללון בה או באנדראה ולא בסמוך למבצר

מה עושים בקסטל דל מונטה והסביבה

המבצר עצמו, עם צורתו המתומנת הייחודית והמסתורין סביב מטרות בנייתו, הוא האטרקציה המרכזית ומספק תצפיות פנורמיות מרהיבות על הנוף הכפרי שמסביב. בסביבה הקרובה, מומלץ לבקר בעיירה אנדראה (Andria), שם ניתן ליהנות מהקתדרלה המרשימה ומרחובות העיר ההיסטוריים. בעיירה טראני (Trani), מבקרים יכולים לטייל בנמל הציורי ולבקר בקתדרלת סן ניקולה פלגרינו המדהימה המשקיפה על הים האדריאטי (ממנה יוצאים גם סיורים מודרכים למבצר). חובבי יין ייהנו מביקור ביקבים המקומיים באזור, הידועים בייצור יינות איכותיים. בנוסף, הפארק הלאומי של אלטו מורג’ה (Parco Nazionale dell’Alta Murgia) מציע מסלולי טיול ואופניים בנופים טבעיים עוצרי נשימה. תוכלו לראות את האפשרויות השונות לפעילויות וסיורים ולהזמין עם אפשרות ביטול בחינם כאן. בנוסף ישנם כמה מקומות מומלצים בהם תוכלו לאכול, כמו בצמוד לטירה נמצאת מסעדת Taverna Sforza 1910, אולם מסעדת Montegusto שנמצאת בדרך לטירה מומלצת יותר.